PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 3 oktober | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tsja, in tegenstelling tot wat velen hier denken, is het gewoon een goede spits (vindt ik). Hij heeft de pech in een hopeloos draaiend elftal te staan.
Eens. Er is altijd minimaal een moment per wedstrijd waarop hij zichzelf vrij voor de keeper speelt. Intelligente speler.

Balletje paal, balletje lat. Het komt wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar zit wel die ramp wedstrijd met Feyenoord tussen, maar exemplarisch. We staan op momenten defensief te vaak niet goed. Soms mag je best een overtreding pakken en een vrije trap en misschien geel weggeven. Naïef op momenten.
En (veel te) vaak uit positie.
 
Het één zal wel met het ander te maken hebben , door de stereotype spelwijze van PSV staat het centrum steeds pokkevol en laat hij zich daarom (slim) terugvallen. We lopen centraal mekaar zelfs voor de voeten , bewijs , dat we meerdere keren bij een doelpoging op een medespeler schieten......
Er zit weinig of geen lijn in het "systeem" breien en nog een breien zelfs volhouden in het traag breien wat niet zeggen dat Zahavi echt goed bezig is.
De gecreëerde kansen kwamen er eerder ook door dom balverlies van de tegenstrever dan echt uitgespeeld.
Vind ik ook. Veel combinaties op intuïtie. Dat is ook best leuk om te zien, maar het zou óók fijn zijn als PSV een gezamenlijk plan heeft om een tegenstander te verslaan.
 
Ik zie eigenlijk momenteel (Omdat Propper ook geblesseerd is) liever Thomas dan Van Ginkel in de basis.
Lastig. Ik vind Thomas vaak goed invallen, maar de keren dat hij mocht beginnen was het helemaal niks.

Hopelijk komt Propper gauw terug, want hij is ook nodig.
 
Lastig. Ik vind Thomas vaak goed invallen, maar de keren dat hij mocht beginnen was het helemaal niks.

Hopelijk komt Propper gauw terug, want hij is ook nodig.

Als van Ginkel er maar uit gaat. Hij trekt z'n been tegenwoordig weer in. De bal stuitert van z'n voeten als hij aanneemt. Hij laat de speler er langs zonder in te grijpen. Het is even helemaal weg bij 'm.
 
Krijg het bijna niet getypt maar, ik zie Thomas liever naast Sangare dan Propper of v. Ginkel.

V. Ginkel begon aardig dit seizoen, maar speelt met angst. Niet gek, maar past niet bij de ambities op het moment. Propper is meer geblesseerd dan fit op het moment dus laat 'm maar ff volledig fit worden en dan kijken we weer verder.

Boscagli moet ff normaal gaan doen met z' n voetballend vermogen. Hij kan het, maar draaft zo ver door al paar wedstrijden op rij dat het irritant aan het worden is.
 
Inderdaad er zit geen plan achter , trage opbouw en dan eindeloos door het centrum tikken en breien en blijven breien . Iedere trainer weet wanneer men compact speelt tegen PSV ze het moeilijk hebben om via het vele balbezit kansen te krijgen. Het is zoals U aanhaalt dat via een individuele flits een vaak het doelpunt valt.
Het tegendoelpunt kwam er weer door niet vooruit te willen spelen , het blijven pingelen in de breedte afgestraft met balverlies met het gekende gevolg.
Daarom loop je tegen de betere tegenstanders die dat 90 minuten wel vol kunnen hadden, averij op. Benfica en Feyenoord zijn de voorbeelden van de ploegen die precies deden wat Sparta ook deed. Alleen hebben zij zelf ook nog goede spelers die de kansen die ze wel krijgen gelijk kunnen benutten. Ik snapte gisteren niet dat we zo lang met Doan speelden terwijl we zagen dat ook hij geen diepgang zoekt of het breed houdt. Dan moet je eigenlijk vanaf de 60e dat gezien hebben en ingrijpen met het inbrengen van Vertessen. Je zag het al bij de goal Thomas dat wanneer Cody niet in het midden gaat lopen, hij ook vanaf de zijkant iets kan verrichten. Of de trainer ziet het niet en zegt het dus ook niet tegen de spelers of zij voeren de opdrachten niet uit. Iedereen kan namelijk zien dat deze manier van spelen niet doortastend en slim meer is in de eindfase van een wedstrijd.
 
Daarom loop je tegen de betere tegenstanders die dat 90 minuten wel vol kunnen hadden, averij op. Benfica en Feyenoord zijn de voorbeelden van de ploegen die precies deden wat Sparta ook deed. Alleen hebben zij zelf ook nog goede spelers die de kansen die ze wel krijgen gelijk kunnen benutten. Ik snapte gisteren niet dat we zo lang met Doan speelden terwijl we zagen dat ook hij geen diepgang zoekt of het breed houdt. Dan moet je eigenlijk vanaf de 60e dat gezien hebben en ingrijpen met het inbrengen van Vertessen. Je zag het al bij de goal Thomas dat wanneer Cody niet in het midden gaat lopen, hij ook vanaf de zijkant iets kan verrichten. Of de trainer ziet het niet en zegt het dus ook niet tegen de spelers of zij voeren de opdrachten niet uit. Iedereen kan namelijk zien dat deze manier van spelen niet doortastend en slim meer is in de eindfase van een wedstrijd.
Ik vraag mij af of Vertessen het verschil had kunnen maken. Moet het toch hebben van de ruimtes en zijn snelheid. Die ruimtes waren er nauwelijks tot de 1-0.

Max had veel meer over de flank moeten komen en we hebben op dit moment geen rechtsback die dat ook doet, zoals Dumfries. Daar liggen juist tegen deze tegenstanders de mogelijkheden om het stuk te spelen.
 
Ik vraag mij af of Vertessen het verschil had kunnen maken. Moet het toch hebben van de ruimtes en zijn snelheid. Die ruimtes waren er nauwelijks tot de 1-0.

Max had veel meer over de flank moeten komen en we hebben op dit moment geen rechtsback die dat ook doet, zoals Dumfries. Daar liggen juist tegen deze tegenstanders de mogelijkheden om het stuk te spelen.
De ruimtes komen dan aan de zijkanten en daar kun je een Vertessen heel goed voor gebruiken. Hij maakt het verschil misschien niet maar het gaat om het idee, een ander plan dan met z’n allen de 16 opzoeken en een mierennest creëren. Breed houden en snelheid en diepte. Dat is iets wat we niet doen en daar dus ook kennelijk geen plan voor hebben.
 
Krijg het bijna niet getypt maar, ik zie Thomas liever naast Sangare dan Propper of v. Ginkel.

V. Ginkel begon aardig dit seizoen, maar speelt met angst. Niet gek, maar past niet bij de ambities op het moment. Propper is meer geblesseerd dan fit op het moment dus laat 'm maar ff volledig fit worden en dan kijken we weer verder.

Boscagli moet ff normaal gaan doen met z' n voetballend vermogen. Hij kan het, maar draaft zo ver door al paar wedstrijden op rij dat het irritant aan het worden is.

Maar ja, Als een speler goed is in bepaalde dingen en het gaat de laatste tijd wat vaker fout, moet hij er dan ineens mee stoppen? Net als Depay.... Als die ineens geen rare dingen meer doet ook al gaat het wel eens fout, dan is het toch een saaie voetballer. Het lukt de laatste wedstrijden iets ,minder bij Boscagli. Passes gaan wat vaker mis dan eerder, maar als ie er mee stopt, kan hij ook niet meer per ongeluk die ene wel goeie pass geven.
 
Maar ja, Als een speler goed is in bepaalde dingen en het gaat de laatste tijd wat vaker fout, moet hij er dan ineens mee stoppen? Net als Depay.... Als die ineens geen rare dingen meer doet ook al gaat het wel eens fout, dan is het toch een saaie voetballer. Het lukt de laatste wedstrijden iets ,minder bij Boscagli. Passes gaan wat vaker mis dan eerder, maar als ie er mee stopt, kan hij ook niet meer per ongeluk die ene wel goeie pass geven.
Is niet erg een foute pass. Maar de ballen stuiteren tegenwoordig door de straten van Strijp als Boscagli probeert te passen. Sinds zijn doelpunt lijkt er gewoon niets meer fatsoenlijk aan te komen.
 
Is niet erg een foute pass. Maar de ballen stuiteren tegenwoordig door de straten van Strijp als Boscagli probeert te passen. Sinds zijn doelpunt lijkt er gewoon niets meer fatsoenlijk aan te komen.

Ach ja, gaat vanzelf wel weer goed komen.
 
Los van alles wat beter kan (ik denk dat je alleen al met een Madueke in vorm alweer veel meer diepte en snelheid krijgt) is het grootste winstpunt dat we niet door het ijs zakken na een Europese week, waar de concurrentie dat eigenlijk wel doet. Ik had vooraf 100% voor een dergelijk weekend-scenario getekend.
 
Snap niet wat dit met gisteren te maken heeft. Zahavi was onwaarschijnlijk slecht weer. Houdt geen bal vast schiet makkelijke ballen er niet in. Enigste goeie actie was dat schot op de bal en die actie die daarvoor vooraf ging. We hebben de laatste 4 Eredivisie wedstrijden 5 goals gemaakt tegen tegenstanders als GAE, Willen II, Sparta en zelfs feyenoord is dat veel te weinig. En als spits mag je dit jezelf aanrekenen. Komt tekort voor PSV 1, althans als we nog altijd dezelfde ambities hebben als vroeger.
Tuulijk, geef Zahavi de schuld. Want de backs geven zoveel lekkere voorzetten nadat ze vervaarlijk doorstoten richting de achterlijn van de tegenstander. Van Ginkel is in een bloedvorm en strooit met gouden passjes waarmee hij de spits 1 op 1 met de keeper zet. Doet van Ginkel het niet dan is daar nog altijd Propper om het te forceren. Ook is het superhandig voor een spits dat het halve elftal in de trechter door het midden voor zijn neus loopt te hannesen. Nee, zonder Zahavi zouden we het een stuk beter doen.
 
Zal ik het nog een keer tikken?

Ik vind Zahavi over het algemeen waardeloos. Te weinig goalgetter en in mijn ogen te veel balverlies. Maar dat laatste schijnt dus absoluut niet waar te zijn, zo werd gisteren op ESPN verteld.

Gisteren wilde PSV graag alles door het centrum combineren en daar deed Zahavi goed aan mee. Veel aanspeelbaar, goede combinaties opgezet. Dat deed hij beter dan bijv. Van Ginkel, Doan, Götze en Gakpo. Voor mij dus een reden om hem gisteren in mijn top3 op te stellen.

Gisteren heb ik ook Vinicius eens goed bekeken. Eigenlijk nog niet eerder veel zien spelen, alleen kort tegen Stum Graz. Maar dat viel inderdaad erg tegen. Vooral het klungelige buitenspel lopen. Ik vrees dat PSV met Zahavi beter af is dan met Vinicius. Misschien kan Maxi ons nog verrassen?
 
Tuulijk, geef Zahavi de schuld. Want de backs geven zoveel lekkere voorzetten nadat ze vervaarlijk doorstoten richting de achterlijn van de tegenstander. Van Ginkel is in een bloedvorm en strooit met gouden passjes waarmee hij de spits 1 op 1 met de keeper zet. Doet van Ginkel het niet dan is daar nog altijd Propper om het te forceren. Ook is het superhandig voor een spits dat het halve elftal in de trechter door het midden voor zijn neus loopt te hannesen. Nee, zonder Zahavi zouden we het een stuk beter doen.
Heb me hier al wel vaker hard gemaakt dat spits zijn in dit systeem niet makkelijk is. Maar vind je Zahavi op dit moment nou echt goed genoeg voor PSV? Laatste wedstrijden alleen maar matige kopballen, gisteren ook. Rent 1 op 1 op de keeper af en speelt de bal net iets te ver voor zich uit (50e min). Nee het is niet alleen Zahavi, maar hij is ook niet goed genoeg. Ik verwacht meer van een spits van PSV 1. De beste man is 34 gaat niet veel beter worden lijkt me en laat keer op keer zien dat het er gewoon niet uitkomt. Dan moet je toch gewoon een keer iets veranderen of afscheid van hem nemen?
 
Heb me hier al wel vaker hard gemaakt dat spits zijn in dit systeem niet makkelijk is. Maar vind je Zahavi op dit moment nou echt goed genoeg voor PSV? Laatste wedstrijden alleen maar matige kopballen, gisteren ook. Rent 1 op 1 op de keeper af en speelt de bal net iets te ver voor zich uit (50e min). Nee het is niet alleen Zahavi, maar hij is ook niet goed genoeg. Ik verwacht meer van een spits van PSV 1. De beste man is 34 gaat niet veel beter worden lijkt me en laat keer op keer zien dat het er gewoon niet uitkomt. Dan moet je toch gewoon een keer iets veranderen of afscheid van hem nemen?
Ze hadden hem al niet moeten halen, is gewoon niet van het gewenste niveau en zeker geen afmaker. En dat is wel gewoon praktisch wanneer je in de spits loopt, dat je die bal gewoon binnenwerkt. 1 op 1 scoort hij zelden en is het gewoon blind uithalen. Gevaarlijkste van hem vind ik nog wel zijn schoten van buiten de 16, maar ook daarvoor ben je geen spits geworden.

Misschien ben ik ook heel erg verwend toen ik opgroeide met Romario, Ronaldo, Nilis, v Nistelrooij en Kezman., Toen had ik nog hoop met Robert en later Reis maar daarna kwamen spelers a la Koné, Nijland, Koevermans en Berg bij PSV en werd het afmaken minder belangrijk. Luuk de Jong was een ander type maar heeft/had overduidelijk bepaalde kwaliteiten en daarmee een meerwaarde. Bij Zahavi, is het allemaal een 6 of 7 en dan maak je er zelfs bij PSV geen 20+ in de competitie wat tamelijk treurig is gelet op de vele kansen die hij hier krijgt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan