Binnenlandse Politiek

Nederland produceert per hectare verreweg de meeste stikstof van alle landen, maar zelfs in pure kilo's gaat er veel meer van onze stikstof het land uit dan dat er binnenkomt. Bekijk bijlage 1590

(Bron: nos 17 Sept)
Hmmm als je wat langer nadenkt, is dat ook helemaal niet gek. Nederland is zo'n beetje het dichtstbevolkst, dus een hoge uitstoot/oppervlak. Daarnaast een klein land, dus logisch dat er veel de grens overwaait. Westenwind is ook nog veel aanwezig, dus wij krijgen wellicht ook veel schone (?) of vieze Engelse lucht binnen, terwijl de Duitse vervuiling wellicht veelal wegblijft. Misschien mijn vorige post maar vergeten?
 
In grote delen van Duitsland kan ongelimiteerd hard gereden worden. Als je van Nederland Duitsland inrijdt kan het gaspedaal naar beneden gedrukt worden. De gevolgen van teveel uitstoot houden niet op bij de grens.

stikstofdepositite-per-bron.jpg


Buitenland 32% ... Wegverkeer 6,1 %
Snelheidsverlaging naar 100 km/h is symboolpolitiek van de bovenste plank. :rolleyes:
Wellicht is internationale samenwerking een betere optie.
Je kan hard rijden maar zeker niet overal meer... Ja tussen Arnhem en Emmerich kun je 200 rijden maar hierna krijg je steeds de borden 130km. Alleen de echte buitengebieden laten harder rijden toe. Al vanaf 100 km bij Oberhausen vandaan komen de 130km borden voorbij en dat gaat zo door tot na Keulen en richting Frankfurt. Bij bepaalde stukken van landelijk gebied kun je weer harder gaan rijden. En de Duitsers zelf houden zich keurig aan die limieten. Ik zie vaak auto’s met een NLse kenteken die nog steeds net als 10 jaar geleden 200 rijden....

Verder wat de stickstof betreft: als iedereen op elkaar blijft wachten dan kunnen we nooit iets voor elkaar krijgen. Ik heb veel mensen hier niet gehoord toen de Duitse regering de “Energiwende” heeft aangenomen: ongeacht welke politieke kleur er ook komt, de maatregelen betreffende het opwekken van schone energie gaan gewoon door. Het gevolg: daar waar NL met al die innovaties begonnen was, is Duitsland ons allang voorbij gestreefd in dat opzicht. Toen NL hiermee begon, wisten de Duitsers nog niet eens hoe je een windmolen zou kunnen maken laat staan toepassen..
Ik ben iig met een ding blij nu: iedereen gaat overstag en vooral de VVD. Of de maatregel nu symbol politiek is of niet. Vaak beginnen de grote veranderingen met kleine symbol politiek achtige stappen. NL is het land van de agrariërs en van de bouwers. En die twee sectoren moeten hun aandeel echt gaan vergelijken met hun broeders in andere Europese landen ipv telkens te piepen.
 
Ik denk dat de houding "Laat eerst die anderen maar eens beginnen!" momenteel tekenend is voor de internationale politiek m.b.t. o.a. de klimaat- en stikstofproblematiek. Waarschijnlijk omdat 'beginnen' geld kost, impopulaire maatregelen met zich meebrengt en het makkelijker is erop te wijzen dat 'de rest' ook nog niks doet.
 
Je kan hard rijden maar zeker niet overal meer... Ja tussen Arnhem en Emmerich kun je 200 rijden maar hierna krijg je steeds de borden 130km. Alleen de echte buitengebieden laten harder rijden toe. Al vanaf 100 km bij Oberhausen vandaan komen de 130km borden voorbij en dat gaat zo door tot na Keulen en richting Frankfurt. Bij bepaalde stukken van landelijk gebied kun je weer harder gaan rijden. En de Duitsers zelf houden zich keurig aan die limieten. Ik zie vaak auto’s met een NLse kenteken die nog steeds net als 10 jaar geleden 200 rijden....

Verder wat de stickstof betreft: als iedereen op elkaar blijft wachten dan kunnen we nooit iets voor elkaar krijgen. Ik heb veel mensen hier niet gehoord toen de Duitse regering de “Energiwende” heeft aangenomen: ongeacht welke politieke kleur er ook komt, de maatregelen betreffende het opwekken van schone energie gaan gewoon door. Het gevolg: daar waar NL met al die innovaties begonnen was, is Duitsland ons allang voorbij gestreefd in dat opzicht. Toen NL hiermee begon, wisten de Duitsers nog niet eens hoe je een windmolen zou kunnen maken laat staan toepassen..
Ik ben iig met een ding blij nu: iedereen gaat overstag en vooral de VVD. Of de maatregel nu symbol politiek is of niet. Vaak beginnen de grote veranderingen met kleine symbol politiek achtige stappen. NL is het land van de agrariërs en van de bouwers. En die twee sectoren moeten hun aandeel echt gaan vergelijken met hun broeders in andere Europese landen ipv telkens te piepen.
Ik rijdt inderdaad wel eens door Duitsland naar Nederland of Tsjechië. Ik ken die stukjes snelweg waar je ongelimiteerd mag rijden vrijwel uit mijn hoofd. Vaak tweebaans, waardoor de kans dat, als je hard rijdt, vol in de remmen moet voor een auto die met 130 een vrachtwagen inhaalt een zekerheid is. Als het überhaupt niet zo druk is dat hard rijden sowieso niet mogelijk is.
 
Ik denk dat de houding "Laat eerst die anderen maar eens beginnen!" momenteel tekenend is voor de internationale politiek m.b.t. o.a. de klimaat- en stikstofproblematiek. Waarschijnlijk omdat 'beginnen' geld kost, impopulaire maatregelen met zich meebrengt en het makkelijker is erop te wijzen dat 'de rest' ook nog niks doet.

En ook hier. In Duitsland doet men het niet dus is het onzin het hier te doen. Een beetje dezelfde logica als die dat Nederland als klein landje het verschil niet gaat maken in de wereld, dus dan hoef je blijkbaar niks te doen aan klimaatproblemen. Voor heel wat landen is het economisch natuurlijk minder aantrekkelijk om dergelijke plannen aan te pakken. Ik zou het toejuichen als Nederland wel zo progressief is om dat te doen. Want we zien onszelf toch graag als progressief?
 
130 km/u, dat was pas symboolpolitiek.

Mensen moeten niet zo zeiken.


Eindelijk een maatregel die geen geld kost voor de burger, sterker nog, geld bespaart en dan is het nog niet goed.

Dat is nog eens een goede oplossing. :D
Als mensen niet meer zouden zeiken zou de stikstofdepositie flink verminderen. ;) Als ze het schijten dan ook nog laten, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. ;P
 
130 km/uur wegen waren er al niet veel en het viel me altijd op dat de meeste mensen daar niet harder rijden dan 120km/uur
Verlagen naar 100 km/uur levert je een vertraging op van max 10 minuten van Eindhoven naar Amsterdam of 20 minuten van Eindhoven naar Groningen. Dat is toch niet zo erg.
 
130 km/uur wegen waren er al niet veel en het viel me altijd op dat de meeste mensen daar niet harder rijden dan 120km/uur
Verlagen naar 100 km/uur levert je een vertraging op van max 10 minuten van Eindhoven naar Amsterdam of 20 minuten van Eindhoven naar Groningen. Dat is toch niet zo erg.
Hahaha, hele bekende discussie op mijn werk. Ik zeg dat meestal ook. Maar toch (en dat merk ik bij mijzelf stiekem ook wel eens) gaat het ook om het gevoel van opschieten en snel thuis zijn.
 
Maar... De mensen die nu 130 en harder rijden, gaan door deze maatregel toch niet opeens 100 rijden? Dat geloven we toch niet echt? De maatregel is alleen juridisch richting de EU, een theoretische besparing. Niks mis met symboolpolitiek, hoor. Maar meer is het ook niet.
 
Maar... De mensen die nu 130 en harder rijden, gaan door deze maatregel toch niet opeens 100 rijden? Dat geloven we toch niet echt? De maatregel is alleen juridisch richting de EU, een theoretische besparing. Niks mis met symboolpolitiek, hoor. Maar meer is het ook niet.
Die krijgen vanzelf wel weer post van het CJIB.
 
Maar... De mensen die nu 130 en harder rijden, gaan door deze maatregel toch niet opeens 100 rijden? Dat geloven we toch niet echt? De maatregel is alleen juridisch richting de EU, een theoretische besparing. Niks mis met symboolpolitiek, hoor. Maar meer is het ook niet.
Nou, als er flink gecontroleerd wordt, zal het misschien wel veranderen. De boetes zijn tegenwoordig behoorlijk hoog.
 
Wel als ze daarna hun rijgedrag aanpassen. 20km/h te hard is al gauw dik 200 euro boete, dacht ik. Als je er een aantal binnen hebt, zal je toch wel eens je rijgedrag aanpassen?
Daarvoor ligt op dit moment de pakkans echt veel te laag.
 
Nou, als er flink gecontroleerd wordt, zal het misschien wel veranderen. De boetes zijn tegenwoordig behoorlijk hoog.
Ze zouden in Nl het puntensysteem in moeten voeren, zoals hier. 1 x geflitst met 130 waar je 100 mag, is vervelend, boete en 3 punten, maakt je verzekering de komende jaren zo'n 25-30% duurder. De 2e keer geflitst, wordt je verzekeringspremie 75-100% meer, 3x geflitst kun je jalleen nog verzekeren op de maagdeneilanden of zo, en de 4e keer rijbewijs foetsie.

Dan laat je het wel uit je hoofd om vaak te hard te rijden
 
Ze zouden in Nl het puntensysteem in moeten voeren, zoals hier. 1 x geflitst met 130 waar je 100 mag, is vervelend, boete en 3 punten, maakt je verzekering de komende jaren zo'n 25-30% duurder. De 2e keer geflitst, wordt je verzekeringspremie 75-100% meer, 3x geflitst kun je jalleen nog verzekeren op de maagdeneilanden of zo, en de 4e keer rijbewijs foetsie.

Dan laat je het wel uit je hoofd om vaak te hard te rijden

Jep, ook hier in Duitsland werken ze met punten. Tevaak te hard is een maandje je rijbewijs inleveren en rekent zich ook door in de verzekering (niet zo extreem als bij Rico). En de punten blijven best lang geldig. Als je twee keer per jaar met ergens met +20 geflitst wordt of nog snel een rood stoplicht negeert dan ga je het al snel merken. Na tweede keer inleveren moet je dacht ik zelfs opnieuw examens doen (en je kunt verkeerscursussen volgen die de rijvaardigheid verbeteren om je puntenaantal omlaag te brengen).
 
Ze zouden in Nl het puntensysteem in moeten voeren, zoals hier. 1 x geflitst met 130 waar je 100 mag, is vervelend, boete en 3 punten, maakt je verzekering de komende jaren zo'n 25-30% duurder. De 2e keer geflitst, wordt je verzekeringspremie 75-100% meer, 3x geflitst kun je jalleen nog verzekeren op de maagdeneilanden of zo, en de 4e keer rijbewijs foetsie.

Dan laat je het wel uit je hoofd om vaak te hard te rijden
Dat heb je in Duitsland ook. Doorrijden bij rood licht levert al het volgende op:
Een cursus van €600 die je zelf moet betalen :lmao:
€300 boete
2 maanden je rijbewijs
En dan ook straf-punten die je hebt gescoord.
Nou een echte Hollander denkt dan toch 3 keer na. ;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan