PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 3 oktober | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Met deze spelers moet er toch wel beter voetbal gespeeld kunnen worden, ze kunnen geen fatsoenlijke aanval op de mat leggen. Soms ziet het er leuk uit maar ik heb het gevoel dat 9 van de 10 doelpunten vallen door individuele klasse dan dat er een idee achter zit.
 
Wat en zielige vertoning. Bij PSV bewijzen ze dat als je goed kunt voetballen, je nog niet slim genoeg bent om een wedstrijd te lezen. Kom op man, waarom constant door de midden als dat telkens niets oplevert. Ik had verwacht dat ze in de tweede helft echt de zaken anders zouden aanpakken. Nee dus. We moeten blij zijn dat er een schot vanuit de tweede lijn is gelost, anders was het niets geworden.
 
Ik vond Zahavi eigenlijk juist wel goed spelen. Combineerde toch goed?

Had er met gemak 3 kunnen/moeten maken. Steeds die bal naast het doel of op de keeper en maar doen alsof de keepers van de tegenstander (allemaal nobody's) zo goed zijn.

En anders kan hij gewoon beter op het middenveld gaan staan als hij alleen combinaties wil doen.
 
Ik vond Zahavi eigenlijk juist wel goed spelen. Combineerde toch goed?
Heb op m zitten letten in het stadion en ik vond er erg weinig beweging in zitten. Combinaties waren wel oké, maar vaak ook niet scherp genoeg (daar waren meerdere spelers schuldig aan maar toch). En die kans die hij kreeg nadat die verdediger van Sparta uitgleed moet een spits van PSV gewoon maken. Door zijn gebrek aan snelheid konden ze 'm nog inhalen en dan is hij ook niet technisch genoeg om de bal goed bij 'm te houden en 't de keeper lastig te maken.

Hopelijk krijgt Yorbe volgende keer de kans in de spits, die deed het wel aardig de laatste tijd en zit ook meer gif in
 
PSV - Sparta 2-1
76% Balbezit 24%
27 Doelpogingen 5
12 Schoten op doel 2

:oops:

We scoren te weinig en het kost teveel moeite om te scoren.
 
Ik vond Zahavi eigenlijk juist wel goed spelen. Combineerde toch goed?
Ik neem t vaak voor Zahavi op. Maar vandaag was t echt onvoldoende hoor.
Hij had vaak ruzie met de bal. Geen idee wat ie ermee moest doen soms.

Niet alles mislukte, zo is t ook weer niet. Beetje pech in de afwerking bij 2 kansen.
Maar van de 1e spits van PSV mogen we echt wel meer verwachten.
Speelt zonder zelfvertrouwen.
 
Nice job in the end getting the 3 points, though my heart was in my chest there towards' the end. Some good momentum built for Zwolle and let us now enjoy the international break.

Also as some may notice this is my first post and I did not see an introduction thread Anyway a quick rundown: I am a fan living in the USA and have been following PSV since Beasley played here. Looking forward to getting involved here even thought my knowledge of the game I am sure is less than some in here.
 
Scheelt zoveel als je een middenvelder hebt die door een dribbel een opening kan creëeren als het niet loopt. Götze brengt dat al tijden niet. Veelzeggend dat sangaré ook aanvallend bepalend moet worden. Voorafgaand aan het seizoen maakte ik mij totaal geen zorgen om het middenveld maar dat is nu wel even anders. Hoop dat psv ook een creatieve middenvelder haalt deze winter. Van ginkel echt een tegenvaller
Ik heb me vanaf het begin zorgen gemaakt om twee zaken: geen rechtsback gehaald en geen creatieve middenvelders of een echte box to box. Dat van Ginkel werd aangetrokken was al een teken aan de wand. Hij heeft vorig jaar hier alleen maar geweest om fit te worden en bij elkaar meer dan 2 seizoenen had hij niet gespeeld. Zelfs Messi gaat het op topniveau niet redden als hij 2 jaar geen wedstrijden heeft gespeeld. Je ziet dus al weken de terugval bij hem wat logisch is gezien zijn geschiedenis. En dat geldt ook voor alle respect voor Götze. Hij heeft nog wel zijn geniale momenten maar ook op hem kun je niet leunen. En dan heb je ook nog Pröpper: ook al een seizoen lang niet gespeeld bij Brighton. Ze zijn al te blij met zijn vertrek heb ik het idee. Dit alles is veel te veel voor dit niveau. Dat kun je als PSV zijnde gewoon niet maken als je kampioen wil worden. Maar goed JDJ heeft al met zoveel geld zitten smijten dat ie niets meer goedgekeurd krijgt van de RvC. Hij en dus ook wij moeten dit jaar dus op de blaren zitten. Er was geen geld en dus was Ramalho de grootste aankoop. Schandalig beleid.
 
Nice job in the end getting the 3 points, though my heart was in my chest there towards' the end. Some good momentum built for Zwolle and let us now enjoy the international break.

Also as some may notice this is my first post and I did not see an introduction thread Anyway a quick rundown: I am a fan living in the USA and have been following PSV since Beasley played here. Looking forward to getting involved here even thought my knowledge of the game I am sure is less than some in here.
Welcome, we only have one forumer from the States, and he supports the wrong team
 
Nice job in the end getting the 3 points, though my heart was in my chest there towards' the end. Some good momentum built for Zwolle and let us now enjoy the international break.

Also as some may notice this is my first post and I did not see an introduction thread Anyway a quick rundown: I am a fan living in the USA and have been following PSV since Beasley played here. Looking forward to getting involved here even thought my knowledge of the game I am sure is less than some in here.
Trust me, you don't need much knowledge to talk about soccer
:grin:
 
Heb het helaas moeten missen. Hoe was het?
En is die keeper van Sparta niet gewoon veel beter dan die van ons?
 
De bezetting van de rb is wel magertjes. Zonder madueke op rechtsvoor heb je echt totaal geen dreiging van die kant.
 
Ik zie net even het doelsaldo van PSV. Elf goals tegen in 8 wedstrijden is echt schrikbarend slecht. Daarmee kan je nooit kampioen worden maar mik je eerder op de middenmoot.
Ja, daar zit wel die ramp wedstrijd met Feyenoord tussen, maar exemplarisch. We staan op momenten defensief te vaak niet goed. Soms mag je best een overtreding pakken en een vrije trap en misschien geel weggeven. Naïef op momenten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan