Nederlands Elftal

Als je het over een talent hebt speculeer je toch per definitie? Ik ga niet overal een speculatie disclaimer bijzetten. Als ik zou zeggen ''hij gaat het vanwege zijn lengte niet halen'' en dat onderbouw is het nog steeds speculatie. Dat zal het altijd zijn, we kunnen niet in de toekomst kijken.

Met vlees noch vis bedoel ik dat ik momenteel niet echt een duidelijk profiel zie wat de speler betreft. Als CV zijn er twijfels en als rechtsback ook. Hij doet mij in die zin ook wel wat aan Blind denken. De top heeft hij uiteindelijk niet gehaald, tenzij je een aantal jaar meedraaien bij een matig United de top vind. Hij is een beetje verworden tot die speler die op allerlei posities kan staan, maar op geen enkele positie onomstreden is wanneer het niveau hoger is dan (top) Eredivisie. Dat gevoel krijg ik vooralsnog ook een beetje bij Timber. Voor deze ene keer zal ik daar een disclaimer bij zetten:

DISCLAIMER: dit is speculatie!

Ik vond dat Timber het prima deed op het EK op individueel vlak, maar zag hem inderdaad ook niet echt getest worden. Deed leuk mee, maar heb nergens echt het gevoel gehad van ''Ja! Daar is deze jongen goed in op dit niveau''. Dat kan nog komen natuurlijk in de toekomst. We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt.

Wat betreft Teze: dat vind ik ook geen wonderkind hoor. Ik vergat hem zelfs op te nemen in mijn ''waardevolle jonge spelers bij PSV'' lijst die ik elders opnam in een argumentatie. Ik schat hem hetzelfde in als Timber eigenlijk: als (rechts)back gaat hij het nooit halen en als CV voldoet hij in de Eredivisie, maar zullen er altijd twijfels blijven. Kan eigenlijk alles wel een beetje, maar blinkt niet per definitie ergens in uit. Ik zie in hem vooralsnog geen internationale topper en ook geen grote geldbron. Als CV moet je echt wat speciaals hebben om veel geld op te leveren. Oranje zou ook veel te vroeg komen, als Teze dat niveau al ooit gaat aantikken. Zou zomaar zo'n speler kunnen worden waar nooit echt een hype om ontstaat en die hier jaren blijft tot hij zelf een keer een transfer forceert omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging.
Eens hoor. Wel jammer dat je voorbij gaat aan het feit dat Blind de beste linkspoot ter wereld is en bij Utd in één adem genoemd wordt met Cantona, Giggs en Beckham.
Eens. Inderdaad niks aan de hand, want hij kan nog steeds van grote waarde worden. Hij moet vooral slimme carriere keuzes maken en in zn koppie kalm blijven. Een eindtoernooi bleek nu gewoon nog te vroeg.

En eens hoor, maar een concreet alternatief is en blijft lastig. Ik was een paar jaar geleden altijd erg voor Propper, toen hij elke week speelde bij Brighton. Heeft veel meer voetbal in zich. Maar ik heb geen idee hoe goed hij nu gaat zijn. Speelt iig wel aan de rechterkant, zodat Frenkie op zijn beste positie kan blijven (wat ook een nadeel was toen Gravenbergh speelde imo, dat Frenkie naar andere positie verhuisde). Of je kunt overwegen om Gini een linie terug te halen. Zijn klik met Memphis is dan wel moeilijker te exploiteren. En dan moet je weer een 10 hebben.

EDIT: Is Ryan alweer 19? Ja nou, dan kan hij er dus helemaal niks van. Te laat, jammer dan, gaat nooit meer wat worden.
“Hopen” (ik baal dat hij niet naar Ajax is gekomen omdat ik hem de betere Davy vind tbh) dat Propper een goed seizoen draait bij PSV en over een jaar op de plek van Marten kan staan idd. Een Propper in vorm lijkt me de beste oplossing.
 
Eens hoor. Wel jammer dat je voorbij gaat aan het feit dat Blind de beste linkspoot ter wereld is en bij Utd in één adem genoemd wordt met Cantona, Giggs en Beckham.

Frank, ik snap dat het pijn doet, maar neem je verlies. Pak een biertje en rust even uit. Wellicht dat je je afvraagt ''wat nu?'' en bang bent dat er nooit meer een club voor je komt, maar wellicht dat je broer nog een goed woordje voor je kan doen in Qatar. Hij schijnt daar een goede naam te hebben. Maar laat het account van Brainz nou ff met rust. Ajacieden zijn op zich welkom op dit forum, dus je kunt altijd zelf een account aanmaken. We zullen het niet verder vertellen.
 
“Hopen” (ik baal dat hij niet naar Ajax is gekomen omdat ik hem de betere Davy vind tbh) dat Propper een goed seizoen draait bij PSV en over een jaar op de plek van Marten kan staan idd. Een Propper in vorm lijkt me de beste oplossing.
Goed, spreken we dat af.

Daarnaast heeft Ryan dan ook weer een jaartje ervaring. Of komt er ineens iemand bovendrijven. Dan zou je in de toekomst kunnen spelen met:

Bijlow
Denzel - Vrij/Ligt - Virgil - LB
CM - Gini - Frenkie
RV - Memphis/Malen - Memphis/Gakpo

Rechtsvoor is nu de beste Berghuis, maar die zit wel aan zn piek nu. En dat is net wel/net niet genoeg voor Oranje imo. Misschien gaat Bergwijn weer spelen.
Centraal heb je dan Gravenbergh, zou je Blind nog kwijt kunnen of inderdaad Propper. Of Teun als hij doorgroeit.
Linksback zit je dan aan Wijndal of Malacia te denken. 1tje daarvan maakt hopelijk wel de stap.

Dat is opzich niet gek hoor. Hebben mindere tijden gehad.
 
Goed, spreken we dat af.

Daarnaast heeft Ryan dan ook weer een jaartje ervaring. Of komt er ineens iemand bovendrijven. Dan zou je in de toekomst kunnen spelen met:

Bijlow
Denzel - Vrij/Ligt - Virgil - LB
CM - Gini - Frenkie
RV - Memphis/Malen - Memphis/Gakpo

Rechtsvoor is nu de beste Berghuis, maar die zit wel aan zn piek nu. En dat is net wel/net niet genoeg voor Oranje imo. Misschien gaat Bergwijn weer spelen.
Centraal heb je dan Gravenbergh, zou je Blind nog kwijt kunnen of inderdaad Propper. Of Teun als hij doorgroeit.
Linksback zit je dan aan Wijndal of Malacia te denken. 1tje daarvan maakt hopelijk wel de stap.

Dat is opzich niet gek hoor. Hebben mindere tijden gehad.

Wijndal gewoon weer op linksback. Dat is ook gewoon geen wingback, dus dat ie het niet kon bolwerken in het systeem van Frank neem ik hem niet kwalijk. Memphis en Malen hebben wel een redelijke klik. Ik zou Malen in de spits zetten en Memphis op linksbuiten, waar hij dan wat dichter tegen de spits aan speelt en dus eigenlijk een verkapte, zwervende spits is. Rechtsbuiten blijft wel een zorgenkindje. Je hebt Berghuis, maar zou ook El Ghazi er nog neer kunnen zetten. El Ghazi heeft het in ieder geval laten zien in de PL. Dan heb je met hem en Berghuis je twee rechter vleugelaanvallers. Op links heb je dan Memphis en Gakpo en Bergwijn, als laatstgenoemde weer gaat spelen. In de spits heb je Malen, Memphis en Wout of Luuk erachter als breekijzer. Wat betreft die derde middenvelder? Geen idee. Pröpper moet het ook maar eerst weer laten zien. Kijk wie het beste presteert en zet die er neer en op een gegeven moment moet iemand die plek zich dan toch wel eigen maken

Memphis (Gakpo, Bergwijn) - Malen (Memphis, Weghorst/Luuk) - El Ghazi (Berghuis)
Frenkie - Gini - (Pröpper/Klaassen/Gravenberch/Koopmeiners/iemand)
Wijndal (Van Aanholt) - Virgil - De Vrij (De Ligt) - Dumfries (Karsdorp)
Cillessen (Bijlow, een oude keeper die 3e keeper wilt zijn)
 
Wijndal gewoon weer op linksback. Dat is ook gewoon geen wingback, dus dat ie het niet kon bolwerken in het systeem van Frank neem ik hem niet kwalijk. Memphis en Malen hebben wel een redelijke klik. Ik zou Malen in de spits zetten en Memphis op linksbuiten, waar hij dan wat dichter tegen de spits aan speelt en dus eigenlijk een verkapte, zwervende spits is. Rechtsbuiten blijft wel een zorgenkindje. Je hebt Berghuis, maar zou ook El Ghazi er nog neer kunnen zetten. El Ghazi heeft het in ieder geval laten zien in de PL. Dan heb je met hem en Berghuis je twee rechter vleugelaanvallers. Op links heb je dan Memphis en Gakpo en Bergwijn, als laatstgenoemde weer gaat spelen. In de spits heb je Malen, Memphis en Wout of Luuk erachter als breekijzer.
Ik zie El Ghazi meer als linksbuiten en Bergwijn meer als rechtsbuiten. Voor de rest redelijk eens met je verhaal. Cody en El Ghazi zijn dan dus directe concurrenten. Steven Berg(huis/wijn) zijn ook concurrenten.
 
Dat is die verdediger die op zijn 20ste (leeftijd van Timber) bij FC Groningen speelde en waar mensen van zeiden, "nee dat is niks voor PSV" "Die zal het nooit gaan maken". Dus ik denk dat we mede daarom geen uitspraken als 'zal waarschijnlijk nooit het niveau evenaren' kunnen maken. Als Timber eenzelfde soort pad bewandelt als Van Dijk (of Wijnaldum), kan hij best uitgroeien tot een sterke verdediger.
Ik vind van Dijk nog steeds niks.
 
Een hele discussie op basis van een uitspraak van Valentijn D.? De man die slaapt in ajaxpyama en een opblaaspop van Johan C. naast zich heeft liggen. Gewoon om te knuffelen en te zeggen “je had altijd gelijk, grote J.” De man die vindt dat iedere Nederlandse speler die 3 goede wedstrijden in het ajaxshirt heeft gespeeld in Oranje thuis hoort? Die nog steeds het evangelie van het orakel uit Betondorp predikt?
Timber viel niet door de mand. Maakte ook geen indruk. Had je Teze daar neergezet, dan had je hetzelfde resultaat gehad.
Of 1 van die jongens het ooit gaat maken? Geen idee. Vind het een beetje gelijkwaardige spelers. Net een paar centimeter tekort om als CV te kunnen heersen. Leuke spelers waarvan je zegt “met …… erbij heb je een leuk duo”. En …. Is dan een speler die wèl lengte en ervaring heeft.
 
Bij AZ speelt hij toch ook heel aanvallend?

Maar wel in een 433 systeem waar hij kan overlappen. Dan heeft hij een vleugelaanvaller voor zich die spelers bezig houdt, waarna Wijndal er overheen kan. Als wingback sta je toch vaak alleen en moet je een man kunnen passeren. Dat laatste ligt Wijndal niet. Hij moet iemand voor zich hebben.
 
Louis haalt even uit naar de “veredelde sterren” van Oranje die niet als een team voor elkaar door het vuur gingen.
De spelersraad zal straks tegen meneer Heracles Almelou zeggen dat ze “ liever geen type van Gaal” willen als trainer..
 

Ook Ten Cate wil geen bondscoach worden, Van Gaal noemt Oranje 'veredeld stelletje sterren'

link

"Ik ben niet beschikbaar. Nico-Jan Hoogma (technisch directeur KNVB, red.) mag me zeker een keer bellen. Niet voor de functie van bondscoach, maar om namens de KNVB eindelijk een keer excuses te maken voor de karaktermoord, die de voetbalbond in 2017 op me probeerde te plegen", zegt Ten Cate tegen De Telegraaf.

Gelukkig ... En doorrr ... :rolleyes:
Excuses moet overigens Van Breukelen maken.
 

Ook Ten Cate wil geen bondscoach worden, Van Gaal noemt Oranje 'veredeld stelletje sterren'

link

"Ik ben niet beschikbaar. Nico-Jan Hoogma (technisch directeur KNVB, red.) mag me zeker een keer bellen. Niet voor de functie van bondscoach, maar om namens de KNVB eindelijk een keer excuses te maken voor de karaktermoord, die de voetbalbond in 2017 op me probeerde te plegen", zegt Ten Cate tegen De Telegraaf.

Gelukkig ... En doorrr ... :rolleyes:
Excuses moet overigens Van Breukelen maken.
Hoeft tegenwoordig niet meer. We maken zelfs excuses voor iets wat een ander 200 jaar geleden heeft gedaan.
 

Van Bronckhorst zou het een eer vinden om bondscoach van Oranje te worden

link

Giovanni van Bronckhorst staat ervoor open om als bondscoach van het Nederlands elftal aan de slag te gaan. De oud-trainer van Feyenoord benadrukt wel dat hij nog niets gehoord heeft van de KNVB.

Nou dan weten we het wel. :cautious:
De eer is ver te zoeken bij Oranje.
 

Van Bronckhorst zou het een eer vinden om bondscoach van Oranje te worden

link

Giovanni van Bronckhorst staat ervoor open om als bondscoach van het Nederlands elftal aan de slag te gaan. De oud-trainer van Feyenoord benadrukt wel dat hij nog niets gehoord heeft van de KNVB.

Nou dan weten we het wel. :cautious:
De eer is ver te zoeken bij Oranje.
Als hij het wordt , wordt de eer om bondscoach te worden steeds kleiner. Het zou mooi zijn, als je als trainer eerst een mooi palmares moest verzamelen, voordat je bondscoach wordt.
 
Als hij het wordt , wordt de eer om bondscoach te worden steeds kleiner. Het zou mooi zijn, als je als trainer eerst een mooi palmares moest verzamelen, voordat je bondscoach wordt.
Na Blind was het al geen eer meer. Rijkaard zonder ervaring vond ik een fijne bondscoach. Van Basten is niemand het mee eens dus die laat ik dan maar even weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan