Willem II - PSV | Zaterdag 25 september | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik ben trouwens wel echt fan van Fred Grim. Ik denk wel de meest ondergewaarde trainer van Nederland. Of hij een topclub kan leiden vraag ik me af, maar voor clubs als Willem II denk ik dat je geen betere kan hebben. Hij flikte het al met RKC door ze naar de Eredivisie te krijgen. En vervolgens speelde hij met zwak materiaal attractief voetbal. Eerste seizoen zat het vooral tegen en hadden ze het geluk van Corona. Maar vorig jaar kwam het er wel uit en hield hij ze knap in de Eredivisie. En nu flikt hij het gewoon weer met een Willem II dat vorig jaar nog op de afgrond stond. En dat terwijl een sterkhouder als Pavlidis is vertrokken en er niet heel veel voor is teruggekomen. Ondanks dat ik Willem II nog steeds een schijtclub vindt, gun ik het hem wel. Jammer dat we in Nederland eerder op de banken staan voor Ten Hag die met topmateriaal kampioen wordt dan een Grim, of Fraser vorig seizoen, die met kut materiaal goed presteren.

Wat jij met Grim hebt heb ik met Dick Luckkien.
 
De commentator zag het prima: PSV speelde alsof ze al gewonnen hadden. En dan ineens haast krijgen na de 2-1. Tja.
Vond ik ook treffende opmerking, kreeg lang het gevoel dat ze dachten dat hij wel zou vallen.
Ik lees overigens overal dat ze zo veel kansen kregen maar echt veel goede kansen niet gezien, wel eerste 20 minuten gemist. Ik kreeg in ieder geval niet het gevoel dat een PSV goal in de lucht hing.
 
Laatst bewerkt:
Vond ik ook treffende opmerking, kreeg lang het gevoel dat ze dachten dat hij wel zou vallen.
Ik lees overigens overal dat ze zo veel kansen kregen maar echt veel goede kansen niet gezien, wel eerste 20 minuten gemist. Ik kreeg in ieder geval niet het gevoel dat een PSV goal in de lucht hing.
Ik vond alleen die kopbal van Ginkel uit die corner een hele goede safe van de keeper. Verder vond ik het nogal meevallen met de echte druk op de goal van Willem 2. We hebben gewoon teveel van dit soort wedstrijden gespeeld. Wedstrijden dat er eigenlijk niks aan de hand is, maar die toch naar de verkeerde kant uitvallen. Dat gebeurt je 1 keer, hooguit 2 keer per seizoen. Gebeurt het vaker dan is het geen incident meer. Het gebeurt ons al sinds het begin van Schmidt en eigenlijk sinds het begin van JDJ. Ik denk dat Schmidt met een brede gelijkwaardige selectie niet zo hard afgerekend zou worden op zijn wisselbeleid als nu, maar het verval is te groot. We krijgen een kopie van vorig seizoen met als grote verschil dat Feyenoord ons organisatorisch voorbij is. Gebeurt er niks, dan worden we hooguit derde.
Zolang PSV geleid wordt door middelmaat, zal het middelmaat blijven. Toon wil ik nog buiten beschouwing laten, dat is gewoon een bestuurder. Maar ons technische hart bestaat mijns inziens uit lichtgewichten. JdJ en VoH. Heel snel vervangen die mannen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, clubs hebben op een of andere manier altijd mazzel tegen PSV, en PSV heeft altijd pech. Als dit af en toe zo zou zijn zou het nog pech of mazzel kunnen zijn, maar zo structureel als dit is, dan is er toch iets anders aan de hand.
Tot Feyenoord werd er prima verdedigd door psv en ook drommel was goed bezig. Ik ben het vaak met Smidt oneens, maar gisteren had hij een punt en lag het vooral aan de voorhoede dat we verloren hebben. Hoog druk zetten brengt risico’s met zich mee en dat mag mits je meer goals maak dan je tegenstander. Gisteren hadden er de eerste 20 minuten al 2 of 3 in moeten liggen.
 
Het is een niet te verklaren fenomeen. Ik heb de wedstrijd niet gezien, had een feestje.

Maar als ik dan wel via Flaschscore zie dat PSV weer eens een klassieke dramamiddag heeft zoals heel vaak de afgelopen jaren:

Ik moet dan gewoon alle posts nalezen in dit topic. Alles. Woord voor woord.

Waarom?
Om mijn emoties te kanaliseren?
Dat ik niet mijn woonkamer kort en klein sla?

Weet het niet.


Maar ik ben weer wat rustiger. Dus dank voor jullie posts.




Dan over de toekomst van PSV. Plek 2 pakken we heus nog wel. Maar hoger zie ik somber in...
En dat is een schandaal. Om dat nu al te vast te stellen. Na zo een leuke start van het seizoen.
Ik weet niet waar op jij baseert dat we heus wel 2e worden. Feijenoord is een vechtploeg geworden en gaan 100% boven ons eindigen en Utrecht waarschijnlijk ook. Onze juffrouwtjes op 4 is max haalbaar. Ik snap niet dat er hier mensen zeggen joh het is pas 4 punten seizoen is nog lang??!! Het is al 4 punten en het seizoen is nog lang!
 
Het is echt al jaren geen klote aan om psv supporter te zijn. Al jarenlang trekken en sleuren om de punten binnen te krijgen met gruwelijk voetbal onder Cocu en Van Bommel. Met Schmidt is er eindelijk een trainer met een aanvallend idee maar nu hebben we een selectie met te weinig conditie en doelpunten en backs van het niveau groningen. Of meneer doet zelf de gekste dingen met wissels

Dit bovenstaande icm de groeiende irritatie over invloed geld in voetbal...
Iedere andere hobby had ik allang vaarwel gezegd.
 
Ik weet niet waar op jij baseert dat we heus wel 2e worden. Feijenoord is een vechtploeg geworden en gaan 100% boven ons eindigen en Utrecht waarschijnlijk ook. Onze juffrouwtjes op 4 is max haalbaar. Ik snap niet dat er hier mensen zeggen joh het is pas 4 punten seizoen is nog lang??!! Het is al 4 punten en het seizoen is nog lang!
Het is niet zo moeilijk, hoor: Feijenoord is inderdaad een vecht ploeg. Maar als daar 2 blessures optreden verliezen ze 3 keer op rij. Die fase in het seizoen komt nog wel. Nu zitten wij in de hoek waar de klappen vallen, straks is dat Feijenoord.
Dus Feijenoord is echt geen concurrent van PSV.

AZ is ook niet veel. En Utrecht kan niet een heel seizoen pieken.

Plek 2 is dus gewoon nog prima in zicht. Kampioenschap zal iedereen wel uit zijn hoofd hebben gezet onderhand ...
 
Ik ben trouwens wel echt fan van Fred Grim. Ik denk wel de meest ondergewaarde trainer van Nederland. Of hij een topclub kan leiden vraag ik me af, maar voor clubs als Willem II denk ik dat je geen betere kan hebben. Hij flikte het al met RKC door ze naar de Eredivisie te krijgen. En vervolgens speelde hij met zwak materiaal attractief voetbal. Eerste seizoen zat het vooral tegen en hadden ze het geluk van Corona. Maar vorig jaar kwam het er wel uit en hield hij ze knap in de Eredivisie. En nu flikt hij het gewoon weer met een Willem II dat vorig jaar nog op de afgrond stond. En dat terwijl een sterkhouder als Pavlidis is vertrokken en er niet heel veel voor is teruggekomen. Ondanks dat ik Willem II nog steeds een schijtclub vindt, gun ik het hem wel. Jammer dat we in Nederland eerder op de banken staan voor Ten Hag die met topmateriaal kampioen wordt dan een Grim, of Fraser vorig seizoen, die met kut materiaal goed presteren.

Fred 'ik heb slechts 1 emotie en bijbehorend gelaatsuitdruk' Grim. :braak:

Ik vind het een enorme eikel met een foeilelijk accent. Dat laatste neem ik m dan weer niet direct kwalijk, maar foeilelijk is t wel, dus gewoon terecht om te noemen (Y)

Maar ok, zn ploegen spelen meestal boven verwachting. Dat dan weer wel.

Maar gister had ie gewoon puur geluk. WII was in feite nergens.
Van het attractieve spel was niks te zien gisteren, de hele aanval werd geneutraliseerd en t middenveld had niks te vertellen. En daar had hij geen antwoord op.

Heb de interviews niet gezien, maar ik stel me zo voor dat Fredje met t gezicht van n oorwurm (enige gezicht dat ie heeft) heeft staan te verkondigen dat "ie heel trots is op zn ploeg".
 
Fred 'ik heb slechts 1 emotie en bijbehorend gelaatsuitdruk' Grim. :braak:

Ik vind het een enorme eikel met een foeilelijk accent. Dat laatste neem ik m dan weer niet direct kwalijk, maar foeilelijk is t wel, dus gewoon terecht om te noemen (Y)

Maar ok, zn ploegen spelen meestal boven verwachting. Dat dan weer wel.

Maar gister had ie gewoon puur geluk. WII was in feite nergens.
Van het attractieve spel was niks te zien gisteren, de hele aanval werd geneutraliseerd en t middenveld had niks te vertellen. En daar had hij geen antwoord op.

Heb de interviews niet gezien, maar ik stel me zo voor dat Fredje met t gezicht van n oorwurm (enige gezicht dat ie heeft) heeft staan te verkondigen dat "ie heel trots is op zn ploeg".
Tja. Onterecht winnen deden wij woensdag nog. Tegen de beste tegenstander tot nu toe. En we verliezen van de slechtste tot nu toe. Trainers lullen altijd uit hun nek. Zeker zolang journalisten geen scherpe vragen stellen.
 
Ik lees hier veel de oproep om Schmidt de laan uit te sturen. Vind dat PSV ontzettend gevaarlijk spel gespeeld heeft door deze man carte blanche te geven. Halve elftal is gehaald door hem en veel Duitse invloeden.

Wat gaat er dan gebeuren met Gotze mwene, Max, Sangare, Ramalho etc.

Had Ihattaren nog wel met veel zo’n gevoetbald hier en was hij wel z’n belofte nagekomen en volgend jaar voor 30 m plus verkocht.

Veel risico genomen met ongetwijfeld dure salarissen aan Gotze van Ginkel en Propper en wellicht nog anderen om dit jaar eindelijk eens kampioen te worden.

Voelt bijna als Russisch roulette waar t daadwerkelijk fout gaat.

Dit jaar gaat Ajax zeker weer kampioen worden en mag hopen voor PSV dat ze 2e worden en zich wel weten te plaatsen want het verschil qua financiën wordt wel erg groot elk jaar weer.

En ja de vraag die hier eerder werd gesteld: is het nog wel leuk voor Ajax supporters?
Ja leuk wel maar spannend totaal niet meer. Alles uit t rechter rijtje is volslagen kansloos als Ajax ook maar op 80% van hun kunnen spelen.
 
Ik lees hier veel de oproep om Schmidt de laan uit te sturen. Vind dat PSV ontzettend gevaarlijk spel gespeeld heeft door deze man carte blanche te geven. Halve elftal is gehaald door hem en veel Duitse invloeden.

Wat gaat er dan gebeuren met Gotze mwene, Max, Sangare, Ramalho etc.

Had Ihattaren nog wel met veel zo’n gevoetbald hier en was hij wel z’n belofte nagekomen en volgend jaar voor 30 m plus verkocht.

Veel risico genomen met ongetwijfeld dure salarissen aan Gotze van Ginkel en Propper en wellicht nog anderen om dit jaar eindelijk eens kampioen te worden.

Voelt bijna als Russisch roulette waar t daadwerkelijk fout gaat.

Dit jaar gaat Ajax zeker weer kampioen worden en mag hopen voor PSV dat ze 2e worden en zich wel weten te plaatsen want het verschil qua financiën wordt wel erg groot elk jaar weer.

En ja de vraag die hier eerder werd gesteld: is het nog wel leuk voor Ajax supporters?
Ja leuk wel maar spannend totaal niet meer. Alles uit t rechter rijtje is volslagen kansloos als Ajax ook maar op 80% van hun kunnen spelen.
1 troost, Ajax gaat ook zeker nog punten laten liggen want kwalitatief is het nou ook weer niet denderend allemaal. Het zit gewoon net wat beter in elkaar dan PSV en dat heeft mede te maken door een strak uniform beleid en een goede tactische trainer. Al denk ik dat een aardappel met een maatpak ongeveer dezelfde uitstraling heeft als Ten Hag.

Het seizoen is nog zo lang en we staan nu al 4 punten achter, maar ik heb gekkere dingen zien gebeuren. Als PSV die dip nu heeft en hopelijk weer snel hieruit komt, hebben ze deze dip al vroeg gehad. Ajax gaat deze dip ongetwijfeld ook nog krijgen maar de kunst is hoe snel ben je weer uit die dip. En dat is wat er bij PSV zo structureel misgaat elk seizoen. Die neerwaartse spiraal houdt veel te lang aan. En dat is weer organisatorisch te reflecteren. Als dit seizoen weer niets aan resultaten behaald gaat worden, dan mag alles van mij op de schop. Beginnend met JdJ, amateur.
 
Ik lees hier veel de oproep om Schmidt de laan uit te sturen. Vind dat PSV ontzettend gevaarlijk spel gespeeld heeft door deze man carte blanche te geven. Halve elftal is gehaald door hem en veel Duitse invloeden.

Wat gaat er dan gebeuren met Gotze mwene, Max, Sangare, Ramalho etc.

Had Ihattaren nog wel met veel zo’n gevoetbald hier en was hij wel z’n belofte nagekomen en volgend jaar voor 30 m plus verkocht.

Veel risico genomen met ongetwijfeld dure salarissen aan Gotze van Ginkel en Propper en wellicht nog anderen om dit jaar eindelijk eens kampioen te worden.

Voelt bijna als Russisch roulette waar t daadwerkelijk fout gaat.

Dit jaar gaat Ajax zeker weer kampioen worden en mag hopen voor PSV dat ze 2e worden en zich wel weten te plaatsen want het verschil qua financiën wordt wel erg groot elk jaar weer.

En ja de vraag die hier eerder werd gesteld: is het nog wel leuk voor Ajax supporters?
Ja leuk wel maar spannend totaal niet meer. Alles uit t rechter rijtje is volslagen kansloos als Ajax ook maar op 80% van hun kunnen spelen.
Russisch roulette vind ik wat overdreven. We weten dat er net een kwaliteitsinjectie van 50 miljoen is en psv stemt al jaren een begroting op die niet afhankelijk is van chl.

Als we 2de en 3de worden is dat jammer maar, zover ik inzie, geen grote risico's genomen.
 
1 troost, Ajax gaat ook zeker nog punten laten liggen want kwalitatief is het nou ook weer niet denderend allemaal. Het zit gewoon net wat beter in elkaar dan PSV en dat heeft mede te maken door een strak uniform beleid en een goede tactische trainer. Al denk ik dat een aardappel met een maatpak ongeveer dezelfde uitstraling heeft als Ten Hag.

Het seizoen is nog zo lang en we staan nu al 4 punten achter, maar ik heb gekkere dingen zien gebeuren. Als PSV die dip nu heeft en hopelijk weer snel hieruit komt, hebben ze deze dip al vroeg gehad. Ajax gaat deze dip ongetwijfeld ook nog krijgen maar de kunst is hoe snel ben je weer uit die dip. En dat is wat er bij PSV zo structureel misgaat elk seizoen. Die neerwaartse spiraal houdt veel te lang aan. En dat is weer organisatorisch te reflecteren. Als dit seizoen weer niets aan resultaten behaald gaat worden, dan mag alles van mij op de schop. Beginnend met JdJ, amateur.
Mwa, de trainer daar is ook niet onomstreden. Die had ook een lange tijd nodig en wat blessures voordat Neres (?) erin kwam.

Wij hebben nu een behoorlijke dip en daar baal ik enorm van. Sinds Fey ben ik chagrijnig en daarom hier ook minder geweest. Maar vergeet niet dat het ook ergens pech is. Kijk gisteren maar eens terug (ik ga het niet doen overigens) maar Zahavi mist een open kopkans, de twee tegengoals zijn 1 pech en 1 blunder. Tegen Feyenoord was het ook anders afgelopen als Zahavi die kopkans gemaakt had. Dan hadden zij moeten komen en kunnen wij meer uit de omschakeling spelen. Het lijntje is heel dun maar een wereld van verschil in beleving.
 
PSV verliest dit seizoen vaker van zichzelf als van de tegenstander. Dat maakt het extra pijnlijk.
In een week tijd van koploper naar plaats 4. Scoren niet of nauwelijks.
En dan wordt er gezegd dat ze goed spelen en dat je zo'n wedstrijd 99 van de 100 keer wint.
Bij goed spelen hoort goals scoren en de tegenstander je wil opleggen en geen goals tegen krijgen. Dat heb ik niet gezien. :cautious:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan