Coronavirus

Ik zie op tv al de hele avond ondernemers die ten einde raad zijn, maar we laten die ondernemers lekker stikken. Wat een loyaliteit in Nederland! ik kots erop
 
Ik ben helemaal klaar met lockdowns.
Van PSV verwacht ik onderhand dat bij de volgende thuiswedstrijd minimaal de seizoenskaart houders weer aanwezig kunnen zijn.
Omikron is niet meer dan een vervelend griepvirus en daar is geen Lockdown of stadion sluiting meer voor nodig.
De ziekenhuizen lopen langzaam leeg en het aantal sterfgevallen door Corona / Omikron neemt sterk af. Dit is ongeveer gelijk nu aan het aantal dat normaal overlijdt vanwege griep. Uiteraard nog wel steeds vervelend voor degenen die het overkomt.
Geen enkele reden meer voor een Lockdown.
 
Ik ben helemaal klaar met lockdowns.
Van PSV verwacht ik onderhand dat bij de volgende thuiswedstrijd minimaal de seizoenskaart houders weer aanwezig kunnen zijn.
Omikron is niet meer dan een vervelend griepvirus en daar is geen Lockdown of stadion sluiting meer voor nodig.
De ziekenhuizen lopen langzaam leeg en het aantal sterfgevallen door Corona / Omikron neemt sterk af. Dit is ongeveer gelijk nu aan het aantal dat normaal overlijdt vanwege griep. Uiteraard nog wel steeds vervelend voor degenen die het overkomt.
Geen enkele reden meer voor een Lockdown.
Nederland wordt wakker en steeds meer mensen komen in opstand. Het begin van het eind. 6 februari moet alles open, anders is het oorlog in Nederland. Dat is nu wel duidelijk. Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.
 
Nederland wordt wakker en steeds meer mensen komen in opstand. Het begin van het eind. 6 februari moet alles open, anders is het oorlog in Nederland. Dat is nu wel duidelijk. Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.
PSV speelt 23 Januari al thuis.
Dan moet het stadion gewoon open zijn voor seizoenskaarthouders.
Het is gewoon klaar met lockdowns
 
Ik zie op tv al de hele avond ondernemers die ten einde raad zijn, maar we laten die ondernemers lekker stikken. Wat een loyaliteit in Nederland! ik kots erop
Ik zie al 2 jaar zorg personeel dat ten einde raad is. Ik heb weinig ondernemers in de familie, maar behoorlijk veel verpleegkundigen. Die mensen werken zich het snot voor de ogen en moeten als het aan jou ligt nog een stapje bij zetten voor ondernemers die op dit moment gewoon gecompenseerd worden door de overheid. Nee, dat zijn geen gouden bergen en is geen 'winst'. Maar een winstoogmerk is niet per se van belang.

Ik begrijp de emotie en zeker omdat het je kindje is, zo'n onderneming. Maar als ondernemer in Nederland heb je het (over het algemeen) harstikke goed. Ik mag al twee jaar niet naar een concert, alle festivals zijn gecanceld en in die sector staat ook de hele boel op instorten. Het is gewoon even niet anders.

En voor de duidelijkheid: we zitten in de grootste(!!) golf van besmettingen OOIT. Met een gemiddelde van 30k per dag. Vorig jaar deze tijd zaten we met 8K per dag in kei- en keiharde problemen, met overstromende ziekenhuizen. We're not out of the shit yet. Als je nu alles open gaat gooien, dan gaat dat mensenlevens kosten.
 
Als enige land een enorme stijging van besmettingen in het najaar en daarbij dito druk in ziekenhuizen.
Als enige land ook te weinig IC plaatsen, te laat begonnen met vaccineren, boosters etc. De uiteindelijke economische en gezondheidsschade gerelateerd aan deze Corona maatregelen zullen vele malen ernstiger zijn dan alle Corona slachtoffers nu helaas. Zoals mijn moeder van 82 steeds zegt: het is een soort natuurlijke selectie en liever dood aan Corona dan steeds maar opgehokt worden en niets mogen.
 
Als enige land ook te weinig IC plaatsen, te laat begonnen met vaccineren, boosters etc. De uiteindelijke economische en gezondheidsschade gerelateerd aan deze Corona maatregelen zullen vele malen ernstiger zijn dan alle Corona slachtoffers nu helaas. Zoals mijn moeder van 82 steeds zegt: het is een soort natuurlijke selectie en liever dood aan Corona dan steeds maar opgehokt worden en niets mogen.
Juist, de spijker op de kop
 
Ik zie al 2 jaar zorg personeel dat ten einde raad is. Ik heb weinig ondernemers in de familie, maar behoorlijk veel verpleegkundigen. Die mensen werken zich het snot voor de ogen en moeten als het aan jou ligt nog een stapje bij zetten voor ondernemers die op dit moment gewoon gecompenseerd worden door de overheid. Nee, dat zijn geen gouden bergen en is geen 'winst'. Maar een winstoogmerk is niet per se van belang.

Ik begrijp de emotie en zeker omdat het je kindje is, zo'n onderneming. Maar als ondernemer in Nederland heb je het (over het algemeen) harstikke goed. Ik mag al twee jaar niet naar een concert, alle festivals zijn gecanceld en in die sector staat ook de hele boel op instorten. Het is gewoon even niet anders.

En voor de duidelijkheid: we zitten in de grootste(!!) golf van besmettingen OOIT. Met een gemiddelde van 30k per dag. Vorig jaar deze tijd zaten we met 8K per dag in kei- en keiharde problemen, met overstromende ziekenhuizen. We're not out of the shit yet. Als je nu alles open gaat gooien, dan gaat dat mensenlevens kosten.
Ik snap je verhaal.
Ziekenhuizen worden onder andere nu bezet door ongevaccineerden met Corona.
Deze mensen nemen willens en wetens (uitzonderingen daargelaten) het risico om besmet te raken, ernstig ziek te worden of in het ergste geval te overlijden.
Deze mensen zouden gewoon thuis moeten uitzieken en niet in het ziekenhuis mogen liggen. Ze nemen nu soms bedden in van wel gevaccineerden die ernstig ziek zijn, maar er wel alles aan hebben gedaan om niet ziek te worden. In ieder geval niet ernstig.
Als ongevaccineerden dus niet in het ziekenhuis liggen is de druk op de zorg grotendeels weg en is er meer rust en mogelijkheden om reguliere zorg te verlenen aan patiënten.
 
Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.
Ik vind dit een opmerkelijke opmerking voor iemand wiens opa is overleden aan de gevolgen van corona.

Zwak vind ik namelijk best denigrerend. Er zijn ook mensen die absoluut niet zwak zijn overleden aan corona. Prima om een mening te hebben over versoepelingen etc. Maar ik vind dat je het wel anders kunt verwoorden en nog steeds hetzelfde punt kunt maken.
 
Nederland wordt wakker en steeds meer mensen komen in opstand. Het begin van het eind. 6 februari moet alles open, anders is het oorlog in Nederland. Dat is nu wel duidelijk. Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.
Stoere teksten, met je oorlog. Gaat helemaal niet gebeuren. Er zijn genoeg mensen die hier gewoon genuanceerd mee omgaan.
En ging je nou weg of blijf je toch? Ik ben in de war.
 
Nederland wordt wakker en steeds meer mensen komen in opstand. Het begin van het eind. 6 februari moet alles open, anders is het oorlog in Nederland. Dat is nu wel duidelijk. Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.
Het moet gewoon klaar zijn. De grafieken van onze zuiderburen zijn gelijk aan die van ons qua besmettingen (https://nos.nl/artikel/2411134-rivm-omikron-nu-dominante-variant-in-nederland). Lockdown helpt niet. Avondklok al helemaal niet. Gevaccineerden krijgen net zo makkelijk Omikron als ongevaccineerden (zie 22-12 https://archive.is/vYY2U#selection-1407.0-1423.309 ). Omikron wordt pas gedekt door vaccins in maart (zie https://www.cnbc.com/2022/01/10/cov...s-omicron-vaccine-will-be-ready-in-march.html). Het is een farce. Klaar met de nonsens. Open godverredomme.
 
Het moet gewoon klaar zijn. De grafieken van onze zuiderburen zijn gelijk aan die van ons qua besmettingen (https://nos.nl/artikel/2411134-rivm-omikron-nu-dominante-variant-in-nederland). Lockdown helpt niet. Avondklok al helemaal niet. Gevaccineerden krijgen net zo makkelijk Omikron als ongevaccineerden (zie 22-12 https://archive.is/vYY2U#selection-1407.0-1423.309 ). Omikron wordt pas gedekt door vaccins in maart (zie https://www.cnbc.com/2022/01/10/cov...s-omicron-vaccine-will-be-ready-in-march.html). Het is een farce. Klaar met de nonsens. Open godverredomme.
Helaas moeten we van sommige mensen hier in veel te zware maatregelen blijven leven. Waarschijnlijk allemaal mensen veilig in loondienst die niets merken in hun portemonnee. Met deze 'versoepelingen' kunnen we wel de conclusie trekken dat het allemaal niet meer om gezondheid gaat maar om andere belangen. Het virus is levensgevaarlijk maar politici hoeven zich aan geen enkele regel te houden. Logisch, zij weten dat het gevaar van omicron nihil is. Alles weer open en verder gaan met leven. En kom je in het ziekenhuis, dan kom je in het ziekenhuis. Geen plek, dan gaat het ten koste van de ongevaccineerden. Daarvoor hoeft niet 99,999 procent van het land gegijzeld te worden
 
Nederland wordt wakker en steeds meer mensen komen in opstand. Het begin van het eind. 6 februari moet alles open, anders is het oorlog in Nederland. Dat is nu wel duidelijk. Ben je te zwak om Corona nog te overleven is het niet meer anders. Je kunt moeilijk dat de rest van Nederland stopt met leven.

Stoere tekst die je vaker hoort. “Ze” moeten er maar dood aan gaan, jammer. En die hoor ik wel eens vaker, dat is iets wat meer mensen roepen.
Weet je wat ik nooit hoor roepen?
“Mijn moeder kreeg geen lucht meer, en wilde de ambulance bellen. Toen heb ik de telefoon uit haar handen gepakt en gezegd: nee mam, je bent gewoon zwak en we gaan de zorg hiermee niet belasten. Nou lang verhaal kort, volgende week dinsdag is de uitvaart”
Zo’n verhaal hoor ik nooit. Iedereen heeft een enorm grote waffel over “jammer voor de zwakkeren”, maar niemand is bereid om zijn naasten zorg te ontzeggen. Want dan gelden die stoere uitspraken niet meer. Die gelden alleen voor anderen. Of ga jij iemand in je familie, gezin of vriendenkring zorg ontzeggen?

Op de laatste vraag had ik graag antwoord. Geen geroep over oorlog, verzet of een failliete zaak, maar graag een antwoord op die vraag.
 
Helaas moeten we van sommige mensen hier in veel te zware maatregelen blijven leven. Waarschijnlijk allemaal mensen veilig in loondienst die niets merken in hun portemonnee. Met deze 'versoepelingen' kunnen we wel de conclusie trekken dat het allemaal niet meer om gezondheid gaat maar om andere belangen. Het virus is levensgevaarlijk maar politici hoeven zich aan geen enkele regel te houden. Logisch, zij weten dat het gevaar van omicron nihil is. Alles weer open en verder gaan met leven. En kom je in het ziekenhuis, dan kom je in het ziekenhuis. Geen plek, dan gaat het ten koste van de ongevaccineerden. Daarvoor hoeft niet 99,999 procent van het land gegijzeld te worden
Ik vind het knap dat jij al verder bent in je Omicron-onderzoek (waarschijnlijk dankzij de Facebook University of Science) dan de reguliere wetenschap.
Verder blijf je impliceren dat de overheid "andere belangen" heeft en het MKB blijkbaar kapot moet. Wat is dan precies het belang van de overheid daarvan? Welk belang heeft de overheid erbij als er tig faillissementen zijn?
 
Helaas moeten we van sommige mensen hier in veel te zware maatregelen blijven leven. Waarschijnlijk allemaal mensen veilig in loondienst die niets merken in hun portemonnee.
Uhu, want werk is echt het enige dat mij interesseert dus heb ik er totaal geen last van dat verder alles dicht is..
Met deze 'versoepelingen' kunnen we wel de conclusie trekken dat het allemaal niet meer om gezondheid gaat maar om andere belangen.
Welke dan? Wat voor belang heeft de overheid erbij om in een lockdown te blijven waarvan zij weten dat het enorme economische en maatschappelijke gevolgen heeft? Wat is de winst voor hen om dat in stand te houden?
Het virus is levensgevaarlijk maar politici hoeven zich aan geen enkele regel te houden. Logisch, zij weten dat het gevaar van omicron nihil is. Alles weer open en verder gaan met leven. En kom je in het ziekenhuis, dan kom je in het ziekenhuis. Geen plek, dan gaat het ten koste van de ongevaccineerden. Daarvoor hoeft niet 99,999 procent van het land gegijzeld te worden
Je pleit er dus voor om ongevaccineerden zorg te ontzeggen. Die betalen toch ook gewoon een zorgverzekering en hebben recht op zorg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan