Technisch Manager

Ja, dat snap ik. Maar daarom, als je ziet dat elke sterke pion die we hebben overgenomen van AZ hier als het ware mislukt (waaronder Gerbrands volgens sommigen), dan zou ik niet 3x maar wel 10x nadenken voordat er met Huiberts in zee gegaan wordt. Als hij dan ook mislukt is het verhaal met de ezel en de steen van toepassing.
Ja ook eens.
 
Nou ja, volgens mij waren er toen best mogelijkheden maar was het vooral Marc Netto. En dat beleid heeft echt wel wat titels en succes gekost. Pas met CL en de transfers van de Ligt, Frenkie en Sanchez (die allemaal niet veel hebben gekost) heeft ajax de clubkas goed gevuld. (Waarbij overigens gemiddelde spelers als bijvoorbeeld Klaassen, Bazoer, Milik en Kluivert ook voor dik geld weggingen)

Het knappe van FdB was juist dat hij destijds ondanks dat beleid 4x kampioen werd achter elkaar, dus het heeft juist geen titels en succes gekost. De mogelijkheden waren er op dat moment zeker niet. Laat ik het zo zeggen; strikt genomen waren die er wel - zoals nu bij PSV - maar men vond dat destijds logischerwijs onverantwoord.

Dat zou ook hoop moeten bieden voor PSV. Ajax en PSV zijn de enige twee topclubs in Nederland en zullen structurele top blijven. Er zit nu wellicht op allerlei vlakken een dipje in bij PSV en over een aantal jaar vast weer bij Ajax. De Eredivisie-conjunctuur, niets meer en niets minder.
 
Het knappe van FdB was juist dat hij destijds ondanks dat beleid 4x kampioen werd achter elkaar, dus het heeft juist geen titels en succes gekost. De mogelijkheden waren er op dat moment zeker niet. Laat ik het zo zeggen; strikt genomen waren die er wel - zoals nu bij PSV - maar men vond dat destijds logischerwijs onverantwoord.

Dat zou ook hoop moeten bieden voor PSV. Ajax en PSV zijn de enige twee topclubs in Nederland en zullen structurele top blijven. Er zit nu wellicht op allerlei vlakken een dipje in bij PSV en over een aantal jaar vast weer bij Ajax. De Eredivisie-conjunctuur, niets meer en niets minder.
Nee, hoor dat was niet zo knap van de Boer, het was vooral dat ajax profiteerde van de malaise bij AZ, Twente, Feijenoord en PSV. De puntenaantallen waren ook dramatisch laag, net als de amusementswaarde van het spel.
 
Nee, hoor dat was niet zo knap van de Boer, het was vooral dat ajax profiteerde van de malaise bij AZ, Twente, Feijenoord en PSV. De puntenaantallen waren ook dramatisch laag, net als de amusementswaarde van het spel.

Okay. Laten we dan maar hopen dat we dit jaar weer eens kunnen profiteren van de malaise bij AZ, PSV, Feyenoord, Twente, Vitesse, Utrecht en W2. Meer malaises svp!
 
Kun je gerust doen, hoor. Alvarez is ook niks.

Verder eens.

Ruilen met Luckassen?

Alvarez is alleen al vanuit business-oogpunt een slimme zet van Ajax geweest. Was in één keer die grote Mexicaanse marketingstrategie van PSV mee voorbij.
 
De druk vanuit de supporters en de media op JDJ neemt alsmaar toe....hoe lang blijft hij nog op zijn post ? En belangrijker, wordt hij ontslagen of neemt hij zelf ontslag...??
 
Okay. Laten we dan maar hopen dat we dit jaar weer eens kunnen profiteren van de malaise bij AZ, PSV, Feyenoord, Twente, Vitesse, Utrecht en W2. Meer malaises svp!
Het klonk cynisch, maar kijk de puntenaantallen van de kampioen maar na. Historisch laag in de De Boer jaren.
 
De druk vanuit de supporters en de media op JDJ neemt alsmaar toe....hoe lang blijft hij nog op zijn post ? En belangrijker, wordt hij ontslagen of neemt hij zelf ontslag...??

Dit vind ik zo kortzichtig van supporters en media.

Kijk Ik ben Van Bommel fan en ik gewoon niet geloven dat Bommel zich laat piepelen door De Jong als bijvoorbeeld met aankoop Doan.
" JdJ: Mark, weet je wie we moeten halen Doan.
Bommel: Euh nee John die heb ik nu niet nodig doe maar een fatsoenlijke linksback.
JdJ: Nee Mark het wordt Doan punt uit.
Mark: Ja oké John we doen het."
Ik zie dat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat De Jong echt geleden heeft onder Van Bommel.
Van Bommel was ook van Behich en Sainsbury.
Van Bommel koos ook voor rooie Rosario (na 1 jaar basisspeler) als aanvoerder achter de 3 jaar geblesseerde Ibi. Waarmee hij de met zijn vorm worstelende Rosario met nog meer ballast het veld liet betreden.
Hij was ook degene die vorig seizoen ging roteren (lees ervaring eruit nog meer jeugd erin) waardoor we mijn inziens kopje onder gingen.

De Jong heeft deze transferwindow zijn ultieme herkansing Bergwijn voor de hoofdprijs weg en daarvoor in de plaats een fatsoenlijke linksback, een ervaren middenvelder en een fitte/scorende spits.
 
Dit vind ik zo kortzichtig van supporters en media.

Kijk Ik ben Van Bommel fan en ik gewoon niet geloven dat Bommel zich laat piepelen door De Jong als bijvoorbeeld met aankoop Doan.
" JdJ: Mark, weet je wie we moeten halen Doan.
Bommel: Euh nee John die heb ik nu niet nodig doe maar een fatsoenlijke linksback.
JdJ: Nee Mark het wordt Doan punt uit.
Mark: Ja oké John we doen het."
Ik zie dat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat De Jong echt geleden heeft onder Van Bommel.
Van Bommel was ook van Behich en Sainsbury.
Van Bommel koos ook voor rooie Rosario (na 1 jaar basisspeler) als aanvoerder achter de 3 jaar geblesseerde Ibi. Waarmee hij de met zijn vorm worstelende Rosario met nog meer ballast het veld liet betreden.
Hij was ook degene die vorig seizoen ging roteren (lees ervaring eruit nog meer jeugd erin) waardoor we mijn inziens kopje onder gingen.

De Jong heeft deze transferwindow zijn ultieme herkansing Bergwijn voor de hoofdprijs weg en daarvoor in de plaats een fatsoenlijke linksback, een ervaren middenvelder en een fitte/scorende spits.

Eat betreft die aanvoerdersband, er is hier echt niemand die wist wie die band moest dragen. Misschien zegt dat ook wel iets.
 
Eat betreft die aanvoerdersband, er is hier echt niemand die wist wie die band moest dragen. Misschien zegt dat ook wel iets.

Viergever, Dumfries en Zoet waren veel geschikter dan Rosario die na pas een seizoen (een half goed een half worstelend) de band omgeschoven kreeg waarmee het laatste beetje lucht uit hem geperst werd.

Zoet is door de interne strijd en concurrentie zelf ook omgevallen blijven dus Viergever en Dumfries over
 
We vallen allemaal in de herhaling, Die Ausies kosten helemaal niks zijn amper gebruikt omdat ze ook gewoon niet goed genoeg waren, over Linksbacks gesproken die Boscalie liep ook gewoon weg met Van Bommel, Mischien heeft John de Jong idd geleden maar dat laat aleen maar zien wat een zwakkeling hij is
 
Dit vind ik zo kortzichtig van supporters en media.

Kijk Ik ben Van Bommel fan en ik gewoon niet geloven dat Bommel zich laat piepelen door De Jong als bijvoorbeeld met aankoop Doan.
" JdJ: Mark, weet je wie we moeten halen Doan.
Bommel: Euh nee John die heb ik nu niet nodig doe maar een fatsoenlijke linksback.
JdJ: Nee Mark het wordt Doan punt uit.
Mark: Ja oké John we doen het."
Ik zie dat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat De Jong echt geleden heeft onder Van Bommel.
Van Bommel was ook van Behich en Sainsbury.
Van Bommel koos ook voor rooie Rosario (na 1 jaar basisspeler) als aanvoerder achter de 3 jaar geblesseerde Ibi. Waarmee hij de met zijn vorm worstelende Rosario met nog meer ballast het veld liet betreden.
Hij was ook degene die vorig seizoen ging roteren (lees ervaring eruit nog meer jeugd erin) waardoor we mijn inziens kopje onder gingen.

De Jong heeft deze transferwindow zijn ultieme herkansing Bergwijn voor de hoofdprijs weg en daarvoor in de plaats een fatsoenlijke linksback, een ervaren middenvelder en een fitte/scorende spits.

Vertrouw jij dat De Jong écht toe? Belangrijker nog, zonder tekort te willen aan jouw importantie, vertrouwt de RvC dat De Jong toe?
 
Ik vertrouw de Jong geen euro meer toe. Geld uitgeven aan al die bras en subtoppers, de tranen schieten steeds weer in mijn ogen. Hoe kan PSV in een paar jaar zo om zeep worden geholpen?

Bruma (wtf, slechte statistieken in zijn hele carrière)
Doan (blonk niet eens uit bij Groningen)
Baumgartl (verdediger halen bij een degradant, what could go wrong?)
Schwaab (wie haalt iemand nou terug die zelf wegwil maar uiteindelijk geen club vindt?!)
Mitroglu (kan amper lopen/springen)
Boscagli (kan niet verdedigen)
Lato (blijkbaar niet met de trainer besproken, kostbaar grapje)
Afellay (heeft 10 jaar niet meer gevoetbald)

Dat er 1 of 2 falen zul je altijd houden. Maar dit recorddure lijstje is toch om te pijnlijk voor woorden. PSV geeft hier even meer dan 35 miljoen uit en dit zou zomaar de financiële strop kunnen worden. Faber gaf al aan dat er geen euro meer over is, voor Bruma mag nu nog even 12 miljoen worden afgetikt en we moeten verkopen om te overleven. Ondertussen keldert de marktwaarde van de selectie met de dag en nog hoor ik hier mensen komen met nuance voor deze algehele puinhoop. En dan zie ik nog Adil Ramzi als assistent, hou op aub... dit PSV is dieper gezonken dan ooit tevoren.

Er is niet 1 hoofdschuldige maar iedereen bij de directie van PSV, RVC en technische staf is hiervoor verantwoordelijk (incl v Bommel). En wie blijven stil in tijden van tegenspoed: de directie. Ik dacht dat deze ellende alleen maar bij clubs als Feyenoord zou kunnen gebeuren, dat er bij PSV altijd een solide voetbal- en zakelijk fundament was. Maar hoe verkeerd kon ik het hebben..

Maar goed, mijn hoop is gericht op van de Leegte om samen met oud-Philips guru's en het Brainport-powerhouse de club maar te hervormen. De RvC kan ik niet serieus nemen met een lichtgewicht vrouw en van Breukelen en ook deze zijn mede-verantwoordelijk voor het toelaten van deze bras.
 
Laatst bewerkt:
Het klonk cynisch, maar kijk de puntenaantallen van de kampioen maar na. Historisch laag in de De Boer jaren.

Word idd een beetje cynisch van dat soort commentaren. Puntenaantallen waren laag, maar dat is ook omdat Ajax kwalitatief helemaal niet zo'n betere selectie had dan de voornaamste concurrenten. Er waren weinig middelen en vooral veel middelmaat nadat Suarez, Eriksen, Vertonghen etc vertrokken en er louter troep voor in de plaats kwam.

Ik ben alles behalve een fan van de coach FdB, vond het spel vooral de laatste twee seizoenen ook niet om aan te gluren (eerste twee waren qua spel nog prima, maar die worden gauw vergeten), maar het valt niet te ontkennen dat 4x op rij kampioen worden met beperkte middelen een knappe prestatie is - ongeacht alle nuanceringen die erbij gedaan kunnen worden.

Enfin, on topic: JdJ moet naar de kapper.
 
Word idd een beetje cynisch van dat soort commentaren. Puntenaantallen waren laag, maar dat is ook omdat Ajax kwalitatief helemaal niet zo'n betere selectie had dan de voornaamste concurrenten. Er waren weinig middelen en vooral veel middelmaat nadat Suarez, Eriksen, Vertonghen etc vertrokken en er louter troep voor in de plaats kwam.

Ik ben alles behalve een fan van de coach FdB, vond het spel vooral de laatste twee seizoenen ook niet om aan te gluren (eerste twee waren qua spel nog prima, maar die worden gauw vergeten), maar het valt niet te ontkennen dat 4x op rij kampioen worden met beperkte middelen een knappe prestatie is - ongeacht alle nuanceringen die erbij gedaan kunnen worden.

Enfin, on topic: JdJ moet naar de kapper.
In ieder geval gaat het motto “Als je geschoren wordt moet je stilzitten” op.
 
Nou ja, volgens mij waren er toen best mogelijkheden maar was het vooral Marc Netto. En dat beleid heeft echt wel wat titels en succes gekost. Pas met CL en de transfers van de Ligt, Frenkie en Sanchez (die allemaal niet veel hebben gekost) heeft ajax de clubkas goed gevuld. (Waarbij overigens gemiddelde spelers als bijvoorbeeld Klaassen, Bazoer, Milik en Kluivert ook voor dik geld weggingen)

Bazoer en Milik, dat waren indrukwekkende transfers. Middenmoot spelers doe voor een groot bedrag weggingen. Alsof je een Opel Astra weet te verkopen voor de prijs van een BMW 5
 
Hopelijk kiest hij eieren voor zijn geld en vertrekt hij naar ADO of zo. In zijn stad kunnen ze hem momenteel beter gebruiken. En ADO is ook gewoon zijn niveau al denkt hij zelf waarschijnlijk anders hierover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan