Algemene transfergeruchten

Schmidt kiest de targets uit (dan wel uit zijn eigen netwerk of namen uit de PSV scouting-lijstjes die hem wel bevallen) en stuurt onze gemoedelijke, warme JDJ op pad om het rond te krijgen en het verhaal te verkopen. Zo voelt het wel aan. Beiden vervullen een belangrijke rol.

John zal vast e.e.a. hebben moeten bespreken over de voorwaarden maar ik denk dat Götze toch echt 90% aan Schmidt zelf toe te schrijven is. Dat is ook niet erg verder, wanneer je een goede coach hebt kun je gebruik maken van zijn aantrekkingskracht (eentje van dit kaliber had ik dan weer niet verwacht bij ons, maar a la). Ik weet dat er een hele discussie over loopt, over ten tijde van JdJ en MvB en nu weer met RS, maar zoals altijd zal de waarheid vast ergens in het midden liggen.
 
Het bleef toch wel lang stil rondom die Gotze, tot plotseling die foto met die auto viral ging. Dat er nauwelijks geruchten waren en er uit het niets een speler bij PSV komt is toch iets wat vaker is voorgekomen in het verleden, valt me op
Schmidt is er minstens 2 jaar he. Die moet volgende windows ook nog wat te doen hebben.
Doe mij maar Hummels in de winterstop.
 
Het bleef toch wel lang stil rondom die Gotze, tot plotseling die foto met die auto viral ging. Dat er nauwelijks geruchten waren en er uit het niets een speler bij PSV komt is toch iets wat vaker is voorgekomen in het verleden, valt me op

Doe mij maar Hummels in de winterstop.
Er is een Duitse Hummer gesignaleerd bij het Philips stadion. En iedereen weet dat een Hummels in een Hummer hoort.
 
Ik moet zeggen, ik ben helemaal niet zo te spreken over deze laatste dag van de transferwindow. Leuk, Götze. Dat zet PSV wel weer even internationaal op de kaart. En als hij op redelijk korte termijn fit wordt zal hij zeker een hoop kunnen brengen. Ik denk ook als hij niet helemaal fit wordt. En misschien is het wel een grote meevaller, is deze periode een goede reset voor hem en vindt hij zijn oude vorm terug. Dan zijn hij en PSV spekkoper. Maar het is vooral een gok. En een dure, waarbij ik me afvraag waarom het eerder dan zo'n probleem was om Rodriguez aan te trekken.

Dan Van Ginkel. Misschien nog wel een grotere gok. En voor de 4e keer bij PSV? Kom op zeg. Welkom thuis wordt er dan gezegd. Nou, dan had hij 2 jaar geleden thuis moeten komen en een contract moeten tekenen bij PSV in plaats van opnieuw bij Chelsea. Sowieso had hij al veel eerder in de transferwindow kunnen komen.

De transfer van Fein ben ik wel over te spreken. Maar die raakt in dit nieuws helemaal ondergesneeuwd, is ook zonde.

Maar boven alles: waar we echt behoefte aan hadden is een ervaren verdediger naast Teze. Ik vind het razend knap hoe hij zich manifesteert, maar hij zou nog beter presteren en zich nog beter kunnen ontwikkelen met een goede verdediger naast hem. En backups voor de vleugelverdedigers. Of is het de bedoeling dat Mauro reserve LB en Hendrix reserve RB wordt?

Al met al zitten we aan het eind van de transferwindow met 2 goede aankopen, en een gehuurde keeper en een jonge keeper die zich nog moet gaan bewijzen. Daarnaast 2 niet-fitte spelers, en een gehuurde verdedigende middenvelder die zijn ervaring hier zal moeten op doen. Daar waar we backup nodig hebben is die er niet. Daar waar we ervaring nodig hebben is die er niet.

En PSV wordt ook wel een vreemdelingenlegioen zo. Veel spelers, ook al zijn ze niet via Schmidt gekomen, komen toch vooral voor hem; en ze hebben een contract voor 2 jaar. Daarna kun je weer opnieuw beginnen met bouwen, maar op wie? De eigen jeugd die nu op het tweede plan komt is dan waarschijnlijk ook al weg of heeft zich minder ontwikkeld dan zou moeten.

Voor de korte termijn vind ik het zo-zo. Voor de lange termijn vind ik het prut. Ik hoop maar dat we 2 keer op rij kampioen komen, plaatsen voor de CL en ver komen in Europa. Dan heb je er nog iets aan.
 
Kim is niet gehaald omdat a. de prijs te hoog was b. Baumgartl bleef. Kim blijft wel op de radar en zou graag onder Schmidt willen spelen.
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Kim op een gegeven moment niet haalbaar bleek en dat PSV gezegd heeft: dan kan Baumgartl ook niet weg. Wat mij logisch lijkt, gezien de bezetting.
 
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Kim op een gegeven moment niet haalbaar bleek en dat PSV gezegd heeft: dan kan Baumgartl ook niet weg. Wat mij logisch lijkt, gezien de bezetting.
ja kip ei. Dit is wat he ED meldde, hoe het precies is horen we over 10 jaar in "JDJ-the musical" met de subtitel "van tobber naar wereldbeker"
 
Ik moet zeggen, ik ben helemaal niet zo te spreken over deze laatste dag van de transferwindow. Leuk, Götze. Dat zet PSV wel weer even internationaal op de kaart. En als hij op redelijk korte termijn fit wordt zal hij zeker een hoop kunnen brengen. Ik denk ook als hij niet helemaal fit wordt. En misschien is het wel een grote meevaller, is deze periode een goede reset voor hem en vindt hij zijn oude vorm terug. Dan zijn hij en PSV spekkoper. Maar het is vooral een gok. En een dure, waarbij ik me afvraag waarom het eerder dan zo'n probleem was om Rodriguez aan te trekken.
Denk dat bij Rodriquez meerdere factoren mee speelde. Ik weet ook eigenlijk niet of hij PSV zelf als hoofdoptie zag. Als een andere club dan meer biedt dan is PSV kansloos. Wat best vaak gebeurd bij zulke lonen. Daarnaast kost Rodriqeuez net als Gotze een vermogen. Echt Rodriquez zijn transferwaarde is nu nog maar 3,5 miljoen en Gotze is 10,5 miljoen. Dat wil zeggen, mocht je een speler, na een jaar verkopen dan is de kans met Götze op winst vele malen groter dan bij Rodriquez. Verder vond ik Rodriquez een goeie LB maar niet per se typisch voor het spel wat Schmidt wil spelen. Ik ben blij dat ze voor Max Phillips zijn gegaan.

Ik ga er van uit dat Götze vrij snel fit kan worden. Iniedergeval fit genoeg om in de eredivisie een rol van betekenis te spelen. Qua gok vind ik het niet anders dan een Max Phillip, Zahavi of andere speler halen.

Dan Van Ginkel. Misschien nog wel een grotere gok. En voor de 4e keer bij PSV? Kom op zeg. Welkom thuis wordt er dan gezegd. Nou, dan had hij 2 jaar geleden thuis moeten komen en een contract moeten tekenen bij PSV in plaats van opnieuw bij Chelsea. Sowieso had hij al veel eerder in de transferwindow kunnen komen.
Prima toch onder contract bij Chelsea? Die hebben een salaris betaald en een heel revalidatie traject terwijl wij drie keer van Ginkel profiteerde. Tuurlijk het is nu weer een gok. Maar dit keer hebben we zat middenvelders dat het geen ramp is als van Ginkel zijn oude vorm niet terug vind. En we hebben gehuurd dus we verliezen dan ook geen groot bedrag.

De transfer van Fein ben ik wel over te spreken. Maar die raakt in dit nieuws helemaal ondergesneeuwd, is ook zonde.
Mee eens. Begrijpelijk maar laat Fein het maar zien. Dan spreekt iedereen ook over hem :)

Maar boven alles: waar we echt behoefte aan hadden is een ervaren verdediger naast Teze. Ik vind het razend knap hoe hij zich manifesteert, maar hij zou nog beter presteren en zich nog beter kunnen ontwikkelen met een goede verdediger naast hem. En backups voor de vleugelverdedigers. Of is het de bedoeling dat Mauro reserve LB en Hendrix reserve RB wordt?
Ja back up vleugelverdedigers vind ik ook het grootste gemis. De verdediger naast Teze snap ik nog met het driedubbel bezet van deze rollen (zeker gezien Baumgartl bleef). Wellicht kan Fein hier een rol in pakken.

Al met al zitten we aan het eind van de transferwindow met 2 goede aankopen, en een gehuurde keeper en een jonge keeper die zich nog moet gaan bewijzen. Daarnaast 2 niet-fitte spelers, en een gehuurde verdedigende middenvelder die zijn ervaring hier zal moeten op doen. Daar waar we backup nodig hebben is die er niet. Daar waar we ervaring nodig hebben is die er niet.
Mjaw, ik vind deze selectie vele malen sterker aan het begin. Breedte op de backs is zorgelijk daar ben ik het met je eens. Maar ook een Ajax heeft wat zwakke plekken in de selectie (zie het opstellen van Labyad :p )

En PSV wordt ook wel een vreemdelingenlegioen zo. Veel spelers, ook al zijn ze niet via Schmidt gekomen, komen toch vooral voor hem; en ze hebben een contract voor 2 jaar. Daarna kun je weer opnieuw beginnen met bouwen, maar op wie? De eigen jeugd die nu op het tweede plan komt is dan waarschijnlijk ook al weg of heeft zich minder ontwikkeld dan zou moeten.
Goeie spelers blijven toch maar 2 - 3 jaar meestal. Prima om wat te verdienen en naar de volgende trainer een selectie samen te stellen die bij hem past. Anders heb je er niks aan. We hebben ook wat talent die dan in de basis komen (Mandueke bijv). Daarnaast vind ik uit Jong PSV nauwelijks talent zitten wat nu direct iets toevoegt aan de selectie. Hopelijk is dat over 2 jaar anders.

Voor de korte termijn vind ik het zo-zo. Voor de lange termijn vind ik het prut. Ik hoop maar dat we 2 keer op rij kampioen komen, plaatsen voor de CL en ver komen in Europa. Dan heb je er nog iets aan.
Als we twee keer plaatsen voor CL is lange termijn zo opgelost. Dan heb je direct geld. Ik ben juist blij met een combinatie tussen spelers voor korte termijn en lange termijn. Bijvoorbeeld in de spits zie je dat een Zahavi toch gewoon nodig is. Je kunt wel een Hendrix hebben die , met alle respect, 10 jaar bij de club blijft. Maar uiteindelijk win je daar geen prijzen mee. Als Mo dit jaar basis speler is en ook bepalend is dan is er ook een grote kans dat die binnen 2 jaar weg is.

Qua restwaarde zijn alleen Zahavi, Van Ginkel en Mvogo weinig waard. De rest kan allemaal met een winst worden verkocht als PSV het goed speelt. Waarbij voor Mvogo ook een talent is gehaald om hem op te volgen na 2 jaar.
 
Ik moet zeggen, ik ben helemaal niet zo te spreken over deze laatste dag van de transferwindow. Leuk, Götze. Dat zet PSV wel weer even internationaal op de kaart. En als hij op redelijk korte termijn fit wordt zal hij zeker een hoop kunnen brengen. Ik denk ook als hij niet helemaal fit wordt. En misschien is het wel een grote meevaller, is deze periode een goede reset voor hem en vindt hij zijn oude vorm terug. Dan zijn hij en PSV spekkoper. Maar het is vooral een gok. En een dure, waarbij ik me afvraag waarom het eerder dan zo'n probleem was om Rodriguez aan te trekken.

Dan Van Ginkel. Misschien nog wel een grotere gok. En voor de 4e keer bij PSV? Kom op zeg. Welkom thuis wordt er dan gezegd. Nou, dan had hij 2 jaar geleden thuis moeten komen en een contract moeten tekenen bij PSV in plaats van opnieuw bij Chelsea. Sowieso had hij al veel eerder in de transferwindow kunnen komen.

De transfer van Fein ben ik wel over te spreken. Maar die raakt in dit nieuws helemaal ondergesneeuwd, is ook zonde.

Maar boven alles: waar we echt behoefte aan hadden is een ervaren verdediger naast Teze. Ik vind het razend knap hoe hij zich manifesteert, maar hij zou nog beter presteren en zich nog beter kunnen ontwikkelen met een goede verdediger naast hem. En backups voor de vleugelverdedigers. Of is het de bedoeling dat Mauro reserve LB en Hendrix reserve RB wordt?

Al met al zitten we aan het eind van de transferwindow met 2 goede aankopen, en een gehuurde keeper en een jonge keeper die zich nog moet gaan bewijzen. Daarnaast 2 niet-fitte spelers, en een gehuurde verdedigende middenvelder die zijn ervaring hier zal moeten op doen. Daar waar we backup nodig hebben is die er niet. Daar waar we ervaring nodig hebben is die er niet.

En PSV wordt ook wel een vreemdelingenlegioen zo. Veel spelers, ook al zijn ze niet via Schmidt gekomen, komen toch vooral voor hem; en ze hebben een contract voor 2 jaar. Daarna kun je weer opnieuw beginnen met bouwen, maar op wie? De eigen jeugd die nu op het tweede plan komt is dan waarschijnlijk ook al weg of heeft zich minder ontwikkeld dan zou moeten.

Voor de korte termijn vind ik het zo-zo. Voor de lange termijn vind ik het prut. Ik hoop maar dat we 2 keer op rij kampioen komen, plaatsen voor de CL en ver komen in Europa. Dan heb je er nog iets aan.
Welke gok zie jij bij Van Ginkel? Ik denk dat het risico erg klein is want hij komt hier gratis naar toe. Bij mij speelde ook de gedachte dat hij eerder had kunnen komen, maar ik bedacht me toen dat hij nu nog niet fit is en dat toen ook nog niet zou zijn.
Waarom is het erg dat hij voor de vierde keer komt? Ik denk dat huren de beste oplossing is, want je koopt geen speler die langdurig geblesseerd is en zijn contract bij Chelsea net heeft verlengd.
 
Welke gok zie jij bij Van Ginkel? Ik denk dat het risico erg klein is want hij komt hier gratis naar toe. Bij mij speelde ook de gedachte dat hij eerder had kunnen komen, maar ik bedacht me toen dat hij nu nog niet fit is en dat toen ook nog niet zou zijn.
Waarom is het erg dat hij voor de vierde keer komt? Ik denk dat huren de beste oplossing is, want je koopt geen speler die langdurig geblesseerd is en zijn contract bij Chelsea net heeft verlengd.

Gratis? In ieder geval toch loon of heb ik iets gemist?
 
Maar boven alles: waar we echt behoefte aan hadden is een ervaren verdediger naast Teze. Ik vind het razend knap hoe hij zich manifesteert, maar hij zou nog beter presteren en zich nog beter kunnen ontwikkelen met een goede verdediger naast hem. En backups voor de vleugelverdedigers. Of is het de bedoeling dat Mauro reserve LB en Hendrix reserve RB wordt?

Al met al zitten we aan het eind van de transferwindow met 2 goede aankopen, en een gehuurde keeper en een jonge keeper die zich nog moet gaan bewijzen. Daarnaast 2 niet-fitte spelers, en een gehuurde verdedigende middenvelder die zijn ervaring hier zal moeten op doen. Daar waar we backup nodig hebben is die er niet. Daar waar we ervaring nodig hebben is die er niet.

En PSV wordt ook wel een vreemdelingenlegioen zo. Veel spelers, ook al zijn ze niet via Schmidt gekomen, komen toch vooral voor hem; en ze hebben een contract voor 2 jaar. Daarna kun je weer opnieuw beginnen met bouwen, maar op wie? De eigen jeugd die nu op het tweede plan komt is dan waarschijnlijk ook al weg of heeft zich minder ontwikkeld dan zou moeten.

Voor de korte termijn vind ik het zo-zo. Voor de lange termijn vind ik het prut. Ik hoop maar dat we 2 keer op rij kampioen komen, plaatsen voor de CL en ver komen in Europa. Dan heb je er nog iets aan.

Helemaal eens wat betreft de CV positie en back-up voor backs. Misschien is er in de winter nog wat mogelijk. Anders hopen dat o.a. de verdedigende kwaliteiten die Sangare zou moeten hebben toch zorgen voor een verdedigende impuls. Overigens heeft PSV wel degelijk ervaring toegevoegd aan een voorheen piepjonge selectie. Met Zahavi loopt er nu een geslepen en ervaren jongen voorin rond, waar al onze spitsen voorheen broekies waren (na vertrek Lammers niemand ouder dan 21). Max is achterin een ervaren jongen uit de Bundesliga en met Sangare is er in ieder geval een jongen aangetrokken die meerdere seizoenen Ligue 1 gespeeld heeft. En Gotze natuurlijk, die heeft ervaring in de wereldtop.

Wat betreft contractduur: Max en Sangare liggen gewoon langdurig vast en blijven dus ook na Schmidt als PSV ze aan het contract houdt. Fein zal, als hij goed blijkt, gekocht kunnen worden en dan ook langdurig vastliggen. Zahavi is oud en wij plukken nog twee productieve jaren uit hem, hopelijk. Voor hem is een 2-jarig contract prima. Gotze zal na PSV wellicht nog 1 keer een stapje omhoog willen maken als hij hier presteert, dus die 2 jaar geloof ik ook wel. Van Ginkel is voor mij puur bonus en daar kleeft weinig risico aan. Wordt het niks? Vertrekt ie weer, wordt het wel wat? Leuk. Met Mvogo ben ik ver van overtuigd dat het idee is dat Delanghe de komende twee seizoenen toegroeit naar PSV 1 en dan als interne oplossing doorgeschoven gaat worden. Daar zit dus genoeg visie achter en je verliest dan alleen Zahavi en Gotze na 2 jaar, als we er even vanuit gaan dat Fein echt een talent blijkt en gekocht wordt.
 
Ik kan me zo voorstellen dat bij veel forummers de F5 knop overuren heeft gedraaid gisteren? Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over he?
 
Een beetje een Ferrari zonder motor gevoel. Kans is aanwezig dat van Ginkel helemaal niet in actie komt dit seizoen. Götze is hier echt niet omdat hij eerst tig andere clubs heeft afgewezen. Heb een gevoel bij hem dat hij 1 keer een piek heeft gehad die ook Jan Kromkamp heeft gehad en daar zijn hele loopbaan op kan teren omdat er altijd wel een club intrapt. Die gozer is nog lang niet fit.
PSV zet de ingeslagen weg voort door niet fitte of zelfs geblesseerde spelers te halen. Voorlopig hebben we alleen Fein en Zahavi die inzetbaar zijn. Die Fransman moet ik ook nog maar zien.
 
Even off-topic: ik zie de profielfoto's van medeforummers in rap tempo corona-proof worden... hoe krijgen jullie die mondkapjes zo mooi voor elkaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan