Marco van Ginkel (M)

Tja, prima voetballer, kent de club, is al van grote meerwaarde geweest en kan ook in de kleedkamer wat toevoegen. Toch nu al lang geen wedstrijd meer gespeeld... dus eerst maar eens zien hoe snel hij fit is.
 
WTF...komen er geen andere namen voor in het kaartenbak van JDJ ? Wat een armoede....en dan ook nog een speler die niet 100% fit is...doet me denken aan Afellay die met veel bombarie gehaald werd en direct de aanvoerdersband kreeg...Van Ginkel zal wel bedongen hebben dat hij de aanvoerders krijgt. JDJ zal gedacht hebben: Davy Klaassen terug bij Ajax, dan maar Van Ginkel ook terug naar PSV....laat de oude tijden herleven. Alleen vergeet hij dat Marco buiten PSV om niet gepresteerd heeft in het buitenland en vrij vaak geblesseerd was...gaan we nu weer tot minimaal Kerst wachten op een 100% fitte Van Ginkel...? Alweer een brevet van onvermogen van JDJ...!!
Dat van Ginkel nu genoemd wordt betekent niet direct dat er niemand anders genoemd wordt toch? Die Fein van Bayern wordt hiernaast toch ook genoemd? Daarnaast is de deadline nog niet verstreken.
 
Een fitte Van Ginkel is altijd een aanwinst in de Eredivisie, hopelijk raakt hij fit.
 
Hij is natuurlijk wel een stuk jonger. Hij is nog steeds pas 27.

Ik doelde dan ook niet op zijn pensioenaankondiging nadat hij een jaar van de tribune heeft toegekeken, maar dat hij zo'n beetje het hele seizoen aan het revalideren is, o.a. omdat hij weer een terugval krijgt etc. Leeftijd zegt me daarbij minder dan zijn lange blessuregeschiedenis.
 
Van Ginkel heeft het PSV niveau en is zeker een toevoeging als hij fit is.

Ik ga even gissen, dit is het eerste scenario dat bij me opkomt als hij wel fit is:

Sangare is pas voor veel geld gehaald dus die verwacht ik in de basis.
Thomas doet het goed, maar ik krijg het gevoel dat hij zal moeten banken ten faveure van een nieuwe speler.
Pablo begon ook sterk in de voorbereiding, wel tegen voornamelijk zwakke teams. Nu speelt hij weer niet goed en waarschijnlijk heeft Schmidt ook wel meegekregen dat hij onder Van Bommel zo lang heeft gefaald.
Misschien is het dus Rosario die zijn plek verliest.

Wat dan als die Fein er bij komt die nu in de media wordt genoemd? Misschien moet er een centrale verdediger ruimen en wil Schmidt dat Fein op die plek gaat spelen. Ook denk ik dat hij dan nog in de picture is om met de middenvelders waaronder Van Ginkel te concurreren. Dit lijkt me een best waarschijnlijk scenario, een ander scenario is dat PSV een pure centrale verdediger aantrekt, dan zou ik weer een andere voorspelling doen.

Wat is dan mijn mening: ik heb sterk mijn twijfels over zijn fitheid na 857 dagen van blessureleed. Maar of hij de nieuwe Afellay is betwijfel ik ook een beetje, want Van Ginkel is stukken jonger en Ibi scheurde zijn kruisband tenslotte tot twee keer toe af. Aan de andere kant is 857 dagen echt wel heel veel. Chelsea heeft zijn contract van de zomer verlengd.
Uiteindelijk kom ik toch niet helemaal tot een mening over Marco's fitheid.
In mijn eentje kom ik hier niet uit. Misschien dat er hier mensen zijn die meer over deze blessures weten of andere spelers kennen met zo'n blessure.

Zonder die informatie denk ik dat het weinig kwaad kan om Van Ginkel te huren.
Hij zal Gakpo of Mo niet in de weg lopen, aangezien zij vleugelspelers zijn.
Hij zal waarschijnlijk wel in het vaarwater van Rosario gaan lopen, maar misschien is het ook wel een keer goed dat Pablo extra concurrentie krijgt.

Als het dan toch geen match blijkt tussen Van Ginkel en PSV, dan ben je hoogstens de transfersom kwijt; wat mij een aanvaardbaar risico lijkt.

Als men daarentegen kan aantonen dat de kans gewoon veel te groot is dat Van Ginkel fit zal raken, dan zal ik de eerste zijn die zal zeggen dat je hem niet moet huren.

Hier het rijtje van Ginkel blessures:

Er staat niet altijd bij om wat voor blessure het gaat. Voor die laatste blessure speelde hij goed bij PSV, daarna speelde hij 857 dagen niet.
 
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet positief zien. Hij is 21/5 jaar geblesseerd geweest. Heeft nog minimaal 2 maanden te gaan. Moet dan nog wedstrijdfit worden en daarna nog topfit. Dan nog in het elftal groeien. Het is na de winterstop voor we er van kunnen profiteren. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik ben niet positief gestemd.
 
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet positief zien. Hij is 21/5 jaar geblesseerd geweest. Heeft nog minimaal 2 maanden te gaan. Moet dan nog wedstrijdfit worden en daarna nog topfit. Dan nog in het elftal groeien. Het is na de winterstop voor we er van kunnen profiteren. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik ben niet positief gestemd.
Ja hij is misschien 5 jaar geblesseerd geweest, maar was uiteindelijk wel weer fit en goed. Totdat hij die 857 dagen geblesseerd raakte, daarin zit mijn grootste vrees.

Heb je trouwens een bron voor die twee maanden of is dat je eigen verwachting?
 
Eerder opgepikt uit posts hier en voor zoete koek geslikt :oops:
Het zou best wel eens kunnen dat het geen zoete maar bitterkoek blijkt te zijn en Van Ginkel gewoon niet meer op tijd fit raakt. Ik lees ook dat hij nu nog steeds niet fit is, dat maakt het wel lastiger. Kunnen we geen korting krijgen van Chelsea?
 
Het zou best wel eens kunnen dat het geen zoete maar bitterkoek blijkt te zijn en Van Ginkel gewoon niet meer op tijd fit raakt. Ik lees ook dat hij nu nog steeds niet fit is, dat maakt het wel lastiger. Kunnen we geen korting krijgen van Chelsea?
Mag hopen dat er wel 'n soort van prestatie-afspraak is gemaakt... en niet dat ook de volle mep betaald moet worden als hij het hele seizoen geblesseerd is.
 
Maakt allemaal niet uit. Fit is hij een aanwinst voor dit kleurloze middenveld. Niet fit is hij nog een aanwinst voor dit kleurloze PSV, een uitzondering daargelaten.
 
Maakt allemaal niet uit. Fit is hij een aanwinst voor dit kleurloze middenveld. Niet fit is hij nog een aanwinst voor dit kleurloze PSV, een uitzondering daargelaten.

Niet fit is hij Afellay 2.0. Nee dank je. Je mag toch hopen dat PSV geleerd heeft van de Afellay situatie en niet weer met een romantisch beeld van het verleden een revaliderende/geblesseerde/al tijd niet meer actieve speler terughaalt die vroeger succes heeft gehad bij de club, maar waar nu geen beeld van is waar hij staat na een reeks tegenslagen? Je mag toch aannemen dat PSV goed heeft gekeken naar hoe het met Van Ginkel is en wat de prognose is van zijn fitheid alvorens deze deal te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan