Financiën PSV

PSV krijgt via grote investeerders en hypotheek een mega-impuls van vijftig miljoen​

link

PSV krijgt op korte termijn een historische en structurele kapitaalinjectie, waarmee de club een enorme stap vooruit wil zetten. Het gaat om een financiële impuls van waarschijnlijk zo'n 50 miljoen euro, die in de komende zes maanden gerealiseerd moet worden.

Via een uitbreiding van een bestaand investeringsfonds en een nieuwe hypotheek op het Philips Stadion moeten die middelen naar PSV vloeien.
Pff, zowel hypotheek als investeringsfonds moeten terugbetaald worden. Met rente. En de laatste 50m die PSV geinvesteerd heeft zijn bijna helemaal verdampt. Ik weet nou niet of we hier zo blij mee moeten zijn.
 
En Doan Sangare Luckassen Baumgartl Romero. Het geld is zo op, dat is je 50 miljoen.

Ik vind niet echt dat Sangare hier thuishoort. Kijk bijvoorbeeld al naar het "Speler v/d Week" klassement hier. Hij staat heel hoog, wat dat betreft heeft hij dus heel veel wedstrijden het goed gedaan. 2020 vooral. En Romero is gewoon domme pech. De rest is weggegooid geld (Incl. Guti).
 
Ik vind niet echt dat Sangare hier thuishoort. Kijk bijvoorbeeld al naar het "Speler v/d Week" klassement hier. Hij staat heel hoog, wat dat betreft heeft hij dus heel veel wedstrijden het goed gedaan. 2020 vooral. En Romero is gewoon domme pech. De rest is weggegooid geld (Incl. Guti).

Sangare werkt hard, daar haalt die veel sympathie mee op en vergeeft men hem zn tekortkomingen, kijk je neutraal naar hem is het gewoon ruk en pruts met een sterke drive.
 
Ik vind niet echt dat Sangare hier thuishoort. Kijk bijvoorbeeld al naar het "Speler v/d Week" klassement hier. Hij staat heel hoog, wat dat betreft heeft hij dus heel veel wedstrijden het goed gedaan. 2020 vooral. En Romero is gewoon domme pech. De rest is weggegooid geld (Incl. Guti).
Tja hij zit de rest van het seizoen op de bank. Ik vind het veel te weinig voor dat geld.

Romero was al een gok, werd gekocht vooral om anderen voor te zijn.

Maar we zijn het denk ik eens dat als JdJ het geld uit gaat geven we weinig hoop hoeven te hebben.
 
Het is natuurlijk een groot risico, maar ik kan het niet helpen heel enthousiast te worden hierover. Dan kan ik lekker à la FIFA een aantal onhaalbaar lijkende spelers 'scouten'.
 
Beste nieuws wat we dit jaar hebben gehad. Wel toppers met visie in het bestuur gelukkig. Rondom Einhoven zoveel kansen economische bedrijvigheid die zich kan metenmet de wereldtop. Geld is de enige weg naar succes in het hedendaagse voetbal.
 
Als je terugkijkt op het moment dat de aankopen gepresenteerd werden, waren ze toch niet zo slecht waardoor het JdJ nu zwaar aangerekend wordt. Ok, er heeft kapitaalvernietiging plaatsgevonden vanwege de inhoud van de contracten. Maar over Doan, Götze, Schmidt, Rodriguez, Sangaré, Mvogo, Max en Fein had je op voorhand toch weinig kunnen zeggen. Achteraf is makkelijk praten.

Ik vond die aankopen niet zo slecht in vergelijking met de aankopen van Ajax. Toch credits voor JdJ.
Haller, Martinez (was al bijna afgeschreven en blijkt nu in ene een leider te zijn), Alvarez (was bijna PSV), Antony, is dat nou echt zoveel beter dan bovengenoemd rijtje?

Het loopt bij PSV gewoon stroever. Ik denk dat PSV daar nog een slag kan slaan, met name in het vinden van een leider met routine in het veld.

Daarnaast lijkt het of de begeleiding van de spelers bij Ajax beter is. Dat zie je aan het inpassen van jeugd. Dat loopt daar toch wat vloeiender. Daar is de kans dat je start met bv een Obispo na zijn blessure toch groter dan met een Viergever. Maar ligt dat laatste nou aan JdJ?

Ik ben behoorlijk positief gestemd met deze kapitaalinjectie. PSV wordt met Schmidt en Götze en het nieuwe kapitaal volgend jaar fluitend kampioen.
 
Als je terugkijkt op het moment dat de aankopen gepresenteerd werden, waren ze toch niet zo slecht waardoor het JdJ nu zwaar aangerekend wordt. Ok, er heeft kapitaalvernietiging plaatsgevonden vanwege de inhoud van de contracten. Maar over Doan, Götze, Schmidt, Rodriguez, Sangaré, Mvogo, Max en Fein had je op voorhand toch weinig kunnen zeggen. Achteraf is makkelijk praten.

Ik vond die aankopen niet zo slecht in vergelijking met de aankopen van Ajax. Toch credits voor JdJ.
Haller, Martinez (was al bijna afgeschreven en blijkt nu in ene een leider te zijn), Alvarez (was bijna PSV), Antony, is dat nou echt zoveel beter dan bovengenoemd rijtje?

Het loopt bij PSV gewoon stroever. Ik denk dat PSV daar nog een slag kan slaan, met name in het vinden van een leider met routine in het veld.

Daarnaast lijkt het of de begeleiding van de spelers bij Ajax beter is. Dat zie je aan het inpassen van jeugd. Dat loopt daar toch wat vloeiender. Daar is de kans dat je start met bv een Obispo na zijn blessure toch groter dan met een Viergever. Maar ligt dat laatste nou aan JdJ?

Ik ben behoorlijk positief gestemd met deze kapitaalinjectie. PSV wordt met Schmidt en Götze en het nieuwe kapitaal volgend jaar fluitend kampioen.
Die 50mlj is zeker mooi, maar dan is CL halen dit jaar verplicht om ook structureel meer geld binnen te harken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan