Muziek

Wetende dat je doodgaat zo een statement maken. Voor mij de beste groep ooit.

Toen ze het nummer wilden opnemen, was Freddie Mercury eigenlijk te zwak om te zingen. Brian May stelde voor dat hij zou zingen en dat Freddie kon rusten. Freddie wilde er niets van weten, nam een glas wodka en zei "Let's fucking do it, darling!"
Vervolgens nam hij het nummer in één take op.

Sinds ik dat weet, vind ik het nummer nóg mooier.
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervan af. Matt Bellamy van Muse is één van mijn favoriete zangers, terwijl die ook aardig hoog komt.

Ik hou er juist wel van, terwijl ik ook veel naar harde muziek luister. Vroeger misschien wat meer dan nu, maar toch.

Dit bijvoorbeeld:

Dat is gewoon super denk ik. Ik zag ook door deze video pas wat voor klein menneke het eigenlijk is, zeker met die Lurch op de piano :ROFL:
Maar die stem, geweldig.

En dit bijvoorbeeld:

Heel interessante band wat mij betreft. Indie rock, originele sound. Zanger wisselt veel af tussen zijn normale stem en het hoge geluid.

Muse is inderdaad ook cool. Die raakt af en toe noten dat je denkt dat het een gitaar is. Ook goede muziek om keihard in je auto te blazen.
Radiohead (Reckoner bijvoorbeeld) is ook prachtig.

Volgens mij zijn er niet zo enorm veel zangers/bands die dit doen.
Net als de hele diepe stem, dat vind ik trouwens ook wel mooi. Van Type O Negative of The National bijvoorbeeld, of the good old Tindersticks.

Afijn, muziek. Lekker :)
 
Ik ben inmiddels fan. Maar hierbij een covertje voor een kennismaking. Langste Nacht en Ik Haat Je zijn ook leuk. Zijn originele werken.

 
Nog even over Vrienten en Doe Maar. Ik weet niet wie wat heeft bedacht maar luister naar de xylofoon (synth) melodie en de tegenmelodie die iets later invalt. Gitarist doet een riff die daarop aansluit. Masterclass arrangeren..
 
Nog even over Vrienten en Doe Maar. Ik weet niet wie wat heeft bedacht maar luister naar de xylofoon (synth) melodie en de tegenmelodie die iets later invalt. Gitarist doet een riff die daarop aansluit. Masterclass arrangeren..
Arrangement komt op het conto van Henny Vrienten.
Hij was een meester in het schrijven van arrangementen.
 
Arrangement komt op het conto van Henny Vrienten.
Hij was een meester in het schrijven van arrangementen.
Het is enorm subtiel en een minimale toevoeging bovenop het intro motiefje. In Duitsland zeggen ze Einfach Genial. Ook een uitstekende gitarist overigens. Krijgt te weinig krediet. Speelt live slag en gitaarloopjes door elkaar. Geweldige muzikanten.
 
Ik zal jullie niet vervelen met de muziek, want ik weet dat het niet in jullie straatje valt. Maar het verhaal neerplempen is toch altijd fijn. Gisterenavond is een van mijn favoriete DJ's overleden. Kwam in 2013 naar Nederland vanuit Australië en had al snel last van mental issues. Uiteindelijk opgekrabbeld en zichzelf omhooggewerkt tot een van de grootste en meest gerespecteerde namen in de scene. Zijn sets gezien op kleine stages tot het moment dat area's van duizenden mensen uitpuilden van de drukt. En toen kwam corona. Volledige terugval gehad wat zich resulteerde in boekingen die last minute werden afgezegd en een complete radio stilte. 3 weken terug maakte hij nog zijn comeback op een festival. Het liefst had ik m daar van de stage getrokken omdat ik me doodschrok om hoe hij eruit zag. Heb me daarna ook afgevraagd hoe lang het nog zou duren. En dan doet pijn als je leest dat hij is gevonden in zijn huis. Het fijne is dat we hem in ieder geval recent nog een mooie herinnering (en blijkbaar afscheid) hebben gegeven.

En dat doet het pijn als je zo'n bericht leest. Blijkt ook nog eens dat hij een paar kilometer verder woonde. Dan denk je echt "man, had ik maar iets voor die gast kunnen doen." "Had ik m maar kunnen overtuigen van het feit dat hij er mag zijn." Het valt gewoon altijd zwaar. Het mooie is dat onze scene qua artiesten heel compact en qua fans heel groot. Ik zie vandaag iedereen meeleven, er zijn zelfs crowdfundings opgestart om zijn lichaam terug bij zijn familie in Australië te krijgen. En dat is natuurlijk mooi.

Voor ons een gemis, voor hem zijn rust.
 
Ik zal jullie niet vervelen met de muziek, want ik weet dat het niet in jullie straatje valt. Maar het verhaal neerplempen is toch altijd fijn. Gisterenavond is een van mijn favoriete DJ's overleden. Kwam in 2013 naar Nederland vanuit Australië en had al snel last van mental issues. Uiteindelijk opgekrabbeld en zichzelf omhooggewerkt tot een van de grootste en meest gerespecteerde namen in de scene. Zijn sets gezien op kleine stages tot het moment dat area's van duizenden mensen uitpuilden van de drukt. En toen kwam corona. Volledige terugval gehad wat zich resulteerde in boekingen die last minute werden afgezegd en een complete radio stilte. 3 weken terug maakte hij nog zijn comeback op een festival. Het liefst had ik m daar van de stage getrokken omdat ik me doodschrok om hoe hij eruit zag. Heb me daarna ook afgevraagd hoe lang het nog zou duren. En dan doet pijn als je leest dat hij is gevonden in zijn huis. Het fijne is dat we hem in ieder geval recent nog een mooie herinnering (en blijkbaar afscheid) hebben gegeven.

En dat doet het pijn als je zo'n bericht leest. Blijkt ook nog eens dat hij een paar kilometer verder woonde. Dan denk je echt "man, had ik maar iets voor die gast kunnen doen." "Had ik m maar kunnen overtuigen van het feit dat hij er mag zijn." Het valt gewoon altijd zwaar. Het mooie is dat onze scene qua artiesten heel compact en qua fans heel groot. Ik zie vandaag iedereen meeleven, er zijn zelfs crowdfundings opgestart om zijn lichaam terug bij zijn familie in Australië te krijgen. En dat is natuurlijk mooi.

Voor ons een gemis, voor hem zijn rust.
DJ Delete, toch? Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van de beste man had gehoord, maar ik zit ook absoluut niet in die scene inderdaad. Zoals jij het nu beschrijft krijg ik gelijk een flashback naar Chester Bennington, de zanger van Linkin Park. Een paar weken voor zijn dood zag ik hem nog op Rock Werchter en dat bleek later dus zijn voorlaatste optreden te zijn geweest. Heftig nieuws, of je nu wel wat had met de muziek of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan