PSV - RKC Waalwijk | Zaterdag 23 januari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Daar kun je tegenover zetten, dat met wat geluk, RKC ook met 0-2 de rust in kon gaan. De PSV goal kwam uit de lucht vallen. De1e helft controleerden we de wedstrijd absoluut niet.
Uiteindelijk telt het resultaat, daar heb je gelijk, maar dit blijft niet goed gaan, dat kan niet. Ik vermoed dinsdag tegen Emmen punt verlies, tenzij er in de komende 2 dagen iets gaat veranderen
Het doet me denken aan die eerste seizoenshelft in 2018-2019, toen we tot Feyenoord uit ook alles wonnen. Dat dit vaak met heel veel mazzel gebeurde en gepaard ging met dramatisch voetbal mocht toen niet worden gezegd, want we wonnen toch? Pas toen het geluk op was en we in de tweede seizoenshelft punten begonnen te verspelen, zwol de kritiek aan. Scorebordjournalistiek is ook supporters niet vreemd. ;)
 
Misschien dat het in de bovenstaande discussie handig is om te weten dat voetbal geen individuele sport is maar een teamsport. Als sommige spelers (nog) niet goed op elkaar ingespeeld zijn, heb je weinig aan welke speler beter is dan de ander. En dat is vaak bij bankspelers het geval.
Dat bedoel ik ook. Het gaat om de intentie en de tactiek die de trainer voor de hele ploeg kiest. En die sluit totaal niet aan bij wat ons in het vooruitzicht werd gesteld, terwijl dat ook met een paar invallers heel goed mogelijk is tegen een veel mindere tegenstander. Het is ook niet zo dat ze nooit samen trainen...
 
Ik heb een 50/50 seizoenskaart aangehouden om eventueel mijn plek te kunnen behouden als we weer naar het stadion zouden kunnen gaan. Na het seizoen kan ik de helft van het bedrag terug vragen als ik minder dan 9 wedstrijden kan bezoeken. Nou dat gaat wel lukken. Ik kan geen enkele wedstrijd bezoeken.
Ik heb een certificaat plaats dus ik kan weer instappen wanneer ik wil. Heb altijd eerste keus. Achteraf dus een prima keus om geen kaart te nemen dit seizoen.
 
Alles leuk en aardig, maar in die periode kun je wel op 0-2 achter komen te staan en dan is de kans groot dat je
tegen RKC punt/punten verspeelt. En PSV speelt helemaal geen effectief voetbal. Ze doen maar wat. Gisteren hebben ze per toeval gewonnen. Eerlijk is Eerlijk. :rolleyes:
Ja, en als de voorzetten in de beginfase niet tussen de spelers vallen sta je 2-0 voor. Als als als.
 
Kent iemand misschien een manier om de wedstrijd terug te kijken, zonder ESPN abonnement?
Misschien een of andere sites die streams opslaat?
Laat maar weten in een dm graag!
Studio Sport van gisteren terugkijken ;)
Volgensmij is dat binnen een week geleerd aardig uit de context gehaald. Het is iets wat geleerd kan worden voor bepaalde spelers in een korte tijd. Maar zoals ik al zegt heeft Schmidt nauwelijks een fitte selectie tot zijn beschikking gehad.
Daarnaast word er wel gegenpressing gespeeld maar je merkt dat met name de fitheid en het ontbreken van automatismen zorgen dat dit niet tot zijn recht komt. Om 90 minuten te jagen moet een speler 100 procent fit zijn. Als de helft van je selectie steeds kwakkelt met fitheid dan is het logisch dat je hier moeite mee hebt toch?

Laat ik het zo zeggen wat me punt was. Toen jij de opstelling zag. Dacht jij toen ow met deze spelers rollen we rkc met flitsend spel en 5 doelpunten op. Of dacht je. Ow jee als dat maar goed gaat.

Ook van Bommel en Cocu (en zelfs ten Hag met Ajax) winnen niet iedere wedstrijd met een fitelftal met flitsend en doelpuntrijkt voetbal. Uiteindelijk ben je als coach ook afhankelijk van de kwaliteit van de selectie. En die is, dankzij blessures, op dit moment vrij matig.


Je wissel over Mo snap ik de frustratie. Hoewel ik juist zeg. Kritiek op Schmidt wat hij doet met de huidige spelers mag uiteraard. Natuurlijk kan het spel beter. Maar laten we niet een aanvallend psv verwachten wat RKC mey 6 doelpunten oprolt als je in de basis begint met Baumi, Thomas en Mauro.

De wissel van Mo kan daarnaast ook te maken hebben met fitheid. Een Thomas kan 90 min volhouden en bij Mo twijfel ik daar welleens over. Als Gotze niet fit is tegen Emmen en je zou Mo 90 minuten laten spelen en Mo zou gebleseerd raken dan zou dat kunnen betekenen dat je nul creatief technische spelers hebt tegen Emmen en misschien Feyenoord. Ik snap best dat je dan kiest om Mo eruit te halen en de 1 0 uit te spelen met werkers als Thomas. Een risico. Maar denk wel een veiliger risico dan Mo verliezen (zeker omdat Madueke ookal weer was uitgevallen).
Maar als je nooit 90 minuten speelt, wordt je nooit echt fit.
Thomas, Mauro en Baumgartl zijn allemaal beter dan Meulensteen, Azhil en Daneels.
Precies.
Misschien dat het in de bovenstaande discussie handig is om te weten dat voetbal geen individuele sport is maar een teamsport. Als sommige spelers (nog) niet goed op elkaar ingespeeld zijn, heb je weinig aan welke speler beter is dan de ander. En dat is vaak bij bankspelers het geval.
Ze trainen toch ook samen? Ik vind dat geen argument tegen RKC.
 
Daar zorgt PSV toch zelf voor. :rolleyes:
Als we alles winnen worden we kampioen. :CHEER:;)
Ja, en zo hebben we aan de andere kant gewoon een goede keeper staan. Wedstrijden waarin de tegenstander geen kans krijgt zijn gewoon heel klein, geldt net zo goed voor de Europese topclubs. Ja, slechts 12 schoten van onze zijde is te laag, die 7 van de tegenstander ga je echt niet veel lager krijgen.
 
Ja, en zo hebben we aan de andere kant gewoon een goede keeper staan. Wedstrijden waarin de tegenstander geen kans krijgt zijn gewoon heel klein, geldt net zo goed voor de Europese topclubs. Ja, slechts 12 schoten van onze zijde is te laag, die 7 van de tegenstander ga je echt niet veel lager krijgen.
Eens. Iedere tegenstander krijgt kansen tegen Ajax, PSV, Vitesse, Feyenoord en AZ. Maar als Onana ze pakt hebben ze een wereldkeeper, als Mvogo of Unnerstall dat doet, is dat een teken hoe zwak PSV is.
 
Maar als je nooit 90 minuten speelt, wordt je nooit echt fit.
Ik doel niet op wedstrijdfit maar fysiek fit/conditie. Dat staat denk ik los van het wel/niet spelen van 90 min. Inmiddels heeft Mo wel veel minuten gemaakt dit seizoen maar kan me voorstellen dat hij fysiek zoveel westrijden 90 min nog niet kan spelen of gevoeliger word.
 
Ze trainen toch ook samen? Ik vind dat geen argument tegen RKC.

Met elkaar trainen zorgt er niet meteen voor dat je tijdens een wedstrijd 100% op elkaar bent ingespeeld. Dat soort dingen worden pas echt gevormd tijdens wedstrijden. Je bent op een training namelijk in verschillende formaties tegen elkaar aan het spelen, niet met de vaste basis 11 tegen de rest.

Ik zeg daarbij ook niet dat het een argument is voor gisteren. Het gaat me om die wisselspeler/beoordelen op individuele spelers discussie.
 
Thomas, Mauro en Baumgartl zijn allemaal beter dan Meulensteen, Azhil en Daneels.
Ik snap je punt niet. We wonnen toch ook?

Daarnaast heeft AZ/feyenoord/zelfs Heerenveen ook betere spelers maar die kunnen ook welleens verliezen of gelijkspelen van een RKC. En Mauro/Thomas en zeker Baumgartl is niet per se beter dan iedere AZ/feyenoord/subtop speler.
 
Ik snap je punt niet. We wonnen toch ook?

Daarnaast heeft AZ/feyenoord/zelfs Heerenveen ook betere spelers maar die kunnen ook welleens verliezen of gelijkspelen van een RKC. En Mauro/Thomas en zeker Baumgartl is niet per se beter dan iedere AZ/feyenoord/subtop speler.

:down:

Het doet me denken aan die eerste seizoenshelft in 2018-2019, toen we tot Feyenoord uit ook alles wonnen. Dat dit vaak met heel veel mazzel gebeurde en gepaard ging met dramatisch voetbal mocht toen niet worden gezegd, want we wonnen toch? Pas toen het geluk op was en we in de tweede seizoenshelft punten begonnen te verspelen, zwol de kritiek aan. Scorebordjournalistiek is ook supporters niet vreemd. ;)
 
Zet Real Madrid 2 tegenover ons en je wint met 4-0. De nr 12 tm 17 zijn vaak niet zo veel beter dan de basisspelers van de lager geklasseerde overige clubs.
Hahaha klopt Rosario en Sangare tegen Isco en Modric. Denzel tegen Hazard. En Teze tegen Ascensio. Dan winnen we idd wel met 4-0 :ROFL: :ROFL:
 
Ik zeg toch ook niet dat ze heel goed speelde? Ik zeg alleen dat als je betere spelers hebt op papier niet gelijk staat aan een overwinning. Daarom snap ik niet waarom je zegt dat die drie spelers beter zijn dan hun tegenstander. Als ze slechter waren dan was het helemaal zielig.
 
Klopt ja, het was inderdaad niet goed. Maar roepen er hier niet iedere week mensen dat we de wedstrijd erop punten gaan laten liggen? Het is niet leuk om te zien, maar als je me vorig jaar had gevraagd om te tekenen voor de situatie waar we nu in zitten (door in Europa en volop in de race voor de 2e plek) had ik het zonder na te denken gedaan. Uiteindelijk moet PSV weer de club zijn die altijd voor het kampioenschap strijdt, maar door gekut de afgelopen jaren is Ajax nou eenmaal te ver uitgelopen. Dit seizoen is het kwalitatief gat wel wat verkleind, maar Ajax blijft nog wel gewoon de betere.
We praten zondagavond verder. Ik hoop van ganser harte dat ik door het stof moet, maar ik zeg je nu dat we uit die 2 wedstrijden 1, hooguit 2 punten gaan halen. En dan is de 2e plaats uit zicht. In de beker uit tegen Ajax.
 
Volgensmij is dat binnen een week geleerd aardig uit de context gehaald. Het is iets wat geleerd kan worden voor bepaalde spelers in een korte tijd. Maar zoals ik al zegt heeft Schmidt nauwelijks een fitte selectie tot zijn beschikking gehad.

Daarnaast word er wel gegenpressing gespeeld maar je merkt dat met name de fitheid en het ontbreken van automatismen zorgen dat dit niet tot zijn recht komt. Om 90 minuten te jagen moet een speler 100 procent fit zijn. Als de helft van je selectie steeds kwakkelt met fitheid dan is het logisch dat je hier moeite mee hebt toch?

Laat ik het zo zeggen wat me punt was. Toen jij de opstelling zag. Dacht jij toen ow met deze spelers rollen we rkc met flitsend spel en 5 doelpunten op. Of dacht je. Ow jee als dat maar goed gaat.

Ook van Bommel en Cocu (en zelfs ten Hag met Ajax) winnen niet iedere wedstrijd met een fitelftal met flitsend en doelpuntrijkt voetbal. Uiteindelijk ben je als coach ook afhankelijk van de kwaliteit van de selectie. En die is, dankzij blessures, op dit moment vrij matig.


Je wissel over Mo snap ik de frustratie. Hoewel ik juist zeg. Kritiek op Schmidt wat hij doet met de huidige spelers mag uiteraard. Natuurlijk kan het spel beter. Maar laten we niet een aanvallend psv verwachten wat RKC mey 6 doelpunten oprolt als je in de basis begint met Baumi, Thomas en Mauro.

De wissel van Mo kan daarnaast ook te maken hebben met fitheid. Een Thomas kan 90 min volhouden en bij Mo twijfel ik daar welleens over. Als Gotze niet fit is tegen Emmen en je zou Mo 90 minuten laten spelen en Mo zou gebleseerd raken dan zou dat kunnen betekenen dat je nul creatief technische spelers hebt tegen Emmen en misschien Feyenoord. Ik snap best dat je dan kiest om Mo eruit te halen en de 1 0 uit te spelen met werkers als Thomas. Een risico. Maar denk wel een veiliger risico dan Mo verliezen (zeker omdat Madueke ookal weer was uitgevallen).
Laten we dan Baumi, Thomas en Mauro verkopen voor 4m, en de 3 spelers van RKC kopen op die posities, kost je 750k en je bespaart meer dan 1.5m per jaar op salaris. Als het toch allemaal niks uitmaakt ...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan