Érick Gutiérrez (M)

Hij verrast me positief. Ik had niks meer van hem verwacht. Maar een topper is het niet. Maar doet het vooralsnog het beste van de beschikbare opties uit de selectie.
 
Doorselecteren. Laat hem gaan. Doet het voor nu misschien prima maar is niet het niveau wat je moet nastreven. In alles net niet: fysiek, technisch, duels. Goede sympathieke jongen maar een op een gegeven moment moet je afscheid nemen van zoveel twijfelachtig materiaal.
Eens (tenzij de lijn positief nog meer stijgt). Maar deze zomer dacht ik. Zo snel mogelijk verkopen voordat het een luckassen word en anders snel slijten in de winterstop. Die perceptie is wel totaal gedraaid. Ik hoop dat we hem in de winterstop erbij houden. Toch een nuttige kracht dit seizoen.
 
Doorselecteren. Laat hem gaan. Doet het voor nu misschien prima maar is niet het niveau wat je moet nastreven. In alles net niet: fysiek, technisch, duels. Goede sympathieke jongen maar een op een gegeven moment moet je afscheid nemen van zoveel twijfelachtig materiaal.

Momenteel is dat echter geen goed plan, omdat hij de enige middenvelder is die naast Sangare kan spelen die fit is en voluit kan spelen. Van Ginkel is vergane glorie en Pröpper en Thomas zijn vaker geblesseerd/niet fit dan speelklaar. Guti kan nu even zijn marktwaarde opvijzelen (voor zover je geld voor hem kan vangen) en dan in de zomer verkocht worden samen met Thomas. Dan mag er ook direct flink geinvesteerd worden in het middenveld. Het experiment met de helden van weleer (Ginkel en Pröpper) is vooralsnog mislukt. Die kun je beiden natuurlijk wel als backup bij de selectie houden, maar 2 fitte centrale middenvelders is gewoon veel te karig.
 
Momenteel is dat echter geen goed plan, omdat hij de enige middenvelder is die naast Sangare kan spelen die fit is en voluit kan spelen. Van Ginkel is vergane glorie en Pröpper en Thomas zijn vaker geblesseerd/niet fit dan speelklaar. Guti kan nu even zijn marktwaarde opvijzelen (voor zover je geld voor hem kan vangen) en dan in de zomer verkocht worden samen met Thomas. Dan mag er ook direct flink geinvesteerd worden in het middenveld. Het experiment met de helden van weleer (Ginkel en Pröpper) is vooralsnog mislukt. Die kun je beiden natuurlijk wel als backup bij de selectie houden, maar 2 fitte centrale middenvelders is gewoon veel te karig.
Oh ik bedoelde ook pas vanaf volgend seizoen hoor.
 
Ik zou hem zo snel mogelijk verkopen als je er geld voor kan krijgen nu. Net als Thomas, beiden brengen je niet verder. Nee, we hebben niet veel, maar om dan maar je vertrouwen op hun te stellen.. Zou wel eens Götze op de CM willen zien. Zijn schoten ga je toch niet missen, laat hem maar wat meer naar achteren en van daaruit het spel bepalen. Dan kan Doan achter de spits en Vertessen naar rechts.
 
Momenteel is dat echter geen goed plan, omdat hij de enige middenvelder is die naast Sangare kan spelen die fit is en voluit kan spelen. Van Ginkel is vergane glorie en Pröpper en Thomas zijn vaker geblesseerd/niet fit dan speelklaar. Guti kan nu even zijn marktwaarde opvijzelen (voor zover je geld voor hem kan vangen) en dan in de zomer verkocht worden samen met Thomas. Dan mag er ook direct flink geinvesteerd worden in het middenveld. Het experiment met de helden van weleer (Ginkel en Pröpper) is vooralsnog mislukt. Die kun je beiden natuurlijk wel als backup bij de selectie houden, maar 2 fitte centrale middenvelders is gewoon veel te karig.
Om mijn part mag ie deze winter gaan en haal je Sadilek terug voor die positie als derde backup, en investeer je in n basiskracht. Van Ginkel mag om mij zelfs gratis weg, blok aan t been.

Pröpper/Thomas zullen tweede seizoenshelf toch hoop ik wel weer n stuk fitter en inzetbaar zijn?
 
Leuk dat Guti weer is opgeroepen voor Mexico. Ook zeker een verdienste van zijn recente vorm en speelminuten.

Alleen vraag ik me wel af of hij nu AZ kan halen en mocht hij het halen dan lijkt hij me niet de fitste.
Word zo lastig puzzelen voor het middenveld tegen AZ.
 
Leuk dat Guti weer is opgeroepen voor Mexico. Ook zeker een verdienste van zijn recente vorm en speelminuten.

Alleen vraag ik me wel af of hij nu AZ kan halen en mocht hij het halen dan lijkt hij me niet de fitste.
Word zo lastig puzzelen voor het middenveld tegen AZ.
Als Ivoorkust vandaag verliest, zou Sangaré er wel weer bij moeten zijn. Kan hij nog even een paar dagen in quarantaine ontspannen.
 
Tegen NAC ja. Tegen een club van enig niveau zakt ie elke keer door het ijs. Echt niks. Je hebt er dan 11 op het veld staan, maar daar is alles mee gezegd. Staat er nu omdat er simpelweg geen andere opties zijn. Hendrix en Rosario zijn weg, Van Ginkel geblesseerd of aan de zuurstof, Pröpper had geen zin meer. Dit is de 5e keuze en daar moeten we blij mee zijn?
Oneens. Ook tegen betere clubs als NAC speelde guti beter. Hij is niet niveau van sangare maar zeker bruikbaar en momenteel een prima basis optie.

Ook eentje die beter is dan Hendrix en ook beter is dan Rosario (in zij laatse seizoen. Rosario op zijn top was dan wel weer beter).
 
Feit is dat Guti in 3 seizoenen geen betrouwbare speler is gebleken. Leuk dat hij in 5 wedstrijden of zo wat dingen heeft laten zien maar ik weiger die kinderhand te zijn die zo snel gevuld is met zulk middelmaat! Het is PSV en ik ga niet blij lopen doen met spelers die in 4 jaar tijd welgeteld 10 goede wedstrijden hebben gespeeld.
 
Feit is dat Guti in 3 seizoenen geen betrouwbare speler is gebleken. Leuk dat hij in 5 wedstrijden of zo wat dingen heeft laten zien maar ik weiger die kinderhand te zijn die zo snel gevuld is met zulk middelmaat! Het is PSV en ik ga niet blij lopen doen met spelers die in 4 jaar tijd welgeteld 10 goede wedstrijden hebben gespeeld.
Hij laat de laatste tijd wel vaker wat goeds zien, wie weet heeft Schmidt m aan de praat gekregen, maar dan mag ie komende periode laten zien dat ie de betere vorm kan vasthouden.
 
Feit is dat Guti in 3 seizoenen geen betrouwbare speler is gebleken. Leuk dat hij in 5 wedstrijden of zo wat dingen heeft laten zien maar ik weiger die kinderhand te zijn die zo snel gevuld is met zulk middelmaat! Het is PSV en ik ga niet blij lopen doen met spelers die in 4 jaar tijd welgeteld 10 goede wedstrijden hebben gespeeld.

Eens, maar goed, het is erg mager momenteel en PSV moet roeien met de riemen die ze heeft. In dit geval zijn het Mexicaanse riemen.
 
Hij laat de laatste tijd wel vaker wat goeds zien, wie weet heeft Schmidt m aan de praat gekregen, maar dan mag ie komende periode laten zien dat ie de betere vorm kan vasthouden.
Precies. Hij kan ook gewoon wat veranderd hebben in zijn training, speelstijl en leefstijl, waardoor het nu wel aanslaat. Geen topspeler, maar op het moment een aardige opvulling.
 
Precies. Hij kan ook gewoon wat veranderd hebben in zijn training, speelstijl en leefstijl, waardoor het nu wel aanslaat. Geen topspeler, maar op het moment een aardige opvulling.
En in 2022 al meer mooie lange passes gezien dan in de periode daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan