Coronavirus

Dank voor deze tip. Een klein probleempje toch; mijn vrouw en ik fietsen voornamelijk in bosgebied rondom Eindhoven en daar kom ik weinig of geen tankstations tegen.
Bomen gelukkig wel. ;)

Alvorens hier op in te gaan even nog reageren op wat eerdere posts van anderen die ook recht hebben op antwoord;

@DerJaufe; grotendeels eens maar ik denk toch dat ik minder gevaarlijk ben als mogelijke verspreider dan
de bezopen lui in een tv reportage over de nachtportier van Groningen bij Nieuwsuur. Wat Marielle Tweebeeke
om een mij onbekende reden grappig scheen te vinden.
korfbaljack; ik denk ook dat bij beide "partijen" goede en slechte regelvolgers te vinden zijn.
Mikasa; nee, toen mijn kinderen klein waren was inenten heel normaal. Het gebeurde automatisch.
MAAR; zij kregen b.v. ook van onze huisarts penicilline voorgeschreven bij ieder kuchje.
Dat en nog wat andere "ongezonde" medische zaken heeft mij later in het leven wat kritischer gemaakt.
Zodat ik nu niet net als veel ouderen mijn nachtkastje vol heb staan met pillen voor hoge bloeddruk, cholesterol,
pillen tegen bijwerkingen van andere pillen enzovoorts. En ook de afgelopen 15 jaar geen griepprik gehaald heb
wat de overheid mij aanraadde omdat ik op mijn 60e verjaardag , lesgevend en voetballend, zogenaamd ineens
een kwetsbaar oud mannetje zou zijn geworden.
Snap je nu dat ik alles rond corona serieus nam, neem en blijf nemen behalve een m.i. experimenteel vaccin?

En nu Hoetierick, uw vergelijking rond wel of geen discriminatie.
Om te beginnen denk ik dat ook wij het grotendeels eens zijn over de hele situatie zoals u die beschrijft.
Ik hoef dan ook geen medelijden, maar wil graag dat iets wat overbodig is en vervelend voor de betrokkenen
uit de , puur politieke, maatregelen wordt geschrapt.

Mag ik een vergelijking maken die voetballiefhebbers, ook U in het zuiden, kan aanspreken?

In 1961 was er zwart wit tv en een antenne op het dak. De WK voorronde wedstrijd Nederland-Hongarije
zou worden uitgezonden maar de Belgische voetbalbond verbood de uitzending omdat dat bij hun wedstrijden
op die zondagmiddag publiek kon kosten.
Vervolgens besloot "men" van hogerhand dat het duel toch te zien zou zijn via kanaal 4 (de zender in Lopik)
en alle steunzenders, maar niet via kanaal 5 ( steunzender Roermond) waar wij afhankelijk van waren.
Volgens mij pure discriminatie van die onnozele boerenl*llen hier in het zuiden, die zich maar moesten schikken
in het feit dat de rest van Nederland, de meerderheid dus, nu het topduel toch kon zien.

Volgens de redenering van veel mensen - ook op dit forum - en zelfs rechters anno 2021 was er toen
geen sprake van discriminatie.
Je hoefde toch niet in Brabant of Limburg te gaan wonen. Of je kon toch ervoor kiezen om achterop het Solex
brommertje van de buurman die zondag ergens naar boven de Moerdijk te rijden om bij een of ander ver familielid
die misschien ook al een tv toestel had , te gaan kijken? Vrije keuze genoeg, dus geen discriminatie.

Moge de discriminerende, zijn doel voorbijschietende coronapas per 1 november a.u.b verleden tijd zijn en beide
groepen mensen in de door de overheid gesplitste samenleving hun volle verstand blijven gebruiken en
op verantwoorde wijze blijven omgaan met het niet meer verdwijnende virus en alle virussen die er , vrees ik , nog
gaan komen.

In groep 3 werd er een verhaal voor gelezen van Kikker. Kikker ging graan zaaien. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker gingen het graan water geven. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging graan oogsten. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging brood bakken. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging het brood opeten, en opeens wilde de andere dieren helpen. Maar dat stond Kikker niet toe. Hij ging het alleen opeten, want de rest heeft niet mee geholpen om het brood te maken.

En dat is wat er nu ook gebeurd. Gevaccineerde heb het brood gebakken, want door hun kunnen we weer van alles zonder 1,5 meter. De ongevaccineerde hebben niet geholpen met het brood bakken, maar willen wel van het brood eten. Gelukkig is de regering niet zo streng als kikker, waardoor ongevaccineerde met een test wel nog mogen mee eten van het brood.

En zoals het tegeltjes spreuk zegt: voor wat, hoort wat.
 
In groep 3 werd er een verhaal voor gelezen van Kikker. Kikker ging graan zaaien. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker gingen het graan water geven. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging graan oogsten. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging brood bakken. Niemand van de andere dieren wilde helpen. Kikker ging het brood opeten, en opeens wilde de andere dieren helpen. Maar dat stond Kikker niet toe. Hij ging het alleen opeten, want de rest heeft niet mee geholpen om het brood te maken.

En dat is wat er nu ook gebeurd. Gevaccineerde heb het brood gebakken, want door hun kunnen we weer van alles zonder 1,5 meter. De ongevaccineerde hebben niet geholpen met het brood bakken, maar willen wel van het brood eten. Gelukkig is de regering niet zo streng als kikker, waardoor ongevaccineerde met een test wel nog mogen mee eten van het brood.

En zoals het tegeltjes spreuk zegt: voor wat, hoort wat.
Los van de inhoud,

Kikker, legend.
 
Want als je het overlaat aan het gezonde verstand van mensen, dan gaat het mis.
Laten we het er maar op houden dat je inderdaad niet alles aan het gezond verstand van mensen kunt overlaten.
En dat niet iedereen echte kikker verhaaltjes kan schrijven. Maar PSVkanalles op voetbalgebied. Dat dan weer wel. :)
 
De basisschool waar mijn jongste op zit sluit de deuren voorlopig ivm de vele besmettingen.
Na de herfstvakantie hoopt men de lessen weer te kunnen hervatten. Terug naar het online onderwijs.
 
De basisschool waar mijn jongste op zit sluit de deuren voorlopig ivm de vele besmettingen.
Na de herfstvakantie hoopt men de lessen weer te kunnen hervatten. Terug naar het online onderwijs.
Mag ik een linkje leggen naar het grote aantal kerken in jouw omgeving? Of heeft dit een andere oorzaak?
 
Mag ik een linkje leggen naar het grote aantal kerken in jouw omgeving? Of heeft dit een andere oorzaak?
Ja, het komt door n virus. 😷

Basisscholen is <12, meerderheid van NL is op die leeftijd vatbaar (ook buiten de biblebelt). Ff weekje thuis plus korte vakantie en t is weer bijgeremd. Voor de ouders minder prettig.

Jou koters negatief Bacchus ?
 
Ja, het komt door n virus. 😷

Basisscholen is <12, meerderheid van NL is op die leeftijd vatbaar (ook buiten de biblebelt). Ff weekje thuis plus korte vakantie en t is weer bijgeremd. Voor de ouders minder prettig.

Jou koters negatief Bacchus ?
Beiden. Eentje gevaccineerd, de jongste niet.

Mag ik een linkje leggen naar het grote aantal kerken in jouw omgeving? Of heeft dit een andere oorzaak?
Volgens mij is dit gewoon een logisch gevolg van het niet vaccineren van kinderen op de basisschool.

De kerken gingen hier ook gewoon door toen er nog niet op grote schaal gevaccineerd werd, ten tijde van de lockdown en de avondklok. En ook toen viel het volgens mij wel mee, waar je zou verwachten dat er veel meer besmettingen zouden zijn.
Jammer, het zou een mooie stok geweest zijn om mee te slaan, maar vooralsnog heb ik niet de indruk dat de kerken super spreaders zijn.

That said; het lijkt me goed om al die sky daddy-clubhuizen preventief te sluiten en indien mogelijk af te breken. Maar dat is wellicht een tikkeltje ingegeven door persoonlijke voorkeuren en idealen.:grin:
 
Ja, het komt door n virus. 😷

Basisscholen is <12, meerderheid van NL is op die leeftijd vatbaar (ook buiten de biblebelt). Ff weekje thuis plus korte vakantie en t is weer bijgeremd. Voor de ouders minder prettig.

Jou koters negatief Bacchus ?
Die kinderen moeten ook ergens besmet raken. Het lijkt me dat in een omgeving waar ouders en oudere kinderen veel besmet raken ook de jonge kinderen veel besmet raken?
 
Die kinderen moeten ook ergens besmet raken. Het lijkt me dat in een omgeving waar ouders en oudere kinderen veel besmet raken ook de jonge kinderen veel besmet raken?
Of het is één kind die vervolgens de kettingreactie op school in gang zet.
 
Ach uiteindelijk kom je zo uiteindelijk bij de groepsimmuniteit.cijfers lopen wat op de laatste dagen. Als dat primair onder de jongsten is maakt dat voor de druk op de zorg weinig uit.
 
Ach uiteindelijk kom je zo uiteindelijk bij de groepsimmuniteit.cijfers lopen wat op de laatste dagen. Als dat primair onder de jongsten is maakt dat voor de druk op de zorg weinig uit.
Klopt, maar eigenlijk gaat het om een kans op de ziekte. Als je het in verschillende groepen opdeelt (leeftijd, gevaccineerd etc) dan is de groep A misschien niet erg voor de druk op de zorg. Maar hoe groter de infectie in groep A, hoe groter de kans op overdracht naar groep B.

De cijfers lopen altijd wat achter. Waarschijnlijk zien we nu de gevolgen van het opengooien van de scholen. Het r-getal loopt nu al op. Dat komt nu door de jongeren, een relatief onschuldige groep. Maar daardoor loopt het al op, het r-getal ook en dat zal nu ook onder de ouderen zijn. Tel daar straks de horeca bij op en dan kan de druk op de zorg opeens hard gaan.
 
Klopt, maar eigenlijk gaat het om een kans op de ziekte. Als je het in verschillende groepen opdeelt (leeftijd, gevaccineerd etc) dan is de groep A misschien niet erg voor de druk op de zorg. Maar hoe groter de infectie in groep A, hoe groter de kans op overdracht naar groep B.

De cijfers lopen altijd wat achter. Waarschijnlijk zien we nu de gevolgen van het opengooien van de scholen. Het r-getal loopt nu al op. Dat komt nu door de jongeren, een relatief onschuldige groep. Maar daardoor loopt het al op, het r-getal ook en dat zal nu ook onder de ouderen zijn. Tel daar straks de horeca bij op en dan kan de druk op de zorg opeens hard gaan.
Maar de groep die meer het ziekenhuis belast doet dit nu minder tgv vaccins. We gaan t zien dit najaar.
 
Maar de groep die meer het ziekenhuis belast doet dit nu minder tgv vaccins. We gaan t zien dit najaar.
Alleen neemt de bezetting traag af.. ic's kunnen iets meer, maar de bezetting is nog steeds hoog. Te hoog m.i. ik vrees voor de winter..
 
Als de covidpleuris maar niet begin november uitbreekt, als ik weekje naar Kroatië vlieg. De wereld vergaat, alles word duurder, schaarste aan alles... Maar mijn retourtje voor 15e vliegen zeg ik maar niks over
 
Nieuw onderzoek aangaande voeding versus Covid.

Grappige is dat men in de alternatieve hoek zweerde bij HCQ maar dat je dan wel zink er bij moest gebruiken. Mogelijk was zink alleen net zo effectief geweest, als gematigd vlees en viseter stemt het onderzoek mij gerust.
 
Nieuw onderzoek aangaande voeding versus Covid.

Grappige is dat men in de alternatieve hoek zweerde bij HCQ maar dat je dan wel zink er bij moest gebruiken. Mogelijk was zink alleen net zo effectief geweest, als gematigd vlees en viseter stemt het onderzoek mij gerust.
Ik eet vlees en soms vis, en slik vitaminepillen. Dat geeft goede hoop ;)
 
Nieuw onderzoek aangaande voeding versus Covid.

Grappige is dat men in de alternatieve hoek zweerde bij HCQ maar dat je dan wel zink er bij moest gebruiken. Mogelijk was zink alleen net zo effectief geweest, als gematigd vlees en viseter stemt het onderzoek mij gerust.

Wat me dan weer erg verbaast, is dat zo iemand dan enkel vlees en vis noemt als bronnen. Is gewoon verkeerde beeldvorming. (Kan ook aan de journalist liggen die selectief is gaan quoten)
Er zijn wel wat meer mogelijkheden om selenium en zink binnen te krijgen, zonder supplementen te moeten gebruiken.

Gelukkig stemt het onderzoek mij, als fervent noten, zaden en volkoren granen eter, ook gerust.
 
Wat me dan weer erg verbaast, is dat zo iemand dan enkel vlees en vis noemt als bronnen. Is gewoon verkeerde beeldvorming. (Kan ook aan de journalist liggen die selectief is gaan quoten)
Er zijn wel wat meer mogelijkheden om selenium en zink binnen te krijgen, zonder supplementen te moeten gebruiken.

Gelukkig stemt het onderzoek mij, als fervent noten, zaden en volkoren granen eter, ook gerust.
Goed om te horen, wilde mij al zorgen gaan maken over de vega's, zou toch jammer zijn als we niemand meer hebben die je op de kast kan krijgen met een lekker sappig biefstuk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan