Financiën PSV

Op Transfermarkt zie je natuurlijk alleen maar de aan- en verkoopsommen, terwijl er natuurlijk veel meer kosten zijn.
Ik heb altijd het idee dat al die grafieken en gegevens incomplete informatie is. Er zijn idd meer kosten binnen de transfers zelf, maar ook het feit dat transfers - bij lange na - niet de enige geldstromen zijn. Als een club een speler voor 100 miljoen verkoopt, en het volgend jaar begroot op 30 miljoen operationeel verlies, dan is het niet zo dat ze 100 miljoen op de bank hebben staan. Los van het feit dat je nooit 100 miljoen op de bank hebt, als je een speler verkoopt. Zoveel zit hem in termijnen, bonussen, etc. 't Blijven natuurlijk nog steeds interessante cijfers, want het zegt weldegelijk wat over het transferbeleid/kunde, maar lang niet alles.
 
PSV op de transfermarkt. :FP:


Dan hoeven we toch niet verbolgen of verbaasd te doen als het allemaal niet zo best blijkt te zijn gegaan?
Dat wisten we al een "paar" jaar...
 
PSV op de transfermarkt. :FP:


Dan hoeven we toch niet verbolgen of verbaasd te doen als het allemaal niet zo best blijkt te zijn gegaan?
Dat wisten we al een "paar" jaar...
Ik vind het wel meevallen hoor. PSV heeft niet de grote klappers die Ajax heeft, maar verder doen ze het best verdienstelijk. Het enige verschil tussen Ajax (400 miljoen) en PSV (190 miljoen) over de laatste 10 jaar zijn de transfers van De Jong, De Ligt en Van de Beek.
 
Ik vind het wel meevallen hoor. PSV heeft niet de grote klappers die Ajax heeft, maar verder doen ze het best verdienstelijk. Het enige verschil tussen Ajax (400 miljoen) en PSV (190 miljoen) over de laatste 10 jaar zijn de transfers van De Jong, De Ligt en Van de Beek.

Nu is het wel zo dat wij voor sommige spelers echt wel wat meer hadden moeten vangen.
 
Ik vind het wel meevallen hoor. PSV heeft niet de grote klappers die Ajax heeft, maar verder doen ze het best verdienstelijk. Het enige verschil tussen Ajax (400 miljoen) en PSV (190 miljoen) over de laatste 10 jaar zijn de transfers van De Jong, De Ligt en Van de Beek.
Daarnaast heeft Ajax ook meer geinvesteerd in spelers die er meteen staan, maar minder grote financiele klappers op de transfermarkt gaan maken, zoals Tadic, Blind en Promes (Haller?). De waarde van die spelers zit hem (volgens de theorie) niet in de doorveekoopwaarde, maar echt de waarde op het veld. Daarentegen staan Gravenbergh en Anthony nog wel garant voor grote klappers, en wellicht nog wat meer spelers.

PSV heeft imo veel potentie op het veld staan om financiele klappers te maken, maar is gewoon niet goed gebleken in verkopen. Ik denk dus ook niet dat we dat in de toekomst gaan uitbuiten. Zeker niet als we weer gaan investeren in de Bruma's en Doans, ipv de Sangare's.
 
Daarnaast heeft Ajax ook meer geinvesteerd in spelers die er meteen staan, maar minder grote financiele klappers op de transfermarkt gaan maken, zoals Tadic, Blind en Promes (Haller?). De waarde van die spelers zit hem (volgens de theorie) niet in de doorveekoopwaarde, maar echt de waarde op het veld. Daarentegen staan Gravenbergh en Anthony nog wel garant voor grote klappers, en wellicht nog wat meer spelers.

PSV heeft imo veel potentie op het veld staan om financiele klappers te maken, maar is gewoon niet goed gebleken in verkopen. Ik denk dus ook niet dat we dat in de toekomst gaan uitbuiten. Zeker niet als we weer gaan investeren in de Bruma's en Doans, ipv de Sangare's.
Sinds Schmidt er is om Johnny te begeleiden op het gebied van transfers en scouting gaat het al beter
 
Maar dit gat komt vooral door de Europese successen en dat Ajax spelers en talenten vooral gehypt wordt en daarom hun waarde gelijk al omhoog schiet. Zo n Gravenbergh goede speler maar die gaat vast ook weer tientallen miljoen opleveren, maar zo geweldenaar vind ik het ook weer niet(redelijk gehytd).
 
Maar dit gat komt vooral door de Europese successen en dat Ajax spelers en talenten vooral gehypt wordt en daarom hun waarde gelijk al omhoog schiet. Zo n Gravenbergh goede speler maar die gaat vast ook weer tientallen miljoen opleveren, maar zo geweldenaar vind ik het ook weer niet(redelijk gehytd).
Gravenberch geen geweldenaar? Hoe kan je dat nou zeggen? Hij is gewoon de nieuwe Iniesta!!

#Gravenberch60miljoen
 
Maar dit gat komt vooral door de Europese successen en dat Ajax spelers en talenten vooral gehypt wordt en daarom hun waarde gelijk al omhoog schiet. Zo n Gravenbergh goede speler maar die gaat vast ook weer tientallen miljoen opleveren, maar zo geweldenaar vind ik het ook weer niet(redelijk gehytd).
Ik vond Gravenberch afgelopen zondag in de eerste helft erg goed.
 
Maar dit gat komt vooral door de Europese successen en dat Ajax spelers en talenten vooral gehypt wordt en daarom hun waarde gelijk al omhoog schiet. Zo n Gravenbergh goede speler maar die gaat vast ook weer tientallen miljoen opleveren, maar zo geweldenaar vind ik het ook weer niet(redelijk gehytd).
Als Gravenberch zich zo doorontwikkeld gaat die over een paar je het middenveld vormen van het Nederlands elftal met Frenkie en Mo.
 
Moet Mo zich ook nog wel even ontwikkelen, want hij is er nog lang niet.
Zelfde geld voor Gravenbergh. Die zit nu in zn flow en alles lukt. Kijk maar naar stengs vorig jaar. Ben benieuwd wanneer de inzinking komt van gravenbergh.

Ik zeg niet dat hij niet goed is. Maar meer dat hij niet zo goed is als iedereen roept.
 
In drie jaar 2,5 miljoen is iets anders dan 2,5 miljoen per jaar. Maar nog steeds veel geld om je bedrijfsnaam op trainingskleding te zetten.
Helemaal gelijk. Ik was misschien iets te enthousiast, ik had het beter moeten lezen :S:
 

PSV krijgt via grote investeerders en hypotheek een mega-impuls van vijftig miljoen​

link

PSV krijgt op korte termijn een historische en structurele kapitaalinjectie, waarmee de club een enorme stap vooruit wil zetten. Het gaat om een financiële impuls van waarschijnlijk zo'n 50 miljoen euro, die in de komende zes maanden gerealiseerd moet worden.

Via een uitbreiding van een bestaand investeringsfonds en een nieuwe hypotheek op het Philips Stadion moeten die middelen naar PSV vloeien.
 

PSV krijgt via grote investeerders en hypotheek een mega-impuls van vijftig miljoen​

link

PSV krijgt op korte termijn een historische en structurele kapitaalinjectie, waarmee de club een enorme stap vooruit wil zetten. Het gaat om een financiële impuls van waarschijnlijk zo'n 50 miljoen euro, die in de komende zes maanden gerealiseerd moet worden.

Via een uitbreiding van een bestaand investeringsfonds en een nieuwe hypotheek op het Philips Stadion moeten die middelen naar PSV vloeien.
Las het ook net. Dat is erg mooi nieuws!
 
Terug
Bovenaan Onderaan