Maar het mag wel niet van Brainz, maar goed ik doe het toch:
Jij mag uiteraard alles. Zolang we van elkaar weten dat we elkaar niet serieus hoeven te nemen wanneer het op Ajax aankomt is er volgens mij niets aan de hand. Leef je gerust uit.
 
Die Brobby, de broer van, schijnt. Allemaal van het juiste hout gesneden kennelijk.
 
Maar ik verwacht dat Haller, normaal gesproken, aan het einde van zijn contractduur nog wel weg kan voor een fatsoenlijk bedrag. Ik verwacht dat dat bij Blind en Tadic nog maar kleine bedragen zullen zijn.
Tadic word via transfermarkt nog geschat op 20 miljoen. Lijkt me wat veel. Maar ik zou het ook niet gek vinden als er nog een Chinese club 10 miljoen voor hem neertelt.

Denk ook dat ze Tadic na zijn eerste seizoen al met winst konden vertrokken of in ieder geval voor dat gelijke bedrag. Dus het is meer keuze op basis van afschrijving. En dat is te verantwoorden.

Daley Blind, als hij geen hart problemen had gekregen, zou je hem ook nog makkelijk voor 10 - 15 miljoen kunnen verkopen. Ik weet zeker dat Ajax hem voor zo een bedrag zou kunnen kopen. Ook bij Blind geld dat hij eigenlijk direct na 1 seizoen met winst verkocht kon worden.

Ik ben het met je eens dat Haller in potentie een mooi bedrag kan opleveren. Maar opzich voor dit bedrag kun je ook een groot talent halen die wellicht het dubbele zal opleveren. Het risico bij Haller zit er, naar mijn mening, ook meer in dan bij Tadic en Blind. Die twee vind ik dat altijd een positieve bijdrage hebben geleverd aan iedere club waar ze gespeeld hebben. Ik vind na 2 seizoenen aan de kant gezet worden bij Man Utd toch minder erg dan wanneer je topaankoop bent bij West Ham en na 1 seizoen al weer weg moet.

Ik denk dat je voor 22 miljoen + dat salaris. Kun je waarschijnlijk ook een leuke speler van tussen de 22 - 24 halen. Die waarschijnlijk (bijna) even veel impact maakt als Haller maar je ook naar een hoger niveau brengt. Want West Ham betaald 50 miljoen voor die jongen. Dan hebben ze echt wel geprobeerd om het te laten werken. Dus ja, Haller is afhankelijk van zijn team. Maar een goede speler zorgt er juist voor dat een club afhankelijk is van hem ipv dat hij afhankelijk is van zijn medespelers.

Edit: Dus eigenlijk: Tadic en Blind zijn gewoon te verantwoorde bedragen voor spelers die over het algemeen goed gepresteerd hebben (Ik vind ze trouwens zelfs niks maar objectief gezien zijn het wel sterkhouders). Haller vind ik erg veel geld voor zijn kwaliteit spits. Daar neem je een risico mee. Maar Ajax kan makkelijk 22 miljoen verliezen. Dus wat dat betreft denk ik wel dat ze er sterker van worden als elftal. *helaas*
 
Ten Hag stelt in een persconferentie dat men Haller heeft gehaald omdat Brobbey nog steeds niet heeft bijgetekend. Komt Brobbey morgen bij Overmars op kantoor om bij te tekenen, "hé gap, sorry dat ik je zo lang heb laten wachten, maar ik kom effe 'n krabbeltje zetten." :maniac:
 
Ten Hag stelt in een persconferentie dat men Haller heeft gehaald omdat Brobbey nog steeds niet heeft bijgetekend. Komt Brobbey morgen bij Overmars op kantoor om bij te tekenen, "hé gap, sorry dat ik je zo lang heb laten wachten, maar ik kom effe 'n krabbeltje zetten." :maniac:

Op dat moment sturen ze hem gewoon weer terug. Dat kan immers bij koop op afstand, en van Amsterdam naar West Ham is best een afstand.
 
Ten Hag stelt in een persconferentie dat men Haller heeft gehaald omdat Brobbey nog steeds niet heeft bijgetekend. Komt Brobbey morgen bij Overmars op kantoor om bij te tekenen, "hé gap, sorry dat ik je zo lang heb laten wachten, maar ik kom effe 'n krabbeltje zetten." :maniac:
Komend half jaar staat ie gewoon onder contract en kan hij gewoon spelen en is Haller nog niet nodig. Of willen ze Brobby niet laten spelen tot ie tekent?
 

Toch fijn dat je als aankoop al als te duur neergezet wordt door je nieuwe club.
Niet alleen door de nieuwe club.
De oude club vindt ook dat het bod te hoog was.

Bod Ajax verrast West Ham: ‘Zo hoog hadden we het niet verwacht’​

link

Trainer David Moyes van West Ham United snapt waarom zijn club Sébastien Haller naar Ajax heeft laten vertrekken. ,,We hadden dit bod niet meer verwacht", zei hij op een persconferentie in de aanloop naar het bekerduel met Stockport County. ,,We hadden misschien nooit meer zo'n bod gekregen.”

Ajax heeft dus veel te veel betaald. Maar ach. Wat maakt het uit. Ajax heeft geld genoeg.
 
Niet alleen door de nieuwe club.
De oude club vindt ook dat het bod te hoog was.

Bod Ajax verrast West Ham: ‘Zo hoog hadden we het niet verwacht’​

link

Trainer David Moyes van West Ham United snapt waarom zijn club Sébastien Haller naar Ajax heeft laten vertrekken. ,,We hadden dit bod niet meer verwacht", zei hij op een persconferentie in de aanloop naar het bekerduel met Stockport County. ,,We hadden misschien nooit meer zo'n bod gekregen.”

Ajax heeft dus veel te veel betaald. Maar ach. Wat maakt het uit. Ajax heeft geld genoeg.
Knap onderhandeld van Overmars. Gewoon een achterlijk hoge prijs noemen en dan heb je hem binnen. Een beetje zoals een huis kopen tegenwoordig.
 
Ik denk btw dat ik nog nooit een speler heb gezien die zo erg is onderschat als Mazraoui. Velen zullen hier zullen het niet zo zien, maar ik vind hem echt een heerlijke speler en een formidabele rechtsback. Ik weet ook vrij zeker dat hij het bij een Barca nog beter zou doen dan Dest, terwijl laatsgenoemde daar ook aardig schijnt te presteren momenteel. Voor ons te hopen dat Mazraoui nog lang onder de radar blijft. Daar waar een Dumfries al ondersteboven wordt gespeeld door een speler zoals Tadic, die goed is maar natuurlijk geen wereldtop, hield Mazraoui zich tegen de grootste tegenstanders staande. Daarnaast is hij voetballend zo sterk en zo wendbaar, zo comfortabel aan de bal. Ik kan nog uren doorgaan over Mazraoui. Wie een essay over Mazraoui wil mag zich melden middels pb.
 
Ik denk btw dat ik nog nooit een speler heb gezien die zo erg is onderschat als Mazraoui. Velen zullen hier zullen het niet zo zien, maar ik vind hem echt een heerlijke speler en een formidabele rechtsback. Ik weet ook vrij zeker dat hij het bij een Barca nog beter zou doen dan Dest, terwijl laatsgenoemde daar ook aardig schijnt te presteren momenteel. Voor ons te hopen dat Mazraoui nog lang onder de radar blijft. Daar waar een Dumfries al ondersteboven wordt gespeeld door een speler zoals Tadic, die goed is maar natuurlijk geen wereldtop, hield Mazraoui zich tegen de grootste tegenstanders staande. Daarnaast is hij voetballend zo sterk en zo wendbaar, zo comfortabel aan de bal. Ik kan nog uren doorgaan over Mazraoui. Wie een essay over Mazraoui wil mag zich melden middels pb.
Dumfries was minder vandaag, maar ondersteboven gespeeld door Tadic? Vind hem verdedigend toch echt een klasse speler en wordt aanvallend ook steeds beter.

Mazraoui is inderdaad een prima speler. Goede techniek en multifunctioneel. Vind hem alleen verdedigend nog te vaak een steek laten vallen. Maar hij komt er wel.
 
Ik denk btw dat ik nog nooit een speler heb gezien die zo erg is onderschat als Mazraoui. Velen zullen hier zullen het niet zo zien, maar ik vind hem echt een heerlijke speler en een formidabele rechtsback. Ik weet ook vrij zeker dat hij het bij een Barca nog beter zou doen dan Dest, terwijl laatsgenoemde daar ook aardig schijnt te presteren momenteel. Voor ons te hopen dat Mazraoui nog lang onder de radar blijft. Daar waar een Dumfries al ondersteboven wordt gespeeld door een speler zoals Tadic, die goed is maar natuurlijk geen wereldtop, hield Mazraoui zich tegen de grootste tegenstanders staande. Daarnaast is hij voetballend zo sterk en zo wendbaar, zo comfortabel aan de bal. Ik kan nog uren doorgaan over Mazraoui. Wie een essay over Mazraoui wil mag zich melden middels pb.
Hebben we dan gewoon met Mazraoui en Blind de twee meest onderschatte voetballers ter wereld in huis? :eek:
 
Dumfries was minder vandaag, maar ondersteboven gespeeld door Tadic? Vind hem verdedigend toch echt een klasse speler en wordt aanvallend ook steeds beter.

Mazraoui is inderdaad een prima speler. Goede techniek en multifunctioneel. Vind hem alleen verdedigend nog te vaak een steek laten vallen. Maar hij komt er wel.
Ik haalde Dumfries ook aan omdat ik hem beschouw als één van de beste rechtsbacks van NL, vandaar de vergelijking. Terwijl Dumfries voor m'n gevoel een stuk meer "exposure" krijgt vanuit media etc, maar wellicht is dat ook omdat hij voor Oranje speelt en Nous niet. Ik vind Dumfries ook gewoon een goede back, maar ik vond het wel opvallend hoe zwak hij leek tegenover Tadic en hoe relatief onzichtbaar hij was in aanvallend opzicht vandaag. Normaal gesproken toch zijn handelsmerk. Wellicht baseer ik te veel op één wedstrijd - eerlijk gezegd zie ik Dumfries ook weer niet zo veel live spelen - maar blame it on the Ajax-bril dan maar (-:
 
Ik denk btw dat ik nog nooit een speler heb gezien die zo erg is onderschat als Mazraoui. Velen zullen hier zullen het niet zo zien, maar ik vind hem echt een heerlijke speler en een formidabele rechtsback. Ik weet ook vrij zeker dat hij het bij een Barca nog beter zou doen dan Dest, terwijl laatsgenoemde daar ook aardig schijnt te presteren momenteel. Voor ons te hopen dat Mazraoui nog lang onder de radar blijft. Daar waar een Dumfries al ondersteboven wordt gespeeld door een speler zoals Tadic, die goed is maar natuurlijk geen wereldtop, hield Mazraoui zich tegen de grootste tegenstanders staande. Daarnaast is hij voetballend zo sterk en zo wendbaar, zo comfortabel aan de bal. Ik kan nog uren doorgaan over Mazraoui. Wie een essay over Mazraoui wil mag zich melden middels pb.
Vond Dest niet heel bijzonder, Mazraoui vind ik beter, jammer dat die voor Marokko heeft gekozen, ook oprecht hele toffe kerel, heel positief geen kapsones, kunnen veel jonge jongens een voorbeeld aannemen
 
Mazrouai zijn probleem is zijn wisselvalligheid tijdens de wedstrijd en het feit dat ie in de kleinere wedstrijden eigenlijk onzichtbaar is. Hij moet beseffen dat de competitie voor Ajax 30 kleinere wedstrijden heeft en pakweg maar 6 grote wedstrijden. Verder is het een speler die bijv itt Dumfries ( nee niet vandaag), erg afhankelijk is van de flow en het moment van het elftal. Dumfries stroopt de mouwen af als het minder gaat en juist dan komt hij in beeld. Op hem kun je bouwen. Ik weet niet of dat ook het geval is met Mazrouai.
 
Ik denk btw dat ik nog nooit een speler heb gezien die zo erg is onderschat als Mazraoui. Velen zullen hier zullen het niet zo zien, maar ik vind hem echt een heerlijke speler en een formidabele rechtsback. Ik weet ook vrij zeker dat hij het bij een Barca nog beter zou doen dan Dest, terwijl laatsgenoemde daar ook aardig schijnt te presteren momenteel. Voor ons te hopen dat Mazraoui nog lang onder de radar blijft. Daar waar een Dumfries al ondersteboven wordt gespeeld door een speler zoals Tadic, die goed is maar natuurlijk geen wereldtop, hield Mazraoui zich tegen de grootste tegenstanders staande. Daarnaast is hij voetballend zo sterk en zo wendbaar, zo comfortabel aan de bal. Ik kan nog uren doorgaan over Mazraoui. Wie een essay over Mazraoui wil mag zich melden middels pb.
Hoe goed Mazraoui is, en waar zijn lat ligt, daar wil ik niet aan. Maar ik vond destijds Mazraoui al een betere RB dan Dest. Dest kan leuk mee opkomen, maar kan niet zo goed verdedigen. Mazraoui is zeker niet slecht in het mee opkomen (ook getuige 1 actie tegen PSV) maar ook gewoon prima verdedigen. Dus ik zou dan nog eerder verwachten dat Mazraoui naar Barca zou gaan dan Dest. Misschien dat Mazraoui wat soberder speelt en daardoor minder opvalt?
 
Misschien dat Mazraoui wat soberder speelt en daardoor minder opvalt?

Hij speelt voor Marokko en dus de Afrika cup, dan moet je heel goed zijn wil je nog in de smaak vallen bij de topclubs. je bent hem midden in het seizoen kwijt, wat een groot nadeel is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan