AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Rosario is gewoon een middelmatige speler. Hij doet zo nu en dan dingen goed, speelt wel eens een prima wedstrijd, maar is grote wedstrijden staat hij er eigenlijk nooit en hij wisselt zijn sterke momenten ook te vaak af met matige momenten. Ik ben geen Rosario hater, maar vind het gewoon geen bijzondere middenvelder.
 
Dat is sowieso prioriteit nummer 1. Maar ik mis zoveel gif en passie bij dit PSV. Strijd je godnondeju helemaal leeg als het niet loopt of lukt. Sangare probeerde dit dan nog enigzins. Jammer dat hij de enige is in de selectie met stelten ipv benen. Anders was het nog het nog wat geweest ook!

De eerste helft waren ze als een malle aan het jagen. Er was enorm veel gif en passie, maar ze gebruiken het verkeerd. Het lijken net soms dolle stieren. En als er 1 of 2 verzaken is het ook meteen gevaarlijk aan de andere kant. Ze moeten veel meer doseren. In de 2e helft zag je alweer dat de batterij leeg was. Ik snap wel dat die spelers steeds vermoeid zijn. Deze tactiek van Schmidt werkt alleen als je het gedoseerd doet. Dit PSV is veel beter in counteren.
 
Niks met fanclub te maken. Ik zie meer spelers waarvan ik denk “niet het niveau om een titel mee te pakken”, of in ieder geval spelers die het team niet omhoog tillen qua niveau. Maar Rosario is schijnbaar een makkelijke pispaal, en daar ga ik eens lekker tegenin.
Dat komt vooral omdat Rosario vaak betrokken is bij negatieve beslissende momenten in de wedstrijd (zo ook vandaag bij beide doelpunten een negatieve hoofdrol). Buiten dat heb je volkomen gelijk dat er zeker meer spelers zijn die niet het vereiste niveau hebben. Rosario daarentegen is één van de belangrijkste taken toebedeeld door onze Wundertrainer, die hem een absolute Topspieler vindt, waar hij gewoon niet de kwaliteiten voor heeft. Dat stoort mij meer dan de anderen (alhoewel Malen en Dumfries dichtbij komen de laatste tijd).
Als jij het lekker vindt om daar dan gewoon voor de fun tegenin te gaan: leef je uit! Ik zou mijn energie dan ergens anders in steken ;)
 
Echt een waardeloos seizoen. wedstrijden die er toe doen verloren of gelijk we moeten het doen met één overwinning tegen fucking malaga die al door waren en een stel Grieken. Wat is de directie stil, wat zijn de supporters stil
 
Schmidt denkt blijkbaar dat we gewoon pech hebben. De directie ook. 0,0 zelfreflectie. Het wordt een lange winter...

Hugo Borst zei het gisteren ongeveer zo, doelend op het verdedigende blok op het middenveld en ik vond het treffend: ‘Het ziet ernaar uit dat Schmidt vasthoudt aan dit systeem en het zelfs volgend seizoen gaat doen.
....
Dat wordt dus niks.’

Als dat zo is, wordt het een hele lange winter vanaf nu tot en met voorjaar 2022.
 
Schmidt denkt blijkbaar dat we gewoon pech hebben. De directie ook. 0,0 zelfreflectie. Het wordt een lange winter...
Precies, je wint maar 16 van de 27 wedstrijden dit seizoen en ik ben degene met de billen bij elkaar nog niet vergeten tegen de kleine clubs. Niet 1 ploeg heeft nog ontzag voor PSV, sterker nog, iedereen heeft het idee dat er tegen PSV wat te halen valt en ze hebben nog gelijk ook.. Er zal na dit seizoen een hele stevige evaluatie moeten plaatsvinden waarbij de Brabantse gemoedelijkheid even aan de kant moet worden geschoven. Directie en bestuur moet zichzelf goed ten rade gaan of zij denken dat ze het tij nog kunne keren. Ik denk dat het daar te laat voor is, maar misschien zien zij nog handvaten.
 
Hugo Borst zei het gisteren ongeveer zo, doelend op het verdedigende blok op het middenveld en ik vond het treffend: ‘Het ziet ernaar uit dat Schmidt vasthoudt aan dit systeem en het zelfs volgend seizoen gaat doen.
....
Dat wordt dus niks.’

Als dat zo is, wordt het een hele lange winter vanaf nu tot en met voorjaar 2022.
Prima, maar als het volgend seizoen niet goed uitpakt en je haalt geen CL en zelfs geen EL en het voetbalt blijft slecht hebben we denk ik binnen de kortste keren nog grotere problemen binnen de club. Als PSV zijnde kan je je een keer 1 of 2 seizoenen minder zijn mits je het jaar daarop gewoon weer kampioen wordt en CL speelt. Alleen het gat met Ajax wordt wel steeds groter en ons geld stroomt niet echt binnen, ben benieuwd hoe we er over een jaar voorstaan.
 
Heb bij het kijken naar Schmidt en PSV dit seizoen het gevoel naar Ronald Koeman te kijken, die het Barcelona spelletje met de selectie van De Graafschap probeert te spelen
Ik heb deze frotpartij niet gekeken, zoals ik ook de wedstrijd tegen Feyenoord aan me voorbij heb laten gaan, maar ik heb bij het spel van Schmidt meer het idee naar het voetbal van FdB te kijken, of dat van LvG in zijn eerste periode bij Oranje (met het naïeve van Peter Bosz). Een hoop horizontaal gebrei (traag) en veel balbezit, zonder echt gevaarlijk te worden. Totaal niet mijn ding, dit spel.
 
Prima, maar als het volgend seizoen niet goed uitpakt en je haalt geen CL en zelfs geen EL en het voetbalt blijft slecht hebben we denk ik binnen de kortste keren nog grotere problemen binnen de club. Als PSV zijnde kan je je een keer 1 of 2 seizoenen minder zijn mits je het jaar daarop gewoon weer kampioen wordt en CL speelt. Alleen het gat met Ajax wordt wel steeds groter en ons geld stroomt niet echt binnen, ben benieuwd hoe we er over een jaar voorstaan.
Dat heb je na dit seizoen al hoor. Die CL was sowieso al een kansloos verhaal, zelfs al werden ze tweede, wat ik ook zeer betwijfel. Ik zie PSV echt niet door die voorrondes heenkomen. EL halen zal wel lukken, maar dat zet financieel geen zoden aan de dijk. Dat levert misschien 10 miljoen op als je door de groepsfase heenkomt, nou jippie. Dat is een druppel in de woestijn voor dit PSV. En dan hou je nog dat degene die het geld moet uitgeven om de selectie te versterken er echt he-le-maal niks van kan.
 
Het spel an sich is nog niet zo heel slecht. Kansen moeten gewoon afgemaakt worden en er moet veel beter verdedigd worden. Het is toch schandalig dat als je in alle toppers zoveel kansen gecreëerd hebt, en zo weinig scoort. Ergerlijk.
 
Rosario heeft geen 3 seizoenen gefaald.
Rosario heeft gewoon een sterkhouder naast zich nodig. Die hebben ze niet, dus is het op dit moment niet genoeg. Doorselecteren volgend jaar. Is voor mij om het even wie er speelt tussen hem of Sangare. Tis beide te veel net niet.
 
Niks met fanclub te maken. Ik zie meer spelers waarvan ik denk “niet het niveau om een titel mee te pakken”, of in ieder geval spelers die het team niet omhoog tillen qua niveau. Maar Rosario is schijnbaar een makkelijke pispaal, en daar ga ik eens lekker tegenin.
Helemaal mee eens. Buiten dat zijn er aantoonbaar spelers die minder presteren, en als het even niet loopt al helemaal geen meter extra lopen bijvoorbeeld.. Ik ben ook geen fan van m.. Maar is momenteel zeker niet de slechtste psv'er.
Klopt, maar die spelers zijn er nog niet zo lang. Rosario mag al 3 seizoenen falen. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee.
Als het om aankopen gaat mag je op zn minst verwachten dat ze er meteen staan.. Wat dat betreft zou ik eerder Sarange passeren dan Rosario voor Boscagli..
 
Ik denk dat voor PSV supporters de komende jaren augustus en september de mooie maanden worden. Gaan we weer hopen op mooie transfers, dan zien we het weer een maand of anderhalf helemaal zitten, als de competitie dan goed en wel weer begonnen is zien we dat het weer niet werkt en na 3 maanden spelen we nagenoeg nergens meer om. Dan gaan we maar weer uitkijken naar de nieuwe transferperiode.
Tegenwoordig is dat triest genoeg de mooiste periode ja, omdat je dan nog kunt dromen dat het iets gaat worden dat komende seizoen. Echter, nu heeft JdJ echt al het geld opgebrast aan brandhout dat niet bij de speelstijl past, is er ook nog eens een keer niks binnengekomen vanwege corona, en zal men de enige spelers die nog een beetje waarde vertegenwoordigen moeten verpatsen voor een fooi (aangezien ze niks gepresteerd hebben) om zo de verkeerd uitgepakte gok financieel op te kunnen vangen. Zo kalft de mogelijkheid om een kwalitatief elftal neer te zetten steeds verder af, en die erosie gaat alleen maar harder met een prutser als JdJ aan het roer. Toch knap als je naar de begrotingen kijkt dat AZ met een derde a vierde van het budget van PSV keer op keer een elftal neer weet te zetten dat op elkaar aansluit, en dat de PSV al tijden geen fatsoenlijk elftal weet neer te zetten, en het voor elkaar krijgt om voor de hoofdprijs spelers bij degradatieclubs van andere competities vandaan te halen, terwijl Ajax voor 4 miljoen Tagliafico uit Argentinë haalt, voor 7 miljoen die Martinez, etc. Ik blijf het bijzonder vinden dat zelfs een leek via een simpel compilatiefilmpje al kan zien dat een speler niets is, en dat zulke spelers dan uitgebreid gescout worden en gekocht worden voor een flinke zak geld (Bruma).
 
Ë
Tegenwoordig is dat triest genoeg de mooiste periode ja, omdat je dan nog kunt dromen dat het iets gaat worden dat komende seizoen. Echter, nu heeft JdJ echt al het geld opgebrast aan brandhout dat niet bij de speelstijl past, is er ook nog eens een keer niks binnengekomen vanwege corona, en zal men de enige spelers die nog een beetje waarde vertegenwoordigen moeten verpatsen voor een fooi (aangezien ze niks gepresteerd hebben) om zo de verkeerd uitgepakte gok financieel op te kunnen vangen. Zo kalft de mogelijkheid om een kwalitatief elftal neer te zetten steeds verder af, en die erosie gaat alleen maar harder met een prutser als JdJ aan het roer. Toch knap als je naar de begrotingen kijkt dat AZ met een derde a vierde van het budget van PSV keer op keer een elftal neer weet te zetten dat op elkaar aansluit, en dat de PSV al tijden geen fatsoenlijk elftal weet neer te zetten, en het voor elkaar krijgt om voor de hoofdprijs spelers bij degradatieclubs van andere competities vandaan te halen, terwijl Ajax voor 4 miljoen Tagliafico uit Argentinë haalt, voor 7 miljoen die Martinez, etc. Ik blijf het bijzonder vinden dat zelfs een leek via een simpel compilatiefilmpje al kan zien dat een speler niets is, en dat zulke spelers dan uitgebreid gescout worden en gekocht worden voor een flinke zak geld (Bruma).
Ik zat na de wedstrijd hoe we dit voor elkaar hebben gekregen. Cocu liet het op een gouden schaaltje achter.. kampioen, cl.. tsja.. Ik kom dan toch vooral uit bij management.. Bommel is veel te laat ontslagen.. Als we het dan toch over Ajax hebben, daar wordt je gewoon ontslagen als je geen serie neer kan zetten..
 
Resterend Programma PSV en AZ

PSV (27 duels, 55 punten, doelsaldo +29)​

4 april: Heracles Almelo (thuis)
11 april: VVV-Venlo (uit)
24 april: FC Groningen (thuis)
2 mei: sc Heerenveen (thuis)
9 mei: Willem II (uit)
13 mei: PEC Zwolle (thuis)
16 mei: FC Utrecht (uit)

AZ (27 duels, 55 punten, doelsaldo +25)​

3 april: Willem II (uit)
10 april: Sparta Rotterdam (thuis)
24 april: Ajax (uit)
1 mei: RKC Waalwijk (uit)
8 mei: Fortuna Sittard (thuis)
13 mei: FC Groningen (uit)
16 mei: Heracles Almelo (thuis)

Gezien de beide programma's moet PSV 2e worden, maar niets is zeker. :cautious:
 
Niks met fanclub te maken. Ik zie meer spelers waarvan ik denk “niet het niveau om een titel mee te pakken”, of in ieder geval spelers die het team niet omhoog tillen qua niveau. Maar Rosario is schijnbaar een makkelijke pispaal, en daar ga ik eens lekker tegenin.
Dat vind ik dan weer te makkelijk. Ik kijk nu 3 jaar naar Rosario en vind hem al 3 jaar slecht. Hij heeft werkelijk niks extra’s om het verschil te maken en de taak die hij moet uitvoeren, voert hij te vaak matig uit. Rosario wordt door geen enkele analist gezien als aanwinst, maar een enkeling hier blijft maar denken dat iedereen het mis heeft. Op een keer een aardige pass of een goede interceptie na is Rosario niet het niveau wat je na moet streven. Zeker niet centraal op het middenveld, misschien wel de belangrijkste positie op het veld. Daar staan mensen die de lijnen uitzetten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan