Hij was idd niet super bijzonder maar Drommel is gewoon nog minder in reflex en dominantie in zijn doel. Echt een mieterig keeper met 0 uitstraling en dat weten de tegenstanders ook. Ik zie een slechte versie van Zoet in het doel staan.
Is er nog een andere versie dan? :maniac:
 
Het komt het aanvallende spel ten goede. Als je niet terug kan spelen naar de keeper ga je ook minder achteruit voetballen en moet je veel meer vooruit spelen. En er kan veel minder tijd gerekt worden. Gelijk ook zuivere speeltijd invoeren om het tijdrekken helemaal uit te bannen.
Waarom mag een keeper de bal met de hand spelen en een veldspeler niet? Een veldspeler is toch ook gewoon onderdeel van het elftal.
Zuivere speeltijd is een hele andere discussie.

Jij wil een spelregel instellen, omdat jij het storend vindt dat er op de keeper teruggespeeld wordt. Verder is er geen enkele reden.
 
Als PSV dan toch een keeper uit de eredivisie erbij zou willen hebben, dan zou ik liever gaan voor Paes van Fc Utrecht...die Okoye heeft fantastische reflexen, maar onzeker bij hoge ballen en het uittrappen van ballen richting zijn teamgenoten is vaak onzuiver en dus balverlies of over de zijlijn. Paes vind ik veel constanter als keeper, een echte allrounder en ook nog redelijk jong (23 jaar).
 
Laatst bewerkt:
Nu hij een keer heeft uitgeblonken?

Paes is altijd wel een groot talent geweest. Had pech met die blessure, maar is gewoon een prima allrounder.

Overigens lijdt Unnerstal hier op het forum heel erg aan het "wordt beter bevonden naarmate de vervanger minder presteert" syndroom. Unnerstal is een uitstekende lijnkeeper, maar we vergeten ook nog wel eens dat zijn uittrappen nog net niet het stadion uit vlogen en o.a. zijn aanname zo slecht was dat hij regelmatig in de problemen kwam bij simpele terugspeelballen of als hij een medespeler moest aanspelen. Buiten zijn reflexen is hij ook niet heel bewegelijk. Bij Twente kom je daar wel mee weg omdat het geoorloofder is die bal weg te poeieren en je ook meer schoten tegen krijgt, waardoor de kracht van Unnerstal (reflexen) meer tot zijn recht komen. Bij PSV moet je meer vanuit balbezit kunnen spelen en wil je niet dat je zenuwachtig wordt bij elke terugspeelbal.

Of Drommel vooralsnog wel/niet voldoet moet je los zien hiervan. Je kunt je afvragen of we de juiste keeper hebben gehaald (hoewel ik nog wel vertrouwen in Drommel heb), maar Unnerstal was/is ook niet de juiste keeper voor PSV. Hem laten gaan was m.i. een correcte keuze. Wil spelen en komt tekort als eerste doelman.
 
Laatst bewerkt:
Aha. Ik begrijp hieruit dat je er goed over nagedacht hebt, voordat je Paes aandroeg als volgende PSV keeper.
Ik vind Paes en Drommel een beetje lood om oud ijzer. Voor zijn blessure liet hij ook wel eens leuke dingen zien, maar daarna zakte het wat weg. Die jongen van Sparta blinkt echt veel vaker uit en heeft bovendien zijn uitstraling en postuur mee. Alleen geen idee hoe hij het zou doen bij een club als PSV. Is toch anders keepen wanneer je wat minder vaak een bal krijgt.
 
Ik vind Paes en Drommel een beetje lood om oud ijzer. Voor zijn blessure liet hij ook wel eens leuke dingen zien, maar daarna zakte het wat weg. Die jongen van Sparta blinkt echt veel vaker uit en heeft bovendien zijn uitstraling en postuur mee. Alleen geen idee hoe hij het zou doen bij een club als PSV. Is toch anders keepen wanneer je wat minder vaak een bal krijgt.

Die van Sparta was overigens afgelopen seizoen ook al heel goed, stijgt duidelijk boven het niveau van Sparta uit hoor.
 
Ik vind Paes en Drommel een beetje lood om oud ijzer. Voor zijn blessure liet hij ook wel eens leuke dingen zien, maar daarna zakte het wat weg. Die jongen van Sparta blinkt echt veel vaker uit en heeft bovendien zijn uitstraling en postuur mee. Alleen geen idee hoe hij het zou doen bij een club als PSV. Is toch anders keepen wanneer je wat minder vaak een bal krijgt.
Feit is dat Drommel niet heel anders of beter is dan Mvogo. Waarom je dan 4 miljoen betaalt voor een 2e Mvogo is mij een raadsel. Want ook Mvogo is zogenaamd een meevoetballende keeper. Bovendien vond ik hem zekerder ogen dan Drommel. Beide voldoen niet. Wil niet zeggen dat Okoye wel even zou voldoen hier maar in potentie is hij veel beter en laat al sinds vorig seizoen een groei zien. Drommel heeft nog steeds hetzelfde niveau als vorig seizoen bij Twente namelijk te wisselvallig en nog altijd niet van de grond af komen. Wie weet gaat hij zich nog goed ontwikkelen maar voorlopig is het bij alle facetten net niet. Elke wedstrijd houd ik mijn hart vast hoe hij op de corners of de counters gaat reageren.
 
Feit is dat Drommel niet heel anders of beter is dan Mvogo. Waarom je dan 4 miljoen betaalt voor een 2e Mvogo is mij een raadsel. Want ook Mvogo is zogenaamd een meevoetballende keeper. Bovendien vond ik hem zekerder ogen dan Drommel. Beide voldoen niet. Wil niet zeggen dat Okoye wel even zou voldoen hier maar in potentie is hij veel beter en laat al sinds vorig seizoen een groei zien. Drommel heeft nog steeds hetzelfde niveau als vorig seizoen bij Twente namelijk te wisselvallig en nog altijd niet van de grond af komen. Wie weet gaat hij zich nog goed ontwikkelen maar voorlopig is het bij alle facetten net niet. Elke wedstrijd houd ik mijn hart vast hoe hij op de corners of de counters gaat reageren.
Drommel liet ook een mooie groei zien voordat hij tekende. Daarna begon hij slippertjes te vertonen. Wellicht de spanning die erbij komt. Beetje constant presteren en Als ze nu bezig zijn met te trainen op hoge ballen hebben we een goede keeper in huis.
 
Drommel liet ook een mooie groei zien voordat hij tekende. Daarna begon hij slippertjes te vertonen. Wellicht de spanning die erbij komt. Beetje constant presteren en Als ze nu bezig zijn met te trainen op hoge ballen hebben we een goede keeper in huis.
Klopt. Hij stompt bijna alles weg. Lengte heeft ie mee. Goede reach.. er zit wel iets in. Vertrouwen blijven geven. Potentie genoeg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan