Ach zolang Madueke maar bij de goede zit 😁
Koren op de molen uiteraard, geen idee wat voor Brainfart ik had!


Koren op de Molen dus. (Y)
... maar begrijp ik het tweede deel nog niet zo goed:
In dat opzicht kun je jezelf afvragen of wij niet gruwelijk voor de gek worden gehouden door het bestuur, wellicht zagen zij dit al lang aankomen?
Past mooi bij het moddergooien.

Voor de ontwikkeling van Madueke is het vertrek van Bergwijn goed bedoel je? Het bestuur wist al dat Bergwijn deze winter zou vertrekken en hebben daarom Faber gevraagd om Madueke versneld mee te nemen naar het trainingskamp? Het bestuur is dus beter voorbereid en meer capabel dan ze ons voorspiegelen? (zou fijn zijn, lijkt me niet heel waarschijnlijk). Maar dan snap ik de relatie met het moddergooien niet?

Mij lijkt de situatie van Madueke redelijk los te staan van het vertrek van Bergwijn.
 
Die transfer is best snel gegaan, of ligt dat aan mij misschien ha ha. Hij zat niet bij de wedstrijdselectie de vorige keer, maar dat gedoe nam ik niet zo serieus. Pas vanochtend hoorde ik dat hij weg was.
 
Goed verdiend aan iemand die de helft van het seizoen ondermaats heeft gepresteerd. Ik krijg er meer en meer vrede mee dat hij is vertrokken. Het is immers niet zo dat we nog ergens om spelen dit seizoen.
Thnx voor de centjes en toedeloe!


Moet zeggen dat dit nooit verveeld. Zou het wel leuk vinden als social media van PSV dit filmpje voortaan bij elke vertrekkende speler gaat posten :lmao:
 
Ik kan heel ver komen met wat je zegt over de gehele situatie waarin een speler zo’n beslissing neemt. Ja het is bagger bij PSV en ja Stevie is kind van de club en moeten zijn keuze respecteren. Maar juist het vertrek van kind van de club dat ook tegelijk een van je beste spelers is, doet in deze periode pijn. En vergeet niet dat hij vorig jaar, toen er nog geen ellende was, ook openlijk met Ajax flirtte en weg wilde. En ook dat deed pijn... Het is dus niet helemaal waar dat hij nu in deze situatie pas zijn conclusies trekt. Kind van de club doet zulke dingen niet, hoeveel gelijk die ook heeft. En als die dat doet, dan doet het pijn bij de supporters. Redeneren alleen van zijn kant is goed, maar er is nog altijd ook een andere kant.

Je hebt gelijk, maar alles heeft ook zijn plaats en moment. Nu lijkt me het moment om het gewoon het alle beste te wensen. Het is ook weer geen Labyrat-streek, zou ik zeggen. Het is een kind van de club, en hoewel het transferbedrag misschien na het EK hoger was geweest, is het toch een smak geld - laten we eerlijk zijn. Ik hoop echt dat hij slaagt, ik weet zeker dat hij de capaciteiten. heeft voor dit niveau, en ik denk ook wel dat hij met zijn snelheid past bij het reactievoetbal van Mourinho. Ik twijfel alleen of Mourinho dat zelf ook ziet/ wil zien...
 
Je hebt gelijk, maar alles heeft ook zijn plaats en moment. Nu lijkt me het moment om het gewoon het alle beste te wensen. Het is ook weer geen Labyrat-streek, zou ik zeggen. Het is een kind van de club, en hoewel het transferbedrag misschien na het EK hoger was geweest, is het toch een smak geld - laten we eerlijk zijn. Ik hoop echt dat hij slaagt, ik weet zeker dat hij de capaciteiten. heeft voor dit niveau, en ik denk ook wel dat hij met zijn snelheid past bij het reactievoetbal van Mourinho. Ik twijfel alleen of Mourinho dat zelf ook ziet/ wil zien...

Precies, mijn punt. Je kunt Bergwijn niet verwijten vol voor deze kans te willen gaan. Je kunt John de Jong en Van Bommel verwijten dat ze niet voldoende hebben gedaan om een evenwichtige selectie samengesteld te hebben dan wel alles uit de selectie gehaald te hebben. Was dat wel gelukt dan zou Bergwijn beter gedraaid hebben, PSV en uiteindelijk zou hij in de zomer voor veel meer geld verkocht zijn. Dit is het slechts mogelijke moment om Bergwijn te verkopen en dan vind ik ruim 30 miljoen een redelijke afspiegeling van zijn marktwaarde op dit moment. En in een eerdere post heb ik aangegeven dat je voorzichtig moet zijn met een rattenlabel plakken op een speler van PSV omdat je anders een andere term moet verzinnen voor de streken van Labyad.

Laten we onze frustraties op het sportieve en bestuurlijke falen niet botvieren op deze jongen die zijn dienstplicht erop heeft zitten bij PSV. Gun het hem en wie weet komt hij jaren later terug om hier af te bouwen of wordt hij ambassadeur van de club. Daar stond PSV altijd bekend om, laten we dat deel van de identiteit niet overboord gooien...
 
Dertig miljoen voor Bergwijn...

Blijkt die TD van jullie toch niet alles verkeerd te doen. Topbedrag voor een speler die zich alleen heeft bewezen in de eredivisie en dit seizoen bewijst dat hij niet opstaat als het slechter gaat. Ik verwacht dan ook dat Bergwijn hopeloos gaat falen bij Tottenham, maar dat geheel ter zijde.
 
Precies, mijn punt. Je kunt Bergwijn niet verwijten vol voor deze kans te willen gaan. Je kunt John de Jong en Van Bommel verwijten dat ze niet voldoende hebben gedaan om een evenwichtige selectie samengesteld te hebben dan wel alles uit de selectie gehaald te hebben. Was dat wel gelukt dan zou Bergwijn beter gedraaid hebben, PSV en uiteindelijk zou hij in de zomer voor veel meer geld verkocht zijn. Dit is het slechts mogelijke moment om Bergwijn te verkopen en dan vind ik ruim 30 miljoen een redelijke afspiegeling van zijn marktwaarde op dit moment. En in een eerdere post heb ik aangegeven dat je voorzichtig moet zijn met een rattenlabel plakken op een speler van PSV omdat je anders een andere term moet verzinnen voor de streken van Labyad.

Laten we onze frustraties op het sportieve en bestuurlijke falen niet botvieren op deze jongen die zijn dienstplicht erop heeft zitten bij PSV. Gun het hem en wie weet komt hij jaren later terug om hier af te bouwen of wordt hij ambassadeur van de club. Daar stond PSV altijd bekend om, laten we dat deel van de identiteit niet overboord gooien...

En laten we uiteindelijk ook niet vergeten hoeveel hij voor ons betekend heeft. Ook in dit magere seizoen waarin iedereen onder zijn kunnen heeft gepresteerd is hij nog met regelmaat belangrijk geweest met goals en vooral assists. De crisis begon toen Bergwijn meerdere weken uitviel met Malen. Toeval? Absoluut niet. Hij kiest nu voor een unieke kans (je weet niet of Tottenham/gelijkwaardige club nog een keer voorbij komt) die hij beter nu kan pakken dan over een half jaar. Ja, met het oog op het EK is het leuk om hier lekker veel te spelen, maar met een matig team om zich heen (dan wel kwalitatief of gedemotiveerd) zal hij denk ik ook geen fantastische tweede seizoenshelft draaien. Wat betreft het EK is het gunstiger dat hij nu op hoger niveau gaat trainen en spelen (hij zal echt wel wat tijd krijgen hoor). En als hij het daar niet gaat redden komen we er op tijd achter. De timing is en blijft klote, maar het vertrouwen terug krijgen in de selectie is nu het belangrijkste.
 
Koren op de Molen dus. (Y)
... maar begrijp ik het tweede deel nog niet zo goed:
In dat opzicht kun je jezelf afvragen of wij niet gruwelijk voor de gek worden gehouden door het bestuur, wellicht zagen zij dit al lang aankomen?
Past mooi bij het moddergooien.

Voor de ontwikkeling van Madueke is het vertrek van Bergwijn goed bedoel je? Het bestuur wist al dat Bergwijn deze winter zou vertrekken en hebben daarom Faber gevraagd om Madueke versneld mee te nemen naar het trainingskamp? Het bestuur is dus beter voorbereid en meer capabel dan ze ons voorspiegelen? (zou fijn zijn, lijkt me niet heel waarschijnlijk). Maar dan snap ik de relatie met het moddergooien niet?

Mij lijkt de situatie van Madueke redelijk los te staan van het vertrek van Bergwijn.

Met het naar mijn idee niet bepaald satisfying bedrag wat opgehaald is vraag ik mij af of de directie niet bij voorhand open stond voor verkoop in de winter.

In dat geval zou je kunnen stellen dat zij enigszins aangestuurd hebben op het meenemen van jeugd op bepaalde posities?

In relatie tot het moddergooien doelde ik meer op het onhandige gedrag vanuit de directie tov gebeurtenissen van de laatste tijd. Kun je hen verwijten dat ze op een bepaalde manier in zijn gegaan op winterse transfers?
Dit alles puur speculatief natuurlijk.
 
Dertig miljoen voor Bergwijn...

Blijkt die TD van jullie toch niet alles verkeerd te doen. Topbedrag voor een speler die zich alleen heeft bewezen in de eredivisie en dit seizoen bewijst dat hij niet opstaat als het slechter gaat. Ik verwacht dan ook dat Bergwijn hopeloos gaat falen bij Tottenham, maar dat geheel ter zijde.

Wat een ontzettende nonsens. Bergwijn is gewoon een goede speler en kan dat ook voor Spurs zijn, mits hij er alles voor geeft. Uit zijn uitspraken blijkt dat hij niet snugger is en uit zijn acties dat hij onbetrouwbaar is, maar stellen dat hij hopeloos gaat falen bij Spurs of dat 30m een topbedrag zou zijn, is ridicuul.

Mind you: 30m is slechts 2x Alvarez, slechts 3x Marin, slechts 4x Magallan. In de huidige markt is 30m voor Bergwijn een fooi. Een "steal". Ik zou het schandalig vinden als wij Neres voor 30m van de hand zouden doen en ik vind die twee qua klasse en potentie redelijk vergelijkbaar, met het enige verschil dat Neres zich in de absolute topwedstrijden heeft laten zien en Bergwijn nog niet, maar dat komt ongetwijfeld in de PL. Afgezien van de manier waarop vind ik Spurs een prachtige stap voor hem en het is voor Oranje te hopen dat hij zich ontwikkelt. Hebben we wellicht toch iets van exceptionele klasse in de voorste linie aankomende zomer en dat is broodnodig.
 
Ik verbaas me wel over de negatieve reacties jegens Bergwijn. Eeuwig respect voor deze topper.

Kind van de club, zes jaar lang alles gegeven voor ons, belangrijk geweest, langer gebleven dan hij had moeten doen en één van de grootste talenten die we ooit hebben opgeleid. En die maakt dan een stap naar de (sub)top van de sterkste competitie ter wereld. Daar mogen we trots op zijn.

Ik verbaas me werkelijk om zelfs het minste negatieve woord dat hier over Bergwijn wordt gesproken. Los van dat nog een half jaar bij deze verrotte club zijn carrière om zeep zou kunnen helpen en dus ook zijn transferwaarde zou doen kelderen (dus ook negatief voor PSV), je gaat toch niet voor je plezier ballen met Bruma en Gakpo? Ik zou ook denken: je ontslaat een trainer, een grootheid, een legende met wie het prima kunnen vinden omdat de technische directie hun fouten op het bordje van dezelfde trainer gooien. Vervolgens moet ik met een stel B-acteurs wedstrijdjes tegen Emmen gaan spelen, is er iedere dag een negatieve sfeer als ik naar m'n werk ga en kan ik niks goed doen.

Mensen hier weten hoe veel ik van PSV hou, maar zelfs als ik voetballer was geweest had ik zo snel mogelijk weggegaan uit deze ellende. Voor m'n carrière en m'n mentale gezondheid. Lullige tekenbonus afgelopen zomer of niet. Dikke doei.

Zit zeker wat in. Ik zie het ook bij lange na niet zwart wit. Aan het filmpje dat hij online gooide is ook echt te zien dat het hem raakt, net gezien zijn lange periode hier. In het algemeen vind ik echter wel; een man een man, een woord een woord. Om dan letterlijk vier maanden erna al terug te komen op je belofte vind ik niet juist. Wil niet zeggen dat ik hem gigantisch veroordeel of uit zou joelen, ik wens hem het beste toe bij Spurs, dat is uiteindelijk ook goed voor PSV. Maar zo zou ik het niet hebben kunnen doen.
 
Hij heeft helemaal geen werk geweigerd... Hooguit op het veld met hangende schouders, maar om afgelopen zondag "werkweigering" te noemen is echt overdreven.

Voor de duidelijkheid: hij heeft donderdag na de wedstrijd al officieel aangegeven dat hij serieus in contact stond met de Spurs. Als het om dit soort bedragen gaat vind ik zelfs dat PSV hem niet had moeten opstellen, ongeacht of hij had willen spelen. Zie Pereiro. Één dom moment van zo een lompe tukker en alles is voor niets geweest.

Ik las dat hij de avond voor de wedstrijd bij bekendmaken van de opstelling nog aangaf te willen spelen. Toen was de interesse ook al lang en breed duidelijk. De dag erna kwam hij daarop terug. Dat is van zijn kant gewoonweg onhandig. En dat hij niet wilde spelen vind ik op zich niet erg. Als je hoofd er echt niet bij is moet je sowieso niet op het veld staan. Je kunt vinden dat een prof dat op zo'n moment opzij zet, maar dat is niet altijd zo makkelijk. Zie een Ihattaren die (tegen Utrecht meen ik?) weer veel te snel op het veld stond zonder dat z'n hoofd er echt bij was.

Ga lekker keuren, doe je ding, en wij gaan onderhandelen. Maar nee, lekker alle vuile was buiten hangen, dertig lullige miljoentjes eruit slepen en volledige chaos creëren. Ik ben blij voor Bergwijn dat hij hier weg is.

Dit slaat toch nergens op? Voor een keuring moet de verkopende club toestemming geven. Dat doe je pas als je elkaar heel erg nadrukkelijk nadert in een prijs, wat niet het geval was. Hij ging toch. Dat is gewoonweg niet oké, van Steven waarschijnlijk nog grotendeels niet goed doordacht en onbewust, vanuit zijn zaakwaarnemer gewoon in bad faith. Van Spurs zelf ook; dat ze op dat moment wetende dat PSV nog niet akkoord was lekker al die keuring doen. Daar doet als supporter ontevreden zijn over wat de directie in de afgelopen periode heeft gepresteerd helemaal niets aan af.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zit zeker wat in. Ik zie het ook bij lange na niet zwart wit. Aan het filmpje dat hij online gooide is ook echt te zien dat het hem raakt, net gezien zijn lange periode hier. In het algemeen vind ik echter wel; een man een man, een woord een woord. Om dan letterlijk vier maanden erna al terug te komen op je belofte vind ik niet juist. Wil niet zeggen dat ik hem gigantisch veroordeel of uit zou joelen, ik wens hem het beste toe bij Spurs, dat is uiteindelijk ook goed voor PSV. Maar zo zou ik het niet hebben kunnen doen.

Wij zijn dan ook geen profvoetballers. Als jij in zijn schoenen stond en naar een droomclub/competitie kon gaan (een kans waarvan je weet dat die wellicht maar 1 keer voorbij komt op een dusdanige manier) en daarbij waarschijnlijk ook je salaris kan verdubbelen of verdrievoudigen, zou het bij jou niet gaan kriebelen? Zeker als je club op dat moment omgeven is van organisatorische EN sportieve ellende. We kunnen allemaal de moraalridder uithangen en claimen dat wij wel onze club zouden helpen alvorens te vertrekken, of dat ellendige halfjaar nog uitzitten in de rotzooi om het herenakkoord na te komen, maar als je EN naar die topclub/competitie kan EN veel meer kan verdienen EN de malaise achter je kunt laten...

Mee eens overigens dat het niet juist is, maar ik snap hem wel.
 
Aan het filmpje dat hij online gooide is ook echt te zien dat het hem raakt,

Kijk het filmpje nog eens, hoe nerveus hij is, hoe vaak die op zijn achterhoofd krabt, hoe vaak die wegkijkt, er is niks wat hem raakt op wat chingching geluidjes na. Dat hele filmpje was onder dwang genomen omdat het moest van zijn zaakwaarnemer of iemand die het adviseerde.

Ik ben een jongen van de club, zal de club nooit in de steek laten, heb niet geweigerd om te spelen.. :FP:
Hij belde Faber op in de hoop dat die zou instemmen en dan had die vrijspel om te gaan, als Faber nee had verteld was die als nog gegaan. Zijn hele bullshit praatje daar waar die doet alsof hij zelf niks gedaan heeft en dat voor alles toestemming er was is gewoon om te kotsen. Oja en de schuld van de Media ook natuurlijk dat mag niet ontbreken, iedereen is slecht en fout, beschuldigt hem van alles maar hij heeft het goed gedaan allemaal, jongen van de club jwz :braak:

Vrijdag of zaterdag er voor was alles al geregeld voor zijn zondagse lunch in the UK, of denkt men hier dat die met zijn puppy oogjes er niet veel aan kon doen en men daar speciaal op zondag op hem zou wachten, dat die misschien nog zou komen enzo.. :clap:
 
Wij zijn dan ook geen profvoetballers. Als jij in zijn schoenen stond en naar een droomclub/competitie kon gaan (een kans waarvan je weet dat die wellicht maar 1 keer voorbij komt op een dusdanige manier) en daarbij waarschijnlijk ook je salaris kan verdubbelen of verdrievoudigen, zou het bij jou niet gaan kriebelen? Zeker als je club op dat moment omgeven is van organisatorische EN sportieve ellende. We kunnen allemaal de moraalridder uithangen en claimen dat wij wel onze club zouden helpen alvorens te vertrekken, of dat ellendige halfjaar nog uitzitten in de rotzooi om het herenakkoord na te komen, maar als je EN naar die topclub/competitie kan EN veel meer kan verdienen EN de malaise achter je kunt laten...

Onzin. Dat allemaal had ik geweten op moment dat ik ook een nieuw miljoenencontract (je bent financieel op dat moment al binnen als je het ook maar een beetje slim zou spelen) met dikke tekenbonus teken. Had hij helemaal niet hoeven te doen he? Ook niet vanuit PSV, maar als club wilden ze hem daarmee net ook een beloning geven in ruil voor de belofte om nog een seizoen te blijven.

Als ik op zo'n moment mijn woord geef, dan is dat een belofte die staat. Zonder condities dat als het vervolgens toch even shit gaat met de club die belofte niets meer waard is.

Prima als iemand daar anders in wil staan, maar ga mij niet lopen vertellen wat ik in die situatie zou doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan