Welkom terug Ryan,

Dat je hopelijk snel je 3e Nederlandse kampioenschaal, 3e Nederlandse beker en als toetje je eerste Europa League mag binnen halen!
 
Soms volg ik die Ajacieden niet meer hoor. Ik zit wat reacties te lezen over de pot tegen Eupen en ik zie twee kampen. Kamp Eiting wordt het niet meer en kamp Eiting is een soort van nieuwe Iniesta. Het verschil is heeel groot, hoe kijken onze Ajacieden daar nou tegenaan?

Lees ook dat Lang een blessure heeft opgelopen. Dan is Babel een goede zet geweest als stand-in.
 
Soms volg ik die Ajacieden niet meer hoor. Ik zit wat reacties te lezen over de pot tegen Eupen en ik zie twee kampen. Kamp Eiting wordt het niet meer en kamp Eiting is een soort van nieuwe Iniesta. Het verschil is heeel groot, hoe kijken onze Ajacieden daar nou tegenaan?

Lees ook dat Lang een blessure heeft opgelopen. Dan is Babel een goede zet geweest als stand-in.

Beide kampen hebben gelijk. Eiting is inderdaad de nieuwe Iniesta. Bij Ajax wordt het hem niet meer, want Barcelona bereidt al een bod van 80m + variabelen voor. Op het WK 2022 zal Eiting Oranje persoonlijk naar de wereldtitel schieten door in minuut 116 de 1-0 te scoren tegen Spanje.
 
Eiting heeft zeker potentie, maar hij is ook al 21 en heeft nog niet echt de stap naar het eerste kunnen maken. Dit seizoen zat hij er dichtbij, maar raakte geblesseerd.

Mij lijkt het het beste als hij de tweede seizoenshelft ergens veel vlieguren gaat maken in de Eredivisie. Hij speelt nu al te lang in de KKD.
 
Soms volg ik die Ajacieden niet meer hoor. Ik zit wat reacties te lezen over de pot tegen Eupen en ik zie twee kampen. Kamp Eiting wordt het niet meer en kamp Eiting is een soort van nieuwe Iniesta. Het verschil is heeel groot, hoe kijken onze Ajacieden daar nou tegenaan?

Lees ook dat Lang een blessure heeft opgelopen. Dan is Babel een goede zet geweest als stand-in.

Ik weet niet waar jij jouw info vandaan haalt, maar of je haalt het van een selectief mediumpje bestaande uit halfjes of deze opmerking valt onder het kopje fake news / stemmingmakerij. Ik heb bijzonder veel Ajacieden in mijn omgeving en het enige talent dat ooit is bestempeld als de nieuwe Iniesta, is Nouri. En mensen die hem jarenlang hebben gevolgd in de jeugd weten dat die bestempeling geheel terecht was.

Eiting is altijd een sierlijke speler geweest. Mooie techniek, mooi linkerbeen, goed overzicht, goede oplossingen aan de bal, "gogme", etc, etc. Hij heeft een groot mankement en dat is dat hij niet het lichaam van een topsporter lijkt te hebben. Hij is niet alleen traag en heeft niet alleen een gebrek aan loopvermogen, maar blijkt ook blessuregevoelig te zijn. Dat maakt imo dat de kans dat hij ooit volwaardig basisspeler wordt bij Ajax kleiner dan dat het hem wel lukt. Tel daarbij op dat Gravenberch hem al in de pikorde voorbij is gestreefd (Gravenberch zat vandaag niet bij de "B-ploeg", bestaande uit jonkies + reserves, wat betekent dat hij zal spelen met de "A-ploeg" tegen Brugge) en de weg voor Eiting lijkt alleen maar langer te zijn geworden. Toch maken zijn kwaliteiten dat het zonde is om hem al af te schrijven; ik ben het wat dat betreft eens met Mentos dat hij beter een jaartje verhuurd kan worden aan een voetballende ploeg. Hij is bijvoorbeeld echt niet slechter dan de gehypede Koopmeiners; laat hem maar een jaartje naar AZ gaan wanneer die overschatte jongen wordt gekocht door een andere club deze zomer. Of een Heracles/Willem II/Heerenveen wellicht.

Overigens kunnen we onze PSV'ers hier denk ik wel geruststellen met de mededeling dat niet alleen Marin, maar ook Alvarez een miskoop blijkt te zijn. Gaat het niet meer worden. Matige speler. Lage handelingssnelheid, ongelukkige motoriek. Kan niet sprinten. Ik herhaal: kan niet sprinten. Dan houdt het al gauw op. Afijn, hij heeft zijn transferbedrag deels terugverdiend door ons eerder dit seizoen naar de CL te koppen, dus het zij hem vergeven. Marin is echt geen slechte speler, maar een verkeerde aankoop. Speelde bij Luik in de Donny-rol en plots worden er andere dingen van hem verwacht die hij niet waar kan maken. En eerlijk is eerlijk: categorie Donny is hij ook niet. Blijkbaar stonden deze winter wat Bundesliga clubs al te trappelen om hem over te nemen - ik zou zeggen: doen, Marc. Uiterlijk in aug/sept. Ik kan me niet voorstellen dat deze twee aankomende zomer niet alweer geloosd worden.

Daar tegenover zag ik de jonkies Unuvar, Traore, Timber en Castillo uitblinken en heb ik hoge verwachtingen van Taylor en Hansen. Het is te gemakkelijk om te concluderen dat we "toch echt een opleidingsclub zijn en niet meer moeten kopen" - dat soort opportunistisch gebrabbel hoor ik wel eens om me heen. We hebben namelijk wat betreft aangekochte talenten ook redelijk wat schoten in de roos gehad met Sanchez, Neres, Martinez, Onana (en ook Frenkie en Schuurs zou je in zekere zin in die categorie kunnen plaatsen), etc. en van Blind, Tadic, Promes en Tagliafico zijn we significant beter geworden. Wellicht vraag ik nu het onmogelijke door te stellen dat we geen miskopen meer mogen doen, maar ik vind het onbegrijpelijk dat Alvarez is gescout. Na een paar wedstrijden zie je toch al zijn motoriek en een schreeuwend gebrek aan snelheid?


En voor je het weet staat er alweer een lap tekst. Lang verhaal kort: Eiting gaat het waarschijnlijk net niet redden, Alvarez en Marin zijn miskopen, er komt een hele mooie lichting aan en Marc mag geen miskopen meer doen. Joe.
 
Ik weet niet waar jij jouw info vandaan haalt, maar of je haalt het van een selectief mediumpje bestaande uit halfjes of deze opmerking valt onder het kopje fake news / stemmingmakerij. Ik heb bijzonder veel Ajacieden in mijn omgeving en het enige talent dat ooit is bestempeld als de nieuwe Iniesta, is Nouri. En mensen die hem jarenlang hebben gevolgd in de jeugd weten dat die bestempeling geheel terecht was.

Iets met korreltjes zout :)

Het ging mij er meer om dat het ene kamp hem afschreef, terwijl er aan de andere kant met superlatieven gesmeten werd om zijn kwaliteiten te omschrijven. Dat contrast viel me erg op, dus daarom was ik zeer benieuwd hoe de Ajacieden hier tegen deze speler aankeken.

Overigens lees ik dan ook weer hele positieve verhalen over Alvarez, die blijkbaar "het probleem" achterin kan oplossen. Zoals ik al zei, ik volg jullie Ajacieden af en toe niet meer :D
 
Brainz wordt die Alvarez als middenvelder niet ook gewoonweg verkeerd ingezet?

Vrees dat het niet alleen met zijn positie te maken heeft. Een RCV die niet kan sprinten en met zo'n motoriek is toch ook bijzonder problematisch. Bovendien is hij op die positie niet beter dan Veltman en vind ik Schuurs nu al beter. Dat alleen al maakt dat het een aankoop van niets is. Je hebt volkomen gelijk dat hij totaal geen middenvelder is; dat was ook enigszins uit nood geboren met het uitvallen van spelers, Ten Hag die in het begin vh seizoen logischerwijs nog even wilde vasthouden aan de "succesformule" van afgelopen seizoen met Donny op '10' (ipv hem een linie terug te halen, wat later wel gebeurde) en een Marin die niet kon brengen waar men op had gehoopt.

Dus ja; als middenvelder is hij matig omdat hij daar niet voor gemaakt is en als RCV is hij niet het niveau dat we na moeten streven. Een aankoop in de categorie Baumgartl, om maar even een vergelijking te maken, maar dan ook nog eens 5m duurder aangekocht.

Hoop dat men aankomende zomer leert van de gemaakte fouten, een verlies voor lief neemt en hem zsm verkoopt. Een ander besluit zou ik ook schandalig vinden tov Schuurs, die echt veel potentie heeft en zich goed ontwikkelt.

Het enige positieve aan de huidige situatie vind ik dat Ten Hag iig ziet dat zo'n Alvarez voor op het middenveld nooit boven een eigen veelbelovend talent zoals Gravenberch mag staan. Maar goed, dat had m'n oma ook nog kunnen zien. Nogmaals: hoe deze jongen is gescout is me een raadsel.
 
Vrees dat het niet alleen met zijn positie te maken heeft. Een RCV die niet kan sprinten en met zo'n motoriek is toch ook bijzonder problematisch. Bovendien is hij op die positie niet beter dan Veltman en vind ik Schuurs nu al beter. Dat alleen al maakt dat het een aankoop van niets is. Je hebt volkomen gelijk dat hij totaal geen middenvelder is; dat was ook enigszins uit nood geboren met het uitvallen van spelers, Ten Hag die in het begin vh seizoen logischerwijs nog even wilde vasthouden aan de "succesformule" van afgelopen seizoen met Donny op '10' (ipv hem een linie terug te halen, wat later wel gebeurde) en een Marin die niet kon brengen waar men op had gehoopt.

Dus ja; als middenvelder is hij matig omdat hij daar niet voor gemaakt is en als RCV is hij niet het niveau dat we na moeten streven. Een aankoop in de categorie Baumgartl, om maar even een vergelijking te maken, maar dan ook nog eens 5m duurder aangekocht.

Hoop dat men aankomende zomer leert van de gemaakte fouten, een verlies voor lief neemt en hem zsm verkoopt. Een ander besluit zou ik ook schandalig vinden tov Schuurs, die echt veel potentie heeft en zich goed ontwikkelt.

Het enige positieve aan de huidige situatie vind ik dat Ten Hag iig ziet dat zo'n Alvarez voor op het middenveld nooit boven een eigen veelbelovend talent zoals Gravenberch mag staan. Maar goed, dat had m'n oma ook nog kunnen zien. Nogmaals: hoe deze jongen is gescout is me een raadsel.

Dat behoorde allemaal tot het tactisch meesterplan van John. Interesse tonen in Alvarez, de prijs een beetje opdrijven, zodat jullie een dure miskoop aan de haak zouden slaan. :sneaky:
 
n ajacied welkom heten op n PSV forum :unsure:

Gezien het contingent ajacieden wat hier aanwezig is, vind ik dat een logische handeling. Zeker omdat de hier aanwezige heren (of dames en twijfelaars) veelal in volzinnen praten. Misschien dat Ryan dat wel prettig vindt, dan komt ie hier ook wel voorbij.
 
Hoe voorzien de Ajacieden hier eigenlijk de (nabije) toekomst van Gravenberch? Viel mij erg op in die pot tegen ADO en het is een speler waar ik met betrekking tot Oranje ook veel van verwacht in de toekomst. Zal hij al een basisplaats gaan veroveren binnenkort? Met het floppen van Marin is hij wel een van de weinige voetballende middenvelders die Ajax heeft, naast vd Beek (die wel vaker aanvallend middenveld staat) en Ziyech (staat ook vaker aanvallend of op de flanken).
Ik ben bang dat het een verhaal a la Kluivert wordt. Zit ook in de stal van Riola. Zeker wel de kwaliteiten maar 1 max 2 jaar in t eerste en hij zal weer richting Italië gaan.
 
Soms volg ik die Ajacieden niet meer hoor. Ik zit wat reacties te lezen over de pot tegen Eupen en ik zie twee kampen. Kamp Eiting wordt het niet meer en kamp Eiting is een soort van nieuwe Iniesta. Het verschil is heeel groot, hoe kijken onze Ajacieden daar nou tegenaan?

Lees ook dat Lang een blessure heeft opgelopen. Dan is Babel een goede zet geweest als stand-in.
Ik ben bang dat hij het uit eindelijk niet gaat halen bij Ajax. Een stap terug zal gaan doen richting een Az of Groningen en dan alsnog goed terecht gaat komen. Zeker wel kwaliteiten maar momenteel geen uitblinker. Blessure heeft zijn ontwikkeling doen stilstaan waardoor hij voorbij gestreefd is. Komt zeker goed met Eiting maar verwacht niet bij Ajax. Desondanks wel een zeer intelligente nuchtere jongen die het zeker gaat maken in de voetballerij met ook een hoge gunfactor.
 
Iets met korreltjes zout :)

Het ging mij er meer om dat het ene kamp hem afschreef, terwijl er aan de andere kant met superlatieven gesmeten werd om zijn kwaliteiten te omschrijven. Dat contrast viel me erg op, dus daarom was ik zeer benieuwd hoe de Ajacieden hier tegen deze speler aankeken.

Overigens lees ik dan ook weer hele positieve verhalen over Alvarez, die blijkbaar "het probleem" achterin kan oplossen. Zoals ik al zei, ik volg jullie Ajacieden af en toe niet meer :D
Gok dat 60% vd achterban hem inmiddels wel afgekeurd heeft. Ik val ook in die categorie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan