Érick Gutiérrez (M)

Gun het hem van harte. Altijd een zwak gehouden voor hem. Nooit zeuren, nooit PSV of wie dan ook iets verwijten, maar gewoon blijven werken en zichzelf ontwikkelen. Dat loont nu. Vormt een prima duo met Sangare. Belangrijker: het centrale blok op het middenveld gaat nu voluit en wordt daardoor veel minder overlopen dan met Van Ginkel (speelt zeker defensief altijd met rem ivm. blessures) en Propper (flegmatiek).
 
Gun het hem van harte. Altijd een zwak gehouden voor hem. Nooit zeuren, nooit PSV of wie dan ook iets verwijten, maar gewoon blijven werken en zichzelf ontwikkelen. Dat loont nu. Vormt een prima duo met Sangare. Belangrijker: het centrale blok op het middenveld gaat nu voluit en wordt daardoor veel minder overlopen dan met Van Ginkel (speelt zeker defensief altijd met rem ivm. blessures) en Propper (flegmatiek).

Ik hoop dat Guti dit vast kan houden. Wat mij betreft dan even geen Van Ginkel en Propper meer op die plek. Heel misschien zou ik 1 van die nog wel eens op de plek van Gotze willen zien, maar dan moet Gotze wel een inzinking krijgen.
 
Maar ook heel snel weer terug. Zie Bruma en Guti.
Zeker waar. Maar wat is snel? Volgensmij zie ik niemand roepen dat Bruma in de basis moet staan ten koste van Gakpo/Madueke. Maar de tendens is wel omgeslagen naar dat Bruma bruikbaar kan zijn. Na zo een 15+ wedstrijden mag dat wel getrokken worden.
 
Moet nu verkocht worden anders dreigt er een transfervrije vertrek. Hij gaat echt niet 5-6 mnd voor het WK nog van club veranderen.
Lijkt me onverstandig om hem nu te verkopen nu hij juist basisspeler is?

Als we iemand anders halen. Dan tuurlijk. Maar op dit moment zie ik geen haast in het verkopen van Guti eigenlijk. Dan maar transfervrij de deur uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan