Technisch Manager

Van Bommel is natuurlijk een geweldenaar maar het is wel heel bijzonder dat hij een half jaar lang top speelt met PSV en dat we daarna zo instorten. Als je naar dat eerste gedeelte kijkt, dan zat er toch meer in die selectie. Er stond geen team meer wat er voor vocht. Ik vind dat JdJ, MvB, Toon en anderen er samen een potje van hebben gemaakt.
Van Bommel viel grandioos door de mand, want het eerste halfjaar dat het uitstekend ging, teerde hij volop op de structuur die Cocu achtergelaten had voor hem. Na de winterstop kwam de klad erin en was Van Bommel totaal niet in staat om het tij te keren, ondanks zijn rijke ervaring. Jammer dat hij mijn ongelijk niet kan bewijzen, want sinds PSV heeft hij nog steeds geen topclub onder zijn hoede gehad. Maar eerlijk gezegd, verwacht ik weinig van Mark bij een Topclub. Een subtopper als Willem II, Fc Utrecht, Heerenveen of Vitesse zouden uitermate geschikt zijn voor hem om ervaring op te doen en dan wellicht over 5 jaar een grote club in het buitenland te doen.
 
Van Bommel viel grandioos door de mand, want het eerste halfjaar dat het uitstekend ging, teerde hij volop op de structuur die Cocu achtergelaten had voor hem. Na de winterstop kwam de klad erin en was Van Bommel totaal niet in staat om het tij te keren, ondanks zijn rijke ervaring. Jammer dat hij mijn ongelijk niet kan bewijzen, want sinds PSV heeft hij nog steeds geen topclub onder zijn hoede gehad. Maar eerlijk gezegd, verwacht ik weinig van Mark bij een Topclub. Een subtopper als Willem II, Fc Utrecht, Heerenveen of Vitesse zouden uitermate geschikt zijn voor hem om ervaring op te doen en dan wellicht over 5 jaar een grote club in het buitenland te doen.
Van Bommel lijkt mij niet geschikt om "mindere" spelers te coachen. Hij is nogal veeleisend. Juist geschikt voor een topclub.
 
Vandaag bleek maar weer dat JdJ nog zoveel 'spectaculaire transfers' kan maken, dat hij van het vak TD nog steeds niets afweet. Hij haalt prima spelers (al dan niet met de hulp van Schmidt) met Zahavi, Max, Mvogo en Götze. En ik wil best geloven dat Sangaré het nog prima gaat doen en dat Fein en Müller talentvolle spelers zijn, maar had dan werkelijk waar niemand hem kunnen vertellen dat hij ook naar de selectie als geheel moet kijken? Stel dat Dumfries daadwerkelijk een keer geblesseerd raakt, dan zitten we met Mauro Junior als rechtsback opgescheept en kunnen we dat kampioenschap meteen vergeten. Stel dat Max geblesseerd raakt, dan mogen we naar de voorzetten van Viergever gaan kijken. En dan nog Boscagli die fysiek gezien topvoetbal gewoon niet aankan. We hebben Rosario, Thomas, Guti, Hendrix, Sangaré, Fein en Van Ginkel voor 2 posities, maar als Dumfries er niet bij is speelt een aanvallende middenvelder op rechtsback? Had die 9 miljoen van Sangaré gewoon lekker in een linksbenige centrale verdediger gestopt en had gewoon een links- en rechtsback gehuurd.

Het enige wat er nu gedaan kan worden is Sambo maar naar het 1e halen. Ik denk dat hij beter een heel seizoen Jupiler League kan spelen maar de resultaten van het 1e zijn belangrijker dan zijn ontwikkeling. Gelukkig heeft JPSV ook geen goede linksback dus daar valt helaas niets aan te doen, dan maar bidden dat Max heel blijft dit seizoen. Hopelijk komt Obispo snel terug van zijn blessure, ook niet goed genoeg voor PSV, maar ik ben wel een beetje klaar met die slome Fransman.
 
Hij had al ontslagen moeten worden na vorig seizoen. Maar nu gaven ze hem een kans door hem geen bevoegdheden te geven maar de trainer eigenlijk boven hem te stellen. En Toon tja die heeft inmiddels zijn 10e boek uit.
 
Ik vind dat hij het prima gedaan heeft dit seizoen. Staat een zeer goede selectie, en kun je wel zeggen komt door de trainer maar volgensmij is die ook aangesteld door JdJ. Ook de mindere spelers verhuurt.
 
Ik vind dat hij het prima gedaan heeft dit seizoen. Staat een zeer goede selectie, en kun je wel zeggen komt door de trainer maar volgensmij is die ook aangesteld door JdJ. Ook de mindere spelers verhuurt.

De mindere spelers die hij zelf heeft gekocht. Daarnaast is zijn selectiebeleid er ook voor verantwoordelijk dat we Mauro op linksback en Thomas op rechtsback hebben mogen bekijken. Nee, ik zou er totaal niet rouwig om zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De mindere spelers die hij zelf heeft gekocht. Daarnaast is zijn selectiebeleid er ook voor verantwoordelijk dat we Mauro op linksback en Thomas op rechtsback hebben mogen bekijken. Nee, ik zou er totaal niet rouwig om zijn.
Deels mee eens. In veel spelers hadden we al lang interesse dus is niet alleen zijn fout/onkunde. Veel spelers zijn ook gewoon niet gelukt maar dat betekent niet perse dat het een foute aankoop is op dat moment zelf. Bruma hadden we al jaren interesse in, Brandts probeerde hem al jaren te halen. En Mauro en Thomas op rechtsback dat komt vooral door de Corona situatie en de vele wedstrijden. Ja ik had er ook nog graag een CV bij gezien (overigens denk ik dat die ook was gekomen als Baumgartl naar fullham was gegaan). Maar je kan niet alles hebben.
 
Ik geloof er weinig van en hij mag van mij nog wel door. Maar om te speculeren over wie dan evt zijn vervanger kan zijn..

Phoe, lastig. Vooral omdat ik geen flauw benul heb wie dan. Mijn angst is dat iemand als Faber dan doorschuift of zelfs Cocu oid gehaald word. Lijkt me beide niet n vooruitgang. En om nou iemand uit het Schmidt netwerk te halen.. :unsure:
 
Wat vinden we hiervan? ik vind het.... opmerkelijk...

Ik ook.

En de interesse komt snel, hij is pas net begonnen.

Aankopen vorig jaar erg slecht. Dit jaar lijkt het vooralsnog beter, hoewel de verdediging nog steeds ondermaats is.

Ik vind hem vooral errug matig in het verkopen van spelers - en dan vooral spelers die niet voldoen - zowel vorig jaar als dit jaar. In het beste geval is het verhuur en dus vooruitschuiven.
 
Ik geloof er weinig van en hij mag van mij nog wel door. Maar om te speculeren over wie dan evt zijn vervanger kan zijn..

Phoe, lastig. Vooral omdat ik geen flauw benul heb wie dan. Mijn angst is dat iemand als Faber dan doorschuift of zelfs Cocu oid gehaald word. Lijkt me beide niet n vooruitgang. En om nou iemand uit het Schmidt netwerk te halen.. :unsure:
Max Huiberts. Maar goed, hij is nog niet weg.
 
Ik geloof er weinig van en hij mag van mij nog wel door. Maar om te speculeren over wie dan evt zijn vervanger kan zijn..

Phoe, lastig. Vooral omdat ik geen flauw benul heb wie dan. Mijn angst is dat iemand als Faber dan doorschuift of zelfs Cocu oid gehaald word. Lijkt me beide niet n vooruitgang. En om nou iemand uit het Schmidt netwerk te halen.. :unsure:
Joris Mathijsen vind ik het erg leuk doen bij Willem 2, ook al heeft die niks met PSV. Toch onder andere Fran Sol, Holmen, Ndayishime, Tsimikas (nu liverpool) & Isak (wel gehuurd beide) + vorig seizoen toch Europees voetbal behaald met de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan