Ajax - PSV | Zondag 10 januari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Exact. Het is niet dat Ajax een groot talent heeft gekocht voor 22 miljoen. Ze hebben een Haller binnengehaald. Die voor de eredivisie echt wel prima gaat zijn. Maar tegelijkertijd zullen ze hiermee geen toekomstige spits van Barca hebben binnengehaald. Wat ze toch eigenlijk als ambitie hebben (een elftal samenstellen die in de champions league de uitdaging aangaat met de grote clubs van Europa).
Tja. En dan kom ik terug op iets wat ik al eerder aanhaalde. Echt goede spitsen zijn zeldzaam en haast onbetaalbaar.
Haller en Zahavi is zo ongeveer het niveau wat je als Eredivisie nog aan kunt trekken. Dat Tadic in Nederland speelt is pure clubliefde, die kan ergens anders ook wel terecht.

Als Malen zo blijft doorballen zien we die hier ook niet lang meer. En dan hoop ik toch echt dat de Jong hier geen cent onder de 35 miljoen voor vraagt.
 
We kregen na 30 min gewoon geen voet meer aan de grond, totaal geen lijn meer in het team . Eerder lukraak wegtrappen en als het dan nodig was begonnen ze achteraan te pingelen met telkens balverlies. Gegroepeerd spelen bij 0-2 ok maar blijkbaar lukt het niet om nog wat met overleg te voetballen. Het zijn blijkbaar tactische richtlijnen want het was de zoveelste keer dat dit gebeurde.
Een punt met meer (veel) geluk dat kunde.
Thuis krijg je ze waarschijnlijk wel met Mario en Ginkel.. Zo jammer dat Gotze niet kon spelen vandaag..
 

Zahavi maakt 5000ste PSV-treffer in eredivisie: een duik in de statistieken​

link

Mijlpalen voor PSV
1ste doelpunt: Coen Dillen, 2 september 1956 (PSV - MVV Maastricht))
100: Coen Dillen, 8 september 1957 (Ajax - PSV)
1000: Aad Mansveld (eigen doelpunt), 6 juni 1971 (ADO Den Haag - PSV)
2000: René van der Gijp, 24 maart 1985 (FC Volendam - PSV)
3000: Phillip Cocu, 5 mei 1996 (PSV - Go Ahead Eagles)
4000: Jefferson Farfán, 16 maart 2008 (Roda JC - PSV)
5000: Eran Zahavi, 10 januari 2021 (Ajax - PSV)
 

Zahavi maakt 5000ste PSV-treffer in eredivisie: een duik in de statistieken​

link

Mijlpalen voor PSV
1ste doelpunt: Coen Dillen, 2 september 1956 (PSV - MVV Maastricht))
100: Coen Dillen, 8 september 1957 (Ajax - PSV)
1000: Aad Mansveld (eigen doelpunt), 6 juni 1971 (ADO Den Haag - PSV)
2000: René van der Gijp, 24 maart 1985 (FC Volendam - PSV)
3000: Phillip Cocu, 5 mei 1996 (PSV - Go Ahead Eagles)
4000: Jefferson Farfán, 16 maart 2008 (Roda JC - PSV)
5000: Eran Zahavi, 10 januari 2021 (Ajax - PSV)
Dus vanaf 1985 hadden we eerst 11 jaar, toen 12 jaar en tot slot 13 jaar nodig om er 1000 te maken.
 
Toch nog even de samenvatting gekeken en ook al staan we niet bovenaan toch een mooie wedstrijd gezien waarin we een redelijke eerste helft speelde, jammer dat de pas van Mo in de 45e min niet scherp was op Zahavi dat had de 0-3 moeten zijn, Zahavi heeft het in mijn ogen super goed gedaan, ballen die die kreeg afgemaakt, wat een echte spits hoort te doen, fijn voo ons maar ook voor hem dat die laat zien dat die het nog kan. Ook mooi om te zien dat die gelijk na de 2e goal bij Donyell in de armen duikt, tegen Twente beweerde men nog dat er wat speelde tussen Malen - Zahavi en nu bij Ajax - PSV zie je echt wel het teamwork, we moeten ons niet gek laten maken door de media, en eerlijk is eerlijk 2e helft was Ajax gewoon beter pech met blessures als Gakpo en Malen, maar als we alleen Madueke kunnen inbrengen en daarna overblijven met Gutierrez, Thomas en Mauro doe je het als TD ook echt niet goed, dit elftal heeft veel te weinig aanvallende wissels, ja normaal heb je Götze en wellicht romero, maar nu worden er alleen maar middenvelders in gebracht die van hun leven niet een goal gaan maken. Kan me niet heugen dat Mauro, Thomas of Gutierrez voor het laatst voor PSV heeft gescoord en als we een keer aanvallend willen wisselen komen we bij Vertessen of Piroe uit, nou daar worden Schuurs en Blind niet warm van. Ook jammer dat het verdedigend niet top was maar kan niet echt de schuld geven, Sangare, Rosario, Max, Boscagli, Teze, Dumfries leuke namen maar verdedigend zit er geen een echte topper tussen, Sangare speelde als een beest en liet echt zien wat die waard is, Rosario viel me niet echt op maar dat is vaak bij hem positief, Max was aanvallend goed en verdedigend zeer zeker matig maar dat is niks nieuws, ons centrale duo komt beide altijd wel weg met een 6/7 maar het zal ook nooit een 9/10 zijn er gaat altijd wel iets mis. Ik weet het ze zijn nog jong maar als je bij PSV 1 speelt hoort dat niet uit te maken. En Denzel had gewoon z’n wedstrijd niet, shit happens, alleen als we een Moreno of een Alex achterin hadden gehad was het misschien geen 2-2 geworden maar een hele andere uitslag, ik hoop nog steeds op een ervaren CV die de leiding neemt achterin en eventuele fouten van Max, Denzel en Teze/Boscagli kan opvangen,
Want het is normaal dat Denzel en Max mee naar voren gaan en als Boscagli of Teze een fout maakt is dat te verwachten, alleen moet er gewoon een topper naast staan om dit op te vangen als je op het hoogste niveau wilt meespelen, dit was m’n gezeur,

houdoeee
 
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen. En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was. Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
Sterker nog: ook van alle niet-topclubs. 😉

Verder helemaal mee eens met deze post trouwens. Zou mooi zijn als PSV dit ook eens ging uitstralen in uitwedstrijden tegen topclubs. De angst zit er nog steeds diep in als we naar de ArenA of de Kuip moeten. Dat heeft ons gisteren punten gekost (al moeten de credits ook naar Ajax, dat goed speelde), maar bijvoorbeeld ook in 2019. Toen konden we in Amsterdam de titelstrijd beslissen, maar bleven we als 'trotse' koploper zelfs tegen tien man nog met vier verdedigende middenvelders spelen. En kregen we uiteindelijk het deksel op de neus. Zo frustrerend.
 
Thuis krijg je ze waarschijnlijk wel met Mario en Ginkel.. Zo jammer dat Gotze niet kon spelen vandaag..
Waarschijnlijk ......ik hoor al een heel seizoen veronderstellingen dat het allemaal wel goed gaat komen en uitvluchten waarom het telkens mank loopt.
....hoop doet en brengt hopelijk leven
 
Na de 2-2 richtte PSV zich enigszins op, maar de wissels van Schmidt lieten naar mijn mening niet de wil om te winnen zien. Jammer, ergerlijk eigenlijk.

Ik heb me ook zitten ergeren. Het lukt maar niet om een constante wedstrijd op de mat te leggen, door te gaan op het moment dat de tegenpartij even van de kaart is. We hadden die snelle 0-2 nodig om het verval op te vangen. Ik zal wel niet goed gekeken hebben, maar op basis van tweede deel eerste helft en hele tweede helft had die ander moeten winnen. De bal blind naar voren trappen is niet mijn ding, maar net voor die 2-2 had onze aanvoerder dat maar beter wel kunnen doen. Bah. Zo, dat ben ik kwijt.
 
Ik heb me ook zitten ergeren. Het lukt maar niet om een constante wedstrijd op de mat te leggen, door te gaan op het moment dat de tegenpartij even van de kaart is. We hadden die snelle 0-2 nodig om het verval op te vangen. Ik zal wel niet goed gekeken hebben, maar op basis van tweede deel eerste helft en hele tweede helft had die ander moeten winnen. De bal blind naar voren trappen is niet mijn ding, maar net voor die 2-2 had onze aanvoerder dat maar beter wel kunnen doen. Bah. Zo, dat ben ik kwijt.
Even veel schoten hoorde ik? Maar Ajax was dreigender vond ik en ik hoorde ook iemand zeggen meer balbezit. Nu hoeft dat niet altijd wat te zeggen maar ik was toch maar tevreden met een gelijkspel na het gevaarlijke achteruit hobbelen. Ajax maakte zelfs nog een keer hands en Madueke die al los was werd omver geduwd, misschien hadden ze wel met tien man moeten staan? Ik vond een 2-2 een redelijke afspiegeling
 
Even veel schoten hoorde ik? Maar Ajax was dreigender vond ik en ik hoorde ook iemand zeggen meer balbezit. Nu hoeft dat niet altijd wat te zeggen maar ik was toch maar tevreden met een gelijkspel na het gevaarlijke achteruit hobbelen. Ajax maakte zelfs nog een keer hands en Madueke die al los was werd omver geduwd, misschien hadden ze wel met tien man moeten staan? Ik vond een 2-2 een redelijke afspiegeling
Ajax meer schoten (11 om 7), wij meer op de goal 4 om 7.
 
Even veel schoten hoorde ik? Maar Ajax was dreigender vond ik en ik hoorde ook iemand zeggen meer balbezit. Nu hoeft dat niet altijd wat te zeggen maar ik was toch maar tevreden met een gelijkspel na het gevaarlijke achteruit hobbelen. Ajax maakte zelfs nog een keer hands en Madueke die al los was werd omver geduwd, misschien hadden ze wel met tien man moeten staan? Ik vond een 2-2 een redelijke afspiegeling
Even buiten alle regels en de "ene keer wel en de andere keer niet" argumenten maar dat was natuurlijk nooit hands. Madueke was een lichte overtreding dus daar had gefloten moeten worden maar met tien man staan? Daarnaast had de scheids kunnen fluiten voor een swalbe bij de goal en misschien voor een overtreding, maar ook daarover kan je discussiëren. We hebben niet verloren van de scheidsrechter.

Ik ben benieuwd hoe het over een maand staat. In de laatste wedstrijden vorig jaar dacht ik de vermoeidheid bij Ajax te zien. Ik denk dat daar nog wel eens een beslissing zou kunnen vallen, in de blessures en de niet volledig fitte spelers. Het wordt een heel druk programma de komende maand. Wellicht (maar daar zit veel hoop bij) zal het wisselbeleid van Smith zijn vruchten afwerpen.
 
Na de 2-2 richtte PSV zich enigszins op, maar de wissels van Schmidt lieten naar mijn mening niet de wil om te winnen zien. Jammer, ergerlijk eigenlijk.
Het is al heel vaak zo. Dan kwam Hendrix in de ploeg voor een aanvaller. En telkens loopt dat niet goed af, wordt je naar achteren gedwongen etc. En het is al heel lang zo dat PSV twee totaal verschillende gezichten laat zien in de wedstrijd. Wanneer de conditie van de spelers wel 100% zal zijn waardoor ze minimaal 70 minuten goed kunnen meekomen is nog te bezien..
 
Na de 2-2 richtte PSV zich enigszins op, maar de wissels van Schmidt lieten naar mijn mening niet de wil om te winnen zien. Jammer, ergerlijk eigenlijk.
Mogelijk was het wisselen van Gakpo ingegeven doordat hij kort daarvoor een smerige (onbewuste) trap op de enkel had gehad waardoor het oorspronkelijke idee niet uit de verf kwam?
 
Ajax meer schoten (11 om 7), wij meer op de goal 4 om 7.
Oke wie was die drop lul hier op het forum die evenveel schoten noemde? 😂
Even buiten alle regels en de "ene keer wel en de andere keer niet" argumenten maar dat was natuurlijk nooit hands. Madueke was een lichte overtreding dus daar had gefloten moeten worden maar met tien man staan? Daarnaast had de scheids kunnen fluiten voor een swalbe bij de goal en misschien voor een overtreding, maar ook daarover kan je discussiëren. We hebben niet verloren van de scheidsrechter.

Ik ben benieuwd hoe het over een maand staat. In de laatste wedstrijden vorig jaar dacht ik de vermoeidheid bij Ajax te zien. Ik denk dat daar nog wel eens een beslissing zou kunnen vallen, in de blessures en de niet volledig fitte spelers. Het wordt een heel druk programma de komende maand. Wellicht (maar daar zit veel hoop bij) zal het wisselbeleid van Smith zijn vruchten afwerpen.
Als Schuurs zijn hand niet had gebruikt dan stond Noni alleen voor de keeper. Op volle snelheid is een duw nog meer fataal
Wanneer ze beweren dat alles hands is, waarom dan nu ook niet?

Het kan inderdaad alle kanten op, ik ben benieuwd naar Gotze, Ginkel en of bijv. Zahavi zijn weg nog gaat vinden. Het zou echt fijn zijn als er nog een cv en een back bij komt maar dat is toch extra lastig in de winter transfer periode.

Over een maand zijn Kudus en Neres weer fitter, en Haller misschien meer gewend. We zullen echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen
 
Even buiten alle regels en de "ene keer wel en de andere keer niet" argumenten maar dat was natuurlijk nooit hands. Madueke was een lichte overtreding dus daar had gefloten moeten worden maar met tien man staan? Daarnaast had de scheids kunnen fluiten voor een swalbe bij de goal en misschien voor een overtreding, maar ook daarover kan je discussiëren. We hebben niet verloren van de scheidsrechter.

Ik ben benieuwd hoe het over een maand staat. In de laatste wedstrijden vorig jaar dacht ik de vermoeidheid bij Ajax te zien. Ik denk dat daar nog wel eens een beslissing zou kunnen vallen, in de blessures en de niet volledig fitte spelers. Het wordt een heel druk programma de komende maand. Wellicht (maar daar zit veel hoop bij) zal het wisselbeleid van Smith zijn vruchten afwerpen.
Zoals gisteren gezegd, floot Kuipers goed. Maar kan PSV zich prima beklagen over 2 dubieuze momenten:
1) Duw in de rug met de hand is een overtreding. Het leek erop dat Schuurs de laatste verdediger was, dus dan is het ook rood.
2) Gravenberch springt heel dom naar de bal. Handen op de rug, maar dan de rug draaien naar de bal en dan de bal wegvolleyen. Knullig, maar hands, dus een penalty.
Mogelijk was het wisselen van Gakpo ingegeven doordat hij kort daarvoor een smerige (onbewuste) trap op de enkel had gehad waardoor het oorspronkelijke idee niet uit de verf kwam?
Maar breng dan niet Thomas! Een speler zonder ritme, maar gewoon Madueke.
 
Zoals gisteren gezegd, floot Kuipers goed. Maar kan PSV zich prima beklagen over 2 dubieuze momenten:
1) Duw in de rug met de hand is een overtreding. Het leek erop dat Schuurs de laatste verdediger was, dus dan is het ook rood.
2) Gravenberch springt heel dom naar de bal. Handen op de rug, maar dan de rug draaien naar de bal en dan de bal wegvolleyen. Knullig, maar hands, dus een penalty.

Maar breng dan niet Thomas! Een speler zonder ritme, maar gewoon Madueke.
Kan het hier volledig mee eens zijn. Maar dit is al de 3e keer Kuipers op rij hier. Die kwal zal ook nooit eens in ons voordeel fluiten. Viel me nog mee dat Haller werd afgekeurd. Had alweer een scheef lijntje verwacht...
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan