UEFA Europa League 2021/22

Status
Je kunt niet meer reageren.
De kampioen van Frankrijk en de kampioen van Oostenrijk versus de nummer 3 van Frankrijk en nummer 4 van Oostenrijk. Daarbij had Sevilla nog lange tijd serieuze kans op de titel en stonden ze 15 punten voor op Sociedad.

Dat het geen sterke poule is voor CL-begrippen, absoluut eens. Maar om die nou als makkelijker te bestempelen dan die van jullie...
Besiktas lijkt me matig (Turks clubvoetbal zit niet in de beste periode) maar nog steeds beter dan Sturm.
Real Sociedad of Sporting...Sporting een tikkie beter, maar ik verwacht dat een Spaanse ploeg uit het linkerrijtje heel taai gaat zijn.
Dortmund schat ik een stuk hoger in dan Monaco.

Werk aan de winkel maar met goede inzet en gedegen plan van aanpak doenbaar.
 
Je bent mij net voor, raken inderdaad 6 punten kwijt maar hebben er ook al 3 dit jaar. Een winstpartij in de poule is 2 punten waard, een gelijkspel 1. Wat dat betreft is meer punten zeker mogelijk.
Kanttekening dat we eigenlijk 0 punten dit jaar hebben. Voorrondes tellen alleen voor de competitiecoefficienten.
De 3 punten die je nu ziet is een drempelwaarde voor het bereiken van de EL.

Dus als we straks de eerste wedstrijd winnen en de tweede gelijkspelen, dan hebben we nog steeds 3 punten, geen 6 (helaas).
 
Kanttekening dat we eigenlijk 0 punten dit jaar hebben. Voorrondes tellen alleen voor de competitiecoefficienten.
De 3 punten die je nu ziet is een drempelwaarde voor het bereiken van de EL.

Dus als we straks de eerste wedstrijd winnen en de tweede gelijkspelen, dan hebben we nog steeds 3 punten, geen 6 (helaas).
Maar dat geldt dan ook voor de clubs onder en boven ons.
 
Leuke loting. Door deze poule toch weer iets meer zin in dit toernooi. En toch blijf ik erbij dat het kampioenschap (en dus directe CL-plaatsing) voor ons top prio moet zijn dit seizoen.
Europees presteren is natuurlijk heel belangrijk voor de waarde van je spelers waar je geld aan wil verdienen. (dus ook de EL)
 
Ik blijf het vreemd vinden dat je ploegen als Midtjylland en Galatasay opnieuw kunt tegenkomen terwijl je die allebei in een tweeluik al verslagen hebt. Ik weet van de alternatieve route, maar het blijft een bizarre opzet die UEFA competities.
 
Ik blijf het vreemd vinden dat je ploegen als Midtjylland en Galatasay opnieuw kunt tegenkomen terwijl je die allebei in een tweeluik al verslagen hebt. Ik weet van de alternatieve route, maar het blijft een bizarre opzet die UEFA competities.
Gelukkig protesteerden die Russen in 1988 niet. ;)
 
Voor EL perspectief is dit toch een hartstikke leuke poule? Geen kattepis aan tegenstanders, geen kleine clubjes uit de Oekraine of ander oostblok.. Gewoon een lekkere tegenstander uit Frankrijk, uit Spanje en Oostenrijk. Nu moeten we ook gewoon tonen dat we Europees mee willen doen. Thuis verplicht 3x winnen en in de uitwedstrijden mag je 'n wedstrijdje gelijk spelen.

Ik kijk er wel naar uit hoor, met deze tegenstanders.
 
Overigens moeten we die coefficienten wel interpreteren waarvoor ze bedoeld zijn: het is een kengetal om te bepalen waar een club in de loting recht op heeft op basis van de resultaten uit het recente verleden. Het zegt weinig over de huidige kracht van een club. Getafe heeft jarenlang in de kelder gespeeld van de primera division en heeft ajax uitgeschakeld.

Wat een betere indicatie is, is de marktwaarde van een selectie. Ter vergelijk:
Real Sociedad: 378 miljoen
AS Monaco: 369 miljoen
PSV: 155 miljoen
Sturm Graz: 27 miljoen
Voor de lol ook de tegenstanders van Ajax er bij gepakt:

Sporting 223 miljoen
Dortmund 557 miljoen
Besiktas 102 miljoen

Tot tegenstanders Ajax: +-882

Tot tegenstanders PSV: +- 776

Het ontloopt elkaar niet veel maar de selectie van Ajax is dan ook meer dan twee keer zo groot.
 
Kunnen we dit topic niet gewoon CL topic noemen? Dan lijkt het in ieder geval of we toch Champions league spelen.
 
Voor de lol ook de tegenstanders van Ajax er bij gepakt:

Sporting 223 miljoen
Dortmund 557 miljoen
Besiktas 102 miljoen

Tot tegenstanders Ajax: +-882

Tot tegenstanders PSV: +- 776

Het ontloopt elkaar niet veel maar de selectie van Ajax is dan ook meer dan twee keer zo groot.

Marktwaarde selectie Ajax geschat op 344 miljoen euro. Op basis daarvan zou Ajax dus 2e moeten worden
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan