Formule 1

Te makkelijk, kijk hoe Kees de penalty neemt op 18/11 en hoe die het neemt op 21/12. Zo is elke situatie ook anders in F1 en kan je de boel moeilijk met elkaar vergelijken, helemaal inhaalacties waar 13 factoren meespellen elke keer. Dat die straf kreeg vind ik opmerkelijk ja, dat je zijn actie gedurfd of dom kan vinden snap ik, maar als je racet voor de winst/kampioenschap mag je risico's nemen en dat deed hij. Voor het zelfde geval vloog zijn achterwiel er af en was het shit happens in omgekeerde vorm. Ouderwets racen, waar risico's mogen, maar dat is tegenwoordig foeiiii verboden gevaarlijk enzo blijkbaar.

Karten is mijn hobby, al diverse maandsalarissen doorheen gesjeest, maar hoe Hamilton de bocht in komt is gewoon riskant maar gedurfd, je weet dat je laat moet remmen en dan ook nooit goed kan uitkomen, Max ging naar links om dan scherp naar rechts in te sturen om de bocht af te snijden en met maximale snelheid uit te komen. Hamilton gaat er in met de hoop max uit Te remmen waardoor max nog een keer moet remmen als hij voor hem op de rem drukt, in de hoop dat hij dan eerder de gas er op kan gooien en voorsprong kan nemen al komt die de bocht dan niet goed uit. Zijn actie dom vinden kan, maar als het wel gelukt was dan was hij een eindbaas, risico genomen - gefaald - mee weggekomen, zo hoort racen te zijn.

5b264acbea36cdaa44d6da5021305164.png

b89eb794d26a2e94ad73666720bc881d.png
Als eerste een like voor je betoog. Ik ben het niet (geheel) met je eens maar je leg het wel goed uit.

Alleen als ik de foto zie en ook jou verhaal. Dan neemt Hamilton dus het risico. Nu kan ik me voorstellen dat dit bij racen hoort. Alleen ik denk dat de straf voornamelijk niet past bij de actie. 10 seconden is gewoon een grapje. Hamilton neemt hier bewust risico, wat zorgen dat hij en/of Max van de baan raakt. Nu is dit ook het geval en zou Hamilton hier ook een straf voor krijgen. Ik kan me voorstellen dat diskwalificatie wat te strikt zou zijn. Maar een straf van tenminste 30 seconden oid zou wel wat gepaster zijn. Of tenminste evenveel straf als Raikonen kreeg (20 sec). Grote kans dat Hamilton dan alsnog kan winnen maar dan heeft hij iniedergeval wat last van de tijdstraf gehad. Nu had hij er eigenlijk alleen maar voordeel mee. Het slachteroffer alleen maar nadeel. Want de straf voelde als een muggenprik.
 
Straffen moet je geven als iemand iets opzettelijk doet. Hamilton probeerde iets wat gewoon moeilijk was of in de categorie dom/gedurfd valt, er was geen intentie om Max of zich zelf kapot te rijden.

Als als als.. dit omgekeerd was. Max probeerde dit en het pakte goed uit, beide kwamen uit de bocht en max pakte P1, dan had men hier allemaal staan typen hoe geniaal en geweldig Max was want hij doet dingen die andere niet doen of durven. Zo zit de wereld dan ook in elkaar weer.

Ik blijf er bij dit is racen, gewaagde acties maken racen leuk, maar helaas is F1 ook steeds meer een pussy sport aan het worden zo door al het mierenneuken en diverse kansloze regels.
 
Straffen moet je geven als iemand iets opzettelijk doet. Hamilton probeerde iets wat gewoon moeilijk was of in de categorie dom/gedurfd valt, er was geen intentie om Max of zich zelf kapot te rijden.

Als als als.. dit omgekeerd was. Max probeerde dit en het pakte goed uit, beide kwamen uit de bocht en max pakte P1, dan had men hier allemaal staan typen hoe geniaal en geweldig Max was want hij doet dingen die andere niet doen of durven. Zo zit de wereld dan ook in elkaar weer.

Ik blijf er bij dit is racen, gewaagde acties maken racen leuk, maar helaas is F1 ook steeds meer een pussy sport aan het worden zo door al het mierenneuken en diverse kansloze regels.
Maar als Max het gedaan had en het was mislukt. Dan had ik een straf ook terecht gevonden en vond ik 10 seconden ook opmerkelijk.

Als het opzettelijk zou zijn dan mocht Hamilton van mij nooit meer racen. Maar opzich een dom/gedurfd (die lijn ligt idd dicht bij elkaar) actie die mislukt mag gewoon bestraft worden. En ja als het gelukt was dan had iedereen het geniaal genoemd. Wat ergens ook een beetje hypocriet is. Dat ik ben ik ook met je eens. Maar goed, als ik onbewust door rood rij en de politie ziet het dan krijg ik ook een boete.
 
Dit is sport, dit moet aangemoedigd worden eerder ipv afgestraft. Met voetbal heb je ook altijd sukkels die hakjes proberen in de 16, soms lukt het en roept men HELD en soms faalt het en krijg je tegengoal en ben je een sukkel, moeten zulke spelers dan ook gestraft worden?

Racen helemaal, omdat je zo snel gaat en je 0,3 seconde de tijd hebt om keuzes te maken die dan slim of dom kunnen zijn. Maar als iets echt 200% levensgevaarlijk of dom bewezen kan worden dan pas mag je straffen.
 
Straffen moet je geven als iemand iets opzettelijk doet. Hamilton probeerde iets wat gewoon moeilijk was of in de categorie dom/gedurfd valt, er was geen intentie om Max of zich zelf kapot te rijden.

Als als als.. dit omgekeerd was. Max probeerde dit en het pakte goed uit, beide kwamen uit de bocht en max pakte P1, dan had men hier allemaal staan typen hoe geniaal en geweldig Max was want hij doet dingen die andere niet doen of durven. Zo zit de wereld dan ook in elkaar weer.

Ik blijf er bij dit is racen, gewaagde acties maken racen leuk, maar helaas is F1 ook steeds meer een pussy sport aan het worden zo door al het mierenneuken en diverse kansloze regels.
Niet vergeten dat je elkaar met ondoordachte acties wel degelijk echt in gevaar brengt. Max had gisteren een zijwaartse impact van 51G. :eek: Je kunt dit niet vergelijken met een schouderduw of zo.
 
Niet vergeten dat je elkaar met ondoordachte acties wel degelijk echt in gevaar brengt. Max had gisteren een zijwaartse impact van 51G. :eek: Je kunt dit niet vergelijken met een schouderduw of zo.
Je kunt dit vergelijken met een gestrekt been inkomen op een speler en hem daarbij de wedstrijd uit schoppen. Waarna de tegenstander een vrije trap krijgt.
 
Niet vergeten dat je elkaar met ondoordachte acties wel degelijk echt in gevaar brengt. Max had gisteren een zijwaartse impact van 51G. :eek: Je kunt dit niet vergelijken met een schouderduw of zo.
Ja dat weet je, met zulke snelheden en helemaal op rechte stukken zijn de risico's altijd enorm als iets ff niet goed gaat. Van mechanische incidenten tot HamiltonGate.
F1 is de saaiste motorsport die er is, als je het dan ook nog gaat afknijpen met kut regeltjes waar helemaal niks meer mag word het nog erger. Ik zie het gewoon als een incident, inhaalactie die gefaald is, Max heeft pech en Hamilton komt er mee weg dus geluk. Zo liep het gister af, maar er waren ook 15 scenario's die negatief voor Hamilton konden uitpakken met zo'n actie.

ae3b0abdddc3a0f7a8c1c79cb336bdb3.png
 
Ja dat weet je, met zulke snelheden en helemaal op rechte stukken zijn de risico's altijd enorm als iets ff niet goed gaat. Van mechanische incidenten tot HamiltonGate.
F1 is de saaiste motorsport die er is, als je het dan ook nog gaat afknijpen met kut regeltjes waar helemaal niks meer mag word het nog erger. Ik zie het gewoon als een incident, inhaalactie die gefaald is, Max heeft pech en Hamilton komt er mee weg dus geluk. Zo liep het gister af, maar er waren ook 15 scenario's die negatief voor Hamilton konden uitpakken met zo'n actie.

ae3b0abdddc3a0f7a8c1c79cb336bdb3.png

Je had vast anders gereageerd als hij Max Verstappenic had geheten of niet? :sneaky:
 
Je had vast anders gereageerd als hij Max Verstappenic had geheten of niet? :sneaky:

Dan had ik 7 dreigtweets en 4 kogelhulzen naar Hamilton gestuurd duh :lmao:
Dus ik snap dat men dit hier door een oranje bril ziet en FIA weer door een pussy bril. We willen hem niet straffen maar ophef en huilie huilie van andere, dus dan doen we wel niet wel niet naja.. 10 seconde dan lijkt het alsof we straffen maar doen we niet echt maar zijn wij er vanaf.

Maar hij heeft alweer de slachtofferrol aangenomen, te weinig gekleurden in F1, paar aapjes smilies onder wat berichten bij Mercedes dus meneer voelt zich aangesproken :lmao: En zijn meeloperhuilerts geven direct backup hahahaha

Als Max zegt dat hij van de baan geduwd is omdat hij wit is dan zet ik een foto van max op me rug als tattoo, jullie mogen het live volgen via youtube dan zend ik het nog uit ook :lmao:


157061f1abca239183d077ba1673306b.png
 
Laatst bewerkt:
Het is een gehele optelsom.
- Foute actie Hamilton
- Toto Wolff die direct naar de stewards gaat om een soort van clementie te krijgen
- Hamilton die zich niet schuldig vindt
- Stewards vinden wel schuldig maar strafmaat had minstens een minuut stil staan verdiend
- Hamilton die feest viert, terwijl hij Max het ziekenhuis in rijdt en zelf respect pretendeert maar het zelf niet heeft
- Vrijbrief voor Perez om Hamilton maar eens van de baan te rossen op de Hungaroring - Payback time!
 
Dit is sport, dit moet aangemoedigd worden eerder ipv afgestraft. Met voetbal heb je ook altijd sukkels die hakjes proberen in de 16, soms lukt het en roept men HELD en soms faalt het en krijg je tegengoal en ben je een sukkel, moeten zulke spelers dan ook gestraft worden?
Met een hakje loop je niet het risico om iemand te blesseren. Maar als je dat teveel doet, en het lukt vaak niet, dan word je ook gestrafd. Maar vind dit, zoals hierboven is genoemd, meer vergelijkbaar met een tackle met twee benen (of forse sliding). Dan een hakje.
 
Het is een gehele optelsom.
- Foute actie Hamilton
- Toto Wolff die direct naar de stewards gaat om een soort van clementie te krijgen
- Hamilton die zich niet schuldig vindt
- Stewards vinden wel schuldig maar strafmaat had minstens een minuut stil staan verdiend
- Hamilton die feest viert, terwijl hij Max het ziekenhuis in rijdt en zelf respect pretendeert maar het zelf niet heeft
- Vrijbrief voor Perez om Hamilton maar eens van de baan te rossen op de Hungaroring - Payback time!
Het probleem is dat Perez niet of nauwelijks in de buurt van Hamilton komt. :cautious:
Dat de race gisteren in Engeland was heeft ook meegespeeld met de strafmaat voor Hamilton.
140.000 mensen op de tribunes. De laffe corrupte FIA heeft het niet aangedurfd om Hamilton zwaarder te straffen. :braak:
 
Het is een gehele optelsom.
- Foute actie Hamilton
- Toto Wolff die direct naar de stewards gaat om een soort van clementie te krijgen
- Hamilton die zich niet schuldig vindt
- Stewards vinden wel schuldig maar strafmaat had minstens een minuut stil staan verdiend
- Hamilton die feest viert, terwijl hij Max het ziekenhuis in rijdt en zelf respect pretendeert maar het zelf niet heeft
- Vrijbrief voor Perez om Hamilton maar eens van de baan te rossen op de Hungaroring - Payback time!
Ondanks dat je zo’n incident liever nooit ziet is dit wel echt lekker voor de strijd. Lewis komt weer dichterbij, de rivaliteit tussen de 2 wordt groter door de woede van Max en de arrogante houding van Lewis. Nu is het alleen nog de vraag weet Max kalm te blijven en laat die zich niet gek maken volgende races.
 
Ondanks dat je zo’n incident liever nooit ziet is dit wel echt lekker voor de strijd. Lewis komt weer dichterbij, de rivaliteit tussen de 2 wordt groter door de woede van Max en de arrogante houding van Lewis. Nu is het alleen nog de vraag weet Max kalm te blijven en laat die zich niet gek maken volgende races.

Heb gewoon liever Max wereldkampioen in het tijdperk Mr. Black lives matter dan er na.
 
Ondanks dat je zo’n incident liever nooit ziet is dit wel echt lekker voor de strijd. Lewis komt weer dichterbij, de rivaliteit tussen de 2 wordt groter door de woede van Max en de arrogante houding van Lewis. Nu is het alleen nog de vraag weet Max kalm te blijven en laat die zich niet gek maken volgende races.
Hamilton laat zich gek maken en merkt dat hij het tegen Max Verstappen dreigt niet te gaan halen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Lewis Hamilton is een Narcist in optima forma. :cautious:

Kenmerken narcist​

  • Een overgewaardeerd gevoel van belangrijkheid. Je overdrijft je prestaties of je talent. Je verwacht behandeld te worden alsof je boven alles en iedereen staat, ook al is hier geen daadwerkelijke aanleiding toe
  • Fantasieën over successen, macht, schoonheid, ideale liefde of genialiteit
  • Een verheerlijkt zelfbeeld. Je ziet jezelf als erg speciaal. Je wilt alleen maar omgaan met andere speciale mensen, bijvoorbeeld erg rijke mensen of mensen met een andere hoge status
  • Verslaafd aan aandacht. Je hebt een drang naar extreme bewondering. Je wilt constant en door iedereen geprezen en bewonderd worden. Je vindt het leuk wanneer anderen naar jou opkijken
  • Onredelijke verwachtingen naar anderen. Je verwacht dat anderen altijd meegaan in jouw wensen en verwachtingen
  • Een gebrek aan empathie. Je kan je niet verplaatsen in anderen en erkent hun gevoelens niet
  • Je maakt misbruik van anderen om je doelen te bereiken
  • Je bent vaak erg jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op jou
  • Je wordt dwingend of vrijheid beperkend ten opzichte van je partner of kind
  • Je gedraagt je hooghartig
Andere kenmerken van een narcist zijn:
  • Agressief gedrag
  • Gespeelde charme
  • Een zucht naar macht
  • Het ontbreken van schuldgevoelens of berouw
  • Gebrek aan emoties
Tsja ... :rolleyes: Veel vinkjes ... :maniac:
 
Ik vond het zelf ook jammer dat de reactie "eigen schuld" was, terwijl Verstappen nog in het ziekenhuis zat, maar heb op Reddit gelezen dat Hamilton dat toen nog niet had gehoord? In de race vroeg hij op een gegeven moment wel of alles goed met Max was. Maar ook toen werd er nog niet over het ziekenhuis gesproken.

Na een dagje overpeinzen vind ik dat Hamilton de schuldige is, maar kan ik het ergens nog wel als racing incident neerzetten. Al zijn de analisten het erover eens, zowel in Nederland als in andere landen, dat die actie nooit had gemogen of gekund in die bocht met waar hij reed. Vind de straf daarom aan de lage kant. Verstappen en Hamilton staan op eenzame hoogte, dus dat ie alsnog ging winnen zat er dik in.
 
Het probleem is dat Perez niet of nauwelijks in de buurt van Hamilton komt. :cautious:
Dat de race gisteren in Engeland was heeft ook meegespeeld met de strafmaat voor Hamilton.
140.000 mensen op de tribunes. De laffe corrupte FIA heeft het niet aangedurfd om Hamilton zwaarder te straffen. :braak:
Dan laat ie zich maar op een rondje achterstand zetten :cautious:
 
Het is een gehele optelsom.
- Foute actie Hamilton
- Toto Wolff die direct naar de stewards gaat om een soort van clementie te krijgen
- Hamilton die zich niet schuldig vindt
- Stewards vinden wel schuldig maar strafmaat had minstens een minuut stil staan verdiend
- Hamilton die feest viert, terwijl hij Max het ziekenhuis in rijdt en zelf respect pretendeert maar het zelf niet heeft
- Vrijbrief voor Perez om Hamilton maar eens van de baan te rossen op de Hungaroring - Payback time!
Vergeet ook niet de belachelijke reacties na de race waarin hij en Toto hun megalomane trekjes weer vertoonden. Je concurrent eraf rossen en een vrijgeleide nodig van je teamgenoot om te winnen en dan staan te feesten alsof je de grootste overwinning uit je carrière hebt geboekt zojuist. Schaamteloos is het enige woord dat hier past. Alsmede overigens de slappe hap van Plooij en Mol tijdens en na de race. Is er nou niemand die durft te zeggen: Lewis, waarom heb je Max er met opzet afgereden?'. Dat is in mijn ogen in ieder geval volstrekt duidelijk. Deze over het paard getilde kwal liegt dat ie barst en is gefrustreerd dat hij niet op normale wijze kan winnen en heeft gewoon ingecalculeerd dat hij Max eraf kon rijden en desnoods zichzelf. De straf hiervoor is lachwekkend, maar nu weten we in ieder geval wat Max kan doen mocht de situatie aan het einde van het seizoen omgekeerd zijn. Voor 10' kun je je verzekeren van de wereldtitel blijkbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan