Marco van Ginkel (M)

Ik hoop dat Ginkel in zijn beste tijd binnenkort toekijkt hoe Götze de bal betoverd. Een middenveld met Sangaré, Götze, Mo en Ginkelinzijnbestetijd. Ik teken ervoor.
Middenveld is dan denk ik niet helemaal in evenwicht. Zal Gotze, Ihattaren / v. Ginkel worden. Niet alle drie.
 
Middenveld is dan denk ik niet helemaal in evenwicht. Zal Gotze, Ihattaren / v. Ginkel worden. Niet alle drie.
Ik vind het middenveld juist niet in balans omdat we een loper a la Ginkel (of zelfs Fein) missen. Veel te veel gebrei.
Sangaré als stofzuiger, Ginkel als box to box, Götze tussen de linies en Mo met de individuele actie.
 
Middenveld is dan denk ik niet helemaal in evenwicht. Zal Gotze, Ihattaren / v. Ginkel worden. Niet alle drie.
Mijn ideale opstellingen zijn:

4-3-3 in de punt naar voren:
Gakpo - Malen - Mo
Rosario - Götze - Sangaré
Max - Boscagli - Teze - Dumfries
Mvogo

4-1-3-2
Malen - Gakpo
Mo - Van Ginkel - Götze
Sangaré
Max - Boscagli - Teze - Dumfries
Mvogo

In de laatste opstelling spelen Mo en Götze vanuit een centarle positie met een meer vrije rol waar ze uit kunnen wijken naar de zijkant of andere vrije ruimtes inlopen. Zgn 'Mezzala', een term die populair is geworden mede door Football Manager en bij deze een linkje met de uitleg. https://sportmagazine.knack.be/spor...-analyse-1602375.html?cookie_check=1608893570
 
Heeft ie nou een terugval of wat? Twee keer ingevallen maar daarna niets meer van hem gezien, ook geen 5 minuten tegen Emmen enz.
 
Weer een goede wedstrijd lees ik? Op een foutje die een tegendoelpunt inleidde na.. Hebben we wel een top CM nodig? Van Ginkel misschien halen? Hij past wel goed naast Sangare en is denk ik goedkoper dan Propper en Veerman. Dan kan je kijken hoe je het probleem van de backs gaat oplossen.
 
Weer een goede wedstrijd lees ik? Op een foutje die een tegendoelpunt inleidde na.. Hebben we wel een top CM nodig? Van Ginkel misschien halen? Hij past wel goed naast Sangare en is denk ik goedkoper dan Propper en Veerman. Dan kan je kijken hoe je het probleem van de backs gaat oplossen.

Laat Propper en Van Ginkel beiden maar komen. Een seizoen is lang. Ligt er eentje uit moet je direct terugvallen op middelmaat. Sangare met Van Ginkel of Propper voor verdedigende balans wanneer nodig, en kleintjes overhoop spelen met een meer voetbal-georienteerd duo van Van Ginkel en Propper.
 
Laat Propper en Van Ginkel beiden maar komen. Een seizoen is lang. Ligt er eentje uit moet je direct terugvallen op middelmaat. Sangare met Van Ginkel of Propper voor verdedigende balans wanneer nodig, en kleintjes overhoop spelen met een meer voetbal-georienteerd duo van Van Ginkel en Propper.
Grote kans dat ze er allebei uitliggen. 1 risicogeval is voldoende.
 
Weer een goede wedstrijd lees ik? Op een foutje die een tegendoelpunt inleidde na.. Hebben we wel een top CM nodig? Van Ginkel misschien halen? Hij past wel goed naast Sangare en is denk ik goedkoper dan Propper en Veerman. Dan kan je kijken hoe je het probleem van de backs gaat oplossen.
Prima wedstrijd. Op die ene rare bal na tenminste.
Kan volgend seizoen van grote waarde zijn.
 
Weer een goede wedstrijd lees ik? Op een foutje die een tegendoelpunt inleidde na.. Hebben we wel een top CM nodig? Van Ginkel misschien halen? Hij past wel goed naast Sangare en is denk ik goedkoper dan Propper en Veerman. Dan kan je kijken hoe je het probleem van de backs gaat oplossen.
Dat foutje was een blunder. Maar goed dat het bij een 4-0 stand was en niet bij 0-0.
 
Weer een goede wedstrijd lees ik? Op een foutje die een tegendoelpunt inleidde na.. Hebben we wel een top CM nodig? Van Ginkel misschien halen? Hij past wel goed naast Sangare en is denk ik goedkoper dan Propper en Veerman. Dan kan je kijken hoe je het probleem van de backs gaat oplossen.
Als je meer verdedigend kwalitatieve backs haalt a la Rodriguez, dan kun je het centrum Boscagli/Teze gewoon laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan