PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 29 november | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tja, wat hadden we verwacht:

- Ledezma is een leuk talentje, maar nog wel te licht voor PSV 1
- Zahavi is niet in vorm of niet goed genoeg, welke van de twee laat ik in het midden.
- Fein speelt amper en zal ongetwijfeld ritme missen. Hem afrekenen op vandaag is dan wel onnodig in mijn ogen.
- Er is een reden waarom Teze nu doorbreekt als CV. Teze is geen fantastische back. Hendrix is natuurlijk ook geen back. Kortom, geen dreiging daar vanaf.
 
Ik kan dit niet of nauwelijks positief bekijken. Het is algehele malaise en als je zo naar de EL gaat donderdag kun je dat ook vooraf al vergeten. Welke belangrijke spelers hebben rust gehad?
T gros van de basis heeft max een half uur gespeeld (Madueke, Malen, Gakpo, Sangare) een klein kwartier (Dumfries) of helemaal niet (Max, Mvogo)
 
En.. Sparta pakte bij Feyenoord en AZ een punt. Vorige week 6-0. PSV creëerde weinig, maar wel duidelijk bovenliggend. Wat me vooral stoort is dat er aan het einde niet onder de druk uitgevoetbald wordt. Wie er ook staan. Er onstaat paniek. Ook voorin vergeten we dan de bal in de ploeg te houden. Dat moeten ze toch kunnen.
 
Toen MvB zijn hele basiselftal op de bank hield tegen RKC in de beker werd het een grove beginnersfout genoemd. Ben benieuwd wat de media had gezegd als deze wedstrijd niet dankzij een dubieuze penalty die in twee instanties gescoord moest worden beslecht zou zijn geweest.
Penalty was toch niet zo dubieus? Ik vond het een duidelijke penelty, en de VAR blijkbaar ook. We weer slecht genomen
 
Nou, moeizamer dan ik had gedacht/gehoopt. Zeker na de eerste fase van de wedstrijd. Die Okoye stond ook nog aardig in de weg.

Maar gewoon rationele keuze van Schmidt, ook al pakt het niet helemaal goed uit. Vertrouwen in de breedte van de selectie, A-keuze fit richting Granada.

Zahavi vind ik zo langzamerhand wel echt een probleem worden...
 
Waar zijn de psv word altijd benadeeld door de var en scheids mensen vanaaf.. :mask:
2 punten cadeau door de scheids
 
Ik mis voorin ook slimheid en volwassenheid. Iemand die a la Tadic met zijn ervaring en techniek even de boel voorin organiseert. Madueke, Malen en Gakpo is te veel onrust en te weinig doordacht. Is puur intuïtief spelen en daar kun je op dit niveau niet op blijven leunen. Ik had graag gezien dat Götze en Zahavi ( ja ook die) in het veld waren gebleven. Die konden dan wat temporiseren voorin.
 
Nu donderdag even winnen en Schmidt is een held! De helft van zijn plan is in ieder geval geslaagd: met een krankzinnig en lachwekkend zooitje rotatiespelers gewoon de 3 punten pakken. :maniac:
 
Ik kan dit niet of nauwelijks positief bekijken. Het is algehele malaise en als je zo naar de EL gaat donderdag kun je dat ook vooraf al vergeten. Welke belangrijke spelers hebben rust gehad?
Wat verwacht je als je 8 wijzigingen aanbrengt die amper met elkaar gespeeld hebben? dat we 5-0 winnen en Sparta van de mat spelen met prachtig voetbal? Dumfries, Gakpo, Madueke, Malen, Sangare 25-30 min gespeeld is toch rustiger dan 90 min voor die jongens. En gelukkig gaan we niet met deze 11 spelen in de EL, dus beetje vertrouwen mag wel😉
 
Nou, moeizamer dan ik had gedacht/gehoopt. Zeker na de eerste fase van de wedstrijd. Die Okoye stond ook nog aardig in de weg.

Maar gewoon rationele keuze van Schmidt, ook al pakt het niet helemaal goed uit. Vertrouwen in de breedte van de selectie, A-keuze fit richting Granada.

Zahavi vind ik zo langzamerhand wel echt een probleem worden...
Het pakte toch prima uit. 3 punten, daar was het alemaal om te doen. Tja Zahavi, lijkt me een miskoop, leuk als pinchhitter, maar komt tekort voor de basis. Ik hoop dat vanaf nu Madueke de voorkeur gaat krijgen boven Zahavi, is een veel beter voetballer, kan wel mee in het tempo, kan zelf ook eens iets creeeren, scoort veel makkelijker, en is de toekomst
 
Ik mis voorin ook slimheid en volwassenheid. Iemand die a la Tadic met zijn ervaring en techniek even de boel voorin organiseert. Madueke, Malen en Gakpo is te veel onrust en te weinig doordacht. Is puur intuïtief spelen en daar kun je op dit niveau niet op blijven leunen. Ik had graag gezien dat Götze en Zahavi ( ja ook die) in het veld waren gebleven. Die konden dan wat temporiseren voorin.
Precies. Op het middenveld ook. En achterin ook. Hopen dat Ginkel er snel bij is. En in de winter moet er echt een goeie cv bij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik kijk liever naar een leuk potje voetbal dan naar dit. Die punten in Spanje kunnen me echt gestolen worden.
Ik hoop dat we ze daar gaan stelen. :D
Zonder gekheid, leuk voetbal kijk ik ook liever naar. Maar als ik goed kwalitatief voetbal wil zien, zet ik wel 'n samenvatting aan van een Premier League wedstrijd. Mijn gevoel bij een wedstrijd van PSV is gewoon winnen, koste wat het kost. Ik heb tijdens de wedstrijd dan ook weinig 'last' van slecht voetbal. Zolang we maar winnen.

Ajax of Feyenoord erger ik me er wel kapot aan, maar dat los ik dan op door gewoon niet te kijken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan