Wie Mvogo? Ik vind hem op zich wel een prima keeper mits hij gekocht zou zijn (bij 4.mio voor Mvogo versus 4.mio voor Drommel zou ik toch de eerste kiezen, qua kwaliteit is Drommel nu nog niet dat bedrag waard in mijn ogen en moet hij de groei die we verwachten nog maar zien waar te maken). Nu is Mvogo nog steeds wel een degelijke keeper wat mij betreft maar het is zo zonde dat je weet dat hij straks gewoon weg gaat zonder dat er daarbij budget vrijkomt voor een betere of vergelijkbare vervanger. Dat vind ik wel een risico aangezien de financiële reserves verwacht ik niet bijster groot zijn. Dus als Mvogo wordt teruggeroepen dan zou ik op zich Drommel wel een interessante optie vinden - maar de geruchten van bedragen hoger dan 4 miljoen vind ik wel erg hoog voor wat ik tot nu toe gezien heb van hem bij Twente (toegegeven, dat is niet zoveel). Mvogo deze zomer defintief overnemen voor 3.5 a 4mio mag om mij overigens ook.
Eens, maar ik had het over Gulaszi of zoiets.
 
Eens, maar ik had het over Gulaszi of zoiets.
Ah, ManU tegen RBL gezien? ;) Overigens is hij het doorgaans wel n goede doelman hoor, laatste drie seizoenen minder tegendoelpunten dan de expected goals against en op dit moment ook minste tegendoelpunten in de Bundesliga dacht ik? In '18-19 verkozen tot beste doelman in BL. Zou het prima vinden als die gewoon bij Leipzig blijft keepen, is er al vanaf de promotiejaren bij dacht ik en kan nog best wat jaartjes mee. Zit alleen geen goede keeperskop op imo, beetje n saaie grijze kalende hongaar met bonkig gelaat. Ik zou geen Nederlandse of eredivisiekeeper met betere kwaliteiten weten (incl Cillessen en Onana).
 
Ah, ManU tegen RBL gezien? ;) Overigens is hij het doorgaans wel n goede doelman hoor, laatste drie seizoenen minder tegendoelpunten dan de expected goals against en op dit moment ook minste tegendoelpunten in de Bundesliga dacht ik? In '18-19 verkozen tot beste doelman in BL. Zou het prima vinden als die gewoon bij Leipzig blijft keepen, is er al vanaf de promotiejaren bij dacht ik en kan nog best wat jaartjes mee. Zit alleen geen goede keeperskop op imo, beetje n saaie grijze kalende hongaar met bonkig gelaat. Ik zou geen Nederlandse of eredivisiekeeper met betere kwaliteiten weten (incl Cillessen en Onana).
O nee, die wedstrijd niet gezien. Daar ging ie de fout in? Ik vind hem wat onorthodox. Dat komt waarschijnlijk doordat hij van een lager niveau komt. Dat wel heel gaaf is natuurlijk. Net als Poulsen, toch?
 
Als je die Okoye kan halen voor 1/2 miljoen zou ik dat doen, leuke keeper achter drommel en is nog jong.
Hij heeft een contract bij Sparta tot juni 2025.
Als we iedere keeper moeten kopen die goed keept tegen PSV hebben we aan het eind van het seizoen er minimaal 11 keepers bij. :cautious:
 
Hij heeft een contract bij Sparta tot juni 2025.
Als we iedere keeper moeten kopen die goed keept tegen PSV hebben we aan het eind van het seizoen er minimaal 11 keepers bij. :cautious:
Klopt maar deze keeper vind ik ook wel echt goed. Hij verraste door bij te tekenen terwijl az interesse had. Zal vast een gelimiteerde som in z’n contract staan.
Maar voetballend matig dus zal niet snel gehaald worden.
 
Klopt maar deze keeper vind ik ook wel echt goed. Hij verraste door bij te tekenen terwijl az interesse had. Zal vast een gelimiteerde som in z’n contract staan.
Maar voetballend matig dus zal niet snel gehaald worden.
We hebben heel veel matig voetballende voetballers. Wat maakt het dan uit als een keeper voetballend matig is. Een keeper moet ballen tegenhouden en voorkomen dat de bal in de eigen goal gaat. Dat is zijn core business. Voetballen moet hij overlaten aan de overige 10 spelers.
 
We hebben heel veel matig voetballende voetballers. Wat maakt het dan uit als een keeper voetballend matig is. Een keeper moet ballen tegenhouden en voorkomen dat de bal in de eigen goal gaat. Dat is zijn core business. Voetballen moet hij overlaten aan de overige 10 spelers.
Je hoeft mij niet te overtuigen 😉👍
 
We hebben heel veel matig voetballende voetballers. Wat maakt het dan uit als een keeper voetballend matig is. Een keeper moet ballen tegenhouden en voorkomen dat de bal in de eigen goal gaat. Dat is zijn core business. Voetballen moet hij overlaten aan de overige 10 spelers.
Nou. Je zit met Drommel wel wat rustiger als hij een bal in de voet krijgt dan bij Unnerstall bijv.
 
Een keeper hoort de bal niet aan de voet te krijgen. Terugspeelballen moeten verboden worden.
Het is leuk dat jij dat vindt, maar dat is niet de realiteit. Ik zie Okoye gisteren aardig wat ballen over de zijlijn trappen: meteen balverlies. Wij zouden daar als PSV-fans niet blij van worden.
 
Het is leuk dat jij dat vindt, maar dat is niet de realiteit. Ik zie Okoye gisteren aardig wat ballen over de zijlijn trappen: meteen balverlies. Wij zouden daar als PSV-fans niet blij van worden.
Iets met het gras en iets met de overkant :unsure: Zelfde overigens met Wim Jonk.

Wil overigens niks afdoen aan het talent van Okoye - op zn 22e al een geweldige keeper. En van Wim Jonk weet ik niks anders dan die ene pot tegen PSV en de scorebord journalistiek van teletekst.
 
Wat een onzin allemaal over de meevoetballende keepers. Was Peter Tjech een meevoetballende keeper? Of Buffon? Is De Gea een meevoetballende keeper? Dit idee is alleen nuttig voor het tikkie takka voetbal van destijds Barca en nu Guardiola. Ik zag tijdens het EK een zeer onrustige keeper bij de Engelsen in het doel die echt geen idee had wat hij met de bal aan zijn voeten moest doen. Maar hij had spectaculaire reflexen. Zo was ook Gomes. Niet iedereen hoeft Neuer en Ederson na te doen. Die elftallen spelen heel ander voetbal. Kortom Unnerstal is om domme redenen hier weggestuurd, gratis en voor niets. En op zijn plek een keeper van 4 miljoen gehaald die veel twijfelt, niet uit zijn doel komt en zijn handen nooit lijkt te willen gebruiken om een bal tegen te houden.
 
Wat een onzin allemaal over de meevoetballende keepers. Was Peter Tjech een meevoetballende keeper? Of Buffon? Is De Gea een meevoetballende keeper? Dit idee is alleen nuttig voor het tikkie takka voetbal van destijds Barca en nu Guardiola. Ik zag tijdens het EK een zeer onrustige keeper bij de Engelsen in het doel die echt geen idee had wat hij met de bal aan zijn voeten moest doen. Maar hij had spectaculaire reflexen. Zo was ook Gomes. Niet iedereen hoeft Neuer en Ederson na te doen. Die elftallen spelen heel ander voetbal. Kortom Unnerstal is om domme redenen hier weggestuurd, gratis en voor niets. En op zijn plek een keeper van 4 miljoen gehaald die veel twijfelt, niet uit zijn doel komt en zijn handen nooit lijkt te willen gebruiken om een bal tegen te houden.
Ik heb het niet helemaal op het netvlies, maar die namen die je noemt konden nog wel een bal naar een medespeler passen, toch? Die Engelse keeper van van de zomer kon dat inderdaad helemaal niet. En dat kwam het Engelse spel niet ten goede. Continu balverlies.
 
Ik heb het niet helemaal op het netvlies, maar die namen die je noemt konden nog wel een bal naar een medespeler passen, toch? Die Engelse keeper van van de zomer kon dat inderdaad helemaal niet. En dat kwam het Engelse spel niet ten goede. Continu balverlies.
Je bedoelt daarmee te zeggen dat Unnerstal dat niet kan? Dat zou overdreven zijn vind ik. Ik heb de Gea of Gomes nooit zien opbouwen van achteruit, dat is wat Drommel en Mvogo zogenaamd zouden kunnen. Ik heb liever een dominante keeper in het doel die heel assertief is dan iemand die een aanval kan opzetten. Beide zou mooi zijn maar die spelen niet in de Eredivisie, op Onana na dan die alles beheerst.
 
Marsman, Hanssen, Pasveer, Drommel, Wellenruther.. keepers van de tegenstander lijken vaak heel wat na n directe confrontatie maar zou me verbazen als dit reprensatief was voor zijn niveau.
Eens, al was deze me al vaker positief opgevallen. Deze is niet alleen op de lijn sterk, hij is ook groot, komt uit en heerst in de 5 meter. Dat zijn eigenschappen die bij mij vóór goed kunnen meevoetballen komen. Meevoetballen vind ik geen pre. Als ie maar snel het spel hervat. Als Zoet de bal had, kon je gerust even koffie gaan halen.
 
Iets met het gras en iets met de overkant :unsure: Zelfde overigens met Wim Jonk.

Wil overigens niks afdoen aan het talent van Okoye - op zn 22e al een geweldige keeper. En van Wim Jonk weet ik niks anders dan die ene pot tegen PSV en de scorebord journalistiek van teletekst.
Ik heb Jonk hier wel eens geopperd, maar nooit als hoofdcoach. Meer als assistent of hoofd opleidingen.
 
Los van welke keepers allemaal goed zijn of niet....die van ons heb ik nu een paar maanden bezig gezien en hij heeft mij nog niet overtuigd. Vind het allemaal maar erg gemiddeld en dat ik vind ik eigenlijk te weinig voor een topclub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan