Formule 1

Red Bull des duivels na crash Verstappen: 'Hamilton moet geschorst worden'​

link

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner en Red Bull-adviseur Helmut Marko zijn des duivels over de actie van Lewis Hamilton die tot het uitvallen van Max Verstappen heeft geleid in de openingsronde van de Grand Prix van Groot-Brittannië. Marko vindt dat Hamilton geschorst moet worden.

"Ik denk niet dat de normale sportstraffen hier van toepassing zijn", zei Marko vlak na het uitvallen van Verstappen tegen Duitse Sky. "Ik weet zelfs niet wat de zwaarste straf zou moeten zijn. Maar zulk roekeloos en gevaarlijk gedrag zou met een schorsing, of iets wat daarop lijkt, bestraft moeten worden."
 
Gaat niet gebeuren.

Ik vind een race schorsing ook terecht hoor, want het is echt achterlijk dat je dit kunt flikken en vervolgens de race mag winnen.
Hamilton geeft zijn fout niet eens toe. Hij zegt ik geef hem ruimte. :FP:
Overwinning alsnog afnemen. 0 punten en een wedstrijd schorsing.

Met een 10 seconden tijdstraf geven ze elke coureur een vrijbrief om iemand van de baan te rammen.
Bij elke andere sport word je gediskwalificeerd. Bij Short track wordt je uit de uitslag geschrapt.
Maar Formule 1 is ook geen sport. Het is een commercieel circus en het is totale willekeur hoe al dan niet "gestraft"wordt.
Deze GP is in Engeland en er zitten 140.000 mensen op de tribune. Ze durven het gewoon niet aan om Hamilton zwaar te bestraffen en te diskwalificeren.
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch Perez de opdracht geven bij een volgende race om Hamilton eraf te rijden? Ik weet niet of de sport hier veiliger van wordt. 😱
 
10 seconden straf. :maniac:
Wel schuldig , maar wat een belachelijke straf. :braak:
Mercedes rijdt iedere race iedereen behalve Max Verstappen op een minuut achterstand.Mercedes en Hamilton worden voor de zoveelste keer gematst door de corrupte FIA. :mad:
Veel zwaardere straffen zijn er niet, begreep ik? Alleen zwarte vlag bij opzet.
Diskwalificatie is dan ook op zijn plaats en de terechte straf.
Als je iemand zo van de baan rijdt kan het niet zo zijn dat je daarna de race mag winnen.
Tja. In principe was het een inschattingsfout en geen bewussie. Neem ik aan.
 
Veel zwaardere straffen zijn er niet, begreep ik? Alleen zwarte vlag bij opzet.

Tja. In principe was het een inschattingsfout en geen bewussie. Neem ik aan.
Hij neemt bewust het risico om om deze wijze in te willen halen. Hij forceert het de 1e ronde omdat hij weet dat hij het anders niet meer gaat halen als Verstappen wegrijdt.
Een stop and go Penalty kan bijvoorbeeld al. Dat kost veel meer dan 10 seconden.
 
Ja sorry, men hier kijkt wel erg door een oranje bril.
Q zonder bril : Max verdedigd zijn positie door meer richting muur te rijden, gaat naar links en en laat het gas ff los en stuurt dan in de bocht. Hamilton probeert het via de binnenbocht dus, remt keurig rechtdoorrijdend - stuur langzaam de bocht in en dan komt max met een ruk aan het stuur de bocht in vliegen waar de wielen elkaar raken.

Racing, een neemt de gok om het via de binnenbocht te proberen, max ziet hem en beschermt de binnebocht maar moet toch naar links voor die kan insturen naar recht, dan knalt die tegen het wiel van de ander en is het Hamilton die gevaarlijk rijdt.. Knap hoor, ik zie het meer als een incident waar de 1 aanvalt en ander alles aan doet om te verdedigen. Op het rechte stuk is het easy maar bij een bocht is het al tricky als 1 niet eerder van het gas gaat. :unsure:

 
Zat eraan te komen dat dit zou gebeuren. Lewis die gefrustreerd is dat die maar moeilijk kan winnen van Max, en Max is natuurlijk een agressieve rijder die voor geen centimeter aan de kant gaat. Dat zag je vandaag ook weer. Iedere bocht met hand en tand verdedigen om zijn eerste plaats te behouden. Helaas eindigd het voor Max in tranen, en mag Lewis god op zijn blote billen bedanken dat die de race alsnog wint met 10 seconde penalty. Niet erg moeilijk trouwens als Bottas weer eens een team-order om zijn oren krijgt en Leclerc wat problemen had met zijn engine die telkens uitviel of iets dergelijks. Je home race winnen is natuurlijk waar iedere F1 coureur van droomt. Maar op deze manier winnen? Nah. Iets meer respect had Lewis wel wat mogen tonen.
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry, men hier kijkt wel erg door een oranje bril.
Q zonder bril : Max verdedigd zijn positie door meer richting muur te rijden, gaat naar links en en laat het gas ff los en stuurt dan in de bocht. Hamilton probeert het via de binnenbocht dus, remt keurig rechtdoorrijdend - stuur langzaam de bocht in en dan komt max met een ruk aan het stuur de bocht in vliegen waar de wielen elkaar raken.

Racing, een neemt de gok om het via de binnenbocht te proberen, max ziet hem en beschermt de binnebocht maar moet toch naar links voor die kan insturen naar recht, dan knalt die tegen het wiel van de ander en is het Hamilton die gevaarlijk rijdt.. Knap hoor, ik zie het meer als een incident waar de 1 aanvalt en ander alles aan doet om te verdedigen. Op het rechte stuk is het easy maar bij een bocht is het al tricky als 1 niet eerder van het gas gaat. :unsure:


Spreek jij nou tegen de meute in, had ik totaal niet verwacht.
 
Ja sorry, men hier kijkt wel erg door een oranje bril.
Q zonder bril : Max verdedigd zijn positie door meer richting muur te rijden, gaat naar links en en laat het gas ff los en stuurt dan in de bocht. Hamilton probeert het via de binnenbocht dus, remt keurig rechtdoorrijdend - stuur langzaam de bocht in en dan komt max met een ruk aan het stuur de bocht in vliegen waar de wielen elkaar raken.

Racing, een neemt de gok om het via de binnenbocht te proberen, max ziet hem en beschermt de binnebocht maar moet toch naar links voor die kan insturen naar recht, dan knalt die tegen het wiel van de ander en is het Hamilton die gevaarlijk rijdt.. Knap hoor, ik zie het meer als een incident waar de 1 aanvalt en ander alles aan doet om te verdedigen. Op het rechte stuk is het easy maar bij een bocht is het al tricky als 1 niet eerder van het gas gaat. :unsure:

Iedereen zegt dat Hamilton te ver naar links zat, zelfs de Engelse analisten. Ik heb er geen verstand van, maar Hamilton was fout. Dan moet hij de straf krijgen die daar voor staat. Wat die is weet ik ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan