Coronavirus

Ik snap echt dat dat heel vervelend is. En dat dit voor jou allemaal heel dichtbij komt. Maar voor mij is dit hetzelfde als zeggen dat ik geen kerstdiners mag houden, omdat kinderen in Afrika geen eten hebben.

Nee dat is absoluut niet hetzelfde. de IMO heeft allerlei verdragen geratificeerd waarbij ook de maximale contractduur van 11 maanden is geaccepteerd door de landen. Nu we in een pandemie zitten, geven deze zelfde landen totaal niet thuis en laten ze iedereen op zee in de stront zakken. Dat is wat mij boos maakt, en daarnaast het gemiddelde gedrag van de mensen in Europa.

Alles maar naar zichzelf redeneren, maar geen oog hebben voor het leed wat Europa heeft veroorzaakt met het dichtgooien van de grenzen, het aantal toegenomen kinderen dat met honger leeft, niet naar school kan, en zo is er een hele grote waslijst van zeer kwalijke zaken. Maar dat maakt allemaal even niet uit, want wij moeten het goed hebben, en als ze dan in Afrika creperen door onze lockdowns, dan is het niet meer mijn probleem.

Iedereen staat op zijn achterste benen als het gaat om kinderen in Griekenland in een uitgebrand vluchtelingenkamp, of als Baudets slaafje weer wat extreem rechtse woorden gebruikt. Maar als het gaat om de directe gevolgen van ons gedrag en de genomen maatregelen door de overheden dan geven we niet thuis.
 
Nee dat is absoluut niet hetzelfde. de IMO heeft allerlei verdragen geratificeerd waarbij ook de maximale contractduur van 11 maanden is geaccepteerd door de landen. Nu we in een pandemie zitten, geven deze zelfde landen totaal niet thuis en laten ze iedereen op zee in de stront zakken. Dat is wat mij boos maakt, en daarnaast het gemiddelde gedrag van de mensen in Europa.

Alles maar naar zichzelf redeneren, maar geen oog hebben voor het leed wat Europa heeft veroorzaakt met het dichtgooien van de grenzen, het aantal toegenomen kinderen dat met honger leeft, niet naar school kan, en zo is er een hele grote waslijst van zeer kwalijke zaken. Maar dat maakt allemaal even niet uit, want wij moeten het goed hebben, en als ze dan in Afrika creperen door onze lockdowns, dan is het niet meer mijn probleem.

Iedereen staat op zijn achterste benen als het gaat om kinderen in Griekenland in een uitgebrand vluchtelingenkamp, of als Baudets slaafje weer wat extreem rechtse woorden gebruikt. Maar als het gaat om de directe gevolgen van ons gedrag en de genomen maatregelen door de overheden dan geven we niet thuis.
Maar dat zijn 2 verschillende zaken. Daarom gebruik je nu misschien ook het woord "daarnaast".

Voor mij is jouw bericht over de zeevaarders nieuw. Dus op een of andere manier krijgt dit onderwerp weinig tot geen aandacht in de media. Ik snap dat dat frustrerend is. Maar de gewone mens heeft hier helemaal geen invloed op. Ik kan die regels niet veranderen.
 
Voor mij is jouw bericht over de zeevaarders nieuw. Dus op een of andere manier krijgt dit onderwerp weinig tot geen aandacht in de media. Ik snap dat dat frustrerend is. Maar de gewone mens heeft hier helemaal geen invloed op. Ik kan die regels niet veranderen.

Dat klopt als een bus, maar ik heb er er wel eerder over gehad hier in dit topic. Maar goed de rest van mijn post is mijn woede is meer een algemene woede tegen de hele Europese gemeenschap die de dom is om te begrijpen dat we ongelooflijk veel leed veroorzaken, maar niet verder kijken dan onze neus breed is.

Het is top dat we zorgen dat onze zorgmedewerkers enigsinds ontlast worden, maar goed we sluiten onze ogen voor alles wat niet op het Europese land gebeurd. Dat maakt mij boos, we zijn het superieure westen, maar we kunnen nog niet eens verder kijken of denken dan onze landsgrenzen.
 
Dat klopt als een bus, maar ik heb er er wel eerder over gehad hier in dit topic. Maar goed de rest van mijn post is mijn woede is meer een algemene woede tegen de hele Europese gemeenschap die de dom is om te begrijpen dat we ongelooflijk veel leed veroorzaken, maar niet verder kijken dan onze neus breed is.

Het is top dat we zorgen dat onze zorgmedewerkers enigsinds ontlast worden, maar goed we sluiten onze ogen voor alles wat niet op het Europese land gebeurd. Dat maakt mij boos, we zijn het superieure westen, maar we kunnen nog niet eens verder kijken of denken dan onze landsgrenzen.

Ik kan je niet anders dan gelijk geven, maar ik vrees ook dat ik moet bekennen dat ik het erg slecht trek om me teveel in de problemen in te lezen. Het wereldnieuws volgen is voor mij de laatste tijden meer dan tevoren alsof je je woning in slochteren door experts laat doorlichten, met de goede intentie dat je maar beter goed geinformeerd kan zijn om problemen te voorkomen en zorg te dragen om jezelf en de mensen om wie je geeft. Echter komt elke expert terug met slecht nieuws zo lijkt het: de gaspijp staat op breken met explosiegevaar, de dragende balken op zolder blijken vol houtworm, de sloot naast het huis blijkt vol zware metalen, de scheur in de muur loopt door tot in de fundering, er zit japanse duizendknoop in de tuin, het schuurtje blijkt bedekt met asbest en het grondwater rot inmiddels de dorpels weg van de kelderverdieping. Maar geld en tijd om er iets aan te veranderen heb je niet en verhuizen is geen optie. Klinkt een beetje donker vrees ik, en om eerlijk te zijn merk ik ook dat ik er allemaal behoorlijk depressief van word. Vooral het machteloze gedeelte; dat er wel meer problemen vastgesteld worden maar niets oplosbaar lijkt, en daarbovenop het gebrek en leuke dingen doen met vrienden, familie, mooie plekjes bezoeken etc. Die klote pandemie maakt het allemaal stukken moeilijker. En de boosheid over alles wat slecht gaat is moeilijk weg te nemen, toch wil je die het liefst ergens aan kunnen richten. Voor de een is dat de media, een ander de politiek, weer een ander de EU en een vierde vervloekt mensen die zich in onze ogen te weinig inzetten om die pandemie te temperen. In vrijwel alle gevallen zinloze woede vrees ik, wat vaak het tegendeel veroorzaakt van wat we willen bereiken. Het enige wat (denk ik) zin heeft is om af en toe eens een stap terug te nemen en in elk geval te bepalen of wie en waar we zelf zijn en wat we zelf doen iets is waar we achter kunnen staan, of wat we kunnen doen om die idealen te benaderen..

Excuus voor het diepe en sombere antwoord, maar ik wil maar zeggen dat je geen roepende bent in de woestijn met deze zorgen over de sector waar jij veel zicht op hebt. Verder denk ik niet dat "men" hier bewust wegkijkt voor de door jou hier naar voren gebrachte problematiek, maar dat veel mensen zich op dit moment maar met veel moeite een plek kunnen geven in de discussies en ook voor zichzelf moeten vechten om deze klote tijd goed door te komen. Van taxichauffeurs tot ZZP-ers, mensen in de entertainment sector, sportfanatiekelingen, sociaal medewerkers, zorgpersoneel, gelovigen (die ook juist nu behoefte hebben aan die steun in de kerk). We hebben hier veel verhitte discusies en herkennen vast wel het gevoel dat we niet voldoende gehoord of begrepen worden, maar uiteindelijk hebben we het denk ik allemaal best wel lastig dit jaar, ik in elk geval wel. Een van de dingen is dat we in elk geval ons verhaal bij elkaar kwijt kunnen, al is het maar om het gedeelde smart is halve smart en gedeeld geluk is dubbel geluk. Een van de redenen dat ik dit forum vooral om dit soort - niet voetbal relateerde topics - graag bezoek.
 
Het stoort mij persoonlijk dat teamspirit de indruk wekt dat er niet versoepeld kan worden omdat dat in zijn straatje past. Het past in mijn straatje dat er versoepelingen komen. Dan is de kans beduidend groter dat ik mijn bedrijf draaiend kan houden. Wat ik duidelijk wil maken is dat het logisch is dat er ook mensen zijn die de maatregelen te streng vinden omdat ze al hun werk uit het verleden letterlijk om zien vallen. Wat mij betreft komen er nog eerder vandaag dan morgen versoepelingen. En ja, dat past in mijn straatje zoals het teamspirits straatje past dat de maatregelen streng blijven. Zo valt er voor iedere mening wat te zeggen

Het is logisch dat mensen vooral in eigen belang denken. Maar de taak van de regering is om in het landsbelang te denken.

De regering heeft eigenlijk 2 doelen:
1. Zo weinig mogelijk besmettingen
2. De economie zo min mogelijk aantasten.

Daarom zijn er nu regels de verspreiding van het virus te verminderen, maar zijn er ook NOW regelingen om bedrijven te steunen. Natuurlijk kan de regering niet iedereen redden: Er zullen bedrijven falliet gaan, en er zullen mensen dood gaan aan het virus. Dat is gewoon de harde werkelijkheid.
 
Het is logisch dat mensen vooral in eigen belang denken. Maar de taak van de regering is om in het landsbelang te denken.

De regering heeft eigenlijk 2 doelen:
1. Zo weinig mogelijk besmettingen
2. De economie zo min mogelijk aantasten.

Daarom zijn er nu regels de verspreiding van het virus te verminderen, maar zijn er ook NOW regelingen om bedrijven te steunen. Natuurlijk kan de regering niet iedereen redden: Er zullen bedrijven falliet gaan, en er zullen mensen dood gaan aan het virus. Dat is gewoon de harde werkelijkheid.
Ik weet niet of '1. Zo weinig mogelijk besmettingen' wel een doel is. Dat lijkt me meer:
1. Het er voor zorgen dat het aantal besmettingen zodanig is dat de gezondheidszorg het nog aankan.
 
Ik weet niet of '1. Zo weinig mogelijk besmettingen' wel een doel is. Dat lijkt me meer:
1. Het er voor zorgen dat het aantal besmettingen zodanig is dat de gezondheidszorg het nog aankan.
Dat is hier in Zwitserland goed te merken. De aantallen besmettingen zijn fors, maar de maatregelen nog best soepel. Je merkt dat er ook heel erg gekeken wordt hoe men toch zoveel als mogelijk kan laten doorgaan.
 
Excuus voor het diepe en sombere antwoord, maar ik wil maar zeggen dat je geen roepende bent in de woestijn met deze zorgen over de sector waar jij veel zicht op hebt. Verder denk ik niet dat "men" hier bewust wegkijkt voor de door jou hier naar voren gebrachte problematiek, maar dat veel mensen zich op dit moment maar met veel moeite een plek kunnen geven in de discussies en ook voor zichzelf moeten vechten om deze klote tijd goed door te komen.

Dat klopt als een bus, ik geef ook niemand hier op het forum de schuld. Ik geef alleen datgene aan waar ik voor vecht. Iedereen kiest zijn eigen gevecht, en voor de een is dat zijn drukkerij, voor de ander de gezondheidszorg, voor de volgende zwemmen met zijn kind. Echter denk ik dat men alleen verder kan komen door voor verbinding te gaan, ipv te kijken naar je eigen kleine gevecht. Ik vecht niet zozeer voor mezelf, ik ben gezegend met het geluk dat ik relatief lang weg ben geweest maar nu ook weer heel lang thuis ben geweest. Ik zou zo een stuk van mijn vrijheid opgeven (wat er nog van over is in de lockdown in Frankrijk), om morgen alle zeevarenden af te lossen. Pas als we bereid zijn om voor elkaar zaken op te offeren dan komen we bij datgene wat ons kan gaan verbinden namelijk bereidheid tot het opofferen van een stuk eigen leven voor het geluk van anderen.

Pas als je in staat bent om je eigen stuk vrijheid op te offeren voor het geluk van anderen dan komen we in een wereld waarin het sociale aspect van het leven weer sterk gemaakt wordt. We worden door het corona virus heel hard op de beperkingen gedrukt van onze samenleving, maar tegelijkertijd merk ik weinig beweging in de samenleving om op zoek te gaan naar een nieuwe balans in de wereld, die van het samen zaken aanpakken en verder komen. Als ik kijk naar de samenleving in Europa, is het eigen geluk ondertussen een van de weinige dingen die nog telt, hoe het gaat met de buurman doet er niet meer toe. Pas als we toe durven te geven dat het individualisme het gewonnen heeft van de samenleving, dan kunnen we het omdraaien. Helaas zien we dit niet gebeuren in de samenleving, maar zien we alleen maar meer splinters ontstaan, met politieke partijen, vrijheden die ontnomen worden onder de noemer racisme, de geschiedenis die herschreven (straatnamen worden zelfs gewijzigd...) moet worden omdat de helden van toen niet meer passen in de huidige tijdsgeest enzovoorts.
 
"Thuiswerkoproep heeft weinig effect"
Op basis van cijfers over reisbewegingen van Google hebben ze dat geconcludeerd. Zitten de mensen die Google nodig hebben om die conclusie te trekken 24/7 in een bunker zonder ramen?
 
"Thuiswerkoproep heeft weinig effect"
Op basis van cijfers over reisbewegingen van Google hebben ze dat geconcludeerd. Zitten de mensen die Google nodig hebben om die conclusie te trekken 24/7 in een bunker zonder ramen?
Want jij kan een afname van bv 50% verkeer van het kantoorpersoneel gewoon zien door ff uit t raam te kijken?

Vooral zorgelijk dat men zo makkelijk over het advies heen stapt. En ja, ik mag deze week 2x de wei in. 2x onoverkomelijk, 1x aanwezig bij een commissievergadering om een beleidsstuk te verdedigen, 1x BHV-herhaling. Zijn vermoedelijk de 2x dat ik dit jaar buitens huis werk.
 
Want jij kan een afname van bv 50% verkeer van het kantoorpersoneel gewoon zien door ff uit t raam te kijken?
Ik roep al heel lang dat er aan de dagelijkse forenzenpolonaise hier voor de deur niets is veranderd na de zomer, ondanks de oproep van het kabinet.
Dat heb ik hier ook al regelmatig verteld, maar daar zul je overheen gelezen hebben waardoor je mijn gechargeerde opmerking niet in de juiste context kunt plaatsen. Dat geeft niets, je kunt immers niet dag en nacht online zijn op het forum.;)(Y)
 
Ik roep al heel lang dat er aan de dagelijkse forenzenpolonaise hier voor de deur niets is veranderd na de zomer, ondanks de oproep van het kabinet.
Dat heb ik hier ook al regelmatig verteld, maar daar zul je overheen gelezen hebben waardoor je mijn gechargeerde opmerking niet in de juiste context kunt plaatsen. Dat geeft niets, je kunt immers niet dag en nacht online zijn op het forum.;)(Y)
Nou, Jaufmeister doet aardig zijn best geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan