Érick Gutiérrez (M)

Bizarre is natuurlijk wel dat zijn optredens voor het Mexicaanse elftal helemaal niet zo verkeerd zijn.
Waarschijnlijk ook een prima speler in deze selectie. Met Ginkel naast je voetbalt fijner dan met Rosario. Plus Götze in je buurt maakt het net allemaal wat makkelijker.
 
Hij lacht op alle foto's en videos en ik heb hem heel af en toe een goede pass zien geven maar veel verder kom ik niet.
Een schoolvoorbeeld van een miskoop. Zelfs Maher zou ik nog een 5 a 5,5 op zijn best geven voor zijn inbreng in dat kampioensjaar. Misschien is Guti wel de zwakste middenvelder van dit PSV. Geen schande en misschien lukt het op een niveautje lager wel maar ik had toch meer van hem verwacht.
 
Hij lacht op alle foto's en videos en ik heb hem heel af en toe een goede pass zien geven maar veel verder kom ik niet.
Een schoolvoorbeeld van een miskoop. Zelfs Maher zou ik nog een 5 a 5,5 op zijn best geven voor zijn inbreng in dat kampioensjaar. Misschien is Guti wel de zwakste middenvelder van dit PSV. Geen schande en misschien lukt het op een niveautje lager wel maar ik had toch meer van hem verwacht.
Voor 45.000 euro per maand lach ik ook wel hoor.
 
Guti lijkt me ongeschikt voor het Europese type voetbal. In Zuid-Amerika zie je toch vaak meer ruimte en minder druk.

Hij zal misschien zelf graag in Europa blijven om hier te slagen. Maar denk dat het voor hem beter is om terug naar Mexico te gaan.

Hij staat er nog goed op in Mexico, is international. De transferbudgetten gaan daar de laatste jaren omhoog. Zou er geen Mexicaanse club zijn die hem voor een miljoentje of 6 wil overnemen?
 
Hij lacht op alle foto's en videos en ik heb hem heel af en toe een goede pass zien geven maar veel verder kom ik niet.
Een schoolvoorbeeld van een miskoop. Zelfs Maher zou ik nog een 5 a 5,5 op zijn best geven voor zijn inbreng in dat kampioensjaar. Misschien is Guti wel de zwakste middenvelder van dit PSV. Geen schande en misschien lukt het op een niveautje lager wel maar ik had toch meer van hem verwacht.
Zolang Luckassen en Bruma nog onder contract staan durf ik Guti nog geen schoolvoorbeeld te noemen.

Verder helaas eens.
 
Guti lijkt me ongeschikt voor het Europese type voetbal. In Zuid-Amerika zie je toch vaak meer ruimte en minder druk.

Hij zal misschien zelf graag in Europa blijven om hier te slagen. Maar denk dat het voor hem beter is om terug naar Mexico te gaan.

Hij staat er nog goed op in Mexico, is international. De transferbudgetten gaan daar de laatste jaren omhoog. Zou er geen Mexicaanse club zijn die hem voor een miljoentje of 6 wil overnemen?
En dan ruilen voor Macias of Montes misschien nog wat geld toeleggen.
 
Complimenten voor Guti. Helemaal afgeschreven maar de laatste drie wedstrijden zorgt hij voor een stabiel middenveld met Sangare. Hopelijk kan hij dit keer deze lijn doorzetten.

Voorheen speelde hij vaak samen met andere middenvelders die verdedigend niet super waren en ontbrak de balans. Guti heeft echter een prima techniek en overzicht. Bij het Mexicaanse elftal houden ze hem er ook gewoon bij. Hij blijkt complementair aan Sangaré. Van Ginkel is zijn plek dadelijk kwijt, en terecht.
 
Complimenten voor Guti. Helemaal afgeschreven maar de laatste drie wedstrijden zorgt hij voor een stabiel middenveld met Sangare. Hopelijk kan hij dit keer deze lijn doorzetten.
Misschien is Sangaré gewoon in zo’n vorm dat je er in de eredivisie vrijwel iedereen wel naast kan zetten. Guti oogt wel dynamischer en fitter dan Ginkel. Doet niks fout, wel een beetje onzichtbaar. En dat is best jammer voor iemand mét een prima schot in de benen.
 
Misschien is Sangaré gewoon in zo’n vorm dat je er in de eredivisie vrijwel iedereen wel naast kan zetten. Guti oogt wel dynamischer en fitter dan Ginkel. Doet niks fout, wel een beetje onzichtbaar. En dat is best jammer voor iemand mét een prima schot in de benen.
Eens dat Sangare in topvorm is. Toch denk ik dat hij momenteel nog beter rendeert naast Guti dan naast Van Ginkel/Propper.

Van Ginkel brengt aanvallend eigenlijk te weinig om zijn defensieve taken te latere verwateren. Alleen bij corners is hij nog echt gevaarlijk. Vroeger verdedigde van Ginkel weinig/matig mee maar zorgde hij altijd wel voor gevaar in de 16 van de tegenstander en creërde hij ruimtes voor de spits/buitenspelers. Nu hij dit minder goed doet en het verdedigend nog niet veel is. Voegt van Ginkel (helaas) weinig toe aan het spel.

Propper had ik veel hoop en vertrouwen in. Zeker gezien zijn fysiek bij terugkomst in Nederland. Maar als Propper speelt heb ik meer het idee dat hij speelt alsof hij zijn carrière aan het afbouwen is in Saudi-Arabië arabie/china/vs. Het is allemaal gewoon wat simpel en oogt een beetje gemakzuchtig. Verdedigend voegt hij nog weinig toe en aanvallend is het ook niet sprankelend. Die paar goede ballen compenseren niet de gemakzuchtige ballen die hij verliest.

Ik heb nog wel vertrouwen in dat Propper stappen moet/gaat maken richting zijn oude niveau. Maar momenteel vind ik het allemaal net niet.

Guti was voorheen juist net niet. Maar speelt nu drie wedstrijden (?)Erg degelijk. Weinig slordigheden wat zorgt voor stabiliteit. Doet zijn verdedigende taken. Waardoor Sangare juist aanvallend weer wat kan toevoegen. Guti speelt zeker niet de pannen van het dak en mag aanvallend zich nog wat meer laten horen. Maar de combo sangare - guti bevalt me nu wel. Zorgt toch voor wat stabiliteit op het middenveld.

Denk ook dat het scheelt dat Sangare aanvallend sterker is geworden. Vorig seizoen was eigenlijk de middenvelder naast Sangare de lul. Alle ballen moesten via hem gaan. Nu zie je dat Sangare naar voren denkt, Boscagli en Ramalho. Dat geeft voor zo een Guti ook rust. Er zijn meerdere mannen die de bal naar voren kunnen brengen.

Hopelijk zet dit zich ook door en blijft het niet bij 3 wedstrijd aardig en daarna weer bagger. Maar iniedergeval complimenten voor Guti. Die heeft zich altijd keurig opgesteld en geloofde in zijn kans. Tijd om die kans te pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan