Ik ben bang een hele goede spits voor Ajax. Zag 'em graag spelen in zn Utrecht tijd en had em toen ook wel naar PSV willen zien komen. Haller is voor de Eredivisie een topspits, veel beter ga je ze niet krijgen. Tuurlijk hebben we in potentie betere spitsen rondlopen, maar die zijn nog niet op dat niveau. Haller heeft lengte, snelheid en is technisch in staat mee te ballen met Ajax. Veel meer dan een Huntelaar dat is en zeker op dit moment veel beter dan een Traore.

Ze worden hier sowieso niet minder van en als je dan Promes of Labyad mag halen heb je een enorm krachtsverschil. Maar ik hoop uiteraard dat ik het gruwelijk mis heb. Overigens denk ik niet dat ie zn beste wedstrijd zal spelen tegen PSV. Fit mag ie zijn, je hebt toch wat tijd nodig om te wennen aan het Ajax spel. Dus wij hoeven wellicht niet zo bang voor hem te zijn.
Ja mee eens. Aan de andere kant, Ajax zegt wel de ambitie te hebben richting champions league niveau en daarmee ga je het, denk ik, niet sterker worden van Haller. Dus als je dan een hoop geld uitgeeft. Is het wel de vraag of je het aan Haller moet uitgeven.

Maar goed, voor de eredivisie een prima aankoop. Ik hoop eerder dat hij niet mag mee doen tegen PSV dan wel.
 
Was die Brenner niet in beeld? Nou snap ik dat Ajax Haller in delen gaat betalen, maar als je daar 20m+ aan uitgeeft had je Brenner dus ook voor 10-15m kunnen halen. Jongere spits met in potentie een hoger plafond. Met Haller weet je dan wel weer wat je op papier krijgt: prima tot topspits voor de Eredivisie, maar geen internationale topper.

Echter, aan de andere kant... Tadic was ook maar een speler van Southampton, en die kwam prima mee in dat CL jaar van Ajax. Hoe je een speler gebruikt en of deze goed in het team past kan een groot verschil maken.
 
Volgens mij huren ze niet maar betalen ze het bedrag niet in een keer. Dat komt waarschijnlijk vanwege de NOW regeling waar ze gebruik van hebben gemaakt. En buiten dat heb ik begrepen dat geen enkele transfersom in een keer wordt betaald. De bedragen voor Frenkie en De Ligt worden bijv ook over meerdere jaren uitgesmeerd.

Hij wordt inderdaad niet gehuurd. Daar was eerst sprake van maar ze kopen hem toch direct. Maar wel met betaling in termijnen en dat is voor Ajax wel uniek: Ajax accepteert bij verkoop een betaling in termijnen, maar betaalde bij aankoop juist in 1 keer. Daar liet Overmars zich zelfs op voorstaan. Met de NOW-regeling kan dat niet te maken hebben, want die heeft Ajax terugbetaald en bovendien stelt de NOW-regeling sowieso geen voorwaarde aan het doen van investeringen en al helemaal niet aan de betalingsregelingen rond een investering. Het heeft er vooral mee te maken dat de liquide middelen bij Ajax aardig aan het opdrogen zijn. Bij afwezigheid van een parkeerplaats of grond onder het stadion om te verkopen is de volgende stap dat er een extra speler moet worden verkocht om de salarissen te kunnen blijven betalen.
 
Het is dus officieel en hij is zondag ook inzetbaar. Ik zie het maar als een positief iets dat ze spitsen van 22 miljoen moeten gaan kopen om ons te kunnen verslaan :maniac:
 
Mooi 35 miljoen weggegooid geld voor een middelmatige speler. Ben benieuwd naar de salaris post in de jaarrekening dat loopt aardig op en met spelers ala Blind,Tadic,Promes die je niet meer kwijtraakt
 
Mooi 35 miljoen weggegooid geld voor een middelmatige speler. Ben benieuwd naar de salaris post in de jaarrekening dat loopt aardig op en met spelers ala Blind,Tadic,Promes die je niet meer kwijtraakt
Je doet er makkelijk over. Dit was toch wel de zwakste plek van Ajax en ik denk dat dit echt wel een prima spits is.
 
Mooi 35 miljoen weggegooid geld voor een middelmatige speler. Ben benieuwd naar de salaris post in de jaarrekening dat loopt aardig op en met spelers ala Blind,Tadic,Promes die je niet meer kwijtraakt
:unsure:Heb ik iets gemist of is hij net voor de aankoop nog 15 miljoen duurder geworden?
 
Je doet er makkelijk over. Dit was toch wel de zwakste plek van Ajax en ik denk dat dit echt wel een prima spits is.
Zeker ik had de reacties willen zien als wij hem hadden gekocht. Voor 25 miljoen en een salaris van 3 miljoen of meer per jaar. Zwakste plek? Ze hebben de meeste goals gemaakt. Nee de teamgeest en samenstelling is hun zwakste plek tel daar Ten Hag, CV met Perr en Blind bij op.
 
Je doet er makkelijk over. Dit was toch wel de zwakste plek van Ajax en ik denk dat dit echt wel een prima spits is.
Prima spits inderdaad, maar dat is Huntelaar ook. Voor 20-22,5 miljoen had ik persoonlijk gekozen voor een of ander supertalent ipv Haller. Je kunt wel zeggen dat je 'zekerheid' koopt met Haller omdat hij zich in de ED bewezen heeft, maar is dat dan 20-22,5 miljoen waard? Bovendien, zekerheid koop je nooit, het is altijd maar afwachten of het iets gaat worden. Resultaten uit het verleden,,,
Nee dat idd niet. Wel 2,5 miljoen.
Blijkt dus 22,5 miljoen te zijn :oops:
Als PSV meer geld had en 22,5 miljoen euro aan Haller had uitgegeven dan had ik daar denk ik echt wel hoofdpijn van gehad en JdJ verrot gescholden.
 
Zeker ik had de reacties willen zien als wij hem hadden gekocht. Voor 25 miljoen en een salaris van 3 miljoen of meer per jaar. Zwakste plek? Ze hebben de meeste goals gemaakt. Nee de teamgeest en samenstelling is hun zwakste plek tel daar Ten Hag, CV met Perr en Blind bij op.

Ik kan ze wel opnoemen voor je:

- Scoort nooit, kan er niks van
- Wij zijn de enige die interesse hebben, dus die kan er niks van
- Prutser
- Pff, weer een aanvaller
- Speler met een verleden bij Utrecht, waarom elke keer die middelmaat
- Veel te duur

Buiten die laatste, waar ik het wel mee eens ben. Zou dit een aankoop zijn geweest waar ik zeker tevreden mee zou zijn. Alleen dan 10 miljoen minder.
 
Mooi 35 miljoen weggegooid geld voor een middelmatige speler. Ben benieuwd naar de salaris post in de jaarrekening dat loopt aardig op en met spelers ala Blind,Tadic,Promes die je niet meer kwijtraakt
En Klaassen bij elkaar is dat 78,9 miljoen volgens Transfermarkt. Komen er ook nog salarissen bij kom je wel boven de 100 miljoen, maar aan de andere kant dit zijn ook jongens die je elftal sterker maken en je kennelijk ver kunnen brengen in de CL (Blind, Tadic). En de grootste reden dat Ajax dit soort aankopen kan doen is ook door de verkoop van talenten als De jong, De ligt en van de Beek alleen de transfer van Frenkie alleen al compenseert de aankoop van die 5 spelers bijna. Het beleid van Ajax is hier goed hoor een belangrijke mix van talent en ervaren spelers, alleen moet je wel het geluk hebben dat er elk jaar een goed talent bij komt en dat je CL speelt. Het moment dat dit niet gebeurt kom je als club in de problemen. Ajax ziet ook wel de op mars van jongens zoals Kudus en Gravenberch die beide ook dik boven de 40 miljoen gaan opleveren als ze zich zo blijven ontwikkelen dan kun je je dit soort aankopen gewoon permitteren.
 
Ik kan ze wel opnoemen voor je:

- Scoort nooit, kan er niks van
- Wij zijn de enige die interesse hebben, dus die kan er niks van
- Prutser
- Pff, weer een aanvaller
- Speler met een verleden bij Utrecht, waarom elke keer die middelmaat
- Veel te duur

Buiten die laatste, waar ik het wel mee eens ben. Zou dit een aankoop zijn geweest waar ik zeker tevreden mee zou zijn. Alleen dan 10 miljoen minder.
en de 1/3e van het salaris (naar verluid tussen 4 en 5 miljoen? Maar wellicht heeft iemand een betrouwbaardere bron)
 
Ajax heeft goede ervaring met het halen van de ervaren spelers die het in de PL niet hebben gemaakt. Voor Blind hebben ze destijds ook 18 miljoen betaald, voor een verdediger en Tadic is ook een gouden zet gebleken. Toen vroegen wij ook hier af waarom ze een speler van 28 jaar van de degradatiekandidaat in de PL voor 13 miljoen hebben gehaald... Spitsen kunnen echter zomaar mislukken wanneer ze niet in het systeem passen. Daar weet Zahavi er ook alles van. Wij dachten dat ie makkelijk 25 goals zou maken in de Eredivisie. Haller en Ten Hag hebben wel eerder succesvol met elkaar samen gewerkt.
 
En Klaassen bij elkaar is dat 78,9 miljoen volgens Transfermarkt. Komen er ook nog salarissen bij kom je wel boven de 100 miljoen, maar aan de andere kant dit zijn ook jongens die je elftal sterker maken en je kennelijk ver kunnen brengen in de CL (Blind, Tadic). En de grootste reden dat Ajax dit soort aankopen kan doen is ook door de verkoop van talenten als De jong, De ligt en van de Beek alleen de transfer van Frenkie alleen al compenseert de aankoop van die 5 spelers bijna. Het beleid van Ajax is hier goed hoor een belangrijke mix van talent en ervaren spelers, alleen moet je wel het geluk hebben dat er elk jaar een goed talent bij komt en dat je CL speelt. Het moment dat dit niet gebeurt kom je als club in de problemen. Ajax ziet ook wel de op mars van jongens zoals Kudus en Gravenberch die beide ook dik boven de 40 miljoen gaan opleveren als ze zich zo blijven ontwikkelen dan kun je je dit soort aankopen gewoon permitteren.
Ik heb het idee dat ze met Blind en Tadic nu niet zo ver in de CL zijn gekomen...

Maar het mag wel niet van Brainz, maar goed ik doe het toch:


Het lijkt mij (maar ik ben geen expert in jaarrekeningen lezen) dat ajax zo'n 22 miljoen op de bank heeft staan (pagina 108). Dat is dan nu wel weg... Het lijkt mij dus dat ajax eerder scherp aan de wind zeilt dan zittende op een zak geld kan kopen wat men wilt.
 
Ik heb het idee dat ze met Blind en Tadic nu niet zo ver in de CL zijn gekomen...

Maar het mag wel niet van Brainz, maar goed ik doe het toch:


Het lijkt mij (maar ik ben geen expert in jaarrekeningen lezen) dat ajax zo'n 22 miljoen op de bank heeft staan (pagina 108). Dat is dan nu wel weg... Het lijkt mij dus dat ajax eerder scherp aan de wind zeilt dan zittende op een zak geld kan kopen wat men wilt.

In principe is dat nu niet weg, ze betalen het namelijk in termijnen. Dat kunnen ze in principe makkelijk opvangen met de uitgaande transfers.
 
Voor Luuk hebben we geen transferrecord gebroken.

Overigens, elke vergelijking met Luuk is een farce.
Luuk is een held. Enkel Denzel mag op hetzelfde niveau meepraten. De rest mag hopen een keer hun schoenen te strikken. ;)
Agreed :cool:
 
Ajax heeft goede ervaring met het halen van de ervaren spelers die het in de PL niet hebben gemaakt. Voor Blind hebben ze destijds ook 18 miljoen betaald, voor een verdediger en Tadic is ook een gouden zet gebleken. Toen vroegen wij ook hier af waarom ze een speler van 28 jaar van de degradatiekandidaat in de PL voor 13 miljoen hebben gehaald... Spitsen kunnen echter zomaar mislukken wanneer ze niet in het systeem passen. Daar weet Zahavi er ook alles van. Wij dachten dat ie makkelijk 25 goals zou maken in de Eredivisie. Haller en Ten Hag hebben wel eerder succesvol met elkaar samen gewerkt.
Blind en Tadic vond ik wel begrijpelijker. Blind vond ik wel veel maar tegelijk riep Ajax toen altijd dat ze zo rijk waren. Dus dan mag je ook wel een keer iets betalen.
Tadic snapte ik wel. Vond hem namelijk in de eredivisie goed overkomen, speelde prima bij Southampton en was in beeld bij meerdere clubs. Daarnaast vind ik Southampton niet per se een degradatie kandidaat. Dat waren ze wel in het jaar dat Ajax Tadic haalde. Maar het seizoen er voor waren ze volgensmij linkrijtje geëindigd. Vind dat aardig vergelijkbaar met West Ham. En die 2 jaar verschil vind ik persoonlijk geen 10 miljoen waard.

Ik vond Blind en Tadic passen in het beleid wat Ajax wilde hanteren. Geïnvesteerd in ervaring met een soort van zekerheid. Zowel Blind als Tadic stonden op de radar bij Europese subtop clubs.
Haller staat dit volgensmij niet. Qua dat betreft vind ik dat Ajax gewoon erg veel betaald heeft voor deze speler. Als ze geen spitsen probleem hadden dan hadden ze nooit zoveel betaald voor Haller. Terwijl de bedragen voor Tadic en Blind altijd wel betaald zouden worden omdat ze hier rekening mee hielden. Daarnaast pretendeerde Ajax het toen ook niet financieel moeilijk te hebben maar gaven ze juist aan dat ze vrij veel geld hadden. Dit was het afgelopen jaar anders. Maar goed een paniek aankoop kan nog steeds een goeie aankoop zijn. Volgensmij was Ziyech ook opeens gehaald omdat Ajax niet lekker draaide.

Dus ik vrees dat het sportief voor de eredivisie een goeie zet zal zijn geweest. Was het financieel/op lange termijn de beste zet. Nee dat denk ik niet per se. Denk dat er voor dit bedrag/salaris nog wel betere opties zijn. Maar goed ook daar zijn altijd risico's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan