Coronavirus

Wat is het verschil tussen de cijfers van gisteren in te voeren voor de volgende dag 1400? Nu lopen we gewoon achter. Volgens mij gewoon X extra administratief medewerkers inhuren en de achterstand inlopen. Als het klopt wat maurice zegt dan is het gewoon een kwestie van meer mensen om het sneller en beter in te voeren. Je zal dan nog net op 100% komen, maar een 95% moeten we toch kunnen redden.
Heb jij weer een punt, een vaste achterstand is in te lopen, en een fluctuerende achterstand moeten we niet willen.
 
Niet om met je in discussie te gaan, hoor. Het is inderdaad minder thuiswerken dan bij de eerste golf en dat zien we allemaal (al merk ik qua aanvragen voor kantoorruimte wel een hele duidelijke dip tegenover de zomer), maar even over in de file staan.. qua files is het eigenlijk al het hele jaar vrijwel niets toch? Ben eigenlijk nieuwsgierig naar de cijfers. Kom het niet heel duidelijk tegen op Google.
De files worden momenteel vooral veroorzaakt door ongelukken / pechgevallen en wegwerkzaamheden. De dag dat ik vastliep was er verder niets te doen, alleen gewoon heel druk. Met mannetjes in pakjes in hun eentje in de auto.

Hulpverlener op de AEX denk ik.
 
Ik zie toch echt minder files.
En even een toevoeging: brandstofverkoop in NL heeft toch echt klappen gehad dit jaar, met name diesel. Zijn toch aardig wat leasewagens die minder kilometers maken.
 
Aangezien er enorm gefocust wordt op de dagelijkse getallen. Hier, maar ook in het nieuws en in het beleid, zijn die getallen wel belangrijk.

Daarbij lijkt mij het niet ingewikkeld om dagelijks het aantal testen en het aantal positieven door te geven. Kwestie van discipline. Even aan het einde van de dag je aantal doorgeven als onderzoeker. Dan per locatie verzamelen en dat dan naar een landelijk coördinatiepunt sturen. Sinds maart zijn ze aan het testen en het is blijkbaar nog steeds te lastig.
Ik zeg toch niet dat het ook niet belangrijk is? Ik zeg alleen dat zelfs met een afwijking ze nog steeds belangrijk zijn. Daarnaast voor beleid te maken moet je kijken naar trends en niet naar dagontwikkelingen.

Dat we hier en in de media focusen op daggetallen vind ik irrelevant. Als iemand roept woohoo de maatregelen mogen eraf want vandaag zijn er 100 besmetting minder dan gisteren. Dan is dat onjuist denken ongeacht of het getal een foutmarge bevat. Uiteindelijk kijk je naar een langere periode. Iemand die 2 dagen geleden besmet is die is ook vandaag een gevaar. Dus wat betreft zitten dat er niet ver naast.

Je laatste alinea ben ik het in een ideale wereld mee eens. Echter, zit er druk op, vraag is de hoeveel geschikte mensen zijn beschikbaar en het blijft mensen werk. Waarbij cijfers belangrijk zijn maar het mensen inlichten misschien nog wel belangrijker is. Als 1 persoon achter loopt dan creer je al snel een sneeuwbal effect. Kan het beter? Vast wel. Geeft het een heel vertekend beeld? Valt volgensmij wel mee.

Wat is het verschil tussen de cijfers van gisteren in te voeren voor de volgende dag 1400? Nu lopen we gewoon achter. Volgens mij gewoon X extra administratief medewerkers inhuren en de achterstand inlopen. Als het klopt wat maurice zegt dan is het gewoon een kwestie van meer mensen om het sneller en beter in te voeren. Je zal dan nog net op 100% komen, maar een 95% moeten we toch kunnen redden.
Zeker moet dat. Vraag is alleen hoeveel budget heb je en hoeveel mensen zijn er geschikt. Makkelijker gezegd dan gedaan.


Ik vind trouwens wel gek dat Maurice de Hond een artikel schrijft dat op wetenschap gebaseerd moet zijn met zoveel uitroeptekens. Ik vind zijn verhaal vrij schreeuwerig overkomen en zonder nuance. Waardoor ik het persoonlijk meer in twijfel trek dan wanneer hij het anders zou formuleren..
 
Zeker moet dat. Vraag is alleen hoeveel budget heb je en hoeveel mensen zijn er geschikt. Makkelijker gezegd dan gedaa

Voor puur administratief werk zie ik op linkedin meer dan genoeg capabele mensen voorbij komen. Budget is een heel ander verhaal, maar hoe wil je een betrouwbaar beeld krijgen als je cijfer niet voor het grootste deel betrouwbaar zijn!!!

Speciaal om de kans niet te missen :sneaky:
 

4506 nieuwe besmettingen, 435 minder dan gisteren​


Het blijft een beetje rond hetzelfde hangen. Morgen zijn er wellicht weer 1000 meer.

Het was vandaag trouwens drukker op de weg dan normaal. Misschien zie ik gewoon andere cijfers dan die mensen. Kan natuurlijk ook.
 

4506 nieuwe besmettingen, 435 minder dan gisteren​


Het blijft een beetje rond hetzelfde hangen. Morgen zijn er wellicht weer 1000 meer.

Het was vandaag trouwens drukker op de weg dan normaal. Misschien zie ik gewoon andere cijfers dan die mensen. Kan natuurlijk ook.
Positieve is dat de druk op ziekenhuizen wel minder lijkt te worden. Maar het daalt trager dan een spelhervatting van Zoet.
 
En stel dat dat nu 3 jaar zo op dit niveau blijft en de vaccins niet gaan werken. Gaan we dan 3 jaar zo leven?
Dat is een beslissing die ik gelukkig niet hoef te nemen. Ik voorzie dan veel problemen voor zowel de middenstand als de emotionele gezondheid van de solidair levende mens.
Aan de andere kant denk ik ook wel dat we -als het echt niet anders zou kunnen- wel weer andere manieren vinden om de kop boven water te houden. Er zal dan een ander soort economie ontstaan, denk ik. Mensen zijn vindingrijk en ik denk dat daar nu nog een beetje de rem op zit omdat het einde aan deze situatie volgend jaar toch lijkt te komen. Mocht dat inderdaad drie jaar duren, gaan mensen manieren bedenken om de samenleving zo in te richten dat er mee te leven is.

Maar...Dat zijn allemaal aannames. Nogmaals, ik ben blij dat ik niet de last van het beslissen draag, in deze.
 
Dat is een beslissing die ik gelukkig niet hoef te nemen. Ik voorzie dan veel problemen voor zowel de middenstand als de emotionele gezondheid van de solidair levende mens.
Aan de andere kant denk ik ook wel dat we -als het echt niet anders zou kunnen- wel weer andere manieren vinden om de kop boven water te houden. Er zal dan een ander soort economie ontstaan, denk ik. Mensen zijn vindingrijk en ik denk dat daar nu nog een beetje de rem op zit omdat het einde aan deze situatie volgend jaar toch lijkt te komen. Mocht dat inderdaad drie jaar duren, gaan mensen manieren bedenken om de samenleving zo in te richten dat er mee te leven is.

Maar...Dat zijn allemaal aannames. Nogmaals, ik ben blij dat ik niet de last van het beslissen draag, in deze.
De kans dat de vaccins 0,0 gaan uitmaken is ook zeer klein (ondanks dat 1 u vertraging lijkt op te lopen). Aan de andere kant, vandaag zijn we pas de 1/2 miljoen bekende besmetting gepasseerd, met 2 periodes waarin de normale zorg al teruggeschroefd werd. wat dat betreft zijn we gevoelsmatig nog niet heel ver als bv. 25% van de bevolking ingeënt is.

Overigens nog 1 jaar op deze voet doorgaan lijkt mij al een uitdaging, laat staan 3. Ik zie dat net ff wat minder positief dan jij vermoed ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan