Financiën PSV

Ben toch wel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen als corona blijft en PSV een heel seizoen zonder publiek speelt. Er zijn best wat dure spelers aangetrokken, ook salaristechnisch (Zahavi, Gotze), anderzijds staat daar wel weer tegenover dat er ook heel veel spelers uit de salarisboeken zijn geschrapt (Rodriguez, Mitroglou, Schwaab, Affelay, Lammers, Ruiter, Zoet, wat andere keepers en middels huur Bruma, Doan en Sadilek) en verkoop van Lammers en Zoet nog wat opleverde. Hendrix zal in de winter nog wel vertrekken en ook Guti gaat er uit gewerkt worden gok ik. Hopelijk zijn de salarissen en tekengelden nog een beetje binnen de perken. Zahavi en Gotze zullen beiden wel tot 2m verdienen en ik ben ook wel benieuwd voor hoeveel Sangare en Max op de loonlijst staan. PSV neemt anders wel een hele grote gok en je moet voorkomen dat CL voetbal halen je enige redmiddel is om niet helemaal over de kop te gaan. Feit is al dat er 1 of 2 waardevolle spelers verkocht moeten worden na het seizoen. De selectie is kwalitatief flink versterkt, maar het risico is zeker in deze tijd gewoon erg groot.

Laatst bewerkt:
https://www.ed.nl/psv/financiele-an...-beroerde-tijden-toch-te-investeren~a8e14334/
Met de verkoop van Sam Lammers (goed voor 10 miljoen euro) is een deel van de 45 tot 50 miljoen al ingelopen en PSV heeft nu voldoende kapitaal op het veld staan om te veronderstellen dat het later dit seizoen allemaal wel goedkomt. Met Donyell Malen, Cody Gakpo, Noni Madueke, Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Mohamed Ihattaren en Jordan Teze beschikt de club over spelers die samen misschien wel 100 miljoen euro opleveren.
:rolleyes:Uhm, "misschien wel 100 miljoen euro"? WTF? Mag er toch vanuit gaan dat je met die lijst spelers daar wel heel dik overheen gaat. Lekker conservatief ingeschat weer van het altijd PSV-steunende Eindhovens Dagblad.(Y)

• Leuk
Reactions: IPF
https://www.ed.nl/psv/financiele-an...-beroerde-tijden-toch-te-investeren~a8e14334/

:rolleyes:Uhm, "misschien wel 100 miljoen euro"? WTF? Mag er toch vanuit gaan dat je met die lijst spelers daar wel heel dik overheen gaat. Lekker conservatief ingeschat weer van het altijd PSV-steunende Eindhovens Dagblad.(Y)

Ben het wel eens dat je beter wat te conservatief kan inschatten dan er maar vanuit gaan dat je ze allemaal voor 30m per stuk verkoopt. Veel zal afhangen van hoe ze presteren en hoeveel clubs willen betalen, maar vooral hoe lang de contracten nog lopen. Ihattaren gaat zeker met deze situatie echt niet meer verlengen en is volgend jaar gewoon weg en heeft dan nog 1 jaar aan contract, bijvoorbeeld. De rest heeft nog wel 2-3 jaar over tzt.

Laatst bewerkt:
Weet je wat het is, in Spanje en Italië lag de markt op zijn gat en wij gingen wel los in NL. Heeft dat ook niet gewoon een directe link met financieel goed beleid in de voorliggende jaren? Kortom, nu hebben wij baat bij het feit dat wij het braafste jongentje van de klas zijn.

Ben het wel eens dat je beter wat te conservatief kan inschatten dan er maar vanuit gaan dat je ze allemaal voor 30m per stuk verkoopt. Veel zal afhangen van hoe ze presteren en hoeveel clubs willen betalen, maar vooral hoe lang de contracten nog lopen. Ihattaren gaat zeker met deze situatie echt niet meer verlengen en is volgend jaar gewoon weg en heeft dan nog 1 jaar aan contract, bijvoorbeeld. De rest heeft nog wel 2-3 jaar over tzt.
Dat is toch niet de taak van een krant, om conservatieve inschattingen te maken? Die mogen er op los speculeren. Dan mag je wel wat andere bedragen verwachten voor 7 spelers.

• Leuk
Reactions: IPF
100mlj 7 spelers, nog geen €15 mlj per speler. Dat is toch behoorlijk conservatief te noemen.
Aan de andere kant verwacht ik niet dat ze allemaal verkocht worden aan het einde van het seizoen. Verwacht dat, mits we blijven voetballen, de volgende spelers weggaan:
Malen (€25 mlj)
Dumfries (€12mlj)
Gakpo (€7,2mlj)
Ihattaren (€20 mlj)

Met achter de naam de waarde die nu op transfermarkt.nl staat. Tezamen een kleine €65mlj. Bij goed presteren moet daar toch nog wel wat bij kunnen, zeker bij Gakpo. Wat dat betreft verwacht ik, dat als deze 4 verkocht worden (met wederom de kanttekening dat we moeten blijven voetballen) die tezamen die €100mlj moeten kunnen overschrijden.
Overigens zijn de 7 spelers die het ED noemt op dit moment tezamen op een totaal van ongeveer €75mlj geschat door transfermarkt.nl. Wat dat betreft is de inschatting dus niet conservatief.

Wat het doorlopen van het seizoen betreft, dit heeft 2 voordelen, spelers kunnen zich (hopelijk) profileren waardoor de marktwaarde stijgt. Andere clubs kunnen meer geld binnenharken waardoor ze ook de mogelijkheid hebben om spelers te kopen. Vergeet niet dat Barca deze transferperiode Depay niet kon halen ivm afspraken.

Overigens zijn de 7 spelers die het ED noemt op dit moment tezamen op een totaal van ongeveer €75mlj geschat door transfermarkt.nl. Wat dat betreft is de inschatting dus niet conservatief.
Er is toch geen enkele club die niet financieel in zwaar weer zit die spelers die nog langer dan een jaar onder contract staan voor precies die transferwaarde verkoopt? Conservatief gezien mag je dan nog wel flinke scheppen geld bovenop die waardes gooien. Vind die bedragen op Transfermarkt sowieso al questionable eigenlijk. Waar zijn die op gebaseerd? Als ik de FAQ bekijk dan is dat een soort van Wikipedia, waarbij leden de informatie aan kunnen passen. Moeten we daar op vertrouwen?

Er is toch geen enkele club die niet financieel in zwaar weer zit die spelers die nog langer dan een jaar onder contract staan voor precies die transferwaarde verkoopt? Conservatief gezien mag je dan nog wel flinke scheppen geld bovenop die waardes gooien. Vind die bedragen op Transfermarkt sowieso al questionable eigenlijk. Waar zijn die op gebaseerd? Als ik de FAQ bekijk dan is dat een soort van Wikipedia, waarbij leden de informatie aan kunnen passen. Moeten we daar op vertrouwen?
Ik zeg, allemaal lid worden en die prijzen opdrijven :maniac:
Maar idd, het is maar een site, maar het geeft iets houvast. Als wij nu een 10 mensen op t forum vragen wat Mo waard is krijg je 10 verschillende antwoorden. Het is koffiedikkijken, maar ht is ook logisch dat de markt komende zomer geen Frenkie bedragen gaat bieden, tenzij Mo er zelf 2 inlegt in de EL-finale.

Afgezien daarvan ben ik wel benieuwd hoeveel meer salaris we nu kwijt zijn aan de selectie tov vorig seizoen.
Dat zal wel meer zijn, van wat er vetrokken is schat ik van de eigen spelers alleen Zoet in als een grootverdiener. Voordeel is natuurlijk wel dat de 2 topverdieners gratis kwamen en een kortlopend contract hebben, wat dat betreft een redelijk te calculeren risico, zeker als je dat afzet tegenover bv een Engelaar lang geleden.

Dat zal wel meer zijn, van wat er vetrokken is schat ik van de eigen spelers alleen Zoet in als een grootverdiener. Voordeel is natuurlijk wel dat de 2 topverdieners gratis kwamen en een kortlopend contract hebben, wat dat betreft een redelijk te calculeren risico, zeker als je dat afzet tegenover bv een Engelaar lang geleden.

In de winter Guti en Hendrix slijten zal ook nog wel wat helpen. Unnerstall zal ook niet lang meer op de bank willen zitten en zal dus wel vertrekken, in ieder geval op huurbasis.

Volgens mij gaf Gerbrans laatst aan dat het bedrag wat PSV zou gaan missen door Corona, stukken lager uitvalt dan gedacht. Weet iemand dit bedrag?

Volgens mij gaf Gerbrans laatst aan dat het bedrag wat PSV zou gaan missen door Corona, stukken lager uitvalt dan gedacht. Weet iemand dit bedrag?

Het kan zijn dat je dit bedoelt:
De totale commerciële inkomsten van PSV bedroegen afgelopen seizoen 27,6 miljoen euro, een daling met 1,4 miljoen euro. De daling in commerciële inkomsten is veroorzaakt door de corona-pandemie. PSV is sponsors tegemoetgekomen voor het missen van de wedstrijden als gevolg van het stoppen van de Eredivisie.

En

De financiële impact van covid-19 op de omzet bedraagt bij PSV ongeveer € 7 miljoen.

Link

Mee eens ja.

En dan is ook nog altijd de vraag hoeveel van de transfersom bij PSV terecht komt. De zaakwaarnemer krijgt vaak ook 'n aardige hap, vorige clubs krijgen soms nog wat, de speler zal soms wat krijgen en dan hangt zo'n transfersom vaak aan elkaar van bonussen e.d.

Afgezien daarvan ben ik wel benieuwd hoeveel meer salaris we nu kwijt zijn aan de selectie tov vorig seizoen.

Volgens Gerbrands in een interview, niet meer dan er gereserveerd is in het budget voor salarissen, wat het bedrag is maakt mij niet uit, zolang we maar binnen de gestelde grenzen blijven.

Ik ben benieuwd hoe clubs er nu financieel vanaf komen. Hoe lang zou het haalbaar zijn om "de winkel open te houden zonder klanten"?

Ik ben benieuwd hoe clubs er nu financieel vanaf komen. Hoe lang zou het haalbaar zijn om "de winkel open te houden zonder klanten"?
In t jaarverslag is aangegeven dat PSV een jaar zonder voetbal zou moeten overleven, teren we wel sterk in op eigen vermogen.

nee, competities plat, niet voetballen. Als je n paar pag's terugkijkt kom je wel een link naar t verslag tegen.
Daar had ik het helemaal niet over;
Maar de zorg hoe lang clubs kunnen blijven voetballen maar zonder publiek. Namelijk de situatie die nu aan de gang is.

Terug
Bovenaan Onderaan