Nederlands Elftal

Slaande beweging: dus terecht rode kaart. We moeten niet plotseling zaken gaan bagatelliseren, alleen omdat het onze eigen Oranje-spelers betreft.
Je kon wel merken dat Sigthorsson les heeft gehad in Amsterdam, deed net alsof hij een rechtse directe van Mike Tyson op zijn kaak had gekregen.
 
Robben eruit, Dan 9 man, Mag geen excuus zijn, Depay word uit de wedstrijd gespeeld door IJsland en de scheits, Ook niet het probleem, Hoeveel ballen hebben hij of een Huntelaar gehad? Ik heb me dood lopen ergeren aan Daley Blind en Narsingh,
Ik had in het begin ook Promes verwacht ipv Narsingh, Rare wissel als je dan toch geen spits hebt zet dan creatieve doelgerichte spelers voorin...
 
Ho, ho, ho...suprematie? Die zijn we al kwijtgeraakt na 2000. Dat we a la Griekenland toevallig op twee eindtoernooien ver komen zegt niks over onze suprematie ;) Ik had een tijd terug discussie met Bondscoach over de huidige staat van Oranje. Ik was voor de duidelijkheid wat sceptischer dan Bondscoach over de mogelijkheden van Oranje en gaf al aan dat we ons kwalitatief voortaan moeten meten met de middelbaat van Europa en helaas krijg ik hier gelijk in.
Nou voor het WK schreef jij zoals velen Oranje totaal af waarop de Bondscoach zei dat hij best wel vertrouwen had in Louis en ZIJN Oranje. Wat het waren dezelfde spelers maar het was gewoon het Oranje van Louis als je begrijpt wat ik bedoel. En om diezelfde reden had ik ook absoluut vertrouwen in de aanpak en de wijze waarom van Gaal dit elftal klaarstoomde voor het grote werk. Dat Oranje met een soort overgangsfase te maken had en heeft, was iedereen het denk ik mee eens.
Mensen vergeten dat Oranje voor de generatie Gullit en van Basten ook met gelijksoortige situatie te maken had waardoor Oranje het EK van 84 en het WK 86 miste. Dus twee grote toernooien achter elkaar gemist voordat er opnieuw een top-lichting opstond. Eigenlijk was de situatie van WK 2002 hetzelfde: je had te maken met de komst van een paar jonge talenten en het afscheid van een groep die eigenlijk niet echt heel hard meer wilde rennen.
Dus is het voor een klein landje als Nederland niet echt vreemd dat je nu weer 4 jaar nodig hebt om aan een nieuw elftal te bouwen. Daarom is ook wat van Gaal presteerde met deze spelers zo uitzonderlijk en meesterlijk.
 
COAaVH9WcAAqN3w.jpg:large
 
Bij United gaat het hem hetzelfde af, daar heeft hij ook nog niks kunnen laten zien, en wat ik meer shocking vind is dat je ziet dat zijn lichaam achterloopt bij bijna al zijn acties, als je begrijpt wat ik bedoel. Als Robben een actie inzet, dan zie je dat zijn hele lichaam 'in sync' is met zijn acties, en daarom is hij in staat om met gevaarlijke dribbels zijn tegenstanders gek te maken en voorbij te spurten, maar bij Depay zie je vaak dat de rest van zijn lichaam zijn voeten niet bijhoudt en daarom komt hij nauwelijks iemand voorbij. Ook valt het tegen hoeveel duels hij verliest puur op kracht, terwijl dat toch juist een van zijn kwaliteiten is. Ik hoop voor PSV dat Depay zijn matige prestaties tot nog toe bij United nog ooit eens permanent gaat ontstijgen, en eigenlijk hoop je dit voor de toekomst van de hele eredivisie.



Zelfs al had v.d.Wiel wél ritme en inhoud gehad had ie waarschijnlijk nog gewoon zoiets doms gedaan. Een van de meest overschatte voetballers die Nederland rijk is. Het was wat handiger geweest als de bondscoach dit had geweten. Nog handiger was het geweest als de bondscoach net zoals iedere leek direct al had ingezien dat zowel v.d.Wiel als BMI totaal niks bij oranje te zoeken hebben en ze niet eens geselecteerd zou hebben. Dat had nog enigzins vertrouwen in de bondscoach kunnen scheppen.

Dan nog eerder Rekik erin. Die staat gewoon in de basis bij Marseille.
 
NL heeft in elk geval een goede scheidsrechter tegen Turkije. Lahoz is de beste in Spanje en zal niet partijdig zijn.
Zal een enorm gespannen wedstrijd worden maar die druk zal hij goed aan kunnen.

Ok, nu ben ik gerust. :cool::D

Jahaa! Goede combinatie Nederlanders en Spaanse arbiters, gaat super....dat respect dat ze na dat gezeur en die grote bek van ene Cruyff voor Nederlanders hebben. Gaat helemaal goed komen. :D
 
Als Earring na vanavond het forum te hebben gelezen nog niet definitief afgehaakt is, weet ik het ook niet meer. Aan de andere kant lijkt het me zelfs voor hem/haar lastig om enige positieve woorden te slaken over vanavond. Komt-ie/ze toch weer terug.
 
We hebben vanavond kunnen zien, dat als je bij PSG en Porto speelt, je niet beter bent dan wat wij in de eredivisie hebben lopen. Wij doen wel minachtend over onze eigen eredivisiespelers, maar ik hoop dat BMI en vd Wiel nooit meer in Oranje worden opgenomen. Als ik me goed herinner heeft hij Oranje al eens eerder met 10 man laten spelen. Dat moet maar eens afgelopen zijn. We hebben genoeg andere verdedigers die dat kunnen oplossen. Met 10 man, Memphis in de punt van de aanval zetten, waar hij volledig op een eiland staat is ook een blunder van de coach. We hebben weer alles tegen, Robben er uit, BMI rood, vd Wiel penalty, en dubieuze wissels van de coach. Alles overziend is het onze eigen schuld. Slimheid kennen deze spelers niet, waardoor ze domme fouten maken. Zo kom je nooit verder. En wij maar met die bal schuiven van links naar rechts en weer terug. Dat kost te veel tijd in zo'n belangrijke wedstrijd. Ijsland gooit die bal opportunistisch naar voren en scheppen veel meer gevaar. Hopelijk leren ze er iets van zodat het in Turkije beter zal gaan.
 
Nou voor het WK schreef jij zoals velen Oranje totaal af waarop de Bondscoach zei dat hij best wel vertrouwen had in Louis en ZIJN Oranje. Wat het waren dezelfde spelers maar het was gewoon het Oranje van Louis als je begrijpt wat ik bedoel. En om diezelfde reden had ik ook absoluut vertrouwen in de aanpak en de wijze waarom van Gaal dit elftal klaarstoomde voor het grote werk. Dat Oranje met een soort overgangsfase te maken had en heeft, was iedereen het denk ik mee eens.
Mensen vergeten dat Oranje voor de generatie Gullit en van Basten ook met gelijksoortige situatie te maken had waardoor Oranje het EK van 84 en het WK 86 miste. Dus twee grote toernooien achter elkaar gemist voordat er opnieuw een top-lichting opstond. Eigenlijk was de situatie van WK 2002 hetzelfde: je had te maken met de komst van een paar jonge talenten en het afscheid van een groep die eigenlijk niet echt heel hard meer wilde rennen.
Dus is het voor een klein landje als Nederland niet echt vreemd dat je nu weer 4 jaar nodig hebt om aan een nieuw elftal te bouwen. Daarom is ook wat van Gaal presteerde met deze spelers zo uitzonderlijk en meesterlijk.

Één van de redenen waarom het zo tof is om dit soort discussies op een forum te voeren in plaats van vrienden is dat je tot jaren terug kunt terug zoeken naar wat je gezegd zou hebben en wat gezegd zou zijn :clap: Bondscoach zag het totaal niet zitten voor het WK en had helemaal geen vertrouwen in Louis van Gaal. Bondscoach zag het niet zitten juist vanwege Van Gaal en zijn nieuwe ingevoerde 5-3-2 systeem:

En nu hoor ik Koeman bij SV zeggen dat Sneijder uitstekend past in een 5-3-2-systeem... dat snap ik gewoon niet. Koeman - en met hem velen - denken: ach als er achterin 5 man rondlopen, kan je wel een defensief zwakke speler op het middenveld opstellen. Een tragisch misverstand, te vergelijken met Hitler die dacht: ach, dat Stalingrad pakken we er ook nog wel even bij.

Kijk, Taco vd Velde is het met me eens. 5-3-2 is de dood in de pot, tegen de natuur van alle spelers en levert ook nog eens imagoschade op. Paniek, gebaseerd op een paar potjes van Koeman.

http://www.vi.nl/radio/ik-denk-niet-dat-we-met-532-wereldkampioen-worden.htm

De discussie waar ik op doelde speelde zich af in 2013. En het was precies het omgekeerde van wat jij beweert, ik was namelijk de enige die sceptisch was over de nieuwe generatie. Heel veel forummers waren erg positief gestemd door de opkomst van spelers als Rekik, Promes, Boetius, Memphis, Van Ginkel etc.

Is voor ons als Eredivisieliefhebbers wel weer een mooi lesje in nederigheid. Wij waren zo optimistisch over de toekomst van Oranje met aanstormende talenten als Van Ginkel, Maher, BMI, De Vrij etc. Goed dat we ze nu eindelijk kunnen beoordelen op internationaal niveau en dan hebben ze het zelfs moeilijk tegen de B-garnituur van Duitsland niet niet eens in de basis spelen bij kleine Duitse ploegen. Ik ben bang dat niemand op dit forum een slechtere Oranje generatie heeft meegemaakt.

Niet zo somber... Je scoort drie keer tegen een favoriet, en je wint na een zeer overtuigende eerste helft. Het verschil in kwaliteit is in principe groot, maar fysiek leggen jonge Oranje-spelers als Maher het (nog) af. Het verschil in kwaliteit blijft, het fysieke verschil zal met nog een jaar of twee verdwijnen.

Ik zie met alle respect geen De Boertjes, Bergkampen, Kluiverts etc rondlopen in de selectie van Oranje. Ook aan het niveau van Sneijder, Van Persie en Robben zal deze lichting zelfs niet kunnen tippen terwijl zij al aanmerkelijk minder zijn dan de generatie '98. De generaties van de jaren '70 en '80 laat ik het voor het gemak even helemaal buiten beschouwing, want dat was historisch zelfs wereldtop, dat is niet fair om het daar mee te vergelijken. Heb geen idee wat er in de jaren '60 allemaal bij Oranje speelde, maar ik denk dat vrij weinig van ons dat weten. Vandaar dat ik niet overdrijf als ik stel dat deze lichting bijzonder mager afsteekt in de geschiedenis van het Nederlands voetbal. Maar goed, Oranje is Oranje, ook met deze lichting overleven we vast voldoende groepsfases in eindtoernooien.

Toch kunnen spelers als Maher,Strootman en van Ginkel zeker naar een hoog niveau groeien!

Ik denk dat dit nogal moeilijk vast te stellen is, omdat we de boertjes, bergkampjes en kluivertjes (er zijn trouwens wel wat betere spelers in de nederlandse historie dan deze namen....),
nooit hebt zien voetballen bij oranje onder de 21, omdat dat toendertijd niet uitgezonden werd op tv. Tegenwoordig met zoveel tv kanalen worden al bijna de F-jes op TV uit gezonden.....

't Is maar net hoe je het bekijkt... Oranje van het WK '78 had ook geen absolute topspelers, en haalde toch de finale (en had die eigenlijk ook moeten winnen, als Mario Kempes niet een kilo coke door zijn neus had gehaald). Deze lichting zit heel degelijk in elkaar, met verdedigend en op het middenveld - op De Vrij na - een sterk blok. Vind ik eigenlijk ook wel eens fijn.

De as is inderdaad in ieder geval wel veelbelovend (BMI, Stroot, Maher en, ach, een goede spits heeft Nederland altijd wel, we zullen zien wie het wordt).

Bergkamp is na Cruyf de beste Nederlandse voetballer ooit en zit ook zeker in de top 10 beste voetballers ooit. Qua sierlijkheid zelfs onovertroffen. Ook toen hij nog geen 21 jaar was liet hij magistrale dingen zien bij Ajax.

Denk trouwens dat het tegendeel waar is. Juist omdat er zoveel media-aandacht is en er veel minder geld om gaat in de Eredivisie waardoor talenten eerder een kans krijgen en grote namen al op heel jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken zijn we meer dan ooit gefixeerd op deze generatie voetballers. Jaren geleden hadden Jong Oranje spelers nooit in de basis gestaan bij hun clubs. Bij een gebrek aan beter spelen ze overal in de basis. Hierdoor overschatten wij hun kwaliteiten. Bij het huidige Oranje zie je al dat op Van Persie en Robben na geen een speler bij de Europese top speelt. Bij de generatie '98 had je zelfs basisspelers van Barcelona of Real Madrid op de bank zitten, dat is nu ondenkbaar. Van de nieuwe generatie verwacht ik dat er hooguit 2 a 3 spelers de Europese top halen.

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik Oranje uit de jaren '70 alleen van eindeloze herhalingen ken van Eurosport vroeger. Moet zeggen dat ze toch ook heel aardig konden voetballen en met Wim Jansen en Krol genadeloze verdedigers hadden.

Als je puur kijkt naar kwaliteit had de generatie van Van Basten, Gullit, Rijkaard en Koeman veel meer prijzen moeten winnen met Oranje. Ook het Oranje van Stam, Berkamp etc was simpelweg de beste van het WK in 98 en had het EK 2000 moeten winnen. De generatie van Sneijder, Robben en RVP heeft pech dat er geen fatsoenlijke verdedigers opgroeiden in hun tijd. Maar als ik kijk wat er in de leeftijdscategorie van Jong Oranje rondloopt bij Spanje, Duitsland, Italië etc dan is de kloof alleen aroter geworden helaas. Wie weet dienen zich nog wel echte toppers aan in de leeftijdscategorie daaronder.

Het oranje van '98 had Frankrijk niet verslagen. Zidane, Henry, Deschamps, Desailly, Blanc, Thuram, Vieira.....die vond ik op dat moment nog net even wat sterker dan Oranje. In 2000 hadden ze wel moeten winnen.
Deze generatie jonge voetballers maken zeker een kans over een jaar of 5 weer serieus mee te doen om een finaleplek. Zit in iedere linie veel voetbal, drive, power en inzicht in de ploeg. Maar ook volgend jaar zie ik Oranje alweer meedoen om de knikkers. Waarom niet? Van Gaal weet als geen ander zijn spelers te laten geloven in succes. Daarbij heb je een unieke combi van routiniers die op hun top zitten (Persie, Robben, Stekelenburg en misschien zelfs Sneijder) en een hele jonge generatie talenten die in mijn ogen de top gaan halen (BMI, Maher, Ginkel, Strootman, vdHoorn, v.Rhijn). Zou zo maar een heel erg leuk toernooi kunnen worden.

Jawel, ik heb spelers als Taument, John de Wolf, Johan de Kock, Valckx enz tijdens de WK's en de EK's gezien. Oranje werd Europees kampioen terwijl je een oude Muhren, een van Tiegelen en waterdragers als Erwin Koeman in het elftal had... Daar tegenover had je spelers als Gullit en van Basten of Wouters. En nu heb je ook Robben, van Persie en misschien straks een fitte Sneijder en Afellay enz...
Ik wil je niet tegespreken als je zegt dat deze A-internationals eigenlijk geen A-waardige internationals zouden moeten zijn. Maar was Gullit op zijn 19e al een superster? Of Rijkaard of zelfs van Basten? Rijkaard was op zijn 24e zelfs een tijdje clubloos.... Daarom is het goed dat spelers als Indi, Strootman en Fer naar het buitenland gaan. Bovendien vond ik spelers als Wijnaldum, van Ginkel en John, behoorlijk goed spelen. Dat Blind altijd op snelheid wordt afgetroefd was al bekend en iedereen weet ook dat hij dit jaar zijn beste voetbal heeft gespeeld. Die gaat dat niet meer nadoen volgend seizoen. En De Vrij heb ik altijd maar niets gevonden. Ik hoop ook dat van der Wiel nu eens voor voetbal gaat kiezen en wekelijks gaat spelen. Want in potentie is hij nog altijd de beste rechtsback van Oranje.

Het Oranje van '98 was een unieke generatie. In alle linies had je wereldtoppers. Achterin had je met Frank de Boer de beste opbouwende verdediger ter wereld. Met Stam de meest meedogenloze verdediger waar zelfs Alex het benauwd van zou krijgen. Op de flanken had je moderne backs die de hele zijlijn bestreken en zowel konden aanvallen als verdedigen. Op het middenveld had je met Davids één van de beste stofzuigers ever en bovendien was hij begiftigd met een belachelijk goede techniek. Cocu was de stille kracht op het middenveld die zowel verdedigend als aanvallend niet per sé de meest opvallende dingen deed, maar o zo intelligent en zo bepalend. Seedorf als de succesvolste Nederlandse voetballer ooit kwam niet altijd goed uit de verf in Oranje, maar was ook niet bepaald een kleine jongen. Voorin had je met Bergkamp en Kluivert spitsen die ook in deze tijd de meest gewilde spelers zouden zijn in de Europese top. Op de flanken had je spelers als Overmars en Ronald de Boer. In het doel Van der Sar. Man, man...wat een team was dat. Hoewel Frankrijk ook een bijzonder sterk team had geloof ik echt dat we die Fransen hadden kunnen verslaan. Het zijn de penalty's die deze generatie de das hebben om gedaan.

Jij hebt veel vertrouwen in de huidige generatie. Ik zie het Nederlands voetbal echt achteruit gaan. Als je kijkt hoe slecht we vertegenwoordigd zijn bij de Europese topclubs dan is dat schrijnend. Barca bestond in de jaren '90 uit Nederlanders. Nu hebben we alleen nog maar Robben en Van Persie die bij de absolute top horen en bij eerstgenoemde is het maar afwachten hoe hij zich fysiek houdt. Da's een magere bezetting.



Ben van '82. Volgde al op extreem jonge leeftijd voetbal. Spaarde al in '88 Panini voetbalplaatjes. Misschien romantiseer ik wel alles uit die tijd omdat Oranje en PSV enorm succesvol waren. Dat weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat de huidige generatie niet eens de veters mag strikken van mannen als Gullit, Rijkaard, Koeman en Van Basten en zelfs Vanenburg. Berry en Adri zijn een komisch duo, maar het waren steenharde verdedigers die je nooit blunders zag maken. Ze worden belachelijk gemaakt door hun voorkomen, maar verdedigend was er toch verdraaid weinig op hun aan te merken.



Je vergeet even de grote sterren van '88 te noemen. De waterdragers die jij noemt speelde wel perfect in dienst van de sterren. Mijn punt is dat ik bang dat we die sterren straks niet meer hebben. Maher en Strootman kunnen het best gaan redden bij de Europese top, maar zij zullen niet binnen dat segment uitblinken terwijl Koeman, Van Basten, Gullit etc dat wel deden. En spelers als Taumen, John de Wolf etc hadden nog altijd spelers als Bergkamp, De Boertjes, Wouters, Rijkaard, Overmars etc naast zich lopen. Vind ik toch een heel verschil.

Op zich is het natuurlijk op zich zelf al een wonder dat een klein landje als Nederland zoveel goede voetballers voortbrengt. En ook met de nieuwe generatie denk ik dat er best een aardig team samen te stellen is. Maar als ik naar de rest van de wereld kijk ben ik bang dat we op kwaliteit de concurrentie niet aan kunnen.

Wat ik al zei: Gullit, van Basten, Koeman en Rijkaard waren op hun 19-20e nog geen wereldsterren. Dat waren ze pas op hun 24-25e. Als Strootman, Fer, Indi, van Ginkel enz in dienst van Robben, Persie en Sneijder spelen plus dat je spelers als Maher, John, Ibi nog achter de hand hebt voor de creativiteit en je nog jongens als Rekik en Ake hebt voor later, dan moet het ook nog goedkomen. En laten wel wezen: toen Sneijder, Persie en Robben 21 waren werd Oranje na de eerste ronde steeds uitgeschakeld. Ook zij hebben pas echt iets bereikt op hun 25e.

Het lijkt erop dat we halve finale gaan spelen dus



Volgens mij was ik juist één van de weinigen die er sceptisch in stond. De meesten waren heel positief over onze eredivisietalenten zoals Maher, Klaassen en Memphis.
 
Één van de redenen waarom het zo tof is om dit soort discussies op een forum te voeren in plaats van vrienden is dat je tot jaren terug kunt terug zoeken naar wat je gezegd zou hebben en wat gezegd zou zijn :clap: Bondscoach zag het totaal niet zitten voor het WK en had helemaal geen vertrouwen in Louis van Gaal. Bondscoach zag het niet zitten juist vanwege Van Gaal en zijn nieuwe ingevoerde 5-3-2 systeem:





De discussie waar ik op doelde speelde zich af in 2013. En het was precies het omgekeerde van wat jij beweert, ik was namelijk de enige die sceptisch was over de nieuwe generatie. Heel veel forummers waren erg positief gestemd door de opkomst van spelers als Rekik, Promes, Boetius, Memphis, Van Ginkel etc.































Volgens mij was ik juist één van de weinigen die er sceptisch in stond. De meesten waren heel positief over onze eredivisietalenten zoals Maher, Klaassen en Memphis.



Het mooie van knippen en plakken is dat je alles zo kunt knippen en plakken dat je er zelf goed uit naar boven komt.


Wat betreft mijn geknipt en geplakt commentaar, is moeilijk in te schatten wat ik daarmee bedoelde...


Aangezien ik vaak genoeg 's ochtends wakker wordt en niet meer weet wat ik de avond ervoren heb gedaan, kan ik mij deze uitspraak ook niet herinneren. Waarvan akte.
 
Het mooie van knippen en plakken is dat je alles zo kunt knippen en plakken dat je er zelf goed uit naar boven komt.


Wat betreft mijn geknipt en geplakt commentaar, is moeilijk in te schatten wat ik daarmee bedoelde...


Aangezien ik vaak genoeg 's ochtends wakker wordt en niet meer weet wat ik de avond ervoren heb gedaan, kan ik mij deze uitspraak ook niet herinneren. Waarvan akte.

Op het rode vakje met de twee witte pijlen erin naast "oorspronkelijk geplaatst door <artiestennaam> kun je klikken en dan wordt je doorgelinkt naar het oorspronkelijke bericht. Dan zie je dat het geen kwestie is van delen eruit geknipt of geplakt en dan zie je ook de context waarbinnen is gepost door naar de berichten ervoor en erna te lezen ;)
 
Op het rode vakje met de twee witte pijlen erin naast "oorspronkelijk geplaatst door <artiestennaam> kun je klikken en dan wordt je doorgelinkt naar het oorspronkelijke bericht. Dan zie je dat het geen kwestie is van delen eruit geknipt of geplakt en dan zie je ook de context waarbinnen is gepost door naar de berichten ervoor en erna te lezen ;)
Waar heb je het over ? ;)
 
Nou retro als er een iemand was die Maher een gouwe toekomst voorspelde dan was jij dat toch?
En volgens mij begon de Bondscoach idd sceptisch over de kansen van Oranje maar draaide later toch behoorlijk bij door openlijk zijn vertrouwen uit te spreken.
En wat ik zei kwam tijdens het WK dan ook precies uit: de waterdragers laten spelen in dienst van Robben, van Persie en Sneijder en zo geschiedde. Zoals destijds in 88 waar alle anderen in dienst van de grote 3 speelden. Oranje had ook wel pech dat Strootman er niet bij was. Maar ook in 2010 was het bijv achterin huilen met de pet op maar dankzij een paar grote uitblinkers stond je gewoon, zo gewoon is dat eigenlijk niet, in de finale...
En in jongens als van Ginkel (indien fit) en Memphis en straks Bazoer heb ik nog steeds vertrouwen. Klaassen en Wijnaldum zijn van dezelfde categorie: die kunnen straks makkelijk mee bij een Liverpool, AS Roma of Tottenham.
En wie weet is Tete idd een beest op rechts. En op links heb je dan ook Willems.
Centraal achterin is al jaren problematisch. Ook zul je niet snel een spits van de categorie van Persie (in zijn beste tijd) kunnen vinden.
Oranje heeft een paar jaar nodig om jongens als Bazoer, Memphis, Willems, misschien Tete en Riedewald, Bergwijn, van Ginkel en Klaassen etc klaar te stomen voor het grote werk. Misschien dat Hendrix ook gewoon een bruikbare middenvelder wordt.
 
Nou retro als er een iemand was die Maher een gouwe toekomst voorspelde dan was jij dat toch?
Eerste post van Retro in Adem Maher topic:


:D Jullie zouden een adviesbureau moeten beginnen gericht op mindreaders en mentalists. Jullie mogen mij als referentie gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, het is lang geleden dat er een PSV-gerelateerde happening zoveel kriebel bij mij teweeg brengt. Het zou toch gewoon ronduit te gek zijn als hij al deze maand in een PSV-shirt te bewonderen zou zijn, of niet? :)
 
Nou retro als er een iemand was die Maher een gouwe toekomst voorspelde dan was jij dat toch?
En volgens mij begon de Bondscoach idd sceptisch over de kansen van Oranje maar draaide later toch behoorlijk bij door openlijk zijn vertrouwen uit te spreken.
En wat ik zei kwam tijdens het WK dan ook precies uit: de waterdragers laten spelen in dienst van Robben, van Persie en Sneijder en zo geschiedde. Zoals destijds in 88 waar alle anderen in dienst van de grote 3 speelden. Oranje had ook wel pech dat Strootman er niet bij was. Maar ook in 2010 was het bijv achterin huilen met de pet op maar dankzij een paar grote uitblinkers stond je gewoon, zo gewoon is dat eigenlijk niet, in de finale...
En in jongens als van Ginkel (indien fit) en Memphis en straks Bazoer heb ik nog steeds vertrouwen. Klaassen en Wijnaldum zijn van dezelfde categorie: die kunnen straks makkelijk mee bij een Liverpool, AS Roma of Tottenham.
En wie weet is Tete idd een beest op rechts. En op links heb je dan ook Willems.
Centraal achterin is al jaren problematisch. Ook zul je niet snel een spits van de categorie van Persie (in zijn beste tijd) kunnen vinden.
Oranje heeft een paar jaar nodig om jongens als Bazoer, Memphis, Willems, misschien Tete en Riedewald, Bergwijn, van Ginkel en Klaassen etc klaar te stomen voor het grote werk. Misschien dat Hendrix ook gewoon een bruikbare middenvelder wordt.

Dat klopt - voor wie het wat kan schelen. Ik was aanvankelijk heel kritisch, maar tijdens de oefencampagne moest ik al mijn ongelijk erkennen, en zag ik de genialiteit van de koerswijziging van Van Gaal. Ach ja... 't Was in ieder geval eerder dan Gijp en De Snor...

En er komt beslist weer een goede lichting aan. Nederland is gewoon net te klein om altijd mee te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan