Algemene transfergeruchten

In het commentaar op het filmpje van het interview met Vinicius stelde iemand voor om Vertessen om te scholen naar RB; vind ik eigenlijk wel een goed idee. Hij heeft snelheid en legt veel arbeid in zijn spel. Scoren kan hij niet zo goed, maar dat maakt niet uit als RB.

Een fatsoenlijke voorzet hoort ook wel bij instrumentarium rechtsback, anders blijft hij ijverig lopen en blijft voorzet uit. Dat is juist de handicap van Mwene als rechtsback. Bovendien wordt hij in duels makkelijk opzij gezet. Pleit ook niet voor een verdediger. Ik zou hem vooral als joker gebruiken als je onder druk wordt gezet en de ruimtes achter de verdediging groot zijn om tegen te laten 'second-guessen' om massaal in de aanval tegen psv
 
By the way, hadden wij in onze zoektocht naar een middenvelder niet een poging kunnen wagen om.Donny van de Beek te huren.voor 1 seizoen ..? Dan hadden we hem.uit zijn lijden verlost en had hij door de vele speelminuten bij PSV zich in de kijker kunnen spelen van de huidige bondscoach.
 
By the way, hadden wij in onze zoektocht naar een middenvelder niet een poging kunnen wagen om.Donny van de Beek te huren.voor 1 seizoen ..? Dan hadden we hem.uit zijn lijden verlost en had hij door de vele speelminuten bij PSV zich in de kijker kunnen spelen van de huidige bondscoach.
Donny van de Beek "verdient" € 120.000,= per week. Dat is per jaar € 6.240.000,=
Onhaalbare kaart voor PSV als ze het al zouden willen. :rolleyes:
 
Nou, het verkopen van overbodige spelers is compleet mislukt deze periode. Ga er maar vanuit dat de veelgenoemde EUR 50 miljoen voor een groot deel opgaat aan salarissen en het opvangen van afboekingen op transfersommen van deze spelers. Dat is zonde geld,

John de Jong heeft als taak de selectie samen te stellen en daarbij is goed verkopen van spelers minstens zo belangrijk als goed aantrekken.

Heel jammer (en kostbaar) dat dit niet is gelukt.

anders geformuleerd: zonder de EUR 50 mln hadden we deze transferperiode naar mijn inschatting helemaal niets kunnen halen, (zonder verkopen van het eerder genoemde rijtje ‘blijvers’)

Dit wil ik toch nuanceren.

Er zijn inderdaad bepaalde spelers gebleven. Echter, de volgende reductie in lonen zijn er toch gekomen:

- Malen
- Dumfries
- Rosario
- Unnerstal
- Piroe
- Sadilek voor dit seizoen
- Baumgartl voor dit seizoen
- Ihattaren
- Viergever

Bruma gaat mogelijk een salarisoffer brengen. Einde van dit seizoen vertrekken mogelijk ook Thomas, Rigo en vervallen ook de hoge salarissen van Zahavi en Gotze. Laatstgenoemde mag je meteen verlengen als de kans zich voordoet. Vertrekt hij echter, dan komen er volgende zomer dus miljoenen vrij in het salarishuis.

Geen idee hoeveel van die 50m op is gegaan aan het vullen van gaten en dergelijke. Echter, de club lijkt wel voorzichtig om te gaan met het kapitaal. Uiteindelijk vind ik het best knap dat er voor 8.5 miljoen (alleen even directe transfersommen neegerekend) een rijtje prima spelers is gehaald. Valt er wat aan te merken? Natuurlijk. Ik had ook nog wel graag een middenvelder en RB gezien, maar het is niet anders. Er staat al met al toch een goed team. Het is in recente jaren wel erger geweest. Laat ik ook positief eindigen: beter dit dan de club weer op het spel zetten. Ik heb het gevoel dat men financieel even onverantwoorde risico's wil vermijden.

Laten we er lekker achter gaan staan. We hebben spelers als Ramalho, Gakpo, Madueke, Mario en onze nieuwe spits. Van dat rijtje ligt alleen Mario niet nog langdurig vast. Genoeg potentie voor een menorabel seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn kritiek was iig gericht op de 50%! Is dat ook al ontkend door meneer Elferink?
Als er geen koopoptie is zal er ook geen afspraak gemaakt zijn over de hoogte en het aandeel. Zou een beetje raar zijn als we zouden afspreken dat jij volgende week mijn auto niet hoeft te kopen maar wel gaan onderhandelen over de prijs.
 
Als er geen koopoptie is zal er ook geen afspraak gemaakt zijn over de hoogte en het aandeel. Zou een beetje raar zijn als we zouden afspreken dat jij volgende week mijn auto niet hoeft te kopen maar wel gaan onderhandelen over de prijs.
Klopt helemaal. My bad!
Edit: waarschijnlijk heeft Benfica zelf dit soort verhalen de wereld ingebracht om de fans tevreden te stellen vanwege de hoge aankoopprijs destijds.
 
Goed. Zijn we tevreden? Los van het feit dat ik graag nog een speler als Kampl had gezien, denk ik dat we op de backs na redelijk op orde zijn. Vooral rechtsachter zijn we kwetsbaar. Hopelijk maakt Teze stappen.
Ben wel bang dat Schmidt bij afwezigheid Götze zo maar weer eens naar dat rare 4-2-2-2 kan overstappen.
 
Goed. Zijn we tevreden? Los van het feit dat ik graag nog een speler als Kampl had gezien, denk ik dat we op de backs na redelijk op orde zijn. Vooral rechtsachter zijn we kwetsbaar. Hopelijk maakt Teze stappen.
Ik ben wel tevreden. Het was een moeilijke transferperiode, waarin de 'unlimited geld clubs' nog steeds strooiden met geld, maar het gewone volk heeft niet veel kunnen doen. De crux zat hem in de verkoop, maar daar heb je kopers voor nodig. Bij PSV is veel niet gelukt, een trend die ook bij onze vrinden bij Ajax te zien is.

Het begin was natuurlijk spectaculair. Ramalho topaankoop, Drommel voldoet vooralsnog prima en Malen is vrijwel moeiteloos vervangen. Mwene is hooguit "ok" als backup, en Propper en Van Ginkel zijn allebei hele goeie aankopen. Madueke verlengd, Fofana verlengd, prima.

Laatste dag is met een sisser afgelopen. Ik denk wel dat het echte geweld ook pas was gebeurd als we CL hadden gehaald. Nu moet je een EL selectie hebben, en die hebben we prima.

Rechtsback is inderdaad ons zwakste punt. Tegen de Fotuna's zal het geen probleem zijn, maar toppers in de Eredivisie of EL wordt gewoon lastig. Magoed, je hebt altijd een zwakke plek.
 
Prima selectie hoor, kan gewoon n mooi seizoen worden. Af en toe plan B een jeugdspeler erin is imo ook prima. En misschien t waard om Ramalpho eens RB te testen (de restererende puzzel qua niveau)? Teze en Obispo dan centraal. Die passing (kort en lang) van Ramalho lijkt me daarvoor best in orde.
NEE, laat Ramalho nou gewoon staan waar hij staat en waar hij perfect speelt. Laten we nu niet weer de hele verdediging overhoop halen. Voor RB hebben we Teze en Mwene.
 
Wat op zich goed is, is dat de ploeg die sinds het begin al heel wat potten heeft gespeeld, en waar een goede vibe lijkt te zijn ontstaan, intact blijft.
Mijn zorgenkindje is niet eens Gotze. Die is topfit. Maar dat Ginkel nog altijd maximaal een uur kan spelen, vind ik niet zo lekker. Zeker als je ziet dat na zijn wissel de ploeg minder lijn in het spel krijgt. Alsof ze toch even een echte leider missen. Iets wat we vorig jaar zo vaak hadden.
 
Als er geen koopoptie is zal er ook geen afspraak gemaakt zijn over de hoogte en het aandeel. Zou een beetje raar zijn als we zouden afspreken dat jij volgende week mijn auto niet hoeft te kopen maar wel gaan onderhandelen over de prijs.
Er schijnt wel een optie te zijn, maar die is niet verplicht
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat op zich goed is, is dat de ploeg die sinds het begin al heel wat potten heeft gespeeld, en waar een goede vibe lijkt te zijn ontstaan, intact blijft.
Mijn zorgenkindje is niet eens Gotze. Die is topfit. Maar dat Ginkel nog altijd maximaal een uur kan spelen, vind ik niet zo lekker. Zeker als je ziet dat na zijn wissel de ploeg minder lijn in het spel krijgt. Alsof ze toch even een echte leider missen. Iets wat we vorig jaar zo vaak hadden.
Daar hebben we Propper voor, moet in de meeste wedstrijden niet zoveel uitmaken. Helaas was die vorige wedstrijd geblesseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan