Blind en Tadic vond ik wel begrijpelijker. Blind vond ik wel veel maar tegelijk riep Ajax toen altijd dat ze zo rijk waren. Dus dan mag je ook wel een keer iets betalen.
Tadic snapte ik wel. Vond hem namelijk in de eredivisie goed overkomen, speelde prima bij Southampton en was in beeld bij meerdere clubs. Daarnaast vind ik Southampton niet per se een degradatie kandidaat. Dat waren ze wel in het jaar dat Ajax Tadic haalde. Maar het seizoen er voor waren ze volgensmij linkrijtje geëindigd. Vind dat aardig vergelijkbaar met West Ham. En die 2 jaar verschil vind ik persoonlijk geen 10 miljoen waard.

Ik vond Blind en Tadic passen in het beleid wat Ajax wilde hanteren. Geïnvesteerd in ervaring met een soort van zekerheid. Zowel Blind als Tadic stonden op de radar bij Europese subtop clubs.
Haller staat dit volgensmij niet. Qua dat betreft vind ik dat Ajax gewoon erg veel betaald heeft voor deze speler. Als ze geen spitsen probleem hadden dan hadden ze nooit zoveel betaald voor Haller. Terwijl de bedragen voor Tadic en Blind altijd wel betaald zouden worden omdat ze hier rekening mee hielden. Daarnaast pretendeerde Ajax het toen ook niet financieel moeilijk te hebben maar gaven ze juist aan dat ze vrij veel geld hadden. Dit was het afgelopen jaar anders. Maar goed een paniek aankoop kan nog steeds een goeie aankoop zijn. Volgensmij was Ziyech ook opeens gehaald omdat Ajax niet lekker draaide.

Dus ik vrees dat het sportief voor de eredivisie een goeie zet zal zijn geweest. Was het financieel/op lange termijn de beste zet. Nee dat denk ik niet per se. Denk dat er voor dit bedrag/salaris nog wel betere opties zijn. Maar goed ook daar zijn altijd risico's.
Over Blind, daar wilden ze bij Man Utd. maar al te graag vanaf. Die was daar een grote flop. Ik vond het eigenlijk raar dat ze hem terugkochten.. Nota bene voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ze m verkocht hadden. Blind is m.i. de perfecte dertien in een dozijn speler die door een bekende papa een iets hoger niveau dan goed voor `m is heeft mogen spelen. Ik ben nooit kapot geweest van Blind, niet bij Oranje, en niet bij Ajax..
 
Over Blind, daar wilden ze bij Man Utd. maar al te graag vanaf. Die was daar een grote flop. Ik vond het eigenlijk raar dat ze hem terugkochten.. Nota bene voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ze m verkocht hadden. Blind is m.i. de perfecte dertien in een dozijn speler die door een bekende papa een iets hoger niveau dan goed voor `m is heeft mogen spelen. Ik ben nooit kapot geweest van Blind, niet bij Oranje, en niet bij Ajax..
Blind bij Man Utd een grote flop? Hoe kom je daar nou bij? Hij speelde heel veel en de supporters begrepen er geen snars van dat ze hem verkochten.
 
Haller:
2e rangs mislukte spits in de premier league.
Reserve bij een middenmoter in Engeland en nu als topaankoop naar 020.
Goed te zien dat ze bagger kopen en er veel te veel voor betalen. Hoe meer ze voor bagger betalen des te minder ze over hebben om kwaliteit te kopen.
Meneer is nog geen 1,5 jaar geleden verkocht voor 50 miljoen omdat hij in de Bundesliga blijkbaar toch wel wat heeft laten zien. Bagger zou ik deze aankoop toch echt niet noemen op basis van NL en Duitsland. Ik help het je hopen dat hij op sprookjesachtige wijze ineens al zijn talent is verloren en niveau Bruma blijkt
 
Blind bij Man Utd een grote flop? Hoe kom je daar nou bij? Hij speelde heel veel en de supporters begrepen er geen snars van dat ze hem verkochten.
Maar dat lag meer aan zijn persoonlijke eigenschappen en dat het ondanks dat het een ajacied is gewoon een fijne en prettige jongen is. Die zich veel heeft ingezet voor maatschappelijke projecten daar. Voetballen kwam hij wel te kort hoor.
 
Ik ben benieuwd naar Teze dit zal zijn eerste echte test worden, of het nu tegen Layrat is of Tadic of Haller. Hij moet het nu laten zien
 
Blind bij Man Utd een grote flop? Hoe kom je daar nou bij? Hij speelde heel veel en de supporters begrepen er geen snars van dat ze hem verkochten.
Blind is jullie Rosario. Allemaal net niet m.i. Ik heb ook nooit begrepen dat MU hem heeft gekocht. Voor een CV is hij ook echt veel en veel te traag. Goeie pass heeft ie wel, maar verder niks bijzonders. Althans, ik zie het niet. Net als met Rosario, die wil ook niemand omdat hij een 13 in een dozijn speler is
 
Over Blind, daar wilden ze bij Man Utd. maar al te graag vanaf. Die was daar een grote flop. Ik vond het eigenlijk raar dat ze hem terugkochten.. Nota bene voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ze m verkocht hadden. Blind is m.i. de perfecte dertien in een dozijn speler die door een bekende papa een iets hoger niveau dan goed voor `m is heeft mogen spelen. Ik ben nooit kapot geweest van Blind, niet bij Oranje, en niet bij Ajax..
Grote flop vind ik wat overdreven. Na van Gaal kwam Blind idd niet meer in de plannen voor. Echter dat je bij een topclub aan de kant word gezet vind ik niet eens zo gek. Blind stond wel op de radar bij o.a. As Roma (wat ik opzich wel geloof). Dus hij vertegenwoordigde wel een interessante waarde op de markt.

Dus in dat opzich snap ik het bedrag en de transfer helemaal. Vind ik Blind een geweldenaar? Nee. Maar voor de eredivisie vind ik hem wel een goeie tot topaankoop te noemen.
 
"Ik geef liever iets te veel uit voor iets waarvan ik denk dat het goed is, dan dat ik voor een goedkope oplossing kies die 'half' is. We konden genoeg spitsen huren.

Toch fijn dat je als aankoop al als te duur neergezet wordt door je nieuwe club.
 
Y
Zeker ik had de reacties willen zien als wij hem hadden gekocht. Voor 25 miljoen en een salaris van 3 miljoen of meer per jaar. Zwakste plek? Ze hebben de meeste goals gemaakt. Nee de teamgeest en samenstelling is hun zwakste plek tel daar Ten Hag, CV met Perr en Blind bij op.
Want Ajax heeft al zo’n goede spits in de selectie? PSV vist in een andere vijver. Vind ik onvergelijkbaar. AZ zal ook niet ineens een Sangaré kopen. Ook voor hen te duur.
Prima spits inderdaad, maar dat is Huntelaar ook.
Vind je? Vergane glorie.
Over Blind, daar wilden ze bij Man Utd. maar al te graag vanaf. Die was daar een grote flop. Ik vond het eigenlijk raar dat ze hem terugkochten.. Nota bene voor ongeveer hetzelfde bedrag waarvoor ze m verkocht hadden. Blind is m.i. de perfecte dertien in een dozijn speler die door een bekende papa een iets hoger niveau dan goed voor `m is heeft mogen spelen. Ik ben nooit kapot geweest van Blind, niet bij Oranje, en niet bij Ajax..
Blind heeft zijn waarde na zijn terugkeer wel bewezen. Na z’n hartproblemen vind ik het wel een tandje minder. Maar hij is nog steeds beter dan Boscagli.

Toch fijn dat je als aankoop al als te duur neergezet wordt door je nieuwe club.
“Ik geef uit”. Heeft Overmars de eigen portemonnee getrokken?
 
Ik heb het idee dat ze met Blind en Tadic nu niet zo ver in de CL zijn gekomen...

Maar het mag wel niet van Brainz, maar goed ik doe het toch:


Het lijkt mij (maar ik ben geen expert in jaarrekeningen lezen) dat ajax zo'n 22 miljoen op de bank heeft staan (pagina 108). Dat is dan nu wel weg... Het lijkt mij dus dat ajax eerder scherp aan de wind zeilt dan zittende op een zak geld kan kopen wat men wilt.
Zonder de hele jaarrekening door the lezen, maar op dezelfde pagina: ook nog 24m op een beleggingsrekening.
 
en 101 miljoen aan aandelen in de vorm van Agio, pagina 109.



Er is maar 1 naam op dit forum die nooit meer uitgesproken mag worden :maniac:
Zoals ik al zei, heb alleen op pg 108 gekeken. Helaas, ajax is door de aankoop van Haller nog niet failliet :D
 
Blind en Tadic vond ik wel begrijpelijker. Blind vond ik wel veel maar tegelijk riep Ajax toen altijd dat ze zo rijk waren. Dus dan mag je ook wel een keer iets betalen.
Tadic snapte ik wel. Vond hem namelijk in de eredivisie goed overkomen, speelde prima bij Southampton en was in beeld bij meerdere clubs. Daarnaast vind ik Southampton niet per se een degradatie kandidaat. Dat waren ze wel in het jaar dat Ajax Tadic haalde. Maar het seizoen er voor waren ze volgensmij linkrijtje geëindigd. Vind dat aardig vergelijkbaar met West Ham. En die 2 jaar verschil vind ik persoonlijk geen 10 miljoen waard.

Ik vond Blind en Tadic passen in het beleid wat Ajax wilde hanteren. Geïnvesteerd in ervaring met een soort van zekerheid. Zowel Blind als Tadic stonden op de radar bij Europese subtop clubs.
Haller staat dit volgensmij niet. Qua dat betreft vind ik dat Ajax gewoon erg veel betaald heeft voor deze speler. Als ze geen spitsen probleem hadden dan hadden ze nooit zoveel betaald voor Haller. Terwijl de bedragen voor Tadic en Blind altijd wel betaald zouden worden omdat ze hier rekening mee hielden. Daarnaast pretendeerde Ajax het toen ook niet financieel moeilijk te hebben maar gaven ze juist aan dat ze vrij veel geld hadden. Dit was het afgelopen jaar anders. Maar goed een paniek aankoop kan nog steeds een goeie aankoop zijn. Volgensmij was Ziyech ook opeens gehaald omdat Ajax niet lekker draaide.

Dus ik vrees dat het sportief voor de eredivisie een goeie zet zal zijn geweest. Was het financieel/op lange termijn de beste zet. Nee dat denk ik niet per se. Denk dat er voor dit bedrag/salaris nog wel betere opties zijn. Maar goed ook daar zijn altijd risico's.
Over je laatste alinea: als hij voor de Eredivisie een goede zet is, dan houdt dat in dat hij de ontbrekende schakel is waar ze naar op zoek waren, een echte spits. Wanneer ze mede door hem kampioen worden, dan halen ze via de CL en verkoop van hun spelers ( waar ze erg goed in zijn) weer heel wat geld binnen. Dan valt die 20 miljoen nog eigenlijk wel mee.
 
Over je laatste alinea: als hij voor de Eredivisie een goede zet is, dan houdt dat in dat hij de ontbrekende schakel is waar ze naar op zoek waren, een echte spits. Wanneer ze mede door hem kampioen worden, dan halen ze via de CL en verkoop van hun spelers ( waar ze erg goed in zijn) weer heel wat geld binnen. Dan valt die 20 miljoen nog eigenlijk wel mee.
Als ze kampioen worden. Dan word dat echt niet alleen door Haller. Haller zal ze helpen en goals maken. Maar een spits van 10 miljoen of eentje huren had dit wellicht ook opgevangen. Integendeel zelfs zonder enige aankoop staan ze er goed voor.

Mee eens dat Ajax het kan verantwoorden om 20 miljoen te investeren in zo een speler. Maar puur qua type speler is hij natuurlijk vrij duur. Dit itt Blind en Tadic.
 
Als ze kampioen worden. Dan word dat echt niet alleen door Haller. Haller zal ze helpen en goals maken. Maar een spits van 10 miljoen of eentje huren had dit wellicht ook opgevangen. Integendeel zelfs zonder enige aankoop staan ze er goed voor.

Mee eens dat Ajax het kan verantwoorden om 20 miljoen te investeren in zo een speler. Maar puur qua type speler is hij natuurlijk vrij duur. Dit itt Blind en Tadic.
Maar ik verwacht dat Haller, normaal gesproken, aan het einde van zijn contractduur nog wel weg kan voor een fatsoenlijk bedrag. Ik verwacht dat dat bij Blind en Tadic nog maar kleine bedragen zullen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan