PSV - RKC Waalwijk | Zaterdag 23 januari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zet Real Madrid 2 tegenover ons en je wint met 4-0. De nr 12 tm 17 zijn vaak niet zo veel beter dan de basisspelers van de lager geklasseerde overige clubs.
Waarom betalen we onze reservespelers dan zoveel meer? Dan zouden we voor onze wisselspelers toch beter spelers van RKC en Fortuna halen, scheelt miljoenen per jaar aan salaris en miljoenen aan transfer kosten per jaar.
En PSV makkelijk over Real 2 heenwalsen: dream on
 
Waarom betalen we onze reservespelers dan zoveel meer? Dan zouden we voor onze wisselspelers toch beter spelers van RKC en Fortuna halen, scheelt miljoenen per jaar aan salaris en miljoenen aan transfer kosten per jaar.
En PSV makkelijk over Real 2 heenwalsen: dream on
Ajax walst al makkelijk over Real 1 heen.
Er lopen inderdaad genoeg spelers in de eredivisie en KKD die niet zouden misstaan als vervanger van een Guti, Baumgartl, Viergever.
 
Boscagli door PSV verkozen tot MOTM, ontwikkeld zich steeds meer tot een complete voetballer, mooi om te zien dat die zich zo goed ontwikkeld
Ik heb gisteren niet gekeken en het zou nu weer twee wedstrijden goed gaan met Boscagli al was hij wel betrokken bij een belangrijke AZ tegen goal. Maar vorige keer ging het ook even en daarna was het weer iedere keer in de fout gaan. Dat zie ik bij Rosario ook, dan gaat het een eventjes goed en dan valt hij toch weer terug. In Boscagli zit er wel meer rek in denk ik.
 
En toch mis ik het,sinds 86 elke 2 weken naar het Philips-stadion en nu al een jaar niet.
Ja het is een gemis , maar gezien het vertoonde spel en de ergernis is het voor mij het laatste jaar dat ik een seizoenskaart zal hebben. Dit seizoen zullen we sowieso geen enkele wedstrijd kunnen bezoeken. Ik zie het als een gedwongen cold turkey. En na een jaar ben je er al aan gewend.
 
Het afwachtende spel heeft niets met een gebrek aan automatismen te maken, maar alles met de keuze voor een overdreven behoudende en voorzichtige tactiek. En dat is jammer, omdat ik dacht dat we daar met de komst van Schmidt eindelijk van af waren.

Overigens speelden we gisteren niet tegen Barcelona, maar tegen een even gehavend RKC.
Je mag zeker kritiek hebben en het spel is gewoon ondermaats. Tegelijk vind ik het niet fair om dit te vergelijken met de belofte die gedaan is aan het begin van het seizoen. Toen wist Schmidt ook nog niet hoeveel pech hij zou hebben met corona en blessures. Gelukkig valt het qua resultaten nog wel mee (doen nog op drie fronten mee).

Maar je zegt een behoudende tactiek. Maar tegen RKC hadden we toch weinig keus? Thomas is ook van nature een aanvallende middenvelder/dynamische. Verder was je verplicht om Baumi op gestelden wegens drie blessures van linkervededigers (max obispo en viergever). Guti is in mijn opinie niet beter dan Thomas. Dan heb je Fein. Maar ook die is een gevalletje dat hij er nog niet klaar was. Toen Thomas gebleseerd was riepen hier ook mensen dat hij de oplossing was.

Kan Fein nog groeien? Zeker. Is hij de oplossing? Vrees het niet. Een fitte Gakpo/Gotze zal meer impact hebben.
Maar de nummers 12-17 van de PSV selectie moeten toch ook gewoon veel beter zijn dan de eerste 11 van RKC, Emmen en Fortuna etc. Ze verdienen in ieder geval een veelvoud van het salaris dat spelers van dat soort clubs verdienen. Dit argument snijdt alleen hout voor de wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse. Voor alle andere wedstrijden is het een slap excuus
Maar ze winnen toch? Je moet alleen niet een spetterend aanvallend spel verwachten als je noodgedwongen een Thomas,Mauro en Baumi moet opstellen. Als je de selectie van gisteren aan het begin van het seizoen er definitief in stond als selectie dan hadden de meeste gezegd. PSV gaat spelen om een 3/4de plek. En ja dan verlies je ook welleens een keer tegen een nummer 12 t/m 18. (Ajaz geheel fit verspeelde ook punten tegen een Willem 2).

Ik wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op deze 11 spelers of op Schmidt. Alleen de belofte dat we aanvallend gegenpress voetbal gingen zien vind ik niet helemaal fair om daar Schmidt op te beoordelen. Vaak moet hij keuzes maken wegens blessures/fitheid. Dan is het logisch dat je geen prachtig aanvallend spel, zelfs tegen rkc, op de mat kunt leggen. Moet dit psv punten pakken? Zeker. Mag je er meer van verwachten? Gedeeltelijke. Maar een Thomas/Mauro/Baumgartl zijn ook spelers voor de subtop. Dus dan kun je ook welleens op je bek gaan tegen kleinere clubs als je die teveel en te vaak moet inzetten.
 
Ik heb gisteren niet gekeken en het zou nu weer twee wedstrijden goed gaan met Boscagli al was hij wel betrokken bij een belangrijke AZ tegen goal. Maar vorige keer ging het ook even en daarna was het weer iedere keer in de fout gaan. Dat zie ik bij Rosario ook, dan gaat het een eventjes goed en dan valt hij toch weer terug. In Boscagli zit er wel meer rek in denk ik.
Klopt voetballend brengt die veel hoor in dit elftal, alleen verdedigend vaak nog wel foutjes, als die verdedigend echt nog beter wordt, wordt het een van de belangrijkste spelers binnen dit elftal, verwacht nog veel van hem
 
Je mag zeker kritiek hebben en het spel is gewoon ondermaats. Tegelijk vind ik het niet fair om dit te vergelijken met de belofte die gedaan is aan het begin van het seizoen. Toen wist Schmidt ook nog niet hoeveel pech hij zou hebben met corona en blessures. Gelukkig valt het qua resultaten nog wel mee (doen nog op drie fronten mee).

Maar je zegt een behoudende tactiek. Maar tegen RKC hadden we toch weinig keus? Thomas is ook van nature een aanvallende middenvelder/dynamische. Verder was je verplicht om Baumi op gestelden wegens drie blessures van linkervededigers (max obispo en viergever). Guti is in mijn opinie niet beter dan Thomas. Dan heb je Fein. Maar ook die is een gevalletje dat hij er nog niet klaar was. Toen Thomas gebleseerd was riepen hier ook mensen dat hij de oplossing was.

Kan Fein nog groeien? Zeker. Is hij de oplossing? Vrees het niet. Een fitte Gakpo/Gotze zal meer impact hebben.

Maar ze winnen toch? Je moet alleen niet een spetterend aanvallend spel verwachten als je noodgedwongen een Thomas,Mauro en Baumi moet opstellen. Als je de selectie van gisteren aan het begin van het seizoen er definitief in stond als selectie dan hadden de meeste gezegd. PSV gaat spelen om een 3/4de plek. En ja dan verlies je ook welleens een keer tegen een nummer 12 t/m 18. (Ajaz geheel fit verspeelde ook punten tegen een Willem 2).

Ik wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op deze 11 spelers of op Schmidt. Alleen de belofte dat we aanvallend gegenpress voetbal gingen zien vind ik niet helemaal fair om daar Schmidt op te beoordelen. Vaak moet hij keuzes maken wegens blessures/fitheid. Dan is het logisch dat je geen prachtig aanvallend spel, zelfs tegen rkc, op de mat kunt leggen. Moet dit psv punten pakken? Zeker. Mag je er meer van verwachten? Gedeeltelijke. Maar een Thomas/Mauro/Baumgartl zijn ook spelers voor de subtop. Dus dan kun je ook welleens op je bek gaan tegen kleinere clubs als je die teveel en te vaak moet inzetten.
Maar we hebben dat gegenpressung nog nauwelijks gezien? Hij heeft zelf gezegd dat ze het in een week onder de knie kunnen hebben. Dat geldt dan toch ook voor de wissels?

We moeten naar Thomas kijken, omdat Schmidt hem laat staan, maar Mo (gisteren de enige die iets creatiefs liet zien) moet na een uur douchen. Zo krijgt hij ook nog eens nooit de benodigde inhoud.
 
Ja het is een gemis , maar gezien het vertoonde spel en de ergernis is het voor mij het laatste jaar dat ik een seizoenskaart zal hebben. Dit seizoen zullen we sowieso geen enkele wedstrijd kunnen bezoeken. Ik zie het als een gedwongen cold turkey. En na een jaar ben je er al aan gewend.
Dat heb ik ook. 40 jaar kaart gehad en dit jaar gelukkig tijdelijk stopgezet. En ik heb er geen spijt van dat ik niet elke 2 weken 300km hoef te reizen om vervolgens weer met een kutgevoel naar huis te rijden.
 
Dat heb ik ook. 40 jaar kaart gehad en dit jaar gelukkig tijdelijk stopgezet. En ik heb er geen spijt van dat ik niet elke 2 weken 300km hoef te reizen om vervolgens weer met een kutgevoel naar huis te rijden.
Ik heb een 50/50 seizoenskaart aangehouden om eventueel mijn plek te kunnen behouden als we weer naar het stadion zouden kunnen gaan. Na het seizoen kan ik de helft van het bedrag terug vragen als ik minder dan 9 wedstrijden kan bezoeken. Nou dat gaat wel lukken. Ik kan geen enkele wedstrijd bezoeken.
 
Uiteindelijk staat er wel weer gewoon 2-0 op het scorebord. Was het aantrekkelijk of goed? Nee. Ben ik er tevreden over? Nee. Maar we winnen wel weer. We missen toch iedere keer wat van onze beste spelers (Götze, Gakpo) en vooral eerstgenoemde is een belangrijke schakel, vooral op mentaal vlak. Maar misschien zijn wij hier wel iets te veel gewend geraakt aan de Nederlandse manier van voetballen. Vanuit balbezit, mooi voetbal spelen. Wat PSV nu doet is effectief voetbal spelen, want eerlijk is eerlijk, op die periode na met grote kansen is RKC amper gevaarlijk geweest.
 
Kent iemand misschien een manier om de wedstrijd terug te kijken, zonder ESPN abonnement?
Misschien een of andere sites die streams opslaat?
Laat maar weten in een dm graag!
 
Uiteindelijk staat er wel weer gewoon 2-0 op het scorebord. Was het aantrekkelijk of goed? Nee. Ben ik er tevreden over? Nee. Maar we winnen wel weer. We missen toch iedere keer wat van onze beste spelers (Götze, Gakpo) en vooral eerstgenoemde is een belangrijke schakel, vooral op mentaal vlak. Maar misschien zijn wij hier wel iets te veel gewend geraakt aan de Nederlandse manier van voetballen. Vanuit balbezit, mooi voetbal spelen. Wat PSV nu doet is effectief voetbal spelen, want eerlijk is eerlijk, op die periode na met grote kansen is RKC amper gevaarlijk geweest.
Daar kun je tegenover zetten, dat met wat geluk, RKC ook met 0-2 de rust in kon gaan. De PSV goal kwam uit de lucht vallen. De1e helft controleerden we de wedstrijd absoluut niet.
Uiteindelijk telt het resultaat, daar heb je gelijk, maar dit blijft niet goed gaan, dat kan niet. Ik vermoed dinsdag tegen Emmen punt verlies, tenzij er in de komende 2 dagen iets gaat veranderen
 
Uiteindelijk staat er wel weer gewoon 2-0 op het scorebord. Was het aantrekkelijk of goed? Nee. Ben ik er tevreden over? Nee. Maar we winnen wel weer. We missen toch iedere keer wat van onze beste spelers (Götze, Gakpo) en vooral eerstgenoemde is een belangrijke schakel, vooral op mentaal vlak. Maar misschien zijn wij hier wel iets te veel gewend geraakt aan de Nederlandse manier van voetballen. Vanuit balbezit, mooi voetbal spelen. Wat PSV nu doet is effectief voetbal spelen, want eerlijk is eerlijk, op die periode na met grote kansen is RKC amper gevaarlijk geweest.
Alles leuk en aardig, maar in die periode kun je wel op 0-2 achter komen te staan en dan is de kans groot dat je
tegen RKC punt/punten verspeelt. En PSV speelt helemaal geen effectief voetbal. Ze doen maar wat. Gisteren hebben ze per toeval gewonnen. Eerlijk is Eerlijk. :rolleyes:
 
Daar kun je tegenover zetten, dat met wat geluk, RKC ook met 0-2 de rust in kon gaan. De PSV goal kwam uit de lucht vallen. De1e helft controleerden we de wedstrijd absoluut niet.
Uiteindelijk telt het resultaat, daar heb je gelijk, maar dit blijft niet goed gaan, dat kan niet. Ik vermoed dinsdag tegen Emmen punt verlies, tenzij er in de komende 2 dagen iets gaat veranderen
Klopt ja, het was inderdaad niet goed. Maar roepen er hier niet iedere week mensen dat we de wedstrijd erop punten gaan laten liggen? Het is niet leuk om te zien, maar als je me vorig jaar had gevraagd om te tekenen voor de situatie waar we nu in zitten (door in Europa en volop in de race voor de 2e plek) had ik het zonder na te denken gedaan. Uiteindelijk moet PSV weer de club zijn die altijd voor het kampioenschap strijdt, maar door gekut de afgelopen jaren is Ajax nou eenmaal te ver uitgelopen. Dit seizoen is het kwalitatief gat wel wat verkleind, maar Ajax blijft nog wel gewoon de betere.
 
Maar we hebben dat gegenpressung nog nauwelijks gezien? Hij heeft zelf gezegd dat ze het in een week onder de knie kunnen hebben. Dat geldt dan toch ook voor de wissels?

We moeten naar Thomas kijken, omdat Schmidt hem laat staan, maar Mo (gisteren de enige die iets creatiefs liet zien) moet na een uur douchen. Zo krijgt hij ook nog eens nooit de benodigde inhoud.
Volgensmij is dat binnen een week geleerd aardig uit de context gehaald. Het is iets wat geleerd kan worden voor bepaalde spelers in een korte tijd. Maar zoals ik al zegt heeft Schmidt nauwelijks een fitte selectie tot zijn beschikking gehad.

Daarnaast word er wel gegenpressing gespeeld maar je merkt dat met name de fitheid en het ontbreken van automatismen zorgen dat dit niet tot zijn recht komt. Om 90 minuten te jagen moet een speler 100 procent fit zijn. Als de helft van je selectie steeds kwakkelt met fitheid dan is het logisch dat je hier moeite mee hebt toch?

Laat ik het zo zeggen wat me punt was. Toen jij de opstelling zag. Dacht jij toen ow met deze spelers rollen we rkc met flitsend spel en 5 doelpunten op. Of dacht je. Ow jee als dat maar goed gaat.

Ook van Bommel en Cocu (en zelfs ten Hag met Ajax) winnen niet iedere wedstrijd met een fitelftal met flitsend en doelpuntrijkt voetbal. Uiteindelijk ben je als coach ook afhankelijk van de kwaliteit van de selectie. En die is, dankzij blessures, op dit moment vrij matig.


Je wissel over Mo snap ik de frustratie. Hoewel ik juist zeg. Kritiek op Schmidt wat hij doet met de huidige spelers mag uiteraard. Natuurlijk kan het spel beter. Maar laten we niet een aanvallend psv verwachten wat RKC mey 6 doelpunten oprolt als je in de basis begint met Baumi, Thomas en Mauro.

De wissel van Mo kan daarnaast ook te maken hebben met fitheid. Een Thomas kan 90 min volhouden en bij Mo twijfel ik daar welleens over. Als Gotze niet fit is tegen Emmen en je zou Mo 90 minuten laten spelen en Mo zou gebleseerd raken dan zou dat kunnen betekenen dat je nul creatief technische spelers hebt tegen Emmen en misschien Feyenoord. Ik snap best dat je dan kiest om Mo eruit te halen en de 1 0 uit te spelen met werkers als Thomas. Een risico. Maar denk wel een veiliger risico dan Mo verliezen (zeker omdat Madueke ookal weer was uitgevallen).
 
Je mag zeker kritiek hebben en het spel is gewoon ondermaats. Tegelijk vind ik het niet fair om dit te vergelijken met de belofte die gedaan is aan het begin van het seizoen. Toen wist Schmidt ook nog niet hoeveel pech hij zou hebben met corona en blessures. Gelukkig valt het qua resultaten nog wel mee (doen nog op drie fronten mee).

Maar je zegt een behoudende tactiek. Maar tegen RKC hadden we toch weinig keus? Thomas is ook van nature een aanvallende middenvelder/dynamische. Verder was je verplicht om Baumi op gestelden wegens drie blessures van linkervededigers (max obispo en viergever). Guti is in mijn opinie niet beter dan Thomas. Dan heb je Fein. Maar ook die is een gevalletje dat hij er nog niet klaar was. Toen Thomas gebleseerd was riepen hier ook mensen dat hij de oplossing was.

Kan Fein nog groeien? Zeker. Is hij de oplossing? Vrees het niet. Een fitte Gakpo/Gotze zal meer impact hebben.

Maar ze winnen toch? Je moet alleen niet een spetterend aanvallend spel verwachten als je noodgedwongen een Thomas,Mauro en Baumi moet opstellen. Als je de selectie van gisteren aan het begin van het seizoen er definitief in stond als selectie dan hadden de meeste gezegd. PSV gaat spelen om een 3/4de plek. En ja dan verlies je ook welleens een keer tegen een nummer 12 t/m 18. (Ajaz geheel fit verspeelde ook punten tegen een Willem 2).

Ik wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op deze 11 spelers of op Schmidt. Alleen de belofte dat we aanvallend gegenpress voetbal gingen zien vind ik niet helemaal fair om daar Schmidt op te beoordelen. Vaak moet hij keuzes maken wegens blessures/fitheid. Dan is het logisch dat je geen prachtig aanvallend spel, zelfs tegen rkc, op de mat kunt leggen. Moet dit psv punten pakken? Zeker. Mag je er meer van verwachten? Gedeeltelijke. Maar een Thomas/Mauro/Baumgartl zijn ook spelers voor de subtop. Dus dan kun je ook welleens op je bek gaan tegen kleinere clubs als je die teveel en te vaak moet inzetten.
Thomas, Mauro en Baumgartl zijn allemaal beter dan Meulensteen, Azhil en Daneels.
 
Misschien dat het in de bovenstaande discussie handig is om te weten dat voetbal geen individuele sport is maar een teamsport. Als sommige spelers (nog) niet goed op elkaar ingespeeld zijn, heb je weinig aan welke speler beter is dan de ander. En dat is vaak bij bankspelers het geval.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan