Gelijk dus een van de hoofdredenen waarom ik denk dat Ajax niet zoveel spelers heeft aangetrokken. Spelers staan daar voor enorme salarissen op de loonlijst en Ajax heeft niet veel spelers kunnen slijten. Er is waarschijnlijk niet zoveel rek in het salarishuis. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als Ajax een keer geen CL haalt.
Dat gaan we volgend jaar zien ;)
 
Het wordt pas genant als Ajax hem aan de straatstenen niet kwijt kan. Maar als Ajax hem weer verkoopt voor 20 miljoen, dan maakt het niks uit. Zahavi loopt straks ook weer gratis weg, dus hij staat ook voor bijna niks op de balans.

Salaris is wel een verschil, volgens mij verdient Haller iets van 5 miljoen, en Zahavi 2.5.

Ajax weet vaak wel raad met het verkopen van spelers, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze Haller voor 22,5 miljoen weer kunnen verkopen.
Pas naar Ajax gaan kijken als we tegen ze moeten. Eerst AZ maar eens zien te verslaan in Alkmaar. Dat zou al een hele mooie eerste stap zijn.
Niet zo saai junge. Laat ons ook iets om over te ouwehoeren hebben op het forum. Transferwindow is voorbij :(
 
Krijgt de winnaar van de Conference League ook een ticket voor de Europa League?
Ben ook wel benieuwd of de winnaar van de EL twee supercups moet spelen: tegen CL winnaar en Conference League. Nu ik dit zo typ wel onhandig van de Uefa om het Conference League te noemen. Als je het over de CL hebt dan moet je tegenwoordig gissen of het om de Champions League gaat of de Conference League.
 
Ben ook wel benieuwd of de winnaar van de EL twee supercups moet spelen: tegen CL winnaar en Conference League. Nu ik dit zo typ wel onhandig van de Uefa om het Conference League te noemen. Als je het over de CL hebt dan moet je tegenwoordig gissen of het om de Champions League gaat of de Conference League.
Het is de Europa Conference League, dus ECL. En ik verwacht geen supercup tussen de EL en ECL.
 
Ben ook wel benieuwd of de winnaar van de EL twee supercups moet spelen: tegen CL winnaar en Conference League. Nu ik dit zo typ wel onhandig van de Uefa om het Conference League te noemen. Als je het over de CL hebt dan moet je tegenwoordig gissen of het om de Champions League gaat of de Conference League.
Ik noem het gewoon de col.

Wen er maar aan, UEFA!
 
Ben ook wel benieuwd of de winnaar van de EL twee supercups moet spelen: tegen CL winnaar en Conference League. Nu ik dit zo typ wel onhandig van de Uefa om het Conference League te noemen. Als je het over de CL hebt dan moet je tegenwoordig gissen of het om de Champions League gaat of de Conference League.
Daar kunnen we misschien ons voordeel nog mee doen (a)
 
Ik ben in elk geval enigszins opgelucht dat je niet alleen over onze club overdreven negatieve onzin verkondigt wat betreft technisch beleid en transfers. Doe het idd maar vaker in dit topic, dat is dan wel weer prima om te lezen. Behalve dat we allemaal weten dat het ook in dit geval vaak nergens op slaat.
Wijsheid komt met de jaren
 
Wel aardig om de selecties met elkaar te vergelijken nu de transferwindow voorbij is. Ik vergelijk de A en B teams met elkaar per positie en zal aangeven wie ik de sterkste optie vind. Ik houd jouw opstellingen aan voor het bepalen van de A en B teams van Ajax.

Stekelenburg - Drommel = gelijkspel
Mazraoui - Mwene = Mazraoui
Timber - Ramalho = Ramalho
Martinez - Boscagli = Martinez
Tagliafico - Max = Tagliafico
Alvarez - Sangare = Sangare
Gravenberch - Van Ginkel = Gravenberch
Klaassen - Götze = Götze
Madueke - Antony = Madueke
Haller - Zahavi = Zahavi
Tadic - Gakpo = Gakpo

Bij de A-teams wint PSV het met 6-4. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de aanvalslinies elkaar niet veel ontlopen. Antony en Tadic zijn bijna gelijkwaardig aan Madueke en Gakpo. Timber ook een hele talentvolle cv, maar Ramalho brengt net wat meer met zijn ervaring, leiderschap en kopkracht.

Dan de B-teams:

Pasveer (onana speelt niet meer) - Mvogo = Pasveer
Rensch - Teze = Rensch
Schuurs - Teze = Schuurs
Blind - Obispo = Obispo
Blind - Mwene = Blind
Kudus - Gutierrez = Kudus (als je het mij vraagt is Kudus beter dan Alvarez, Gravenberch en Sangare)
Taylor - Propper = Propper
Berghuis - Mauro = Berghuis
Daramy - Vertessen = gelijkspel (ik weet niet van die daramy, houdt het daarom op gelijkspel)
Danilo - Vinicius = Vinicius
Neres - Bruma = Neres

Einstand B-teams: 7-3 voor Ajax.

Conclusie: PSV heeft een iets sterke basisteam dan Ajax, maar zodra zich blessures en schorsingen gaan voordoen met name op de cruciale posities voorin, dan doet PSV een flinke jas uit, terwijl het B-team van Ajax veel dichter tegen het A-team aanschurkt. Voor Ajax is het dus te hopen dat PSV ver doorbekert in de EL zodat PSV vaker moet terugvallen op de B-keuze in de competitie. Hoe dan ook, Ajax en PSV zijn zeer aan elkaar gewaagd. Dat mag Overmars zich best aantrekken. In die seizoen dat Ajax monsterbedragen incasseerden voor De Ligt en Frenkie en de CL-miljoen, had Ajax een flink gat moeten slaan met PSV. Nu zie je dat PSV is ingelopen op Ajax als het gaat om het A-team.
Als eerste, tof dat je deze vergelijking hebt gemaakt!

Om te concluderen of Ajax echt sterker is in de breedte zou je het wellicht kunnen doen op een punten systeem. Nu neemt de winnaar direct de volle punten. Terwijl de verschillen niet zo extreem zijn.

Blind Obispo geef je aan Obispo. Maar in werkelijkheid zouden beide best dicht tegen elkaar liggen denk ik.
Zelfde geld voor Neres en Bruma. Niemand zal ontkennen dat Neres beter is dan Bruma. Maar op basis van huidige vorm (en vorig seizoen). Ligt het verschil eigenlijk niet eens zo ver uit elkaar. Bijv. 70 punten krijgt Neres en Bruma krijgt er 60. En dan heb je nog teamverband. Ik snap bijv dat je Gravenberch punten geeft boven van Ginkel. Maar van Ginkel is volgensmij voor het team weer belangrijker.

En in ons b-team mis je nog Thomas en Doan. Die ik beide hoger inschat dan Guti en Mauro. Maar niet hoger dan Berghuis en Kudus.

Ik vind Ajax in de breedte iets sterker maar niet heel veel sterker dan PSV als je zou verwachten. Ook positief is dat het b-team van PSV in vorm is en al een paar keer (goed) heeft gewonnen. Dit moet het b-team van Ajax nog bewijzen volgensmij.

Ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling van bepaalde spelers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan