PSV - RKC Waalwijk | Zaterdag 23 januari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Maar als je nooit 90 minuten speelt, wordt je nooit echt fit.

Laten we nou niet espn en hans kraaij gaan napraten.
Er zijn, voor de winterstop, genoeg wedstrijden geweest waarin Mo, Götze, Malen en in geloof in mindere mate Gakpo de volle 90 minuten hebben gespeeld.
Dat dat nu niet is, vind ik volkomen logisch. 5 wedstrijden in 13 dagen, aantal blessures dat alleen maar groter wordt. Dan kun je niet anders dan doseren bij een aantal spelers.
Wie kan mij zeggen dat als hij die spelers bijna elke wedstrijd 90 min laat staan, dat we dan nu niet nog meer blessures zouden hebben?

We hebben gewoon niet zon goede selectie waarmee je het wegvallen van de beste 3 a 4 spelers even op gaat vangen.
Naweeën van een dramatische transferperiode in m.n. seizoen 19/20.
 
Ja, en als de voorzetten in de beginfase niet tussen de spelers vallen sta je 2-0 voor. Als als als.
Mwahh, dat zijn wel andere alsen. RKC had grote kansen die door geluk en uitstekend keep werk, er niet ingingen. Jouw alsen zijn van het kaliber, als Mo niet 5 meter naast had geschoten maar in de kruising, was het een goal geweest. Of als ze Dumfries ongehinderd door hadden laten lopen op de keeper, had hij gescoord.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laten we dan Baumi, Thomas en Mauro verkopen voor 4m, en de 3 spelers van RKC kopen op die posities, kost je 750k en je bespaart meer dan 1.5m per jaar op salaris. Als het toch allemaal niks uitmaakt ...
Dat is wel het heel uiterste. Dat is niet wat ik bedoel. Hoogstens dat je drie kunt wisselen met een subtopper basisspeler en dat je dan qua kwaliteit niet er achter of vooruit mee gaat.

Ik bedoel een selectie met Baumi, mauro en Thomas verplicht in de basis. Is niet per se van het topniveau. Dan kun je een keertje verliezen van een laag geplaatst team zoals RKC. Maar de meeste win je (gelukkig) ookwel omdat je op papier de sterke tegenstander bent. Maar ik vind het dan onrealistisch om mooi, verzorgt en aanvallend voetbal te verwachten. De kwaliteiten zijn wat ingedeukt in de meeste wedstrijden van het seizoen. Als we 4/5 wedstrijden op rij spelen met onze beste helft (of 1 gebleseerde) dan mag ie ook verzorgd en aanvallend voetbal verwachten. Vind ik.
 
Haha. Bescheiden dus. :)
Maar iemand anders met voetballend inzicht en een goede pass mag ook.
Ik maak me dan vooral zorgen over wie de defensie gaat ‘versterken’. Misschien dat Obispo zich eindelijk eens goed gaat ontwikkelen. Maar persoonlijk zou ik het gewoon eens met Fein proberen. Een wedstrijdje of 30 de kans geven, net zoals hij wiens kapsel niet genoemd mag worden :lmao:
 
Ja ik dacht precies hetzelfde. :ROFL:
Haha. Ik zal het bescheiden houden.
Doet me denken aan mijn eerste post op dit forum, ver voordat de huidige versie er was. Ik vond Simons altijd zo een nietszeggende voetballer dat toen Slobodan Rajkovic op zijn positie een geweldige pot had gespeeld in de sneeuw tegen CSKA Moskou voor de CL, ik mij hard wilde maken voor die permanente wissel in mijn eerste post.

Het is (alweer...) bijna vijftien jaar geleden, maar ik weet nog hoe gepikeerd men reageerde hoe ik dat durfde te opperen t.a.v. "onze kapitein" (wat een bedroevend woord). Ik maakte wel gelijk indruk zullen we maar zeggen. :ROFL:
 
Ik maak me dan vooral zorgen over wie de defensie gaat ‘versterken’. Misschien dat Obispo zich eindelijk eens goed gaat ontwikkelen. Maar persoonlijk zou ik het gewoon eens met Fein proberen. Een wedstrijdje of 30 de kans geven, net zoals hij wiens kapsel niet genoemd mag worden :lmao:
Kopen. Ze hebben achterin gewoon kwaliteit nodig.
 
Met elkaar trainen zorgt er niet meteen voor dat je tijdens een wedstrijd 100% op elkaar bent ingespeeld. Dat soort dingen worden pas echt gevormd tijdens wedstrijden. Je bent op een training namelijk in verschillende formaties tegen elkaar aan het spelen, niet met de vaste basis 11 tegen de rest.

Ik zeg daarbij ook niet dat het een argument is voor gisteren. Het gaat me om die wisselspeler/beoordelen op individuele spelers discussie.

Laten we nou niet espn en hans kraaij gaan napraten.
Er zijn, voor de winterstop, genoeg wedstrijden geweest waarin Mo, Götze, Malen en in geloof in mindere mate Gakpo de volle 90 minuten hebben gespeeld.
Dat dat nu niet is, vind ik volkomen logisch. 5 wedstrijden in 13 dagen, aantal blessures dat alleen maar groter wordt. Dan kun je niet anders dan doseren bij een aantal spelers.
Wie kan mij zeggen dat als hij die spelers bijna elke wedstrijd 90 min laat staan, dat we dan nu niet nog meer blessures zouden hebben?

We hebben gewoon niet zon goede selectie waarmee je het wegvallen van de beste 3 a 4 spelers even op gaat vangen.
Naweeën van een dramatische transferperiode in m.n. seizoen 19/20.
Napraten mwah. Ik heb zelf ook altijd baat bij wedstrijdritme. De aanvallers spelen maar zelden 90 minuten. Die intensiteit heb je wel nodig.
Mwahh, dat zijn wel andere alsen. RKC had grote kansen die door geluk en uitstekend keep werk, er niet ingingen. Jouw alsen zijn van het kaliber, als Mo niet 5 meter naast had geschoten maar in de kruising, was het een goal geweest. Of als ze Dumfries ongehinderd door hadden laten lopen op de keeper, had hij gescoord.
PSV had wel een paar scherpe voorzetten waar geen schot uit kwam, maar wel een goede kansen waren. Is ook een als.

Als RKC op 0-2 was gekomen, was dat wel erg effectief geweest. Ze kregen 4 goede kansen, maar 3 ervan waren in een serie, dus dat had maar 1 goal kunnen worden.
 
Ja ik dacht precies hetzelfde. :ROFL:

Doet me denken aan mijn eerste post op dit forum, ver voordat de huidige versie er was. Ik vond Simons altijd zo een nietszeggende voetballer dat toen Slobodan Rajkovic op zijn positie een geweldige pot had gespeeld in de sneeuw tegen CSKA Moskou voor de CL, ik mij hard wilde maken voor die permanente wissel in mijn eerste post.

Het is (alweer...) bijna vijftien jaar geleden, maar ik weet nog hoe gepikeerd men reageerde hoe ik dat durfde te opperen t.a.v. "onze kapitein" (wat een bedroevend woord). Ik maakte wel gelijk indruk zullen we maar zeggen. :ROFL:
15 jaar alweer. dat gaat snel.. Of we worden gewoon oud..
 
Oud ben je wel geworden maar ook wijs, met je “ stop making sense”? Dat weet ik zo net nog niet hoor :maniac:
Wie had het hier over wijs. :cool: Ik heb wel het idee dat hoe ouder iemand wordt hoe minder je eigenlijk blijkt te weten. Maar misschien ligt dat aan mij...
 
We praten zondagavond verder. Ik hoop van ganser harte dat ik door het stof moet, maar ik zeg je nu dat we uit die 2 wedstrijden 1, hooguit 2 punten gaan halen. En dan is de 2e plaats uit zicht. In de beker uit tegen Ajax.
Ik denk dat het dan weer zo'n kutpot wordt tegen Emmen die we uiteindelijk gewoon winnen. Fey kan beide kanten op, maar dat is altijd zo.
 
Dat is wel het heel uiterste. Dat is niet wat ik bedoel. Hoogstens dat je drie kunt wisselen met een subtopper basisspeler en dat je dan qua kwaliteit niet er achter of vooruit mee gaat.

Ik bedoel een selectie met Baumi, mauro en Thomas verplicht in de basis. Is niet per se van het topniveau. Dan kun je een keertje verliezen van een laag geplaatst team zoals RKC. Maar de meeste win je (gelukkig) ookwel omdat je op papier de sterke tegenstander bent. Maar ik vind het dan onrealistisch om mooi, verzorgt en aanvallend voetbal te verwachten. De kwaliteiten zijn wat ingedeukt in de meeste wedstrijden van het seizoen. Als we 4/5 wedstrijden op rij spelen met onze beste helft (of 1 gebleseerde) dan mag ie ook verzorgd en aanvallend voetbal verwachten. Vind ik.
Hier gaan we het niet over eens worden. Ik pas volgens mij gewoon logica toe. Als we met Mauro, Thomas en Baumi niet kunnen verwachten beter te zijn dan RKC, kun je dus net zo goed de spelers van RKC kopen. Scheelt je miljoenen op jaarbasis.

Ik vind het smoesjes. Ik heb al eens eerde uiteeengezet, het spel dat Schmidt wil spelen kan niet met deze spelers. Spelers staan constant opm de verkeerde plaats en moeten de dingen doen waar ze juist niet goed in zijn. Daarnaast staat iedereen in balbezit stil. Dan krijg je het dus ook moeilijk tegen RKC, Volendam en dinsdag Emmen.
 
Hier gaan we het niet over eens worden. Ik pas volgens mij gewoon logica toe. Als we met Mauro, Thomas en Baumi niet kunnen verwachten beter te zijn dan RKC, kun je dus net zo goed de spelers van RKC kopen. Scheelt je miljoenen op jaarbasis.
Ja maar je speelt toch meer dan alleen rkc? Met deze selectie zou je nog steeds de meeste wedstrijden winnen maar zul je ook wat verliezen.

Ach het niet eens worden hoeft ook niet. Hopelijk zien we allebei binnenkort resultaat en goed spel. :)
 
Ja maar je speelt toch meer dan alleen rkc? Met deze selectie zou je nog steeds de meeste wedstrijden winnen maar zul je ook wat verliezen.

Ach het niet eens worden hoeft ook niet. Hopelijk zien we allebei binnenkort resultaat en goed spel. :)
Niet voor het een if ander, maar tegen het eind van de winterstop en vlak erna liep het toch lekker. Momenteel weer even niet. Net als bij de rest, ajax wint vandaag net bij Fortuna. Nu is het slecht spel met (hopelijk) veel puntjes pakken. Wel van belang is dat er weer eens een sleutelwedstrijd (tegen een directe tegenstander) wordt gewonnen. Nu loopt PSV wel mee, maar niet in.
 
Een systeem wat al sinds 7-8 maanden niet van de grond komt. Daarom is het spel ook helemaal niet beter dan onder MvB ondanks al die nieuwe goede spelers. Of deze selectie wil niet luisteren naar herr Schmidt of zijn systeem past niet bij deze groep. Dat je er een paar mist mag nooit als excuus worden gebruikt voor het feit dat we een paar minuten per wedstrijd goed voetbal zien maar de rest van de tijd dramatische passing, overlopen worden door de tegenstanders en kans op kans voor zwakke, redelijke en grote ploegen. Want tegen al die tegenstanders hebben we gespeeld maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat de wedstrijd in de pocket zat. Schmidt moet of 6 nieuwe spelers gaan kopen of zijn systeem aanpassen. De afwezigheid van 3 spelers mag nooit als excuus worden gebruikt door een topclub. Als het goed is traint Schmidt niet met 11 spelers maar met 23 en heeft ie na maanden hier trainer te zijn ook de reserve spelers geleerd hoe ze dat systeem moeten uitvoeren. Hij heeft geen herkenbaar voetbal kunnen introduceren tot nu toe en dat heeft niets met de afwezigheid van een paar spelers te maken. Als hij de trainer van Ajax was geweest, dan had ik velen hier willen horen over het maar niet voor elkaar kunnen krijgen van hoe hij wil spelen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan