[referentie naar post van m11troglu hierboven]

Goed artikel over het roulatie beleid van onze zwaar bekritiseerde trainer.

Viel mij vooral op dat wij veel vaker dan onze concurrentie maar twee dagen rust hebben tussen wedstrijden. En het onderzoek uit 27k wedstrijden laat dus zien dat je dan 40% minder kans(!) hebt om te winnen. Als je met dezelfde basisspelers speelt that is. Door te rouleren verlies je hopelijk 10% kwaliteit (zoals bij Ajax) maar haal je die 40% kans significant weg. Helaas is bij ons de B-garnituur waarschijnlijk al minimaal 25% minder wat het effect niet ten goede komt.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger kreeg je nog wel eens een pro artikel cadeau. Is dat nog steeds? Of echt alleen maar op basis van betalen.

Ziet er zeker interessant uit om te lezen. Keertje een ander perspectief en een perspectief waar Schmidt het terecht of onterecht op baseert.
 
Roulatieprobleem van Schmidt
Goed artikel over het roulatie beleid van onze zwaar bekritiseerde trainer.

Viel mij vooral op dat wij veel vaker dan onze concurrentie maar twee dagen rust hebben tussen wedstrijden. En het onderzoek uit 27k wedstrijden laat dus zien dat je dan 40% minder kans(!) hebt om te winnen. Als je met dezelfde basisspelers speelt that is. Door te rouleren verlies je hopelijk 10% kwaliteit (zoals bij Ajax) maar haal je die 40% kans significant weg. Helaas is bij ons de B-garnituur waarschijnlijk al minimaal 25% minder wat het effect niet ten goede komt.
Klinkt interessant, maar zoals Kira zegt helaas achter betaalmuur.
 
Vroeger kreeg je nog wel eens een pro artikel cadeau. Is dat nog steeds? Of echt alleen maar op basis van betalen.

Ziet er zeker interessant uit om te lezen. Keertje een ander perspectief en een perspectief waar Schmidt het terecht of onterecht op baseert.
Klinkt interessant, maar zoals Kira zegt helaas achter betaalmuur.
Met de link van M11troglou kan je het artikel wel lezen
 
Ach natuurlijk. Ik ben online abonnee van VI dus ik betaal er inderdaad voor. Juist voor dit soort artikelen vind ik het die 2,50 per maand waard.
Openen in incognito zorgt er misschien voor dat je het als een freebie kan lezen?
 
Roulatieprobleem van Schmidt
Goed artikel over het roulatie beleid van onze zwaar bekritiseerde trainer.

Viel mij vooral op dat wij veel vaker dan onze concurrentie maar twee dagen rust hebben tussen wedstrijden. En het onderzoek uit 27k wedstrijden laat dus zien dat je dan 40% minder kans(!) hebt om te winnen. Als je met dezelfde basisspelers speelt that is. Door te rouleren verlies je hopelijk 10% kwaliteit (zoals bij Ajax) maar haal je die 40% kans significant weg. Helaas is bij ons de B-garnituur waarschijnlijk al minimaal 25% minder wat het effect niet ten goede komt.
Hier ook een betaalmuurtje, maar klinkt interessant. Des te knapper dat sommige clubs naast de competitie ook nog op andere fronten goed presteren.
 
Je kunt onderaan het artikel als abonnee de link delen. Dan is het voor iedereen gratis om te lezen als die op de link klikt!
Dankjewel voor het delen. Blind dat ik je post nog niet gelezen had!

Moet zeggen dat door het artikel, en zeker het feit (15 versus 9), ik Schmidt hierin toch wel meer steun. Denk ook wel gezien corona (+extra blessures) alleen maar het feit sterker maken dat Schmidt haast gedwongen word te rouleren. Wat ik alleen niet snap, is dat de KNVB niet zorgt voor meer rust in het schema. Ten slotte alleen zo kun je sterker Europees presteren op reguliere basis. Of blijft dit alleen gelden voor wanneer Ajax een ronde verder kan komen in de champions league?
 
Mijn eerste post hier :)

Wat jammer is dat in dit onderzoek niet een volledig beeld wordt gegeven. Want nu wordt alleen gekeken naar eredivisiewedstrijden 3 dagen na een andere wedstrijd, Maar andersom geldt het natuurlijk ook. Europese of bekerwedstrijden 3 dagen na een eredivisiewedstrijd. De gevolgen zijn daarvoor identiek. Ik vermoed dat dan het verschil tussen PSV en Ajax wel eens veel kleiner kan zijn, aangezien Ajax regelmatig op dinsdag heeft gespeeld in Europa. Dit houdt dus in dat voor PSV geldt dat de wedstrijd na de wedstrijd in Europa de moeilijke is, voor Ajax is dat de wedstrijd ervoor. Ik heb de cijfers niet opgezocht, maar ik vermoed dat het gat tussen beide clubs dan heel klein zal zijn. Volgens mij is het gewoon een bevestiging dat ver komen in Europa gevolgen heeft voor de competitie.
 
Mijn eerste post hier :)

Wat jammer is dat in dit onderzoek niet een volledig beeld wordt gegeven. Want nu wordt alleen gekeken naar eredivisiewedstrijden 3 dagen na een andere wedstrijd, Maar andersom geldt het natuurlijk ook. Europese of bekerwedstrijden 3 dagen na een eredivisiewedstrijd. De gevolgen zijn daarvoor identiek. Ik vermoed dat dan het verschil tussen PSV en Ajax wel eens veel kleiner kan zijn, aangezien Ajax regelmatig op dinsdag heeft gespeeld in Europa. Dit houdt dus in dat voor PSV geldt dat de wedstrijd na de wedstrijd in Europa de moeilijke is, voor Ajax is dat de wedstrijd ervoor. Ik heb de cijfers niet opgezocht, maar ik vermoed dat het gat tussen beide clubs dan heel klein zal zijn. Volgens mij is het gewoon een bevestiging dat ver komen in Europa gevolgen heeft voor de competitie.
Welkom!

Dat is een goed punt denk ik, al wilde ik er wat aan toevoegen en dat is dat 3 van die wedstrijden van Ajax op dinsdag en de andere 3 op woensdag waren. Verder hadden we i.t.t. Ajax ook voorrondes er tussendoor, wat dus het verschil weer een beetje groter maakt. Maar inderdaad, wat je kan opmaken uit het artikel is niet het complete plaatje, al is het wel interessant.
 
Welkom!

Dat is een goed punt denk ik, al wilde ik er wat aan toevoegen en dat is dat 3 van die wedstrijden van Ajax op dinsdag en de andere 3 op woensdag waren. Verder hadden we i.t.t. Ajax ook voorrondes er tussendoor, wat dus het verschil weer een beetje groter maakt. Maar inderdaad, wat je kan opmaken uit het artikel is niet het complete plaatje, al is het wel interessant.
Ik heb toch maar even geteld.
Bij PSV zie ik:
Beker 2x: 16/12, 19/1

Bij Ajax zie ik:
CL 5x: 21/10, 27/10, 3/11, 25/11, 1/12
Beker 1x: 20/1

Als de eredivisiewedstrijden kloppen wordt het totaal dus PSV 17x en Ajax 15x. Ligt toch een stuk dichter bij elkaar. Precies de 2 wedstrijden in de kwalificatie van PSV. Zo zie je dat statistiek erg misleidend kan zijn. Het artikel doet alsof PSV het echt zwaarder heeft dan de andere clubs. Maar dat blijkt bij nadere inspectie dus wel mee te vallen. Iig in vergelijking met Ajax.

Overigens wil dat niet zeggen dat het daardoor niet goed is om te rouleren. (Voor mij overigens ook niet dat het wel goed is). Het is namelijk wel zo dat PSV veel wedstrijden kort op elkaar moet spelen.
 
Nog op

Best opvallend dat PSV 15 duels heeft gespeeld na slechts twee dagen rustdag. Ajax, Feyenoord en AZ hebben ieder 9 duels gespeeld na twee dagen rustdag. Dus het rouleren is dus nog vrij verklaarbaar, maar afgelopen zondag of tegen Sparta vond ik wel iets te extreem.
Nog opvallender is het dat vooral ten Hag na de winterstop aan het klagen was dat zijn ploeg het minste rust kreeg. Wat overigens totaal niet klopte. PSV had meestal minder rust en moest weer eerder spelen dan Ajax. Maar daar hoor je de media dan weer niet over. Die zeiken alleen maar over Schmidt die zeikt over te weinig rust.
 
Nu Schmidt aan zijn laatste dagen bezig is ben ik benieuwd naar kandidaten om hem op te volgen. Cocu die het nog een keer mag proberen? Zou er best vrede mee hebben na deze Duitse storm van ellende.. rust in de tent en weer denken aan topsport ipv excuses.
Ik denk dat als PSV 2e eindigt dit seizoen we nog niet van Schmidt af zijn.
 
Nu Schmidt aan zijn laatste dagen bezig is ben ik benieuwd naar kandidaten om hem op te volgen. Cocu die het nog een keer mag proberen? Zou er best vrede mee hebben na deze Duitse storm van ellende.. rust in de tent en weer denken aan topsport ipv excuses.
Deze mag in de categorie wishful thinking. Ik help het je hopen hoor, maar ik denk niet dat JdJ Schmidt na dit seizoen gaat ontslaan. Cocu hoeft van mij nooit meer terug te komen. Schijtbakkenvoetbal wil ik niet meer zien. Ik had verwacht dat Schmidt een trainer was a la Klopp, met eenzelfde soort visie, maar het is meer een soort combinatie van FdB en Bosz; halfslap hoog druk zetten met een hoop nutteloos gebrei waar niemand bang van wordt (FdB) en dan je achterhoede wijd open gooien voor counters (Bosz). De intentie van JdJ was goed: een nieuwe visie voor PSV, met aantrekkelijk aanvallend voetbal. Helemaal mee eens; jammer dat Schmidt niet degene is die dat tot uitvoering kan brengen.
 
Deze mag in de categorie wishful thinking. Ik help het je hopen hoor, maar ik denk niet dat JdJ Schmidt na dit seizoen gaat ontslaan. Cocu hoeft van mij nooit meer terug te komen. Schijtbakkenvoetbal wil ik niet meer zien. Ik had verwacht dat Schmidt een trainer was a la Klopp, met eenzelfde soort visie, maar het is meer een soort combinatie van FdB en Bosz; halfslap hoog druk zetten met een hoop nutteloos gebrei waar niemand bang van wordt (FdB) en dan je achterhoede wijd open gooien voor counters (Bosz). De intentie van JdJ was goed: een nieuwe visie voor PSV, met aantrekkelijk aanvallend voetbal. Helemaal mee eens; jammer dat Schmidt niet degene is die dat tot uitvoering kan brengen.

Volgend seizoen gaan we helemaal los.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Schmidt blijft na dit seizoen gewoon zitten. Hij heeft te veel punten om mee te kunnen schermen waarom het dit jaar niet is gelukt (ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de gestelde doelstellingen waren vanuit de directie richting Schmidt). Ik denk ook dat Schmidt véél meer uit de groep kan halen volgend seizoen wanneer er (hopelijk) weer publiek bij mag zijn, we een fitte groep hebben en een normaal speelschema.
 
Schmidt blijft na dit seizoen gewoon zitten. Hij heeft te veel punten om mee te kunnen schermen waarom het dit jaar niet is gelukt (ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de gestelde doelstellingen waren vanuit de directie richting Schmidt). Ik denk ook dat Schmidt véél meer uit de groep kan halen volgend seizoen wanneer er (hopelijk) weer publiek bij mag zijn, we een fitte groep hebben en een normaal speelschema.
En terecht. Geen enkele club wordt er beter van als er elk seizoen een nieuwe trainer staat.

Ik vind het ook niet houdbaar dat ie t zo slecht zou doen zoals sommigen hier zeggen.
Het is zeker niet allemaal van t niveau waar we PSV graag zien.
We willen minstens tot de laatste wedstrijd meedoen om t kampioenschap, overwinteren in europa en minstens 1 knock out ronde doorkomen en de beker minstens halve finale halen. (Tenminste, dat niveau is wat ik wil zien).
Dat is niet gehaald. Gek vind ik dat ook niet, kijkend naar voorgaande seizoenen. En naar de selectie en m.n. de breedte ervan. En naar t feit dat er relatief weinig fatsoenlijk getraind kan worden vanwege het speelschema.
Europees was redelijk, iig overwintering. Beker eindelijk weer serieus genomen. Beetje pech met loting ajax uit.
Kampioenschap valt t meest tegen, maar nu met volle overtuiging ervoor gaan en zien waar t schip strandt.

Een topseizoen zal t niet meer kunnen worden, maar er kan wel iets neergezet worden waarop verder gebouwd kan worden. Komend jaar moet t gebeuren.
Ik heb wel vertrouwen in Schmidt om dat te gaan doen. In JdJ een stuk minder, maar das voor in een ander topic.

Kwalificaties als 'clown' e.d. vind ik onterecht en op weinig gebaseerd. Zo slecht was en is t niet. Als we nu 5e zouden staan met plek 2 ver uit zicht, europees de groepsfase niet waren doorgekomen en in de beker door n ander team dan ajax of angstgegner feyenoord waren uifgeschakeld, dan zou ik die kwalificatie snappen.

Schmidt werkt geheel op zn eigen manier. Dat vinden we in Nederland maar gek. Maar dat boeit m niet. Beetje eigenwijs mag een trainer wel zijn.

Ik ben sowieso benieuwd wat we voorgeschoteld gaan krijgen nu er weken komen met enkel in t weekend een wedstrijd. Minder roulaties? Fittere groep?Gaat dat een positief effect hebben op de uitvoering van bijv het roemruchte 'volgass'? Hoop t, zodat we meer met zn allen wat positiever naar komend seizoen gaan kijken. Want af en toe heb ik t gevoel na een forumbezoek aan de anti-depressiva te moeten :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan