Marco van Ginkel (M)

Momenteel blokkeert ie niemand, hij is herstellende. Verder zal er toch ook wel iets zijn afgesproken qua salaris e.d. aangezien ie niet inzetbaar was. Mag je hopen. Zelfs PSV gaat niet meteen het salaris betalen voor een speler die komt om te revalideren. Dat geloof ik echt niet. Misschien komen we de details nog te weten.
 
Zelfs PSV gaat niet meteen het salaris betalen voor een speler die komt om te revalideren. Dat geloof ik echt niet. Misschien komen we de details nog te weten.

Afellay doet je geen belletje rinkelen? Ik verbaas me erover dat PSV na de mislukking van het herstel van Afellay domweg weer het risico genomen heeft.
 
Weggegooid geld + hij blokkeert de doorstroming van iemand anders weer. Mensen met schade of mankementen horen op te bouwen bij een club die niet zo serieus is, geen topclub die moet spelen om prijzen.
Dat zijn alleen de mogelihke cons. Denk dat het ook handig is om de andere kant van het verhaal mee te nemen, dat er ook ook voordelen aan kunnen zitten en ik weet niet wat de financiële regelingen zijn. Ginkel kan bijv. ervaring mee nemen in de kleedkamer. Hij traint nu met de selectie mee en dat zal misschien positief zijn voor het spel.
 
Elke transfer is een gok. Hooggewaardeerde technisch directeuren spreken er wel eens van dat je geslaagd bent als 40% van je aankopen slaagt. Dat percentage is arbitrair, maar iedereen snapt dat niet alles een voltreffer is. Persoonlijk zou ik een geld weging meegeven. Als iemand van 16 miljoen faalt is dat erger dan als iemand van 1 miljoen faalt. etc.
Het feit dat Ibi het niet heeft kunnen brengen, betekent niet per se dat het een slechte gok was. (Ja achteraf, maar zo kan iedereen zaken doen.) Ik vind daarom nog steeds Marco een prima gok, vooral omdat ik ervan uitga dat hij niet veel kost. Als hij nu straks fit wordt en bij PSV tekent, dan heb je een topper te pakken. Ook al is die kans 20%, dan kan het nog steeds een positieve verwachtingswaarde hebben. Juist in een harde zakenwereld, waar risico's alledaags zijn.
 
Elke transfer is een gok. Hooggewaardeerde technisch directeuren spreken er wel eens van dat je geslaagd bent als 40% van je aankopen slaagt. Dat percentage is arbitrair, maar iedereen snapt dat niet alles een voltreffer is. Persoonlijk zou ik een geld weging meegeven. Als iemand van 16 miljoen faalt is dat erger dan als iemand van 1 miljoen faalt. etc.
Het feit dat Ibi het niet heeft kunnen brengen, betekent niet per se dat het een slechte gok was. (Ja achteraf, maar zo kan iedereen zaken doen.) Ik vind daarom nog steeds Marco een prima gok, vooral omdat ik ervan uitga dat hij niet veel kost. Als hij nu straks fit wordt en bij PSV tekent, dan heb je een topper te pakken. Ook al is die kans 20%, dan kan het nog steeds een positieve verwachtingswaarde hebben. Juist in een harde zakenwereld, waar risico's alledaags zijn.

Als mijn team een slagingspercentage van 40% heeft, kan ik heel rap het pand verlaten.
 
Elke transfer is een gok. Hooggewaardeerde technisch directeuren spreken er wel eens van dat je geslaagd bent als 40% van je aankopen slaagt. Dat percentage is arbitrair, maar iedereen snapt dat niet alles een voltreffer is. Persoonlijk zou ik een geld weging meegeven. Als iemand van 16 miljoen faalt is dat erger dan als iemand van 1 miljoen faalt. etc.
Het feit dat Ibi het niet heeft kunnen brengen, betekent niet per se dat het een slechte gok was. (Ja achteraf, maar zo kan iedereen zaken doen.) Ik vind daarom nog steeds Marco een prima gok, vooral omdat ik ervan uitga dat hij niet veel kost. Als hij nu straks fit wordt en bij PSV tekent, dan heb je een topper te pakken. Ook al is die kans 20%, dan kan het nog steeds een positieve verwachtingswaarde hebben. Juist in een harde zakenwereld, waar risico's alledaags zijn.
Daar zit nou net het probleem voor mij. Als hij weer fit wordt, gaat hij niet bij PSV tekenen, maar ergens waar hij 3 keer zoveeel gkan verdienen (zijn goed recht overigens). En als alles meezit, kan hij in maart of zo weer een paar minuten gaan spelen voor PSV, en dan hebben we er waarschijnlijk niks aan. Steek die speeltijd maar gewoon in Mo, hebben we heel veel meer aan, zowel sportief als financieel.
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar maakt dat uit. Je neemt een risico, het gaat mis en het jaar erna doen we domweg hetzelfde... of het nu 1000 euro of 1.000.000 euro is. Het gaat om de bedrijfsdie onlogisch is.

Het maakt wel enigszins uit. Als het een prestatiecontract was met een minimale standaardvergoeding, maken de details me wel uit. En ik was helemaal tegen de komst van Afellay. Ik zag geen meerwaarde. Punt is dat we het niet weten. Dat gezegd hebbende en voor de goede orde: als Van Ginkel gekomen is onder de reguliere voorwaarden, is dat een bizarre beslissing uiteraard. Maar ik ga er toch vanuit dat PSV niet zo wereldvreemd is.
 
Dus, Van Ginkel zien we pas na de winterstop voorzichtig zijn eerste minuten maken, zodat hij na de zomer weer volledig mee kan draaien in het shirt van Chelsea...? Eerlijk waar, wat hebben we aan zo'n speler? Waarom is hij überhaupt gehaald gezien zijn blessure en slechte conditie? Alleen maar om de bank warm te houden?
 
Gok of niet een fitte van Ginkel is altijd een aanwinst voor je selectie, ook al gebruik je hem als invaller (omdat die geen hele wedstrijden nog aankan), kan hij wellicht toch de drive brengen die we de afgelopen wedstrijden van de wissels in de 2e helft hebben gemist en vind ik het nog steeds een prima gok, soms moet je gokjes nemen.
 
Gok of niet een fitte van Ginkel is altijd een aanwinst voor je selectie, ook al gebruik je hem als invaller (omdat die geen hele wedstrijden nog aankan), kan hij wellicht toch de drive brengen die we de afgelopen wedstrijden van de wissels in de 2e helft hebben gemist en vind ik het nog steeds een prima gok, soms moet je gokjes nemen.
Ja een fitte van Ginkel idd. Voor het laatst was dat 2 jaar geleden.... Heb je veel topsporters gezien die 2 jaar uit de running waren en daarna weer op hetzelfde niveau terug kwamen?? Het wordt even nadenken dan...
 
Als mijn team een slagingspercentage van 40% heeft, kan ik heel rap het pand verlaten.
Dat is ook het gekke aan voetbal, het volgt andere wetten. Je kunt in sommige landen oneindig in het rood staan, trainers blijven super kort en transfers zijn enorme gokjes. Bij een club als Barca slaagt niet eens bijna 40%. Ook bij clubs die wel bekend staan om hun goeie tranferbeleid kom je niet veel verder dan 60% denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan