Zou het een beetje een nutteloze aankoop vinden voor een positie waar we al genoeg spelers hebben. Als Lammers wordt verkocht, dan hebben we 4 spitsen voor 2 posities en nog enkele spelers die er uit de voeten zouden kunnen (gakpo, bruma).

Tenzij schmidt het niet in romero ziet zitten. Wat ik me goed voor kan stellen, gezien de voorbereiding (niet overtuigend en blessuregevoelig). Maar dan zou die wel verkocht moeten worden.

Anders loopt deze zahavi enkel madueke in de weg en wordt romero enkel minder geld waard door een jaar te banken, daar schieten we ook niks mee op.

Ik denk dat het ook ermee te maken heeft met het type speler. Zahavi is aan alles te zien gewoon een echte doelpunten machine, Malen scoort natuurlijk ook erg makkelijk, maar wat ik gezien heb van Romero lijkt het me meer een technische speler die ruimte creëert voor anderen en niet per seizoen er 25 tot 30 inlegt. Madueke kan daarnaast ook goed op de flanken overweg(ik weet niet precies wat nu echt zijn beste positie is). Maar ook Madueke lijkt me een speler die ruimte en kansen kan creëren maar die zie ik ook niet als een speler die er 25 tot 30 inlegt in een seizoen. (maar ik kan ook goed mis zitten natuurlijk) Ik denk dat de combinatie van een Malen met Zahavi echt dodelijk kan zijn.

Daarnaast vind ik 4 man voor 2 plekken aan de krappe kant. Zijn er 2 geblesseerd dan zit je al vast op die plek. Gakpo en Bruma zouden er inderdaad kunnen spelen, maar met het rendement van Bruma kun je waarschijnlijk net zo goed Viergever in de spits zetten, laat Gakpo maar links staan waar hij nu echt goed speelt.
 
Ik denk dat het ook ermee te maken heeft met het type speler. Zahavi is aan alles te zien gewoon een echte doelpunten machine, Malen scoort natuurlijk ook erg makkelijk, maar wat ik gezien heb van Romero lijkt het me meer een technische speler die ruimte creëert voor anderen en niet per seizoen er 25 tot 30 inlegt. Madueke kan daarnaast ook goed op de flanken overweg(ik weet niet precies wat nu echt zijn beste positie is). Maar ook Madueke lijkt me een speler die ruimte en kansen kan creëren maar die zie ik ook niet als een speler die er 25 tot 30 inlegt in een seizoen. (maar ik kan ook goed mis zitten natuurlijk) Ik denk dat de combinatie van een Malen met Zahavi echt dodelijk kan zijn.

Daarnaast vind ik 4 man voor 2 plekken aan de krappe kant. Zijn er 2 geblesseerd dan zit je al vast op die plek. Gakpo en Bruma zouden er inderdaad kunnen spelen, maar met het rendement van Bruma kun je waarschijnlijk net zo goed Viergever in de spits zetten, laat Gakpo maar links staan waar hij nu echt goed speelt.
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.

Ik denk wel dat Bruma geen brandhoud hoeft te zijn, maar ik denk dat je meer aan hem hebt als stand-in voor Gakpo dan als spits. Een Bruma in vorm is gewoon een ontzettend vervelende speler om tegen te spelen. Zijn rendement is 0 (altijd geweest) maar hij is ongelofelijk snel en technisch. Het probleem met Bruma is (en dat had hij zelfs in zijn goede jaren) dat ie ruimte nodig heeft. Ik denk daarom dat hij onder het spel van Schmidt goed kan renderen als Schmidt hem aan de gang krijgt. Als je met pressing de bal veroverd en dan snel in de omschakeling wil zijn kan Bruma echt heel goed van pas komen.
 
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.
Maar als je hem niet verkocht krijgt wil je hem nog steeds niet gebruiken.
 
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.
Sterkste 11 moeten spelen. Als Madueke/Ihattaran/Mauro niet genoeg speelt dan worden ze in de winterstop maar verhuurt. We zijn een topclub die om prijzen wil spelen. Dan moeten ze tegen concurrentie kunnen.

Zo ook Bruma, als hij niet goed genoeg is, mag hij prima op de tribune zitten (als hij niet sterker is dan wat er staat). Tuurlijk als we hem mooi kunnen verkopen moeten we dat doen. Maar anders vind ik niet dat we hem moeten gebruiken omdat we hem hebben. Ofdat we daardoor geen sterkere speler moeten kopen. (Indien het financieel kan.)
 
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.
Veel hangt denk ik af van Sam Lammers, dus ik hoop dat er snel duidelijkheid is over zijn toekomst.
Het is jammer dat een voetballer als Mauro of Romero dan naar de bank gaat, maar als absolute topclub heeft PSV ook een brede selectie nodig om de kans op het halen van successen te vergroten.
Het behalen van de Championsleague levert zo geld en aanzien op, bepaalde spelers stijgen dan ook in waarde en het wordt op die manier aantrekkelijker voor transfertargets om voor PSV te spelen.
Ik zie liever kwaliteit en wat extra opties dan kwantiteit.
Het is ook tijd om Piroe te verkopen of te verhuren, wat doet hij bij PSV1 als hij bij Sparta al niet in de basis kan komen?
 
Ik denk wel dat Bruma geen brandhoud hoeft te zijn, maar ik denk dat je meer aan hem hebt als stand-in voor Gakpo dan als spits. Een Bruma in vorm is gewoon een ontzettend vervelende speler om tegen te spelen. Zijn rendement is 0 (altijd geweest) maar hij is ongelofelijk snel en technisch. Het probleem met Bruma is (en dat had hij zelfs in zijn goede jaren) dat ie ruimte nodig heeft. Ik denk daarom dat hij onder het spel van Schmidt goed kan renderen als Schmidt hem aan de gang krijgt. Als je met pressing de bal veroverd en dan snel in de omschakeling wil zijn kan Bruma echt heel goed van pas komen.

In eerste instantie linkervleugel idd.
Bedoelde het meer als back up spits voor de back up spits(gakpo) als 3 vd 4 spitsen niet beschikbaar zijn.

Maar als je hem niet verkocht krijgt wil je hem nog steeds niet gebruiken.

Idealiter niet nee. Maar die gast vertegenwoordigd €14 miljoen in de boeken.
Daar niks mee doen is ook geen optie.

Sterkste 11 moeten spelen. Als Madueke/Ihattaran/Mauro niet genoeg speelt dan worden ze in de winterstop maar verhuurt. We zijn een topclub die om prijzen wil spelen. Dan moeten ze tegen concurrentie kunnen.

Het gaat in deze om de spitspositie. Wmb genoeg opties daarvoor, waardoor het aantrekken van een duurbetaalde jongen niet nodig is.
En als de opties niet toereikend zijn, dan verkopen/verhuren en dan wel evt die duurbetaalde jongen halen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In eerste instantie linkervleugel idd.
Bedoelde het meer als back up spits voor de back up spits(gakpo) als 3 vd 4 spitsen niet beschikbaar zijn.



Idealiter niet nee. Maar die gast vertegenwoordigd €14 miljoen in de boeken.
Daar niks mee doen is ook geen optie
.



Het gaat in deze om de spitspositie. Wmb genoeg opties daarvoor, waardoor het aantrekken van een duurbetaalde jongen niet nodig is.
En als de opties niet toereikend zijn, dan verkopen/verhuren en dan wel evt die duurbetaalde jongen halen.
Als Bruma wederom niks klaar speelt, waarom zou je hem dan blijven opstellen, omdat hij ooit voor 14 miljoen gekocht is, of zoals je eerder zei omdat hij er nog is? Als hij blijft staan en blijft falen dan denk ik dat hij ook geen 14 miljoen waard wordt.

Op papier hebben we genoeg opties voorin maar dat hebben NAC en Emmen ook. Is het voor PSV ook genoeg en kunnen ze dan een blessure of Corona geval goed oplossen?

Als Lammers vertrekt dan is Malen de enige spits waarvan we vrij zeker zijn dat hij er staat. Gakpo is een vleugelspeler, Noni ook en hij is nog erg jong dus hij kan een periode tegenvallen. Romero is wel een pure spits maar heeft alleen in Argentinië een paar goals kunnen maken. Piroe heb ik al afgeschreven voor dit seizoen, ik hoop dat we hem nog verhuren. We kunnen een extra optie overwegen als Lammers weg valt.

Dan speel je met Malen/aankoop als spitsen en met Gakpo en Ihattaren aan de zijkanten. Op de bank heb je dan Mauro en Noni als backups voor de vleugel of Noni als backup voor de spits samen met Romero. Bruma zou je kunnen verkopen of verhuren.

Scenario twee is dat je geen vervanger voor Lammers haalt, dan speel je met Malen en laat je Romero/Noni of eventueel Bruma uitvechten wie de tweede spits wordt. Dan heb je op de bank Mauro nog en Romero/Noni/eventueel Bruma voor de spits , en Mauro, Noni en eventueel Bruma voor de vleugels.

Jij zou eerder voor scenario twee gaan begrijp ik? En zou je Bruma dan verkopen, verhuren of er bij houden?
 
Tja, zet je madueke naar de zijkant, dan is dat op de plek van ihattaren/mauro jr. Ook geen spelers die je een jaartje op de bank wil hebben zitten.

Ik snap dat een andere type spits gewenst zou zijn, alleen dan wel 1 van de huidige verkopen, anders is dat kapitaalvernietiging. Zeker omdat schmidt niet van het roteren zegt te zijn.
En idd Bruma is brandhout, maar hij is er wel, of we t nou leuk vinden of niet. Gebruiken of verpatsen.

Voordeel is wel dat we nu vijf keer mogen wisselen, en wekelijks het laatste half uur (of juist de eerste helft) een talent brengen op plaats van Zahavi kan dan prima. Dat roteren zou Schmidt beter als wapen leren gebruiken. Houdt je selectie frisser en bevorderd concurrentie en onderlinge strijd. Het zou zonde zijn om niet een paar verse benen in te brengen aan de voet van een slotklim (om in wielerjargon te blijven).
 
Voordeel is wel dat we nu vijf keer mogen wisselen, en wekelijks het laatste half uur (of juist de eerste helft) een talent brengen op plaats van Zahavi kan dan prima. Dat roteren zou Schmidt beter als wapen leren gebruiken. Houdt je selectie frisser en bevorderd concurrentie en onderlinge strijd. Het zou zonde zijn om niet een paar verse benen in te brengen aan de voet van een slotklim (om in wielerjargon te blijven).
Waarom mag je nu ineens 5x wisselen? Na de Corona break was dat logisch. Nu is het toch gewoon een nieuw seizoen.
 
Waarom mag je nu ineens 5x wisselen? Na de Corona break was dat logisch. Nu is het toch gewoon een nieuw seizoen.
.

"Reden daarvoor is de korte voorbereidingstijd op het nieuwe seizoen en de korte tijdspanne waarin de competities dienen te worden afgewerkt."
 
Zahavi, echt een goeie speler. Als Lammers vertrekt en je kan er dit er voor terug halen dan strik erom en seal die deal. Bewegende spits, ontzettend doelgericht en een goed schot. Verder technisch vaardig en echt een 'mannetje'. Enig vraagteken is zn leeftijd, hopelijk kan hij zijn niveau vasthouden omdat ie al 33 is natuurlijk.
 
Misschien moet je, met een competitie die zomaar weer stilgelegd kan worden, even geen spelers van 33 2,5 miljoen per jaar gaan bieden.

Binnenkort gaan coronaclausules gewoon een ding worden. Bij platlegging competitie ga je minder verdienen of zijn bepaalde contractelementen niet meer actief. Dit risico ga je houden met alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan