Binnenlandse Politiek

De VVD én de snelheid naar beneden én de controles omhoog gooien? De vroempartij?
Dat bepaalt de politie zelf, volgens mij.
Ze zouden in Nl het puntensysteem in moeten voeren, zoals hier. 1 x geflitst met 130 waar je 100 mag, is vervelend, boete en 3 punten, maakt je verzekering de komende jaren zo'n 25-30% duurder. De 2e keer geflitst, wordt je verzekeringspremie 75-100% meer, 3x geflitst kun je jalleen nog verzekeren op de maagdeneilanden of zo, en de 4e keer rijbewijs foetsie.

Dan laat je het wel uit je hoofd om vaak te hard te rijden
Dat zou wel mooi zijn voor die racende collega's van mij.
 
Dat bepaalt de politie zelf, volgens mij.

Dat zou wel mooi zijn voor die racende collega's van mij.
Politie bepaalt deels zelf ja maar zijn van aantal zaken afhankelijk: budget vanuit budgethouder, dat is dan weer de landelijke politiek. Goede weginrichting (inrichting sluit aan bij snelheidsregime) om bezwaren te voorkomen (voorbeeld 30 is niet 30 omdat er een bord 30 staat), dat is dan weer RWS, feitelijk overheid. Daarnaast moet een goed onderbouwd verkeersbesluit worden genomen voordat de politie handhaaft, maar dat komt wel goed.
 
Ze zouden in Nl het puntensysteem in moeten voeren, zoals hier. 1 x geflitst met 130 waar je 100 mag, is vervelend, boete en 3 punten, maakt je verzekering de komende jaren zo'n 25-30% duurder. De 2e keer geflitst, wordt je verzekeringspremie 75-100% meer, 3x geflitst kun je jalleen nog verzekeren op de maagdeneilanden of zo, en de 4e keer rijbewijs foetsie.

Dan laat je het wel uit je hoofd om vaak te hard te rijden

Ik had je post nog niet gelezen en ging ook voor het puntensysteem. Werkt ale een tierelier.
 
Ik had je post nog niet gelezen en ging ook voor het puntensysteem. Werkt ale een tierelier.
Ik moet zeggen dat dikke boetes ook prima werken. Ik rijd in Zwitserland eerder te langzaam dan te snel. Maar aangezien je hier niet zoveel lange stukken te rijden hebt maakt mij dat niet zoveel uit.
 
Ik moet zeggen dat dikke boetes ook prima werken. Ik rijd in Zwitserland eerder te langzaam dan te snel. Maar aangezien je hier niet zoveel lange stukken te rijden hebt maakt mij dat niet zoveel uit.

Zwitserland is waardeloos met snelheden. Binnen een afstand van minder dan 5 km: 100 km, 80, km, 120 km, 100 km, 80 km. Eerder regel dan uitzondering
 

Nee Baudet, de rechter beslist niet, de rechter toetst het beleid van anderen, iets met trias politica.

Bizar hoe deze engerd na de vrije pers en de wetenschap nu zijn aanval opent op de rechterlijke macht. Misschien kan ie beter naar Turkije gaan, daar voelt is zich vast thuis met de wijze van besturen.
Of lekker naar Hongarije:
"Auf die Unterdrückung der Pressefreiheit in Ungarn angesprochen, war Baudet nicht bereit, sich von Orbán zu distanzieren. „Ich verstehe nicht, warum ich etwas dazu sagen oder mich davon distanzieren soll“, antwortete Baudet" (Wikipedia)
 
Of lekker naar Hongarije:
"Auf die Unterdrückung der Pressefreiheit in Ungarn angesprochen, war Baudet nicht bereit, sich von Orbán zu distanzieren. „Ich verstehe nicht, warum ich etwas dazu sagen oder mich davon distanzieren soll“, antwortete Baudet" (Wikipedia)
Ongelofelijk dat zo'n gevaar voor de democratische rechtstaat zo'n grote overwinning weet de behalen.
 
Ik zie Baude
Ik zie het gros van de rest niet als gevaar voor de rechtsstaat, wat dat betreft vind ik jouw vergelijking bagger.
Ik zie in Baudet geen gevaar. Ik heb even getwijfeld maar mijn stem heeft hij weer te pakken.
 
Ik kwam dit al wat oudere NRC artikeltje tegen (Link), over hoe de moderne politiek veranderd is en de jonge ambitieuze mensen op dure cursussen door marketingexperts worden klaargestoomd om zich succesvol te profileren. Het gaat niet om goede politiek. Het gaat om het meester worden in het "bespelen" van de media. Stemmen haal je niet (langer) door n visie, richting of beleid. Het gaat om hoe je overkomt. Pijnlijke kern van waarheid.
 
Ik kwam dit al wat oudere NRC artikeltje tegen (Link), over hoe de moderne politiek veranderd is en de jonge ambitieuze mensen op dure cursussen door marketingexperts worden klaargestoomd om zich succesvol te profileren. Het gaat niet om goede politiek. Het gaat om het meester worden in het "bespelen" van de media. Stemmen haal je niet (langer) door n visie, richting of beleid. Het gaat om hoe je overkomt. Pijnlijke kern van waarheid.
Een tactiek die bestaat door de luiheid van het volk, aanhaken op simplistische soundbites in de latenightshows of twitter ipv na te gaan wat er werkelijk in een partijprogramma staat. Of na te gaan hoe het stemgedrag van een partij is geweest in de laatste jaren.
 
Een tactiek die bestaat door de luiheid van het volk, aanhaken op simplistische soundbites in de latenightshows of twitter ipv na te gaan wat er werkelijk in een partijprogramma staat. Of na te gaan hoe het stemgedrag van een partij is geweest in de laatste jaren.

Eens, al was die "verdieping van t volk" niet per see groter vroeger. Dan was t vooral in welke straat/parochie je opgroeide of welke klasse je behoorde die bepaalden welke partij de stem kreeg. De dunner worden politieke inhoud bij de gekozenen is daarentegen wel een nieuwere trend denk ik?
 
Eens, al was die "verdieping van t volk" niet per see groter vroeger. Dan was t vooral in welke straat/parochie je opgroeide of welke klasse je behoorde die bepaalden welke partij de stem kreeg. De dunner worden politieke inhoud bij de gekozenen is daarentegen wel een nieuwere trend denk ik?
Daar heb je een punt tijdens de verzuiling was t 'duidelijk' op wie je stemde. De dunner wordende inhoud is misschien ook wel t gevolg van de komst van partijen die niet een groep, of zo je wilt zuil, vertegenwoordigen maar voor een bepaald standpunt staan. bv 50+ primair gericht op ouderen, of PvdD, primair gericht op dieren, dan hangen andere onderwerpen er al snel maar een beetje bij.
 
EJvA4zLWsAAr1rG


Omdat stemgedrag in de 2e kamer soms meer zegt over een partij dan oneliners in de latenightshows drop ik deze even hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan