PSV - RKC Waalwijk | Zaterdag 23 januari | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het valt me wel op dat er in de studio vaak op los wordt geanalyseerd maar dat er maar zelden wordt gesproken over dat PSV altijd stil staat wanneer teamgenoten de bal hebben. Vroeger was dat bij ons juist hét ding. Bewegen, aanbieden, vrijlopen etc. Uit stilstand creëer je niets
 
Het valt me wel op dat er in de studio vaak op los wordt geanalyseerd maar dat er maar zelden wordt gesproken over dat PSV altijd stil staat wanneer teamgenoten de bal hebben. Vroeger was dat bij ons juist hét ding. Bewegen, aanbieden, vrijlopen etc. Uit stilstand creëer je niets
Krijg je in ieder geval geen blessure.
 
Gezien (alweer) het grote aantal afwezigen in combinatie met de kleine bank een resultaat waar ik opzich wel blij mee ben. Tenminste 3 punten. Hopelijk zijn Sagare, Gotze en Gakpo er weer snel fit bij.
 
Esc5XiaXYAI3Gdq
 
Het wordt steeds zwaarder die 90 minuten psv kijken. Ik hool zo dat de boel fit gaat worden komende dagen... en blijft zodat er wat schwung in kan komen. Dit is niet om aan te gluren
Ik hunker inmiddels weer naar het aanvallende voetbal onder Cocu en Van Bommel...
 
Cocu kan ik nog inkomen. Die behaalde, hoe saai ook, wel resultaten. Van won in de tweede seizoenshelft van 18/19 geen enkele uitwedstrijd en zijn laatste maanden spraken voor zich. Nee dankje.
Ik bedoelde het ook licht-ironisch. Schmidt werd binnengehaald met veel tromgeroffel over 'aanvallend voetbal' en 'op het hele veld druk zetten'. Ook ik keek daar erg naar uit na jarenlang resultaatvoetbal, maar tot nu toe komt werkelijk niets terecht van die beloften. Integendeel zelfs.
 
Ik bedoelde het ook licht-ironisch. Schmidt werd binnengehaald met veel tromgeroffel over 'aanvallend voetbal' en 'op het hele veld druk zetten'. Ook ik keek daar erg naar uit na jarenlang resultaatvoetbal, maar tot nu toe komt werkelijk niets terecht van die beloften. Integendeel zelfs.
Inderdaad uit deze selectie moet er meer gehaald worden zelfs zonder trainer kon/zou het beter zijn ......................
 
Ik bedoelde het ook licht-ironisch. Schmidt werd binnengehaald met veel tromgeroffel over 'aanvallend voetbal' en 'op het hele veld druk zetten'. Ook ik keek daar erg naar uit na jarenlang resultaatvoetbal, maar tot nu toe komt werkelijk niets terecht van die beloften. Integendeel zelfs.
Bijna iedere wedstrijd mist hij standaard 3 tot 7 spelers. Soms meer en soms minder. De paar kaar dat we met de beste 11 hebben gespeeld is op een hand te tellen. De paar keer dat we met de beste 11 hebben gespeeld minus Gotze is ook op een hand tellen of misschien heb je net een tweede hand nodig.

Dit soort blessures hebben niet alleen effect op je wedstrijden (gelimiteerde keuze en wissel mogelijkheden) maar dit heeft ook effect op je trainingen. Aanvallend en mooi voetbal heb je automatisme voor nodig. Laat dat nou net hetgene zijn waar je een fitte selectie voor nodig hebt.
 
Bijna iedere wedstrijd mist hij standaard 3 tot 7 spelers. Soms meer en soms minder. De paar kaar dat we met de beste 11 hebben gespeeld is op een hand te tellen. De paar keer dat we met de beste 11 hebben gespeeld minus Gotze is ook op een hand tellen of misschien heb je net een tweede hand nodig.

Dit soort blessures hebben niet alleen effect op je wedstrijden (gelimiteerde keuze en wissel mogelijkheden) maar dit heeft ook effect op je trainingen. Aanvallend en mooi voetbal heb je automatisme voor nodig. Laat dat nou net hetgene zijn waar je een fitte selectie voor nodig hebt.
Maar de nummers 12-17 van de PSV selectie moeten toch ook gewoon veel beter zijn dan de eerste 11 van RKC, Emmen en Fortuna etc. Ze verdienen in ieder geval een veelvoud van het salaris dat spelers van dat soort clubs verdienen. Dit argument snijdt alleen hout voor de wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse. Voor alle andere wedstrijden is het een slap excuus
 
Bijna iedere wedstrijd mist hij standaard 3 tot 7 spelers. Soms meer en soms minder. De paar kaar dat we met de beste 11 hebben gespeeld is op een hand te tellen. De paar keer dat we met de beste 11 hebben gespeeld minus Gotze is ook op een hand tellen of misschien heb je net een tweede hand nodig.

Dit soort blessures hebben niet alleen effect op je wedstrijden (gelimiteerde keuze en wissel mogelijkheden) maar dit heeft ook effect op je trainingen. Aanvallend en mooi voetbal heb je automatisme voor nodig. Laat dat nou net hetgene zijn waar je een fitte selectie voor nodig hebt.
Het afwachtende spel heeft niets met een gebrek aan automatismen te maken, maar alles met de keuze voor een overdreven behoudende en voorzichtige tactiek. En dat is jammer, omdat ik dacht dat we daar met de komst van Schmidt eindelijk van af waren.

Overigens speelden we gisteren niet tegen Barcelona, maar tegen een even gehavend RKC.
 
Maar de nummers 12-17 van de PSV selectie moeten toch ook gewoon veel beter zijn dan de eerste 11 van RKC, Emmen en Fortuna etc. Ze verdienen in ieder geval een veelvoud van het salaris dat spelers van dat soort clubs verdienen. Dit argument snijdt alleen hout voor de wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse. Voor alle andere wedstrijden is het een slap excuus
Juist doordat je zo’n duidelijk systeem prefereert, moeten de nummers 12-17 ook makkelijk mee kunnen doen. Op elke positie is duidelijk wat er van je verwacht wordt.

Nee, er viel weinig te genieten gisteren. Dat ligt ook wel aan de blessures. Starten zonder Malen. Geen Gakpo en Götze. Dat zijn toch de spelers, waarvoor je naar het stadion komt. Mo is er ook zo een en die moet er dan af. Blijven wij kijken naar Thomas en Guti. :rolleyes:
 
Maar de nummers 12-17 van de PSV selectie moeten toch ook gewoon veel beter zijn dan de eerste 11 van RKC, Emmen en Fortuna etc. Ze verdienen in ieder geval een veelvoud van het salaris dat spelers van dat soort clubs verdienen. Dit argument snijdt alleen hout voor de wedstrijden tegen ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse. Voor alle andere wedstrijden is het een slap excuus
Zet Real Madrid 2 tegenover ons en je wint met 4-0. De nr 12 tm 17 zijn vaak niet zo veel beter dan de basisspelers van de lager geklasseerde overige clubs.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan