Formule 1

Brundle meldt dat Red Bull "nieuw bewijs" heeft voor beroep tegen straf Hamilton​

link

"Red Bull heeft mij verteld dat er gegevens zijn om te bewijzen dat Lewis aanzienlijk sneller in Copse was dan dat hij op enig ander moment was en dat hij daardoor de bocht niet zou hebben gehaald zonder wijd te gaan, en dus zou er onvermijdelijk contact komen met Max."

Hopelijk kunnen ze Hamilton eens een echte straf geven, maar of ze het ook zullen doen? Waarschijnlijk niet, want de FIA zal wel een uitweg vinden. :cautious: :sneaky: :braak:
Precies. De FIA gaat daar gewoon voor liggen.
 

Brundle meldt dat Red Bull "nieuw bewijs" heeft voor beroep tegen straf Hamilton​

link

"Red Bull heeft mij verteld dat er gegevens zijn om te bewijzen dat Lewis aanzienlijk sneller in Copse was dan dat hij op enig ander moment was en dat hij daardoor de bocht niet zou hebben gehaald zonder wijd te gaan, en dus zou er onvermijdelijk contact komen met Max."

Hopelijk kunnen ze Hamilton eens een echte straf geven, maar of ze het ook zullen doen? Waarschijnlijk niet, want de FIA zal wel een uitweg vinden. :cautious: :sneaky: :braak:
Ja, nee, maar, het was de 1e ronde van de race, gewoon een foutje, heeft ie zelfs van geleerd, want daarna reed hij zachter, juist dat maakt hem een goede coureur (a)
 
Ja, nee, maar, het was de 1e ronde van de race, gewoon een foutje, heeft ie zelfs van geleerd, want daarna reed hij zachter, juist dat maakt hem een goede coureur (a)
Doe ik ook wel eens in een race-game waar ik een te langzame wagen heb. In ronde 1 vol doorgaan in de bocht, de snelste wagen eraf rammen en daarna de race uitrijden.
En ik krijg dan niet eens een tijdstraf! :ROFL:
 
Doe ik ook wel eens in een race-game waar ik een te langzame wagen heb. In ronde 1 vol doorgaan in de bocht, de snelste wagen eraf rammen en daarna de race uitrijden.
En ik krijg dan niet eens een tijdstraf! :ROFL:
Tss, ik wacht gewoon tot ik een blauw schild met stekels krijg, je ramt anderen toch niet zelf de baan af (a)
 
Als "inhaal"-regels leek kan ik ook niet zien wanneer Hamilton er dan voorbij zou zijn geweest, zoals Wolff en Hamilton zelf stellen. Wolff verwees naar iets met de banden, maar ik zie het niet. Bij de Ziggo herhaling is er een shot van bovenaf en tot het moment van aantikken is Hamilton hem niet voorbij geweest.
Wolf en Hamilton zijn zo’n beetje de enigen die hun eigen onzinverhaal geloven. Deze 2 mensen hebben zich dit jaar vrijwel uitsluitend getoond als zeer onsportieve en slechte verliezers en hebben nu ineens de grootste bek na de meest discutabele overwinning van dit seizoen van hun opperkwal. Uitermate ongepast. Het is vooral dat dat steekt en mateloos irriteert. De crash kan altijd gebeuren maar een 7-voudig wereldkampioen met 8 overwinningen op Silverstone die honderden keren Copse goed aansnijdt en 1 keer niet, uitgerekend als Verstappen voor hem rijdt, daarvan durf ik wel te stellen dat er sprake is van een bewussie. Ook Senna deed dat vroeger al maar die had dan nog de ballen om het toe te geven. Hamilton is echter zo’n laffe rat die vervolgens de schuld op Max afschuift. Dat trekken de meeste mensen slecht.
 
Dus eerst wordt er gezegd "Feel free to go to the stewards", nu staat er een straf op. Helder.

#metoo in de formule 1.
 
Zal geen vrienden maken maar vind het toch een race incident. Wanneer je de link aan wilt klikken doe het dan zonder geluid.

Ik zie het juist dat het gewoon een lompe “ik ram mij er gewoon doorheen” actie van Hamilton. De lijn met de snelheid die hij reed was zelfs zonder Max nauwelijks te rijden. Met zijn ervaring had Lewis wel kunnen weten dat de kans op een botsing ongeveer 100% zou zijn als Max niet vol in de ankers zou gaan, ofschoon hij voorlag.
 
Ik zie het juist dat het gewoon een lompe “ik ram mij er gewoon doorheen” actie van Hamilton. De lijn met de snelheid die hij reed was zelfs zonder Max nauwelijks te rijden. Met zijn ervaring had Lewis wel kunnen weten dat de kans op een botsing ongeveer 100% zou zijn als Max niet vol in de ankers zou gaan, ofschoon hij voorlag.
Zo kan je het ook zeker zien hoor.
 
Zal geen vrienden maken maar vind het toch een race incident. Wanneer je de link aan wilt klikken doe het dan zonder geluid.

Ik denk dat Hamilton vooral (bijna) langszij komt omdat hij gewoon veel te laat remt voor de lijn die hij rijdt. Je ziet hem ook volledig wijd gaan als hij Max aantikt. Absoluut een bewuste take-out als je het mij vraagt. Zeker als je het vergelijkt met zijn andere rondes en hoe hij later Leclerc wél op de juiste manier inhaalt. Een 7-voudig wereldkampioen met evenzovele overwinningen op zijn thuiscircuit had dit niet mogen overkomen, tenzij hij het dus bewust deed. Dan nog kan je het een race-incident noemen voor mijn part, maar dat hij er vervolgens met zo'n lichte straf afkomt, zo staat te raaskallen samen met de nazi's van Mercedes en de overwinning viert alsof hij zijn 8e titel net heeft binnengehaald en vervolgens weigert excuses te maken en de schuld op Max blijft afschuiven dát is ronduit ergerlijk en schaamteloos. Gezien zijn uitspraken in 2018 (Bottas vs Vettel) kunnen we hem dus gerust nu schorsen lijkt mij en zijn punten afpakken. Deze Engelse jankmuil heeft het moeilijk met het feit dat hij niet meer in een superieure auto rijdt en het nu op zijn talent aankomt en daarvan blijkt nu dat dat duidelijk minder is dan dat van Verstappen. Niemand heeft er de laatste 2 jaar meer coureurs afgetikt dan Hamilton en tevens heeft hij veel meer strafpunten verzameld de laatste jaren dan Max, dus dat gejank over agressief rijden kan alleen maar over hemzelf gaan.
 

FIA gaat crash Verstappen-Hamilton na verzoek Red Bull opnieuw beoordelen​

link

De FIA gaat donderdag de veelbesproken crash tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton van eerder deze maand op Silverstone opnieuw beoordelen. De internationale autosportfederatie ontving een verzoek van renstal Red Bull Racing, die zegt nieuw bewijs te kunnen aandragen.
Aangezien niet bekend is met welk nieuw bewijs het team van Verstappen komt, is het onduidelijk hoeveel kans van slagen de poging van Red Bull heeft. Mogelijk heeft de Oostenrijkse renstal nieuwe beelden aangeleverd.

Het komt in de Formule 1 zelden voor dat de FIA een tijdstraf terugdraait en vervangt door een andere sanctie. Een herzieningsverzoek kan alleen worden ingediend als het betreffende team nieuw bewijs kan aanleveren.

:unsure: En als er nieuw bewijs is zal de FIA er wel weer wat op verzinnen om Hamilton niet verder te hoeven straffen. :cautious: :sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan