Coronavirus

En ik zit me al te ergeren aan de man van mn schoonzus, die naast ons wonen, doodleuk wat vrienden uitnodigt voor een bbq en bierzuiperij, zonder 1,5m overigens, terwijl zijn ouders en broer corona hebben en we ons toch wat zorgen hebben gemaakt of t niet ergens over gesprongen kon zijn (totdat ze gisteren negatief zijn getest).
Doodleuk een dag na de test wat volk uitnodigen, fucking egoïst. Mn schoonzus was t er ook niet mee eens, maar meneer vond t blijkbaar nodig.
Hoewel triest en dom op zichzelf, valt dat in t niet bij al die mafklappers in de steden vandaag.

Dikke:fy: en een portie karma voor hen.
Klootvolk.
 
rico uw thesis is bevestigd. Zojuist politie langsgekomen om een 'eind' te maken aan de party (lees: eind maken aan de te harde muziek; het feestje resumeerde als borrel). Het mooie van dit alles is dat de politie onze borrel doodleuk langsliep en er geen woord over zei.

Vond het netjes, maar had vannacht natuurlijk wel op de bon gemoeten.
 
Is het shocking dat het hier en daar redelijk uit de klauwen loopt op iets wat normaal gesproken voor een behoorlijke massa dé nationale feestdag van het jaar is?

Ja dat is shocking voor mij. En de redenen zijn al honderden keer genoemd. Wat mij betreft iedereen die op de feeatjes was gisteren identificeren en als laatste opnemen in het ziekenhuis en geen zuurstof. Sorry maar er zijn mensen in ziekenhuizen die zich al een jaar de tyfus werken, dubbele diensten draaien (en dat is geen 16 uur typen over wat vijandige overnames) of mensen als Weltmeister die al een jaar niets verdienenen en dan worden dit soort mongolenfeestjes gewoon toegestaan.

Verder ga ik er niets over zeggen want ik merk dat ik heel boos word terwijl ik dit schrijf.
 
Dat vind ik een naïeve gedachtengang. Meer alcohol betekent minder afstand en minder ratio.

Ik heb geen idee hoe je dit had kunnen voorkomen. Winkels dicht? Dan kopen we het bier toch eerder. Parken preventief sluiten? Dan gaan we toch ergens anders zitten.
Het is vechten tegen de bierkaai met deze verwende pleurislijers.
Dertig man politie op CS, controle op de grote toegangswegen, en iedereen zonder duidelijke reden terugsturen. Zo moeilijk is het niet. En als je dat dan van te voren aankondigt, hebben die agenten ook nog eens een rustige dag.
 
Grotendeels met je eens, we vragen inderdaad behoorlijk wat. Je hoeft wat mij betreft niet per se in je eentje binnen te gaan zitten. Maar tussen dat en bewust met een sloot vrienden naar Amsterdam trekken terwijl er niks open is en niks georganiseerd zit wel een behoorlijk verschil. En daar mag je wel over oordelen.

Zoek dan 'n achtertuin ofzo op en ga daar met een paar vrienden, op afstand, zitten. Overtreed je ook wel regels maar in mindere mate. De behoefte aan contact en gezelligheid snap ik maar al te goed, maar daar zijn andere, betere en veiligere opties voor dan door Amsterdam de polonaise lopen met 3.000 man.

Het leven is totaal volslagen en volledig kut. Granted. Dit maakt het leven niet beter.
Stel dat het je lukt om in het OV/de auto en op het plein continu met dat ene groepje vrienden te blijven, blijft het risico ongeveer gelijkwaardig.
 
Stel dat het je lukt om in het OV/de auto en op het plein continu met dat ene groepje vrienden te blijven, blijft het risico ongeveer gelijkwaardig.
Denk alleen dat dit niet lukt. Zeker niet in een grote groep die zo dicht op elkaar staat.
 
Stel dat het je lukt om in het OV/de auto en op het plein continu met dat ene groepje vrienden te blijven, blijft het risico ongeveer gelijkwaardig.
Gezien de drukte op dat plein zou dat praktisch onmogelijk zijn om niet met anderen in contact te komen. Plus het sociale aspect dat er dan omheen hangt, waardoor je dat gesprek met dat leuke meisje wel aanknoopt etc. etc.. In de achtertuin hou je dat beperkt. In OV kun je d.m.v. mondkapjes ook nog wel het e.e.a. voorkomen, auto is sowieso een relatief veilige omgeving.

Risico is behoorlijk veel lager, wat mij betreft.
Maar als alle feestvierders nu zichzelf twee weken quarantaine opleggen zijn we er ook vanaf toch?
 
Vooralsnog lijkt er weinig op voorraad te blijven liggen, kan je private bedrijven gaan inzetten maar daarmee zal het, door de krappe voorraad, niet veel sneller gaan. Echter stijgen de kosten wel op die manier. Kortom, weinig voordeel, veel extra kosten.
Als dienstplichtige werd ik opgeleid tot hospik, en prikjes in de bovenarm zetten was 2 dagen les. Stelt geen fuck voor.
Laat ze, net als in Duitsland, een aantal centra opzetten waarbij defensie mee gaat prikken. Kost nauwelijks iets extra’s.
 
Als dienstplichtige werd ik opgeleid tot hospik, en prikjes in de bovenarm zetten was 2 dagen les. Stelt geen fuck voor.
Laat ze, net als in Duitsland, een aantal centra opzetten waarbij defensie mee gaat prikken. Kost nauwelijks iets extra’s.
Voorlopig ligt het niet aan de prikcapaciteit. Die prikkers staan zich blijkbaar te vervelen.

1) Er voor zorgen dat er prikslachtoffers komen. Ik las in het bericht dat een van de oorzaken was dat mensen huiverig zijn voor het AZ vaccin, waardoor er in de afgelopen week 100.000 prikken minder gezet waren dan gepland. Werk gewoon meer vooruit en vul die gaten op. Hoe moeilijk kan het zijn? Er zijn zat Nederlanders die staan te springen om een uitnodiging. Laat desnoods mensen een dag van tevoren zelf kijken of er nog ruimte is op de priklocatie en in je eigen agenda, waarna je je ongeacht leeftijd en fitheid kunt aanmelden middels digid.
2) Voorraad vaccins
 
Ja dat is shocking voor mij. En de redenen zijn al honderden keer genoemd. Wat mij betreft iedereen die op de feeatjes was gisteren identificeren en als laatste opnemen in het ziekenhuis en geen zuurstof. Sorry maar er zijn mensen in ziekenhuizen die zich al een jaar de tyfus werken, dubbele diensten draaien (en dat is geen 16 uur typen over wat vijandige overnames) of mensen als Weltmeister die al een jaar niets verdienenen en dan worden dit soort mongolenfeestjes gewoon toegestaan.

Verder ga ik er niets over zeggen want ik merk dat ik heel boos word terwijl ik dit schrijf.
Jouw reactie slaat voor mij als een tang op een varken.

1: mijn post was juist onpersoonlijk bedoeld - jammer dat jij de behoefte voelt om 'm persoonlijk te maken ("16u typen over vijandige overnames", whatever that means - ik zal me niet verlagen tot het niveau waarbij ik met dedain spreek over andere beroepen).
2: probeerde juist aan te geven dat je niet kunt oordelen over andermans strubbelingen in het leven, aangezien mensen en hun behoeften/gemoedstoestand verschillend zijn. Dat er gegronde redenen zijn waarom een ander persoon niet hetzelfde kan leveren als jij; dat die aanname compleet onzinnig is, omdat je dan uitgaat van een uniforme bevolking.
3: niemand ontkent de druk binnen de zorg. Dat ontken je ook niet wanneer je alsnog de straat op gaat om een biertje te drinken. Oneigenlijke tegenstelling; bestaat niet. Net zoals dat een zorgmedewerker niet boven een bouwvakker staat, een IC-bed niet boven een eenmanszaak en een viroloog niet boven een gedragswetenschapper.

Tot slot zie ik ook een bepaalde ironie in de persoon die je probeert te quoten om het standpunt kracht bij te zetten, tenzij je al zijn (prima) bijdragen in dit draadje hebt gemist.

Al met al staat dit langs elkaar heen praten met twee schuimbekkende partijen tegenover elkaar schreeuwend symbool voor hetgeen ik probeerde aan te kaarten. Dat wij ons daar op een digitaal supportersforumpje schuldig aan maken vind ik allerminst zorgwekkend of relevant, maar dat de politiek te incapabel blijkt valt me vies tegen. Alhoewel, over de Nederlandse politiek gesproken...(nevermind)
 
Jouw reactie slaat voor mij als een tang op een varken.

1: mijn post was juist onpersoonlijk bedoeld - jammer dat jij de behoefte voelt om 'm persoonlijk te maken ("16u typen over vijandige overnames", whatever that means - ik zal me niet verlagen tot het niveau waarbij ik met dedain spreek over andere beroepen).
2: probeerde juist aan te geven dat je niet kunt oordelen over andermans strubbelingen in het leven, aangezien mensen en hun behoeften/gemoedstoestand verschillend zijn. Dat er gegronde redenen zijn waarom een ander persoon niet hetzelfde kan leveren als jij; dat die aanname compleet onzinnig is, omdat je dan uitgaat van een uniforme bevolking.
3: niemand ontkent de druk binnen de zorg. Dat ontken je ook niet wanneer je alsnog de straat op gaat om een biertje te drinken. Oneigenlijke tegenstelling; bestaat niet. Net zoals dat een zorgmedewerker niet boven een bouwvakker staat, een IC-bed niet boven een eenmanszaak en een viroloog niet boven een gedragswetenschapper.

Tot slot zie ik ook een bepaalde ironie in de persoon die je probeert te quoten om het standpunt kracht bij te zetten, tenzij je al zijn (prima) bijdragen in dit draadje hebt gemist.

Al met al staat dit langs elkaar heen praten met twee schuimbekkende partijen tegenover elkaar schreeuwend symbool voor hetgeen ik probeerde aan te kaarten. Dat wij ons daar op een digitaal supportersforumpje schuldig aan maken vind ik allerminst zorgwekkend of relevant, maar dat de politiek te incapabel blijkt valt me vies tegen. Alhoewel, over de Nederlandse politiek gesproken...(nevermind)
Ik vind het moedig dat je het überhaupt nog probeert. Het is zoals je het zelf al omschrijft, twee partijen die elkaar geen licht in de ogen gunnen. Dat is geen discussie meer te noemen. Ik vond de pandemie aan het begin zeer intrigerend om te volgen en heb mijn best dan ook gedaan om verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan. Maar momenteel is het gewoon een grote soap serie geworden waarbij ik maar heb besloten om mezelf af te schermen van al die drama. In mijn eigen bubbel kruipen en proberen een zo normaal mogelijk leven op te pakken. Ik zie wel in de nieuwskoppen verschijnen als deze crisis voorbij is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan