Ajax betaald dat maandsalaris omdat het contractueel door beide partijen is afgesproken is niets liefdadigs aan.

Omdat ajaks dacht we doen lievvv tegen hem, hij verlengt en de schade blijft beperkt maar we verdienen er wel wat op. Ajaks had makkelijk kunnen zeggen eigen verantwoording dus geen salaris zo lang je geschorst bent. Dit valt niet onder blessure of ziekteverlof dus ben je niet verplicht zijn salaris te betalen
 
In Reis zijn geval was Reis schuldig en PSV keurde dit af. In Ajax zijn geval zegt Ajax dat Onana niks verkeerd heeft gedaan en de straf onterecht is. Dat is al een ander perspectief.

Ajax betaald dat maandsalaris omdat het contractueel door beide partijen is afgesproken is niets liefdadigs aan.

Het contract verlengen is, vanuit speler gezien, enorm nadelig. Onana is inmiddels op een leeftijd dat hij waarschijnlijk nog 2 jaar subtop moet keepen (bijv. Lyon) om daarna top te keepen (bijv. Man utd). Als hij transfervrij is dan word zijn keuze vele malen groter plus verdiend hij dik. Als hij verlengd dat is Ajax in de lead voor zijn volgende club. Wat nou als Ajax er niet uitkomt met een volgende club? Dan zit Onana nog een jaar bij Ajax. Wat hij niet wil en ook voor zijn carrière geen verbetering is.

En waarom moet Onana zich liefdadig opstellen voor Ajax zodat die meer dan 20 miljoen vangen. Onana heeft gewoon goed gepresteerd en ze meerdere prijzen bezorgd. Dan hoeft hij zich niet schuldig te voelen om voor een goedkoop of gratis bedrag te gaan. Waarschijnlijk verkoopt Ajax hem in de winterstop nog voor een paar miljoen en dan hebben ze transfertechnisch gezien nog winst gemaakt.

Dit is gewoon zakelijk. Verdiend niet de schoonheidsprijs en een supporter zou het nooit doen. Maar dat is Onana niet. Dat is gewoon een werknemer en die kiest, niet onterecht, voor zichzelf. Zoals IPF dat terecht aangeeft. Ajax zou ook voor zichzelf kiezen.
Reis was schuldig en Onana ook. Maar dat kunnen ze niet naar buiten brengen ivm de zaak. Dan weet je dat hij een dikke straf krijgt.

overigens vind ik de houdingen van beide spelers niet goed maar moeten we niet net doen alsof de clubs dit als liefdadigheid doen. Ook PSV probeerde uiteindelijk hun rendement uit de speler te halen.
 
Henk Spaan prefereert Timber boven Alexander-Arnold. Ik denk dat het tijd wordt dat we Henk Spaan ook gewoon een praatverbod moeten gaan geven.
 
Henk Spaan prefereert Timber boven Alexander-Arnold. Ik denk dat het tijd wordt dat we Henk Spaan ook gewoon een praatverbod moeten gaan geven.
Dat Spaan al jaren louter onzin uitkraamt moge duidelijk zijn (en waarom je een pure rechtsback zou vergelijken met een centrale verdediger is mij ook een raadsel), maar ik moet zeggen dat ik die Timber een hele goede speler vind. Net 20 geworden en dan zo spelen, poeh…Heeft de schijn tegen omdat hij klein is voor een centrale verdediger, maar verdedigend is hij echt sterk. En aan de bal zo rustig, handig…hij en Gravenbergh gaan de top wel halen.

Ik snapte al niet dat die Rensch meer werd gehyped, want daar zie ik nog steeds helemaal niets bijzonders in. Is volgens mij wel snel, maar verder?
 
Dat Spaan al jaren louter onzin uitkraamt moge duidelijk zijn (en waarom je een pure rechtsback zou vergelijken met een centrale verdediger is mij ook een raadsel), maar ik moet zeggen dat ik die Timber een hele goede speler vind. Net 20 geworden en dan zo spelen, poeh…Heeft de schijn tegen omdat hij klein is voor een centrale verdediger, maar verdedigend is hij echt sterk. En aan de bal zo rustig, handig…hij en Gravenbergh gaan de top wel halen.

Ik snapte al niet dat die Rensch meer werd gehyped, want daar zie ik nog steeds helemaal niets bijzonders in. Is volgens mij wel snel, maar verder?
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.
 
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.
Tweebenig is me nooit opgevallen bij m maar ik kijk ook geen ajax live…behalve af en toe CL…

Maargoed. We zullen zien idd.
 
Henk Spaan prefereert Timber boven Alexander-Arnold. Ik denk dat het tijd wordt dat we Henk Spaan ook gewoon een praatverbod moeten gaan geven.
Ach Aad de Mos vond Obispo beter dan de Ligt… En nu vindt hij Obispo de beste verdediger van de Eredivisie. Johan D. vond gisteren desondanks dat Götze een juffertje is. En dat Drommel nooit een punt pakt. Beide hebben het tegendeel bewezen gister. Blijf ons op deze manier jinxen zou ik zeggen.
Niet te veel aantrekken van wat al die oudjes van het steentijdperk allemaal roepen.
 
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.
Ah kijk eens aan. He is back :clap2:
 
Tim
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.
Ik heb van Rensch nog nagenoeg niks gezien. Niet gek, want erg jong en weinig ervaring. Oranje komt m.i. te vroeg.
Van Timber ben ik eigenlijk wel overtuigd. Speelt erg goed zowel in balbezit als verdedigend.
 
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.

Je kunt tegenwoordig prima met kleine cvs spelen als die het verdedigen verder goed beheersen. Tegenwoordig moeten spelers op hoog niveau veel meer flexibel en compleet zijn. Je ziet traditionele rolverdelingen vooral nog op lager niveau. Daarbuiten moeten de cvs kunnen voetballen en opbouwen, de backs ver op kunnen stomen en als halve vleugelaanvallers opereren, is de scheidslijn tussen defensief/centraal/aanvallend middenveld vager geworden en spelen vleugelaanvallers in de spits en andersom, en moeten spitsen dikwijls ook het spel kunnen maken. Natuurlijk lopen er ook nog genoeg traditionele spelers rond of teams die zo spelen en bestonden die flexibele spelers vroeger ook, maar tegenwoordig is het allemaal wat meer die kant op aan het gaan. Het spelletje is tactisch geworden en teams spelen nu in allerlei opstellingen. Om je kans te vergroten om niet buiten de boot te vallen moeten de meeste spelers op meerdere posities kunnen spelen. Alleen spitsen en cvs komen eigenlijk in elke formatie wel standaard voor.

Als Timber puik verdedigt komen er wel topteams voor hem. Op zijn lengte na heeft ie alles van een moderne verdediger, zelfs een functionele dribbel.
 
Dat Spaan al jaren louter onzin uitkraamt moge duidelijk zijn (en waarom je een pure rechtsback zou vergelijken met een centrale verdediger is mij ook een raadsel), maar ik moet zeggen dat ik die Timber een hele goede speler vind. Net 20 geworden en dan zo spelen, poeh…Heeft de schijn tegen omdat hij klein is voor een centrale verdediger, maar verdedigend is hij echt sterk. En aan de bal zo rustig, handig…hij en Gravenbergh gaan de top wel halen.

Ik snapte al niet dat die Rensch meer werd gehyped, want daar zie ik nog steeds helemaal niets bijzonders in. Is volgens mij wel snel, maar verder?
Verder technisch goed onderlegd, speelt met bravoure en Amsterdamse bluf, tactisch en ook fysiek prima. Goeie dribbel. Verdedigend prima aanvallend goed. Ook multi inzetbaar. Van nature een centrale verdediger maar kan zowel centraal als rechts en links. Beetje Dest 2.0

Mazraoui is veel verder maar zodra die gaat zal Rensch daar spelen.
 
Verder technisch goed onderlegd, speelt met bravoure en Amsterdamse bluf, tactisch en ook fysiek prima. Goeie dribbel. Verdedigend prima aanvallend goed. Ook multi inzetbaar. Van nature een centrale verdediger maar kan zowel centraal als rechts en links. Beetje Dest 2.0

Mazraoui is veel verder maar zodra die gaat zal Rensch daar spelen.
Dest. Over hypes gesproken…Die kan echt alleen aanvallen. Rechtsbenige Max

En Dest zal nooit van z’n leven in het centrum kunnen spelen, dus ik snap niets van je vergelijking eerlijk gezegd😅
 
Rensch is een groter talent dan Timber. Altijd al geweest in de jeugd. Is ook twee jaar jonger. Het meest bijzondere aan Rensch is niet zijn snelheid maar het feit dat hij nagenoeg perfect tweebenig is. Als je hem een hype vindt of het bijzondere er niet in ziet dan is dat je uiteraard vergeven, ieder z'n mening. De tijd is de enige die het echte antwoord zal geven binnen nu en een paar jaar.

Dat over Timber en de schijn tegen hebben is spot on. "Er zijn nauwelijks kleine centrumverdedigers die de top halen, dus deze ook niet" - dat soort argumenten een beetje. Maar daar zullen de lengte-fetisjisten nog wel achter komen over een paar jaar, is mijn verwachting.
Heeft nog bij m’n neefje in het voetbalteam gezeten, maar m’n neefje ging naar pec en dat werd hem ook niet helaas. Was Rensch maar m’n neefje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan