Formule 1


Reparaties mogen doen tijdens een door jou veroorzaakte rode vlag, dat is toch wel heel gek he.
Bizar dat dat mag ja.
Hij had dan ook de zwarte vlag moeten krijgen vanwege roekeloos rijden en andere coureurs in gevaar brengen.
Als door jouw schuld een andere coureur de race niet kan uitrijden zou je zelf ook geen punten mogen ontvangen voor de race.
 
Vergeet ook niet de belachelijke reacties na de race waarin hij en Toto hun megalomane trekjes weer vertoonden. Je concurrent eraf rossen en een vrijgeleide nodig van je teamgenoot om te winnen en dan staan te feesten alsof je de grootste overwinning uit je carrière hebt geboekt zojuist. Schaamteloos is het enige woord dat hier past. Alsmede overigens de slappe hap van Plooij en Mol tijdens en na de race. Is er nou niemand die durft te zeggen: Lewis, waarom heb je Max er met opzet afgereden?'. Dat is in mijn ogen in ieder geval volstrekt duidelijk. Deze over het paard getilde kwal liegt dat ie barst en is gefrustreerd dat hij niet op normale wijze kan winnen en heeft gewoon ingecalculeerd dat hij Max eraf kon rijden en desnoods zichzelf. De straf hiervoor is lachwekkend, maar nu weten we in ieder geval wat Max kan doen mocht de situatie aan het einde van het seizoen omgekeerd zijn. Voor 10' kun je je verzekeren van de wereldtitel blijkbaar.
Eens.
Bij een Mazepin zou je kunnen zeggen onervarenheid, maar een Lewis met al zijn ervaring kan dit nooit overkomen. Pure opzet dus en met de druk die hij niet aan kan een gevaarlijke gek de rest van het seizoen.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van Rosberg over dit incident; die heeft er immers zelf ervaring mee.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van Rosberg over dit incident; die heeft er immers zelf ervaring mee.

Die blijft opvallend stil. Out of character eigenlijk.

Verder kwam ik nog dit staaltje met commentaren van de verschillende prominenten en betrokkenen tegen:


Drivers (past and present)

  • Daniel Ricciardo: Lewis error (unintentional)
  • Mark Webber: Lewis error (unintentional)
  • Alex Albon (bias RB): unclear but implied neither at fault?
  • Charles Leclerc: Racing incident
  • Jolyon Palmer: Racing incident
  • Fernando Alonso: Racing incident
  • David Coulthard (bias RB): Lewis error (unintentional)
  • Martin Brundle: Racing incident
  • Jenson Button: Lewis error (unintentional)
  • Karun Chandhok: Racing incident
  • Kevin Magnussen: Lewis error (unintentional)
  • Nikolas Kiesa: Lewis error (unintentional)
  • Timo Glock: Lewis error (unintentional)
  • Ralf Schumacher: Lewis error (unintentional)
  • Franck Motagny: Racing incident
  • Jacques Villeneuve: Lewis error (unintentional)
  • Mika Salo: Racing incident
  • Pedro de la Rosa: Lewis error (unintentional)
Non-drivers

  • Will Buxton: Racing incident
  • Otmar Szafnauer (bias Merc): Racing incident
  • Lawrence Barretto: Max error (unintentional)
  • Tom Kristensen: Lewis error (unintentional)
  • Scott Mansell: Lewis error (unintentional)
Basically irrelevant (bias...)

  • Toto Wolff: Racing incident
  • Christian Horner: Penalty inappropriate, Lewis error (intentional)
  • Lewis Hamilton: Max error (unintentional)
  • Helmut Marko: Penalty inappropriate, Lewis error (intentional)
  • Max Verstappen: Lewis error (no remarks on intention so far)
 
Die blijft opvallend stil. Out of character eigenlijk.

Verder kwam ik nog dit staaltje met commentaren van de verschillende prominenten en betrokkenen tegen:


Drivers (past and present)

  • Daniel Ricciardo: Lewis error (unintentional)
  • Mark Webber: Lewis error (unintentional)
  • Alex Albon (bias RB): unclear but implied neither at fault?
  • Charles Leclerc: Racing incident
  • Jolyon Palmer: Racing incident
  • Fernando Alonso: Racing incident
  • David Coulthard (bias RB): Lewis error (unintentional)
  • Martin Brundle: Racing incident
  • Jenson Button: Lewis error (unintentional)
  • Karun Chandhok: Racing incident
  • Kevin Magnussen: Lewis error (unintentional)
  • Nikolas Kiesa: Lewis error (unintentional)
  • Timo Glock: Lewis error (unintentional)
  • Ralf Schumacher: Lewis error (unintentional)
  • Franck Motagny: Racing incident
  • Jacques Villeneuve: Lewis error (unintentional)
  • Mika Salo: Racing incident
  • Pedro de la Rosa: Lewis error (unintentional)
Non-drivers

  • Will Buxton: Racing incident
  • Otmar Szafnauer (bias Merc): Racing incident
  • Lawrence Barretto: Max error (unintentional)
  • Tom Kristensen: Lewis error (unintentional)
  • Scott Mansell: Lewis error (unintentional)
Basically irrelevant (bias...)

  • Toto Wolff: Racing incident
  • Christian Horner: Penalty inappropriate, Lewis error (intentional)
  • Lewis Hamilton: Max error (unintentional)
  • Helmut Marko: Penalty inappropriate, Lewis error (intentional)
  • Max Verstappen: Lewis error (no remarks on intention so far)
Dan slaat t redelijk uit richting Lewis als onschuldige schuldige zogezegd?
 
Bizar dat dat mag ja.
Hij had dan ook de zwarte vlag moeten krijgen vanwege roekeloos rijden en andere coureurs in gevaar brengen.
Als door jouw schuld een andere coureur de race niet kan uitrijden zou je zelf ook geen punten mogen ontvangen voor de race.

De teams hebben er in het verleden kennelijk zelf op aangedrongen niet naar de gevolgen van een incident te kijken bij de beoordeling van de strafmaat.

 
De teams hebben er in het verleden kennelijk zelf op aangedrongen niet naar de gevolgen van een incident te kijken bij de beoordeling van de strafmaat.

Is natuurlijk klets als je kijkt naar de straf voor Raikkonen 2 weken geleden. 20' straf voor een duel met Vettel zonder ernstige gevolgen en dat nergens meer om ging. De gevolgen voor Verstappen zijn immens: geen punten en Lewis wel, auto aan gort dus je budget wordt minder, gezondheidsschade, later in seizoen mogelijk hierdoor een extra motor nodig die gridstraffen oplevert etc. En dat allemaal omdat die lamme kwal hem met opzet torpedeert en Max er helemaal niets aan kon doen. Erg vreemd deze regels.
 
Is natuurlijk klets als je kijkt naar de straf voor Raikkonen 2 weken geleden. 20' straf voor een duel met Vettel zonder ernstige gevolgen en dat nergens meer om ging. De gevolgen voor Verstappen zijn immens: geen punten en Lewis wel, auto aan gort dus je budget wordt minder, gezondheidsschade, later in seizoen mogelijk hierdoor een extra motor nodig die gridstraffen oplevert etc. En dat allemaal omdat die lamme kwal hem met opzet torpedeert en Max er helemaal niets aan kon doen. Erg vreemd deze regels.

Geen idee, want ik weet niet wat de beargumentatie rond die straf was. Daarvoor zijn de regels me te abstract. Was het met 20 seconden dan wel goed geweest? Nu misschien wel, omdat we weten dat hij nu net de winst kon pakken. Dus de tijdstraf is prima als het maar tot gevolg heeft dat Hamilton niet wint.

Ik geloof niet in die opzet, maar het is hem allemaal heel goed uitgekomen. En da's jammer, want nu gaan we het nog heel lang hierover hebben. Dat kan ik verder niemand kwalijk nemen. Had graag gezien dat het zich allemaal had beperkt tot racen op de baan.
 
Geen idee, want ik weet niet wat de beargumentatie rond die straf was. Daarvoor zijn de regels me te abstract. Was het met 20 seconden dan wel goed geweest? Nu misschien wel, omdat we weten dat hij nu net de winst kon pakken. Dus de tijdstraf is prima als het maar tot gevolg heeft dat Hamilton niet wint.

Ik geloof niet in die opzet, maar het is hem allemaal heel goed uitgekomen. En da's jammer, want nu gaan we het nog heel lang hierover hebben. Dat kan ik verder niemand kwalijk nemen. Had graag gezien dat het zich allemaal had beperkt tot racen op de baan.
Zolang Max niet naast het kampioenschap grijpt met een verschil van minder dan 25 punten zal het na dit seizoen snel weg ebben.
 
Geen idee, want ik weet niet wat de beargumentatie rond die straf was. Daarvoor zijn de regels me te abstract. Was het met 20 seconden dan wel goed geweest? Nu misschien wel, omdat we weten dat hij nu net de winst kon pakken. Dus de tijdstraf is prima als het maar tot gevolg heeft dat Hamilton niet wint.

Ik geloof niet in die opzet, maar het is hem allemaal heel goed uitgekomen. En da's jammer, want nu gaan we het nog heel lang hierover hebben. Dat kan ik verder niemand kwalijk nemen. Had graag gezien dat het zich allemaal had beperkt tot racen op de baan.
Het enige wat men had kunnen doen is concluderen dat Hamilton nooit de bocht kon maken zonder door welke racelijn van Verstappen dan ook heen te gaan. Hij komt nu van binnen naar volledig buiten. Dat was voor Verstappen alleen maar te ontwijken door hard op de rem te gaan, in een bocht met 300 km/u, terwijl hij voor ligt. Ik zou dus concluderen dat het een Kamikaze-actie van Hamilton was en dat zou reden zijn om hem uit de uitslag te strepen.
 
Het enige wat men had kunnen doen is concluderen dat Hamilton nooit de bocht kon maken zonder door welke racelijn van Verstappen dan ook heen te gaan. Hij komt nu van binnen naar volledig buiten. Dat was voor Verstappen alleen maar te ontwijken door hard op de rem te gaan, in een bocht met 300 km/u, terwijl hij voor ligt. Ik zou dus concluderen dat het een Kamikaze-actie van Hamilton was en dat zou reden zijn om hem uit de uitslag te strepen.

Als "inhaal"-regels leek kan ik ook niet zien wanneer Hamilton er dan voorbij zou zijn geweest, zoals Wolff en Hamilton zelf stellen. Wolff verwees naar iets met de banden, maar ik zie het niet. Bij de Ziggo herhaling is er een shot van bovenaf en tot het moment van aantikken is Hamilton hem niet voorbij geweest.
 
Als "inhaal"-regels leek kan ik ook niet zien wanneer Hamilton er dan voorbij zou zijn geweest, zoals Wolff en Hamilton zelf stellen. Wolff verwees naar iets met de banden, maar ik zie het niet. Bij de Ziggo herhaling is er een shot van bovenaf en tot het moment van aantikken is Hamilton hem niet voorbij geweest.
Misschien keken zij naar een bocht eerder :ROFL:
 

Brundle meldt dat Red Bull "nieuw bewijs" heeft voor beroep tegen straf Hamilton​

link

"Red Bull heeft mij verteld dat er gegevens zijn om te bewijzen dat Lewis aanzienlijk sneller in Copse was dan dat hij op enig ander moment was en dat hij daardoor de bocht niet zou hebben gehaald zonder wijd te gaan, en dus zou er onvermijdelijk contact komen met Max."

Hopelijk kunnen ze Hamilton eens een echte straf geven, maar of ze het ook zullen doen? Waarschijnlijk niet, want de FIA zal wel een uitweg vinden. :cautious: :sneaky: :braak:
 

Brundle meldt dat Red Bull "nieuw bewijs" heeft voor beroep tegen straf Hamilton​

link

"Red Bull heeft mij verteld dat er gegevens zijn om te bewijzen dat Lewis aanzienlijk sneller in Copse was dan dat hij op enig ander moment was en dat hij daardoor de bocht niet zou hebben gehaald zonder wijd te gaan, en dus zou er onvermijdelijk contact komen met Max."

Hopelijk kunnen ze Hamilton eens een echte straf geven, maar of ze het ook zullen doen? Waarschijnlijk niet, want de FIA zal wel een uitweg vinden. :cautious: :sneaky: :braak:
Wanneer het echt bewust en of onverantwoord gedrag was dan is het poging tot doodslag. Kan hij samen net Promes een paar jaar tafeltennissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan