Ik denk echt dat de pleuris was uitgebroken aangezien er gewoon een hoop imbecielen tussen staan
De voetbalsupporters (van alle clubs, niet alleen 020) die de samenleving -buiten de pandemie- wekelijks miljoenen kos(t)ten omdat er een compleet leger aan politie en ME moet worden ingezet, want anders vliegen ze elkaar in de haren of vernielen ergens een complete binnenstad. Diezelfde voetbalsupporters gebruiken die reputatie nu om de zorg nog even in het gezicht te trappen. Kudtvolk.
 
Of als ajax zijnde olie op het vuur flikkeren, door de schaal te gaan presenteren en mee te feesten.
Echt te debiel voor woorden. Ik had die club al niet hoog zitten (understatement van de eeuw) en met deze actie is dat niet toegenomen.. wat een kleuterspeeltuin..
 
Ik mag toch hopen dat dit niemand verbaasd? En dat we evengoed beseffen dat er in eindhoven ook duizenden zouden klaarstaan om een glimp van de spelers en schaal op te vangen en energie kwijt raken door samen te juichen. Zou me niks verbazen als er zelfs een aantal forum-leden er gewoon zouden staan als er zoiets te vieren viel.
 
En jij denkt dat dit niet bij PSV was gebeurd als jullie kampioen waren geworden? Wake up.
Ik denk dat PSV in ieder geval de moeite nam om met de burgemeester te overleggen.. Ik denk dat Gerbrands zou hebben opgeroepen om niet naar het plein te komen. Ik denk dat PSV iets had geprobeerd in ieder geval. Ten Hag daarentegen kwam met een kut excuus en Overmars heb ik er helemaal niet over gehoord.

Amateurs..
 
Ik mag toch hopen dat dit niemand verbaasd? En dat we evengoed beseffen dat er in eindhoven ook duizenden zouden klaarstaan om een glimp van de spelers en schaal op te vangen en energie kwijt raken door samen te juichen. Zou me niks verbazen als er zelfs een aantal forum-leden er gewoon zouden staan als er zoiets te vieren viel.
Hadden ze maar een bordje Fieldlab opgehangen, dan was er ook nog een bedrijf rijk mee geworden. ;)
 
Ik mag toch hopen dat dit niemand verbaasd? En dat we evengoed beseffen dat er in eindhoven ook duizenden zouden klaarstaan om een glimp van de spelers en schaal op te vangen en energie kwijt raken door samen te juichen. Zou me niks verbazen als er zelfs een aantal forum-leden er gewoon zouden staan als er zoiets te vieren viel.
Het zou hier ook evengoed kunnen gebeuren maar dat zou ook niet fraai zijn. Blijkbaar zijn het allemaal mensen maar een fijn signaal naar tv kijkers dat het blijkbaar normaal is allemaal, en dat mensen met een voorbeeldfunctie als voetballer en influencer hier achter staan of dit aanwakkeren is niet goed. Onoverkomelijk misschien dat er een menigte staat of je moet een Dome binnen een straal van een Km over de arena heen bouwen zodat Ten had en Blind en co niets hebben om naar te schreeuwen. Maar het is niet normaal, niet wanneer er zoveel problemen en ellende is. We maken allemaal wel eens een vergissing, dus ik hoop dat Ajax met excuses komt.
 
Het zou hier ook evengoed kunnen gebeuren maar dat zou ook niet fraai zijn. Blijkbaar zijn het allemaal mensen maar een fijn signaal naar tv kijkers dat het blijkbaar normaal is allemaal, en dat mensen met een voorbeeldfunctie als voetballer en influencer hier achter staan of dit aanwakkeren is niet goed. Onoverkomelijk misschien dat er een menigte staat of je moet een Dome binnen een straal van een Km over de arena heen bouwen zodat Ten had en Blind en co niets hebben om naar te schreeuwen. Maar het is niet normaal, niet wanneer er zoveel problemen en ellende is. We maken allemaal wel eens een vergissing, dus ik hoop dat Ajax met excuses komt.
Ajax en excuses? Die ruiken liever hun eigen scheten dan dat ze met excuses komen. We hebben het over Ajax hier, niet over een club met morele waarden..
 
Wat had jij gedaan dan? De supporters genegeerd? Ze gevraagd weg te gaan? Ik denk echt dat de pleuris was uitgebroken aangezien er gewoon een hoop imbecielen tussen staan (je kunt je afvragen of ze dat niet allemaal zijn als je daartussen gaat staan tijdens corona). Nu zijn er geen rellen uitgebroken, iedereen kon zijn energie kwijt en bleef het verder rustig.

Om in jouw woorden te spreken: je gooit juist olie op het vuur door de supporters 'in de steek te laten' (want zo zouden ze dat voelen).

Het is compleet belachelijk, maar in mijn ogen echt de enige juiste manier om dit niet te laten escaleren.
Dat inderdaad, of echt optreden. Je kon dit aan zien komen, ze hadden ook 3 peletons ME eruit kunnen gooien en iedereen oppakken. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat dit de oplossing was met de minste moeite en zo weinig mogelijk schade. Of het op de langere termijn een goede oplossing is, waag ik te betwijfelen, maar voor de lange termijn hebben Femke en haar collegas geen belangstelling.
 
Dat inderdaad, of echt optreden. Je kon dit aan zien komen, ze hadden ook 3 peletons ME eruit kunnen gooien en iedereen oppakken. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat dit de oplossing was met de minste moeite en zo weinig mogelijk schade. Of het op de langere termijn een goede oplossing is, waag ik te betwijfelen, maar voor de lange termijn hebben Femke en haar collegas geen belangstelling.
Dat is zo. Maar als men vooruit gedacht had, had er misschien meer voorkomen kunnen worden? Ajax had kunnen zeggen dat er absoluut geen openbaar feest zou komen. De gemeente had (helaas tegen hoge kosten) alle supporters uit het centrum en de zuidas kunnen weren.
 
Dat is zo. Maar als men vooruit gedacht had, had er misschien meer voorkomen kunnen worden? Ajax had kunnen zeggen dat er absoluut geen openbaar feest zou komen. De gemeente had (helaas tegen hoge kosten) alle supporters uit het centrum en de zuidas kunnen weren.
over kosten gesproken. Hoorde ik plofkop Overmars nu zeggen dat er 50 miljoen gedicht moet worden met verkopen? Hoe is dat mogelijk?
 
over kosten gesproken. Hoorde ik plofkop Overmars nu zeggen dat er 50 miljoen gedicht moet worden met verkopen? Hoe is dat mogelijk?
Gemiste inkomsten neem ik aan? Verbaast me niet zozeer. Het is niet zo dat ze geen buffer hebben, maar ik snap best dat de voorkeur heeft om de gaten te dekken met verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er veel clubs zijn die zonder transfers alsnog een positieve balans hebben over 20-21. Ook PSV zal ongetwijfeld een operationeel verlies hebben.
 
over kosten gesproken. Hoorde ik plofkop Overmars nu zeggen dat er 50 miljoen gedicht moet worden met verkopen? Hoe is dat mogelijk?
Ajax moet altijd verkopen om de begroting te sluiten. Lijkt me ook niet de meest verstandige strategie, maar tot nu toe heeft het wel gewerkt.
 
Gemiste inkomsten neem ik aan? Verbaast me niet zozeer. Het is niet zo dat ze geen buffer hebben, maar ik snap best dat de voorkeur heeft om de gaten te dekken met verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er veel clubs zijn die zonder transfers alsnog een positieve balans hebben over 20-21. Ook PSV zal ongetwijfeld een operationeel verlies hebben.
ja, maar 50 miljoen. dan leef je dus ver boven je stand. Doet me denken aan de periode Hiddink (en eigenlijk daarna) toen bleek dat wij ook al jarenlang een iets te grote jas aanhadden qua financiele situatie. Ajax heeft dus echt CL nodig blijkbaar.. van mij mogen ze, want hoe eerder het zooitje daar instort hoe beter, maar het lijkt me geen lange termijnzekerheid dit. Mocht Ajax volgend seizoen geen CL halen dan hebben ze dus een probleem daar. En je gaat niet ieder jaar de Ligt of de Jong bedragen ontvangen natuurlijk..
 
ja, maar 50 miljoen. dan leef je dus ver boven je stand. Doet me denken aan de periode Hiddink (en eigenlijk daarna) toen bleek dat wij ook al jarenlang een iets te grote jas aanhadden qua financiele situatie. Ajax heeft dus echt CL nodig blijkbaar.. van mij mogen ze, want hoe eerder het zooitje daar instort hoe beter, maar het lijkt me geen lange termijnzekerheid dit. Mocht Ajax volgend seizoen geen CL halen dan hebben ze dus een probleem daar. En je gaat niet ieder jaar de Ligt of de Jong bedragen ontvangen natuurlijk..
Wat is het bedrag dat ze mislopen door gebrek aan toeschouwers, welke kostten heeft het medische team gemaakt met de testten, zijn er flink hogere zorg- en verzekeringskostten voor de spelers, doet de boekwaarde van spelers ertoe (door covid is de gemiddelde transferwaarde toch 10-15% minder) etc. Aangezien ze de 21 miljoen voor een eredivisiespits geen probleem vonden in Januari zal er overigens best wel buffer zijn. Maar goed, t klinkt wel als een fors bedrag natuurlijk. Ben dan ook wel benieuwd hoe dat bij ons zit.

Semi-on topic: ik kan me voorstellen dat ook logistiek er momenteel flink hogere kostten zitten aan het reizen en verblijf rondom (europese) uitwedstrijden. Worden die eigenlijk betaald door de club of valt dat voor de rekening van de organiserende organisaties (KNVB/UEFA)?
 
Laatst bewerkt:
Wat is het bedrag dat ze mislopen door gebrek aan toeschouwers, welke kostten heeft het medische team gemaakt met de testten, zijn er flink hogere zorg- en verzekeringskostten voor de spelers, doet de boekwaarde van spelers ertoe (door covid is de gemiddelde transferwaarde toch 10-15% minder) etc. Aangezien ze de 21 miljoen voor een eredivisiespits geen probleem vonden in Januari zal er overigens best wel buffer zijn. Maar goed, t klinkt wel als een fors bedrag natuurlijk. Ben dan ook wel benieuwd hoe dat bij ons zit.
21 miljoen voor Haller is sowieso belachelijk overboden.. Dat staat wel vast m.i. En dan zitten ze daar ook nog met een aantal spelers zonder echt grote restwaarde.. Blind, Tagliafico, Tadic (zo uit mn hoofd). Hoe willen ze dan die 50 miljoen gaan halen? Voor een keeper ga je dat niet vangen. Zeker niet na zn dopinggedoe.. Ik denk dat de salarissen bij Ajax het probleem is. Dat kan niet anders.. Hij zei het tussen neus en lippen door in een interview gisteren. Ik wist niet wat ik hoorde, had Gerbrands dat gezegd na het derde kampioenschap van Cocu dan had ik me wel zorgen gemaakt...
 
Wat had jij gedaan dan? De supporters genegeerd? Ze gevraagd weg te gaan.

Er zijn 2 opties, 1 is gewoon domweg wegblijven en een statement uitsturen en 2 is de directeur even laten komen de schaal showen en benadrukken dat dit echt niet kan in deze tijd. Maar domweg als trainer zeggen dit is normaal is toch een brug te ver, dan snap je het echt niet.

Ik vind niet dat ajax iets kan zeggen over de openbare weg.

Relix Ik snap de supporters ook echt wel, en ik vind het belachelijk, maar dat is een miniscuul dingetje tov de selectie/ajaks die daar als een stel mongolen het feest nog groter maakt.
 
Er zijn 2 opties, 1 is gewoon domweg wegblijven en een statement uitsturen en 2 is de directeur even laten komen de schaal showen en benadrukken dat dit echt niet kan in deze tijd. Maar domweg als trainer zeggen dit is normaal is toch een brug te ver, dan snap je het echt niet.

Ik vind niet dat ajax iets kan zeggen over de openbare weg.

Relix Ik snap de supporters ook echt wel, en ik vind het belachelijk, maar dat is een miniscuul dingetje tov de selectie/ajaks die daar als een stel mongolen het feest nog groter maakt.
Ik snap het en keur het ook evengoed af. Zelfde overigens voor de situatie in Leeuwarden (Cambuur). Of in Milaan (Video). Of straks als de winnaar in Spanje of Engeland bekend is en ongetwijfeld vergelijkbare situaties ontstaan. Het blijft lastig hoor hoe een club of stad dit moet ondervangen. Als je ziet en hoort dat er 10.000 man voor je huis staan te juichen in de hoop je te zien, houdt je dan de gordijnen dicht tot de sfeer omslaat, of laat je even de trofee en je gezicht zien vanaf het balkon, geeft ze een juichmoment, en hoopt dat ze daarna het verstand hervinden om rustig naar huis te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan